لوازم جانبی

چرا هندزفری بلوتوث به گوشی وصل نمی‌شود؟

چرا هندزفری بلوتوث به گوشی وصل نمی‌شود؟ به شما اطمینان می‌دهیم با 5 راهکاری که در مقاله توضیح داده شده یکبار برای همیشه از عدم اتصال انواع هندزفری بلوتوث به گوشی خود راحت می‌شوید.

آیفون تیر خلاسی به هندزفری‌های سیمی زد، چرا که از آیفون 7 به بعد جک 3.5 میلی‌متری از آیفون حذف شد و بسیاری از کاربران در سراسر جهان تمایل بسیار زیادی برای خرید هندزفری‌های بلوتوثی پیدا کردند. در همین راستا اگر برای اتصال هندزفری بلوتوث، به گوشی خود دچار مشکل شده‌اید، نگران نباشید راهکار‌های قطعی برای رفع چنین تداخلاتی وجود دارد. با خواندن این مقاله به شما این اطمینان را می‌دهیم که هر نوع مشکلی که در هنگام اتصال هندزفری به گوشی داشته باشید را خودتان به راحتی حل کنید. 

مهمترین دلایل عدم اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی

در هنگام اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی ممکن است اختلالاتی رخ دهد که فرایند اتصال را با مشکلاتی مواجه کند؛ در زیر مهمترین دلایل و راهکار‌ها را برای عدم اتصال توضیح داده‌ایم.

  • قبل از هر چیزی از روشن بودن هر دو بلوتوث مطمئن شوید. برای تست می‌توانید هندزفری را به دیوایس دیگری متصل کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.
  • ممکن است که هندزفری بی‌سیم شما با گوشی مورد نظر‌تان سازگار نباشد. اگر گوشی شما آیفون است توجه داشته باشید که قابلیت Bluetooth Smart Ready از نسخه ios 7 به بعد پشتیبانی می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که در گوشی‌های اندرویدی حداقل نسخه ورژن اندرویدی باید 4.3 به بالا باشد.
  • احتمال دارد عدم اتصال به دلیل نویز باشد بطور مثال در صورت وجود دیوار بین دو دیوایس یا قرار گرفتن در کنار WIFI می‌تواند باعث نویز و اختلالاتی در اتصال دو دیوایس شود؛ به همین دلیل فاصله قرارگیری دو دیوایس را کم کنید.
  • ممکن است قبلا هندزفری بلوتوث خود را به لپ‌تاپ یا دستگاه دیگری متصل کرده باشید، مطمئن شوید که هندزفری به دیوایس دیگری متصل نباشد. پس از اطمینان، گوشی و هندزفری را یکبار خاموش و روشن کنید.
  • ممکن است بلوتوث هندزفری یا گوشی شما از نظر سخت‌افزاری دچار مشکل شده باشد.
شاید این مطلب جذاب باشد
کاهش اندازه عکس در اندروید

بررسی و نحوه رفع قطع و وصل شدن ناگهانی هندزفری بلوتوث در وبلاگ جانبی 

بررسی و نحوه رفع قطع و وصل شدن ناگهانی هندزفری بلوتوث

ممکن است در دوره‌ی آنلاینی حضور داشته یا در حال شنیدن موسیقی مورد علاقه خود باشید و ناگهان صدای هندزفری قطع و وصل می‌شود. در این حالت ممکن است اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی کاملا قطع شود که در این حالت بسیار آزاردهنده است. برای بررسی و رفع قطع و وصل شدن ناگهانی بلوتوث موارد زیر را بررسی کنید.

  • آیا فاصله‌ی بین هندزفری و گوشی بیش از 1 متر است؟ مهم نیست هندزفری بی‌سیم سامسونگ یا برند معتبر دیگری باشد، در مواردی فاصله بیش از 1 متر، باعث قطع و وصل شدن هندزفری می‌شود؛ به همین دلیل فاصله هندزفری بلوتوث خود را با گوشی کم کنید و دوباره اقدام به Pair کردن هر دو دیوایس کنید.
  • آیا هندزفری شما به اندازه کافی شارژ دارد؟ در صورتی که باطری هندزفری دچار مشکل شده باشد یا باطری آن رو به اتمام باشد ممکن است به صورت ناگهانی اتصال شما به گوشی یا هر دیوایس دیگری قطع شود.
  • اگر قبلا به دیوایس دیگری گوشی خود را متصل کرده‌اید در بخش تنظیمات بلوتوث گوشی خود هر گونه اتصال غیر ضروری دیگری را حذف کنید. در مواردی ممکن است گوشی شما در مجاورت بلوتوث دیوایس دیگر قرار گرفته و به آن متصل شده باشد.
  • هر دو دستگاه را یکبار خاموش روشن کنید. اگر چه این روش شاید ناکارآمد به‌نظر برسد اما با بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم در مواردی بسیار راهگشا بوده است.
  • ممکن است هندزفری شما فیک باشد. اگر از هندزفری سامسونگ استفاده می‌کنید جهت مشاهده، بررسی و مقایسه هندزفری خود به صفحه هندزفری اصل سامسونگ مراجعه کنید.
  • مطمئن شوید که گوشی و هندزفری به اندازه‌ی کافی شارژ دارند. در حالتی که شارژ دیوایس‌ها رو به اتمام باشد در مواردی اتصالات را بطور کامل قطع می‌کنند.
  • نویز‌ها می‌توانند عامل قطع و وصلی نیز باشند. در صورتی که روتر WIFI نزدیک شما قرار دارد. چند متری از آن فاصله بگیرید و در صورتی که هیچکدام از موارد بالا عامل قطع و وصل هندزفری شما نبود هر دو دستگاه را unpair و دوباره به همدیگر pair کنید.

Paring mode و نحوه اتصال هندزفری به گوشی

Paring mode و نحوه اتصال هندزفری به گوشی

نحوه اتصال هندزفری بلوتوثی به گوشی کار چندان پیچیده و سختی نیست؛ اما گاهی مشکلات ساده باعث گیجی و اتلاف وقت می‌شود. به همین دلیل در این مقاله انواع مشکلات ممکنی که می‌تواند برای هر نوع هندزفری حتی بهترین هندزفری بلوتوث رخ بدهد را بطور کامل شرح می‌دهیم.

برای اتصال هندزفری بلوتوث خود به گوشی بلوتوث خود را روشن کنید. ابتدا هر دو دیوایس باید با هم جفت یا pair شوند. از منوی تنظیمات گوشی خود گزینه Bluetooth را انتخاب کنید. در بعضی از برند‌ها باید حالت discoverable را روشن کنید تا اجازه شناسایی بلوتوث گوشی خود را به دیوایس‌های دیگر بدهید. اگر گوشی شما این قابلیت را دارد در بخش تنظیمات قابل مشاهده است و با تپ زدن روی discoverable شمارشگر معکوسی که معمولا کمتر از 2 دقیق است شروع می‌شود.

سپس درصورتی‌که مدل هندزفری بلوتوث خود را در لیست بلوتوث‌های پیدا شده مشاهده کردید، روی آن تپ بزنید تا عملیات pair انجام شود. اگر هندزفری بلوتوث با گوشی به درستی pair شود، صدایی در هندزفری بلوتوث خود مبنی بر اتصال دو دیوایس خواهید شنید. لازم به ذکر است که مراحل جفت یا pair شدن فقط برای اولین بار لازم است و در سری بعد هر دو دیوایس در صورت روشن بودن بلوتوث و عدم اتصال به دیوایس دیگر به‌طور اتومات به همدیگر متصل می‌شوند. چنانچه از هندزفری سامسونگ استفاده می‌کنید جهت بررسی و اعمال درست تنظیمات پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله تنظیمات هندزفری در گوشی سامسونگ را مطالعه کنید.

5 راهکار ساده و کاربردی برای رفع مشکلات اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی

5 راهکار ساده و کاربردی برای رفع مشکلات اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی

عدم اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی می‌تواند دلایل زیاد و متنوعی داشته باشد؛ در بالا مهمترین دلایل و روش‌های رفع مشکل اتصال را ذکر کردیم اما در صورتی که روش‌های بالا برای رفع مشکل شما کار ساز نبود موارد زیر را دنبال و انجام دهید.

  • در گوشی‌های اندرویدی در صورتی که شارژ باتری رو به اتمام باشد ممکن است حالت power saving mode فعال شود. در این صورت کلیه‌ی اتصالات از جمله وای فای، بلوتوث، موبایل دیتا و… ممکن است قطع شود. به همین دلیل از داشتن شارژ کافی گوشی خود مطمئن شوید.
  • در گوشی‌های اندرویدی قابلیت pairing mode و Discoverable Mode را حتما بررسی و طبق مراحلی که در بالا آورده شده انجام دهید تا همه‌ی تنظیمات را به درستی اعمال کرده باشیم.
  • ممکن است مشکل از شارژر هندزفری باشد و هندزفری به درستی شارژ نشود؛ بدین منظور مطئمن شوید که شارژر ایرادی نداشته باشد. جهت اطلاع از نحوه شارژ درست هندزفری بلوتوث پیشنهاد می‌کنیم مقاله شارژر مناسب برای هندزفری بلوتوث در وب سات جانبی را مطالعه کنید.
  • برای رفع باگ، عدم اتصال هندزفری به بلوتوث گوشی خود را روی حالت پرواز یا Airplane Mode قرار دهید و یکبار گوشی خود را ریستارت کنید. با بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم این روش برای رفع انواع نویز‌ها کارآمد بوده است.
  • درصورتی‌که از گوشی قدیمی استفاده می‌کنید ممکن است عدم اتصال به دلیل ورژن پایین نسخه سیستم عامل گوشی‌تان باشد. در این حالت باید هندزفری یا گوشی خود را تعویض کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
یاسمین مقبلی؛ کاندیدای زن سفر به ماه

آموزش اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی از 0 تا 100

چرا هندزفری بلوتوث به گوشی وصل نمی‌شود؟ پاسخ به این سوال هدف نگارش این مقاله بود؛ همانطور که در این مقاله بررسی کردیم دلایل بسیار زیادی از جمله نویز روتر وای فای، دور بودن فاصله دیوایس‌ها از هم، عدم شارژ کافی گوشی و هندزفری، فیک بودن هندزفری، مشکلات سخت‌افزاری دیوایس‌ها، شارژر نامناسب هندزفری، نیاز به فعال‌سازی pairing mode و disoverable در گوشی‌های اندرویدی، فعال شدن power saving mode و… می‌تواند از دلایل وصل نشدن هندزفری بلوتوثی به گوشی باشد. درصورتی‌که شما نیز از روش دیگری استفاده می‌کنید در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با کاربران و جانبی به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا