لوازم جانبی

رینگ لایت چیست و چه کاربردی دارد؟

شاید برای شما پیش آمده باشد عکس هایی را دیده باشید که دارای نورپردازی و جلوه های جذابی باشد. در عکاسی نور جزو عناصر مهم برای زیبایی تصاویر است. در سال های اخیر ابزاری به اسم رینگ لایت وارد بازار شد و مورد پسند کاربران قرار گرفت.

اولین رینگ لایت در سال 1952 برای صنعت دندان پزشکی طراحی شد. لستر داین برای رفع مشکل پزشکان در صنعت دندان پزشکی فلش حلقه ای را اختراع کرد و سپس چراغ زنگ (رینگ لایت) اختراع شد.

رینگ لایت یک چراغ دایره ای همانند رینگ ماشین است که اطراف لنز دوربین قرار می گیرد. هدف اصلی رینگ لایت تاباندن نور به صورت نرم و یکنواخت به سوژه عکاسی است. رینگ در زبان انگلیسی به معنای حلقه و نورهایی که به صورت یک حلقه در کنار هم شکل می گیرند، رینگ لایت نامیده می شوند. پیشنهاد می کنیم پیش از مطالعه ادامه مقاله به صفحه بررسی و خرید رینگ لایت مراجعه کنید و نمونه هایی از آن ها را مشاهده کنید.

 

عکاسی با رینگ لایت چه مزیتی دارد؟

وظیفه اصلی رینگ لایت، کاهش سایه و پخش نور به طور یکنواخت بر روی سوژه عکاسی است. رینگ لایت جلوه خاصی به چهره می دهد و به ایجاد یک تصویر زیبا کمک می کند. رینگ لایت ها سایه های پس زمینه را حذف می کند و تصاویر را زنده تر نشان می دهد.

طراحی دایره ای، سایه ها را پنهان می کند و پخش نور باعث پنهان کردن چین و چروک می شود و آن را  برای پرتره، آموزش آرایش مناسب می کند. رینگ لایت ها در سه اندازه مختلف وجود دارد، یک اندازه رینگ لایت های موجود در حرفه پزشکی و دو اندازه رینگ لایت های موجود در صنعت مد و فشن.

شاید این مطلب جذاب باشد
نیم سوز شدن رم گوشی چیست و چطور می توان آن را حل کرد؟

البته که این روزها این ابزار به یکی از مهم ترین ابزارهای تولید محتوا تبدیل شده است. تا حدی که شاهد رینگ لایت های سبک برای گوشی هستیم که نیازی به سه پایه ندارند و معمولا انتخاب بیشتر بلاگرهای اینستاگرام هستند. همچنین در ادامه این مقاله تعدادی نمونه عکس با رینگ لایت را مشاهده خواهید کرد.

کار رینگ لایت چیست؟

کاربرد رینگ لایت در صنعت عکاسی

از نظر علمی تبدیل شدن به یک فیلمساز ماهر مدت ها زمان می برد اما شما به تصاویر و فیلم های با کیفیت در مدت زمان کمی لازم دارید.

 رینگ لایت میتواند کیفیت نور در تصاویر را افزایش دهد. نور یکنواخت ایجاد شده در رینگ لایت ها به عنوان مرکز نور اصلی در عکاسی پرتره مورد استفاده قرار می گیرد. نور توسطLED  تولید و سپس نور ایده آل منتشر شده، از سمت لنزهای کانونی برای فاصله خاصی از سوژه عکاسی یا فیلم برداری ایجاد می شود. رینگ لایت باعث ایجاد هاله در اطراف تصاویر می شود و نمای حرفه ای در عکس و محتوای ویدیویی ایجاد می کند.

رینگ لایت چه تاثیری در کیفیت فیلم دارد؟

فلش زنگ برای مدت زمان کم روشن می شود در حالی که چراغ زنگ (رینگ لایت) برای مدت زمان طولانی روشن می شود تا ضبط ویدیو در مدت زمان طولانی ادامه پیدا کند. این چراغ های زنگدار بهترین نورپردازی را برای فیلم برداری از سوژه وبلاگ نویسان ارائه می دهد.

رینگ لایت برای اینستاگرام

کاربرد رینگ لایت در حرفه آرایشگری و چگونگی استفاده از آن

آرایشگران به صورت حرفه ای از نور حلقه ای برای آموزش استفاده می کنند. رینگ لایت ویژگی های صورت را به نمایش در می آورد و جلوه زیباتری به تصاویر می دهد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه می توان سیم را برای عقربه های آزاد صاف کرد

رینگ لایت ها در دو قالب بارق و ثابت موجود هستند. بارق معمولا برای تصاویر ثابت مورد استفاده قرار می گیرد و چراغ های ثابت برای تهیه محتوای ویدیویی استفاده می شود.

اندازه و قدرت در رینگ لایت ها متفاوت است. در عکاسی پرتره برای خیره به چشم سوژه به یک رینگ لایت بزرگتر نیاز دارید و برای عکس برداری از نمای نزدیک رینگ لایت کوچک تر مناسب است. رینگ لایت ها در نورهای فلورسنت، سفید گرم یا سفید روشن بهترین حالت را دارند. معمولا رینگ رایت با پایه ثابت بهترین انتخاب برای آرایشگران هستند.

استفاده از رینگ لایت در عکاسی ماکرو

در عکاسی ماکرو به طیف وسیعی از نور برای ثبت عکس نیازمندیم. رینگ لایت با فوکوس و شفافیت بالایی که در تصویر ایجاد می کند، این امکان را برای ما بوجود می آورد.

ساخت محتوای ویدیویی و تیزر تبلیغاتی با رینگ لایت

رینگ لایت ها در صنعت فیلم برداری و ساخت تیزر در پر رنگ نشان دادن محصولات برای افزایش فروش و تبلیغ محصولات نقش بسزایی دارند.

 راهنمای خرید رینگ لایت

اندازه و ابعاد رینگ لایت، نکته مهم در خرید رینگ لایت

شما با قرار دادن لنز دوربین در مرکز دایره ای شکل رینگ لایت کار خود را شروع خواهید کرد. قرار دادن دوربین و نور در یک نقطه مناسب، نتایج خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

رینگ لایت ها به دلیل وزن بالایی که دارند نیاز به یک سه پایه نور دارند تا در یک مرکز به صورت ثابت بایستند. البته این امکان برای شما وجود دارد که رینگ لایت خود را بر روی دیوار نصب کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
اشکالات احتمالی انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ با کابل + راه حل

در خرید این ابزار باید به این نکته توجه نمود که این دستگاه  زمان کاری شما را مدیریت کند و زمان پردازش برای تغییر عکس را کم تر کند.

بنابر استفاده ی شما باید ابعاد و قطر رینگ لایت مناسب باشد و اگر سوژه ی عکاسی شما ابعاد بزرگی دارد با توجه به قطر آن باید عمل کنید، در غیر این صورت اگر حرفه ی شما عکاسی ماکرو است، شما نیاز به رینگ با قطر کم تر دارید. در حرفه پرتره به دلیل نورپردازی زیاد شما به قطر بیشتری نیاز دارید.

نوردهی کافی به سوژه عکاسی

این ابزار در زاویه 45 درجه نوردهی فوق العاده ای به عکس شما می دهد. اغلب شما می توانید بیش از یک رینگ لایت استفاده کنید و نورپردازی های خلاقانه ای را ایجاد کنید حتی اگر رنگ لایت ها قابل تغییر باشد.

نوردهی رینگ لایت به عنوان پشتوانه

اغلب رینگ لایت ها از جنس لامپ های LED هستند و داغ نمی شوند. شما با سپردن رینگ لایت به دست فرد می توانید نور پردازی خارق العاده ای را به ثبت برسانید. هرچند سیم های متصل به رینگ لایت ممکن است کمی خطرناک باشد اما زیبایی عکس شما را چندین برابر می کند.

نمونه عکس با رینگ لایت

نور پر کننده

برای خلق نوردهی متفاوت می توانید یک استروب به عنوان نور اصلی و از رینگ لایت برای نور تلطیف دهنده استفاده کنید. نیروی استروب قوی تر از رینگ لایت است و باید قدرت آن را در نظر بگیرید. علاوه بر معکوس کردن می توانید از رینگ لایت به عنوان نور کلیدی و فلش به صورت نور پر کننده استفاده کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
صفحه‌کلید SwiftKey مایکروسافت هفته آینده از اپ استور حذف می‌شود

استفاده به صورت بخشی از ترکیب بندی

قرار دادن نور در پس زمینه سوژه عکاسی، ترکیب جذابی را بوجود می آورد. این کار باعث ایجاد هاله ای از نور در پس زمینه می شود.درحالت دوم قرار دادن لنز دوربین در یک جهت درست باعث بوجود آمدن نوار منحنی در عکاسی می شود.

کاهش سرعت شاتر (تار کردن یا کشیدن تصویر)

ترکیب فلاش استودیویی با رینگ لایت باعث کشیدن یا کاهش سرعت شاتر می شود. درحالی که این امکان برای شما وجود دارد، با کاهش سرعت شاتر نورگیری را انجام دهید.

حفظ و رعایت فاصله

عدم حفظ فاصله در استفاده از رینگ لایت ها باعث می شود نورپردازی خوبی شکل نگیرد و باید به این نکته توجه کرد که حد فاصل  قطر رینگ لایت شما باید با سوژه شما در یک جهت معین باشد.

رینگ لایت ابزار های مناسبی برای نورپردازی به کار می روند. هم اکنون شما میتوانید با اطلاعاتی که از این مقاله کسب کردید، رینگ لایت مناسب خود را تهیه کرده و در صنعت عکاسی و تولید محتوای ویدیویی به سوی هدف خود حرکت کنید. در ادامه پیشنهاد میکنیم تجربیات خود را در قسمت نظرات بنویسید. همچنین اگر سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات آن را مطرح کنید. کارشناسان فروشگاه اینترنتی جانبی در اولین فرصت ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا