لوازم جانبی

چرا بلندگوی کامپیوتر سر و صدا دارد؟

آیا می دانستید که هر قطعه الکترونیکی می تواند نویز داشته باشد؟ نویز بلندگو یک تداخل فرکانسی است که به دلایل مختلف رخ می دهد. وقتی قطعات الکترونیکی در کنار هم قرار گیرند ممکن است با یکدیگر تداخل داشته باشند. به عنوان مثال ، صدای بلندگوی رایانه ای که دارای نویز است ممکن است نویز ، زمزمه یا خش خش تولید کند.

مهم است بدانید که قبل از هر اقدامی باید منبع سر و صدا را مشخص کنید. در این مقاله به سوالات زیر می پردازیم: منبع نویز کجاست؟ چرا بلندگوهای کامپیوتر سر و صدا دارند و چگونه می توانیم صدا بلندگو

ایجاد کنیم

چگونه نویز صدای کامپیوتر را بگیریم؟

چگونه نویز رایانه را تشخیص دهیم؟

علت ایجاد صدای بلندگو چیست؟ سر و صدا به عوامل زیادی بستگی دارد. اما نویز بلندگو اغلب می تواند دلایل سخت افزاری داشته باشد. نویز کیفیت صدا را کاهش می دهد. منبع و علت نویز بلندگو ممکن است به دلیل خرابی بلندگو ، خرابی اتصالات ، سیم بلندگو ، خرابی کارت صدا یا مشکلات نرم افزاری و درایور باشد.

به خاطر داشته باشید که با بلندگوی jbl یا بلندگوی Harman Kardon که دارای کیفیت و استانداردهایی است از جهان لذت ببرید ، به راحتی می توانید از هر گونه سر و صدا خلاص شوید به اما چگونه می توان منبع نویز بلندگوهای رایانه را پیدا و رفع کرد؟

1. اتصالات بلندگوها عامل اصلی نویز بلندگو هستند

اتصالات بلندگوی خانه خود را بررسی کنید. آیا کابل ها به درگاه ها درست متصل شده اند؟ کارت صدا دارای سه پورت میکروفون ، یک خط ورودی و یک خط خروجی است. اطمینان حاصل کنید که کابل ها بدون قطع یا جدا شدن به درگاه صحیح متصل شده اند. کابل ها را تعویض کنید ؛ سر و صدا ممکن است به دلیل خرابی هادی های کابل باشد. انتهای کابل را می توان تحت فشار قرار داد ، ضعیف شد و از اینجا سر و صدا ایجاد کرد.

شاید این مطلب جذاب باشد
آموزش فعال کردن رمز دو مرحله ای اینستاگرام

اما برای اطمینان از قوی بودن بلندگو ، آن را به رایانه دیگری وصل کنید. در این حالت ، اگر صدای بلندگو بی صدا و بدون خش خش و سوت باشد ، ممکن است مشکل سخت افزاری مانند خرابی کارت صدا یا مشکل نرم افزاری مانند عدم وجود نرم افزار کارت صدا باعث ایجاد صدای بلندگو شود.

تست کارت‌صدا و اطمینان از سلامتی سخت‌افزاری

2. تست امنیت سخت افزاری و سلامت

اگر بلندگوی دیگری در دسترس دارید ، به رایانه خود متصل شوید. به این ترتیب می توانید از وضعیت کارت صدا خود از نظر وضعیت سخت افزار مطمئن شوید. اگر اسپیکر جدیدی که روی رایانه خود نصب کرده اید دارای نویز است ، این مشکل از رایانه شما است و هیچ ارتباطی با بلندگو ندارد. اما اگر بلندگوی جدیدی که به رایانه خود متصل می کنید بی صدا باشد ، ممکن است مشکل از بلندگوی خراب باشد.

3. با به روزرسانی کارت صدا سر و صدای بلندگو را کاهش دهید

علت بروز نویز نیز ممکن است عدم به روزرسانی کارت صدا باشد. مراحل زیر را برای به روز رسانی کارت صدا و کاهش نویز بلندگوی رایانه خود دنبال کنید:

  1. ابتدا ، از منوی شروع کنترل پنل را وارد کنید.
  2. در صفحه جدید ، روی نماد System کلیک کنید و Device Manager را وارد کنید.
  3. در بخش Audio، Video، and Game Controllers ، گزینه صوتی با وضوح بالا را انتخاب کنید.
  4. در پنجره باز شده ، به برگه Driver بروید و روی گزینه update driver کلیک کنید.
  5. در صفحه بعد ، Automatic Search for Driver Update Software را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که همیشه باید نرم افزار هر دستگاه را به آخرین نسخه به روز کنید. معمولاً شرکت های سخت افزاری برای عملکرد بهتر ، مصرف کمتر برق یا رفع اشکال که کاربران گزارش می دهند ، به روزرسانی های سال را منتشر می کنند. اگر به روزرسانی درایور کارت صدا مشکل نویز بلندگو را برطرف نکرد ، یکبار درایور کارت صدا را حذف کرده و دوباره نصب کنید تا مطمئن شوید مشکل نرم افزاری نیست.

برای رفع نویز درایور کارت‌صدا را حذف و دوباره نصب کنید 4. درایور کارت صدا را حذف و دوباره نصب کنید

شاید این مطلب جذاب باشد
آموزش رمز گذاشتن برای برنامه های گوشی (واتس اپ، اینستاگرام، گالری و...)

ممکن است کارت صدای شما به درستی نصب نشده باشد یا فایل های شما آلوده شده و برخی از فایل های نرم افزاری سیستم حذف شده باشند. برای اطمینان از آلوده نشدن سیستم ، ابتدا یک آنتی ویروس روی سیستم خود نصب کرده و سپس طبق مراحل زیر کارت صدا خود را حذف نصب و نصب کنید.

لازم به ذکر است که قبل از حذف نرم افزار روی کارت صدا ، مطمئن شوید که فایل نصب درایور را دارید یا می توانید آن را بارگیری کنید.

برای برداشتن کارت صدا این مراحل را دنبال کنید:

  1. ابتدا راست کلیک کنید شروع کنید و مدیر دستگاه را کلیک کنید.
  2. در قسمت Sound، Video، and Game Controller درایور صدای خود را انتخاب کنید ، روی آن راست کلیک کرده ، و سپس Properties را کلیک کنید.
  3. در برگه Drivers ، در پایین صفحه ، روی حذف نصب کلیک کنید تا کارت صدا حذف شود.
  4. (به روز رسانی نرم افزار کارت صدا) می توانید کارت صدا را به صورت خودکار یا دستی نصب کنید.

    پس از نصب کارت صدا جدید ، حتماً یکبار Windows را مجدداً راه اندازی کنید.

    5. آداپتور بلندگو و سیم برق می تواند از بلندگوها سر و صدا کند

    اگر آداپتور بلندگو یا سیم برق خراب یا جدا شده باشد ، ممکن است سر و صدا ایجاد کند. گاهی اوقات ، اگر سیم های بلندگو را بدون اتصال به کامپیوتر تکان دهید ، بلندگو سوت می زند یا صدای خش خش می دهد. در واقع ، صدای سوت در بلندگو ممکن است به دلیل آداپتور ، اتصالات و کابل ها باشد.

    توصیه می کنیم از بلندگوی با کیفیت استفاده کنید و اگر در کابل های ورودی خود مشکلی دارید ، لوازم جانبی خود را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید.

    بزرگترین فروشگاه لوازم جانبی کامپیوتر ، لپ تاپ و تلفن در ایران است. به راحتی می توانید انواع کابل ها و کانکتورها را در هر کجای ایران که باشید تبدیل hdmi به vga ، تبدیل hdmi به usb ، کابل شارژ ، بلندگو ، هدفون و … سفارش از یک فروشگاه راحتی معتبر

    برای رفع نویز اسپیکر کامپیوتر، ویندوز خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید

    6. Windows را به آخرین نسخه

    به روز کنید

    به دلایلی ممکن است نرم افزار Windows تداخل ایجاد کند. مایکروسافت به طور مرتب بسیاری از به روز رسانی ها را برای ویندوز 10 منتشر می کند. با بارگیری و نصب آخرین به روز رسانی ها ، می توانید مطمئن باشید که نویز صدا به دلیل تداخل نرم افزاری نیست.

    7. بلندگو را با استفاده از کارت صدای مستقل رها می کند

    کارت های صدا داخلی معمولاً عمر و کیفیت صدای کوتاه تری دارند و هنگامی که سایر دستگاه های الکترونیکی در اتاق شما هستند می توانند سر و صدا را افزایش دهند. اگر مشکل نویز ناشی از خرابی بلندگوها ، آداپتورها و اتصالات ، نرم افزار کارت صدا و به روز رسانی ویندوز نیست ، از کارت صدا مستقل استفاده کنید.

    یک کارت صدا جداگانه کیفیت صدا را بهبود می بخشد و نویز بلندگو ممکن است به دلیل نقص ورودی های کارت صدای داخلی شما باشد. لازم به ذکر است که اگر بلندگوی لپ تاپ شما با نویز همراه باشد ، می توانید از usb کارت صدا یا بلندگوهای بلوتوث استفاده کنید.

    رفع نویز اسپیکر کامپیوتر با اعمال تنظیمات درست

    8. با انجام تنظیمات مناسب نویز بلندگوی کامپیوتر

    را برطرف کنید

    1. ابتدا اجرا کنید در منوی Start و Enter را فشار دهید.
    2. سپس کنترل mmsys.cpl و ok را در قسمت run وارد کنید.
    3. در پنجره ای که ظاهر می شود ، به برگه playback رفته و روی گزینه Speakers راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.
    4. در مرحله بعد ، برگه Dishanctions All Sound Enhancements را فعال کنید.
    5. سپس برای اعمال تنظیمات بالا ok را انتخاب کنید. سپس به برگه Advanced در همان پنجره بروید.
    6. از بخش “قالب پیش فرض” ، قالب صوتی Hz را به 24 بیت تغییر دهید.

    در صورت اعمال تنظیمات فوق ، به راحتی صدای بلندگو حذف می شود.

    عیب‌یابی صدا با ویندوز آخرین راهکار برای رفع نویز اسپیکر 9. عیب یابی صوت Windows آخرین راه حل برای نویز بلندگو است

    چرا بلندگوی کامپیوتر سر و صدا می کند؟ اگر هیچ یک از مراحل بالا نویز بلندگو را در رایانه شما تصحیح نکرد ، بهتر است مشکل صدای ویندوز را برطرف کنید.

    1. ابتدا را در منوی Start تایپ کرده و Enter را فشار دهید.
    2. در کادر اجرا ، دستور را انجام دهید و روی تأیید کلیک کنید.
    3. در پنجره عیب یابی ویندوز ، در بخش پخش صدا ، Run the Troubleshooter را انتخاب کنید.

    ویندوز ابتدا همه دستگاه های صوتی متصل به رایانه شما را پیدا می کند و سپس مشکل را به شما گزارش می دهد.

    بهترین راه برای رفع نویز بلندگوی کامپیوتر

    در این مقاله ، بررسی کردیم که چرا گوینده با 9 تصمیم پر سر و صدا است. امیدواریم با بررسی و انجام روشهای بالا نویز بلندگوی رایانه شما برطرف شده باشد. علت ایجاد سر و صدا می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما کارت صدا و ویندوز به روز نمی شوند ، خرابی اسپیکر ، خرابی و خرابی کابل ، خرابی سیم برق یا آداپتور بلندگو ، معیوب بودن پورت ، مشکلات سخت افزاری کارت صدا ، نویز ناشی از وسایل الکترونیکی در کنار بلندگو ، تنظیمات صدای ویندوز و غیره. دلایل اصلی نویز بلندگو این یک رایانه است.

    اگر از روش های دیگر برای تصحیح نویز بلندگوی رایانه خود در قسمت نظرات استفاده می کنید ، نظرات خود را با شخص ثالث و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

شاید این مطلب جذاب باشد
سامسونگ می‌خواهد تا قبل ۲۰۲۳ محصولاتش را به اندروید ۱۳ آپدیت کند

“>

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا