لوازم جانبی

هندزفری بلوتوث و هولدر گوشی، فرشته های نجات شما در رانندگی!

متاسفانه آمار تصادفاتی که کشته به جا می گذارد در سالهای اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و استفاده نادرست از گوشی هنگام رانندگی، دلیل بسیاری از این تصادف ها است.

با توجه به افزایش برنامه های کاربردی و پوشش دهی نیازهای کاربران توسط این اپلیکیشن ها، استفاده نکردن از آن ها هم به نوعی آزار دهنده است. گاهی اوقات نمی توانید تماس هایتان را بدون پاسخ بگذارید یا نیاز دارید با GPS و برنامه های فعال در این زمینه مسیر یابی کنید.

تنها راه حل موجود برای کم شدن خطرات احتمالی هنگام رانندگی، یادگیری نحوه استفاده صحیح از تکنولوژی است. ابزار های متفاوتی هستند که با هدف استفاده راحت تر و امن تر از تکنولوژی، مناسب ماشین طراحی و عرضه شده اند. با استفاده درست از این ابزار های خطرات احتمالی را تا جای امکان کم می کنید و لذت استفاده از تکنولوژی را هم از خودتان نمی گیرید.

در ادامه به بررسی این ابزار ها و اهمیت آن ها در کاهش خطرات رانندگی اشاره می کنیم. اگر شما هم با استفاده از ابزار های کاربردی مخصوص ماشین، یک فضای امن برای خودتان درست کنید حداقل تکنولوژی حواستان را پرت نمی کند و با خیال راحت رانندگی می کنید.

برنامه مسیر یاب روی گوشی داخل ماشین

با خرید هندزفری بولوتوث، فضای امنی را برای مکالمه تلفنی ایجاد کنید

اگر بهترین هندزفری سیمی را هم داشته باشید در نهایت یک سیم وجود دارد که قرار است بین فرمون و دنده و دست و پایتان پیچ بخورد و حواستان را پرت کند.

 در خوشبینانه ترین حالت هنگام رانندگی گوشی را روی پایتان می گذارید و با هندزفری سیمی مکالمه برقرار می کنید اما اگر بخواهید همزمان به صفحه نمایش گوشی نگاه کنید، باید از نگهدارنده موبایل استفاده کرد.

شاید این مطلب جذاب باشد
مشکل سیاه شدن گوشی های هوشمند چیست؟

 سیم هندزفری ممکن است به هولدر گوشی نرسد یا روی سرعت گیر کشیده شود، از گوشتان خارج شود یا هر مشکل غیر قابل پیش بینی دیگری پیش بیاید! خرید هندزفری بولوتوث بهترین راه حل این مشکل است .

بهتر است با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی، مدل های متفاوت هندزفری بلوتوث را بررسی کرده و چند تا از گزینه هایی که بیشترین تطابق را با سلیقه تان دارد و می تواند برای رفع نیازهایتان، حرفی برای گفتن داشته باشد، مقایسه کنید و در نهایت با توجه به نظرات خریداران، تصمیم نهایی را برای انتخاب یکی از آن ها بگیرید. در کل هندزفری های بلوتوثی در دو دسته اصلی طراحی و عرضه شده اند.

 انواع هدست و هندزفری

1-    هندزفری بی سیم مکالمه ای با میکروفون بسیار قوی

این مدل از هندزفری ها در دو مدل تک گوشی و دو گوشی ارائه می شوند. مدل های دو گوشی هندزفری ها نیز به چند دسته تقسیم می شوند. به طور مثال هندزفری بلوتوث گردنی، هندزفری بلوتوث جداگانه (شبیه به ایرپاد آیفون) و غیره.

قابلیت های اصلی که برای کاربردی تر بودن هندزفری ارائه می شود، فرق بین هندزفری مناسب تماس با هندزفری مناسب موسیقی را تشکیل می دهد.

به طور مثال ویژگی منحصر به فرد هندزفری های تماس استفاده از میکروفون های بسیار قوی می باشد. معمولا برای هندزفری های مکالمه ای، از تکنولوژی حذف نویز و حذف صدای محیط استفاده می شود تا مکالمه با بیشترین کیفیت ممکن برقرار شود. البته بعضی از هندزفری های مکالمه ای قابلیت پخش موسیقی هم دارند اما تمرکز اصلی آن ها روی کیفیت برقراری تماس است.

شاید این مطلب جذاب باشد
گلکسی A54 شاید به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شود

2-    هندزفری بیسیم مناسب موسیقی با قابلیت های منحصر به فرد

تمرکز این مدل از هندزفری ها بیشتر روی کیفیت پخش صدا، تجربه کاربری و امکانات متعدد است. به طور مثال قابلیت مگنتی بودن سری های هندزفری، امکان اتصال به چندین دستگاه به صورت همزمان، نوع باتری و موارد دیگر، از گزینه هایی هستند که به صورت مستقیم روی کارایی و قیمت هندزفری تاثیر دارند.

تقریبا تمام هدست های پخش موسیقی امکان مکالمه را هم فراهم می کنند اما شاید کیفیت میکروفون آن ها به اندازه کیفیت میکروفون هندزفری های مکالمه ای نباشد.

در کل اگر با توجه به نیازهایتان به بررسی هدست های بلوتوثی بپردازید، می توانید یکی از بهترین ها را پیدا کنید و با استفاده از آن، بسیاری از خطرات را دفع کنید.

پایه نگهدارنده موبایل، خطر افتادن گوشی زیر پدال را حذف می کند

یکی دیگر از خطرناک ترین و رایج ترین اتفاقاتی که زمان استفاده از موبایل در رانندگی پیش می آید، لیز خوردن موبایل از دست افراد است. اگر گوشی موبایل لیز بخورد و زیر پدال ها پرت شود، نمی توانید از پدال ها استفاده کنید و این خطرناک ترین حالت ممکن است. راه حل چنین مشکلاتی استفاده از پایه نگهدارنده موبایل است.

هولدر گوشی وسیله ای است که برای نگه داشتن گوشی به قسمت های مختلف ماشین، موتور یا دوچرخه می چسبد. معمولا هولدر گوشی را روی فرمون، داشبورد، شیشه جلو می چسبانند.

وقتی از هولدر گوشی استفاده کنید، دیگر نگران افتادن گوشی، لیز خوردن آن و گم شدنش نیستید. استرس عوض کردن دنده و گرفتن فرمون ماشین با یک دست را هم کنار می گذارید. به سادگی گوشی را روی هولدر قرار می دهید و مسیریابی یا هر اقدام دیگری را انجام می دهید.

شاید این مطلب جذاب باشد
پورشه ۹۱۱ داکار ۲۰۲۳ برای عاشقان آفرود از راه رسید

اینکه از هولدر چطور استفاده کنید یا آن را کجا نصب کنید به خودتان بستگی دارد اما دو نکته مهم وجود دارد که باید هنگام خرید و نصب هولدر به آن توجه داشته باشید.

مورد اول اینکه هولدر های موبایل در مدل های بسیار متنوعی عرضه شده اند. سعی کنید از یک نگهدارنده مقاوم استفاده کنید که چسبندگی بالایی داشته باشد.

مورد دومی که باید به آن توجه داشته باشید، گیرنده های نگهدارنده گوشی هستند. دقت کنید که گیرنده های گوشی تا چه حد باز می شوند. مخصوصا اگر از قاب گوشی استفاده می کنید باید به سایز گوشی و فضای آزاد هولدر موبایل توجه داشته باشید که برای قرار گیری موبایل، کوچک نباشد.

اگر دوست دارید با نکات بیشتری در مورد انتخاب بهترین پایه نگهدارنده گوشی آشنا شوید، به شما توصیه میکنیم مقاله بهترین هولدر موبایل جانبی را از دست ندهید!

گوشی داخل هولدر موبایل 

جمع بندی کلی:

استفاده از تکنولوژی تصادفات را افزایش نمی دهد بلکه ناآگاهی ما نسبت به نحوه استفاده صحیح از وسایل و تکنولوژی است که خطرات احتمالی را افزایش می دهد. معمولا هولدر گوشی و هندزفری موبایل دو ابزار بسیار کاربردی برای ماشین هستند که استفاده درست از آن ها خطرات را بسیار کم می کند.

 مورد دیگری که وجود دارد، استفاده از پاور بانک است. اگر هنگام شارژ کردن گوشی موبایل به مشکل می خورید یا هنگام رانندگی تازه می خواهید داشبورد را باز کنید و دنبال پاور بانک بگردید، به شما پیشنهاد می کنیم از شارژر فندکی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا