لوازم جانبی

روش ساده برای مراقبت از باتری گوشی آیفون و جلوگیری از کاهش طول عمر آن

برند آیفون همیشه طرفداران خاص خودش را دارد، حتی اگر گوشی های جدید آن تفاوت خاصی با پرچمداران دیگر برند ها نداشته باشد، باز هم طرفداران خاصی دارد که آیفون را بسیار متفاوت می دانند و هر چقدر هم هزینه ی آن بالا باشد، بدون صبر پرداخت می کنند تا همیشه جدیدترین گوشی آیفون را داشته باشند.

منطقی است که با وجود چنین طرفدارانی بازار خرید و فروش آیفون در ایران همیشه در روند خوبی قرار دارد و هیچ وقت راکد نمی شود. این موضوع در مورد لوازم جانبی مدل های متفاوت آیفون نیز صدق می کند.

 زمانی که آیفون ایکس اس مکس وارد بازار شد، به همان اندازه که خود گوشی خرید و فروش میشد، لوازم جانبی آیفون ایکس اس مکس هم مورد استقبال قرار گرفت. از سیم شارژر آیفون گرفته تا قاب و گلس و ایرپاد و غیره.

همین مسائل ساده به خوبی نشان دهنده میزان محبوبیت آیفون در ایران نشان است. در کمال ناباوری بیشتر این هواداران پر و پا قرص، واجب ترین نکاتی که باید درمورد گوشی آیفون بلد باشند را نمی دانند و آسیب های جدی به گوشی هایشان وارد می کنند.

در این مقاله به 3 اشتباه رایج کاربران میپردازیم که انجام ندادن آن ها باعث افزایش طول عمر باتری گوشی می شود.

گوشی های جدید و قدیمی آیفون

1-    استفاده نکردن از شارژر آیپد برای شارژ کردن گوشی آیفون!

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که کاربران آیفون انجام می دهند و فکر می کنند آسیبی به گوشی وارد نمی شود، استفاده از شارژر آیپد برای شارژ کردن گوشی آیفون است.

شاید این مطلب جذاب باشد
AMD تولید پردازنده‌های سری رایزن ۷۰۰۰ را کاهش می‌دهد

سیم شارژر آیفون، کاملا متفاوت از شارژر اندروید است اما مدل کابل لایتنینگ برخی از آیفون ها هم با یکدیگر متفاوت هستند. بسیاری از صاحبان گوشی آیفون فکر میکنند همه ی کابل های لایتنینگ می توانند برای شارژ شدن گوشی مورد استفاده قرار بگیرند چون این قابلیت را دارند!

درست است که شما می توانید آیفون ایکس اس مکس خودتان را با شارژر آیپد هم شارژ کنید اما این کار تا زمانی یک اشتباه نیست که ولتاژ های مورد نیاز هر دو دستگاه یکی باشد!

همه ی دیوایس های آیفون با ولتاژ 5 ولت شارژ می شوند اما آمپری که برای شارژر های متفاوت در نظر گرفته شده است، یکسان نیست.

آیپد شارژ 5 ولتی با جریان 2.1 آمپری (10 وات) را ارائه می دهد در صورتی که شارژر آیفون جریان 1 آمپری (5 وات) را در نظر گرفته است.

استفاده از شارژر گوشی های مختلف آیفون برای یکدیگر موردی ندارد اما به دو نکته توجه داشته باشید. اول اینکه به هیچ عنوان از شارژر 1 آمپری برای شارژ کردن گوشی که شارژ فابریک خودش 2 آمپر است، استفاده نکنید زیرا فرایند شارژ شدن گوشی زمان میبرد و طولانی شدن این مدت زمان، باعث داغ شدن باتری خواهد شد.

دومین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که تحت هیچ شرایطی آیپدی که شارژر 2 آمپری دارد را با شارژر 1 آمپری شارژ نکنید چون فشار سنگینی به باتری تبلت وارد می شود.

این موضوع در مورد تمام برند های گوشی صدق می کند به طور مثال زمانی که شارژر اصلی سامسونگ در دسترس نبود می توانید از شارژر گوشی هواوی استفاده کنید البته به شرطی که برای یک گوشی که شارژر 2 آمپری دارد، از شارژ 1 آمپری استفاده نکنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
قابلیت Drop برای انتقال داده بین کامپیوتر و گوشی به مایکروسافت اج می‌آید

گوشی آیفون و آیپد   

2-    داغ شدن بیش از حد باتری گوشی آیفون؛ عامل اصلی مرگ گوشی

با توجه به نکته قبلی، یکی از دلایلی که می تواند باتری را به شدت داغ کند و روی حرارت آن تاثیر بگذارد، استفاده از شارژر نامناسب است که در نهایت باعث می شود باتری فشار زیادی را تحمل کند و کم کم دچار افزایش حرارت شود.

دومین اشتباهی که میان کاربران بسیار رایج است، نگه داشتن آیفون در مکان های بسیار گرم است. این مشکل بیشتر در فصل تابستان رخ می دهد.

 زمانی که در ماشین هستید یا قصد ترک کردن ماشین را دارید، به هیچ عنوان گوشی آیفون را داخل ماشین و در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید زیرا باتری کم کم گرم می شود و این حرارت پس از مدتی کارایی گوشی را به حداقل ترین حالت ممکن می رساند.

طبق توصیه اپل، بهتر است دیوایس های آیفون (مدلی های متفاوت گوشی آیفون و آیپدها) در دمای 15 الی 45 درجه سانتی گراد نگهداری شوند.

سومین عاملی که باعث بالا رفتن حرارت باتری گوشی آیفون می شود استفاده نادرست از کیس های باتری دار است. بعضی از قاب ها هستند که علاوه بر جنبه محافظتی از گوشی، مانند یک پاور بانک عمل می کنند. قاب باتری دار آیفون به عنوان یک شارژر بی سیم استفاده می شوند.

این مدل کیس آیفون، کار راه انداز ترین لوازم جانبی موبایل اپل محسوب می شود اما اصلی ترین ایراد استفاده از قاب باتری دار، دو برابر شدن حرارت گوشی است. به همین دلیل نباید از این قاب ها به صورت همیشگی استفاده کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر یک فناوری شکست خورده است؟

عوارض داغ شدن باتری گوشی آیفون

3- نصب اپلیکیشن های متفاوت بدون توجه به استاندارد بودن آن ها

یکی از دلایلی که به مرور باتری را تا حد مرگ می رساند، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی است که کاملا غیر استاندارد هستند و بدون توجه به اصول اپل ساخته و ارائه شده اند.

معمولا برنامه هایی که بیشتر جنبه کاربردی دارند و برنامه نویسان تازه کار بدون رعایت استاندارد های مورد نیاز طراحی آن را به اتمام رسانده اند، این مشکلات را به وجود می آورند.

با مراجعه به بخش گزارش باتری گوشی می توانید، آمار دقیقی از وضعیت مصرف باتری توسط برنامه های مختلف را مشاهده کنید. برنامه هایی ای که طراحی و کدنویسی آن ها ضعیف باشد بیش از آنچه که تصور می کنید باتری موبایل را خالی می کنند و این مسئله به مرور باعث فرسایش باتری خواهد شد.

اگر از برنامه های ناشناس استفاده می کنید حتما گزارش مصرف باتری آن را مشاهده کنید. در صورتی که میزان قابل توجهی از باتری را به خود اختصاص داده بود بدون تردید برنامه را حذف کنید.

نصب برنامه روی گوشی آیفون

جمع بندی کلی:

مهم ترین مسئله ای که برای حفظ باتری موبایل اپل باید به آن توجه داشته باشید، دمای گوشی است. سرما و گرمای زیادی بدترین عاملی است که می تواند شرایط را برای نابودی باتری فراهم کند.

تا جای امکان سعی کنید برای شارژ کردن هر دیوایس اپل از شارژر خودش استفاده کنید. با توجه به افزایش لوازم جانبی تقلبی، بخصوص شارژر اپل واچ زمان خرید دقت داشته باشید تا نسخه تقلبی را به جای نسخه رایگان به شما نفروشند.

شاید این مطلب جذاب باشد
ناسا تاریخ تلاش بعدی برای پرتاب موشک آرتمیس ۱ را اعلام کرد

 بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق خرید از مراکز معتبر و فروشگاه های اینترنتی جانبی است. در صورتی که قصد خرید اینترنتی لوازم جانبی را دارید، به نظرات و کامنت هایی که خریداران گذاشته اند توجه کنید سپس تصمیم بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا