لوازم جانبی

همه چیز در مورد اپل ایرتگ (راهنمای استفاده و کاربردها)

اپل ایرتگ چیست و چه کاربردی دارد؟

اپل در آوریل 2021 از محصول جدید خود یعنی ایرتگ رونمایی کرد. این تگ دایره ای کوچک، طراحی شد تا به لوازمی مانند کیف پول، ساعت هوشمند، کلید و … متصل شود و با استفاده از بلوتوث و برنامه Find My در دستگاه های اپل قابل ردیابی باشند.

ایرتگ اپل و کاربرد آن 

ایرتگ Airtag چگونه کار می کند؟

ایرتگ ها در برنامه Find My در تب items که اپل در iOS14.3 معرفی کرده است، اضافه و مدیریت می شوند. مانند سایر دستگاه های اپل، هر ایرتگ روی نقشۀ برنامه Find My نشان داده می شود. ایرتگ شما یک سیگنال بلوتوث ایمن ارسال می کند که می تواند توسط دستگاه های نزدیک در شبکه Find My شناسایی شود. این دستگاه، لوکیشن ایرتگ شما را به iCloud ارسال می کنند، سپس می توانید به برنامه Find My بروید و آن را روی نقشه ببنید. کل فرآیند برای حفاظت از حریم خصوصی شما ناشناس و رمزگذاری شده است.

نحوه ردیابی وسایل به کمک ایرتگ اپل

ایرتگ اپل چه ویژگی هایی دارد؟

اپل یک تراشه U1 را در هر ایرتگ اضافه کرده است تا بتوانید مکان دقیق آن را درصورتی که نزدیک باشد و یا آخرین جایی که قرار داشته است را شناسایی کنید. اسپیکرهای داخلی برای پخش صدا و یافتن ایرتگ گمشده در داخل فضای بسته وجود دارد که می توانید صدا را از طریق برنامه Find My پخش کند یا از سیری بخواهید ایرتگ را با صدا برای شما پیدا کند. اگر ایرتگی گم یا دزدیده شود، شبکه Find My می تواند به شما کمک کند تا آن را پیدا کنید. شبکه Find My‌ از صدها میلیون دستگاه آیفون، آی‌پد و مک استفاده می کنند تا به شما کمک کنند تا ایرتگتان را پیدا کنید، حتی زمانی که ایرتگ شما توسط دستگاه شخص دیگری مکانیابی شود، روی نقشه می توانید آن را شناسایی کنید. در حالت گمشده، یک ایرتگ زمانی که توسط شخصی در شبکه Find My شناسایی شود، به طور خودکار یک اعلان ارسال می‌کند و می‌توانید اطلاعات تماس خود را اضافه کنید تا فردی که آن را پیدا کرده بتواند با شما تماس بگیرد. اپل می تواند به طور منظم سیستم عامل ایرتگ را به روز کند و از زمان راه اندازی آن چندین بار این کار را انجام داده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا سیم هندزفری گره میخورد؟

شناسایی وسایل با اتصال ایرتگ اپل به برنامه Find my

 

یافتن دقیق ایرتگ در آیفون های 11 و 12

آیفون‌های دارای تراشه U1 که شامل مدل‌های آیفون 11 و آیفون 12 می‌شود، می‌توانند از قابلیت جستجوی دقیق استفاده کنند، قابلیتی که به شما امکان می‌دهد دستورالعمل‌های خاصی را در مورد نحوه دسترسی به ایرتگ گمشده خود مشاهده کنید. یافتن دقیق، واقعیت افزوده، صدا و بازخورد لمسی را برای کمک به شما ترکیب می کند.

طراحی ایرتگ اپل

ایرتگ یک دستگاه ردیابی کوچک و دکمه ای شکل با ظاهری که طرف مقابل آن سفید و ساده بوده و پشت آن با رنگ نقره ای براق با لوگوی اپل است. قطر اپل ایرتگ 1.26 اینچ، ضخامت آن 0.31 اینچ یا 8 میلیمتر و وزن آن 11 گرم است.

ایرتگ کوچک و دکمه ای شکل اپل 

ایرتگ های گم شده و پیدا کردن آن ها

اگر با اپل ایرتگ گم شده مواجه شدید، یا اگر شخصی با ایرتگ گم شده شما برخورد کرد، می توان آن را با هر تلفن هوشمند مجهز به فناوری NFC اسکن کرد تا اطلاعات تماس را نمایش دهد. NFC روی آیفون‌ها و دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کند، بنابراین اگر موردی پیدا کردید، آن را اسکن کنید تا صاحب آن را پیدا کنید. اگر در حالت گم شده باشد، ایرتگ نیز مکان خود را از طریق شبکه Find My به مالک باز می‌گرداند.

 

هشدارهای انفصال یا جدایی در ایرتگ اپل

اپل در iOS 15 هشدارهای جدایی را به برنامه Find My اضافه کرد که به شما اطلاع می‌دهد اگر دستگاه اپل شما، اتصالش به دستگاه متصل به اپل ایرتگ یا دستگاه دیگری با قابلیت Find My قطع شود، به شما اطلاع دهد. می‌توانید «هشدارهای قطع» را در برنامه Find My تنظیم کنید، بنابراین اگر می‌خواهید مطمئن شوید که آیفونتان همیشه همراهتان است یا بدون کلید از خانه خارج نمی‌شوید، این همان قابلیتی است که باید از آن استفاده کنید.

هشدار جدا شدن ایرتگ از آیفون 

امنیت و حریم خصوصی ایرتگ اپل چطور است؟

هر ایرتگ شما تنها به اپل آیدی شما متصل است و هیچ فرد دیگری نمیتواند آن را ردیابی کند. داده های مربوط به موقعیت مکانی و تاریخچه مکانی در ایرتگ ذخیره نمی شوند و دستگاه هایی که مکان ایرتگ گمشده را ارسال می کنند ناشناس می مانند و داده های مکان در هر مرحله رمزگذاری می شوند.

شاید این مطلب جذاب باشد
کدام مارک ساعت هوشمند بهتر است؟ ما بهترین مارک ساعت هوشمند را به شما معرفی می کنیم

اگر ایرتگ گمشده شما به دستگاه فرد دیگری شناسایی شود، شما می توانید روی نقشه مکان آن را شناسایی کنید اما به اطلاعات هویت شخصی که آن را پیدا کرده، دسترسی ندارید. 

 اپل محدودیت های امنیتی ایجاد کرده که از استفاده ایرتگ برای اهداف ردیابی ناخواسته و مخفیانه جلوگیری می کند. اگر ایرتگی که مربوط به فرد دیگری است در وسایل شما و برای مدتی همراه شما باشد، آیفون شما هشداری درباره شناسایی ایرتگ در نزدیگی شما ارسال می کند و شما را از وجود ایرتگی مربوط به فرد دیگر با خبر کند. در این حالت بر روی آیفون خود اعلانی به فرم “AirTag Detected” میبینید که میتوانید روی آن ضربه بزنید تا غیر فعال شود. هشدار “AirTag Detected” زمانی فعال می شود که ایرتگ از صاحبش جدا شود. یک ایرتگ به مدت هشت تا 24 ساعت دور از صاحب خود، صدایی را پخش می کند تا شما را از حضور آن آگاه کند.

 

باتری قابل تعویض ایرتگ اپل

ایرتگ اپل یک باتری قابل تعویض CR2032 دارد که برای حدود 1 سال به راحتی کار می کند و نیازی به تعویض ندارد. باتری ها توسط کاربر قابل تعویض است و برای تعویض آن می توانید با فشار دادن و چرخاندن پنل پشتی ایرتگ آن را خاموش کنید. در صورتی که عمر باتری شما رو به اتمام است، نوتیفی دریافت خواهید کرد که باید باتری را تعویض کنید.

باتری قابل تعویض CR2032 در ایرتگ اپل

 

اشتراک گذاری ایرتگ

در صورتی که می خواهید وسیله ای که ایرتگ شما به آن وصل است به فرد دیگری بدهید، تنها می توانید هشدار ایمنی آن را بطور موقت غیر فعال کنید به غیر از غیرفعال کردن هشدارهای ایمنی، هیچ ویژگی دیگری برای اشتراک گذاری ایرتگ با شخص دیگری وجود ندارد. شما تنها می توانید ایرتگ مرتبط با Apple ID خود را با برنامه Find My خودتان ردیابی کنید و نمی توانید دسترسی ردیابی را برای افراد دیگر فراهم کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی علت باز نشدن فیلم در گالری ایفون و نحوه رفع آن

 

ردیابی ایرتگ با اندروید

در دسامبر 2021، اپل “Tracker Detect” را در فروشگاه Google Play منتشر کرد، با این برنامه که به کاربران اندروید اجازه می دهد تا ایرتگ و سایر موارد دارای قابلیت Find My را اسکن کنند.

با استفاده از این برنامه، کاربران اندروید می توانند مطمئن شوند که هیچ ایرتگی برای ردیابی آنها استفاده نمی شود. این برنامه هر ایرتگ نزدیکی را پیدا می‌کند و کاربران اندروید می‌توانند باعث شوند که صدای ایرتگ پخش شود و بتوان آن را پیدا کرد. این برنامه همچنین دستورالعمل هایی در مورد نحوه غیرفعال کردن ایرتگ با خارج کردن باتری ارائه می دهد.

 

شخصی سازی ایرتگ اپل

ایرتگ اپل را می توانید شخصی سازی کنید، به این صورت که روی هر ایرتگ اپل می توان حداکثر از 4 حرف یا کاراکتر ایموجی استفاده کرد. برای این کار می توانید هنگام سفارش و خرید از فروشگاه اپل متن یا ایموجی مورد نظرتان را درخواست بدهید. اپل طراحی مورد نظرتان را رایگان حکاکی می کند. درنظر داشته باشید که محدودیت هایی در استفاده از عبارات یا ایموجی ها وجود دارد.

 شخصی سازی ایرتگ از فروشگاه اپل

 

سوالات مرتبط با اپل ایرتگ:

هر اپل آیدی، چه تعداد ایرتگ را می تواند ردیابی کند؟

بطور کلی هر اپل آیدی را می توان حداکثر به 16 ایرتگ متصل کرد، بنابراین می توانید 16 آیتم را در عین واحد ردیابی کنید.

چگونه شارژر ایرتگ اپل را شارژ کنیم؟

شما هیچ نیازی به شارژ ایرتگ اپل ندارید، زیرا اپل آن ها را با باتری های قابل تعویض توسط کاربران طراحی کرده است.

آیا با ایرتگ اپل می توان حیوانات خانگی با کودکان را ردیابی کرد؟

اپل ایرتگ را برای ردیابی اقلام طراحی کرده است و استفاده از آنها را برای ردیابی حیوانات خانگی یا کودکان توصیه نمی کند. برای اطلاع از موقعیت کودکان، اپل استفاده از اپل واچ را توصیه می کند که دارای تنظیمات مربوط به خانواده است.

 

ایرتگ را چگونه به وسایل متصل کنیم؟

اگر برای اتصال ایرتگ به وسایل خود به چیزی شبیه جاکلیدی نیاز دارید اپل لوازم جانبی متناسب با آن را طراحی کرده است که می توانید خریداری کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
میکروفون اپل واچ سری ۸ و واچ اولترا با مشکل مواجه شده است

ایرتگ اپل چگونه روشن می شود؟

مانند ایرپاد هدفون بی سیم اپل، ایرتگ اپل را می توان تنها با یک ضریه کوچک بعد از آن‌باکسینگ فعال کرد و با انتخاب یک نام و شرح آن را شخصی سازی کرد.

ایرتگ اپل تا چه محدوده ای قابل شناسایی است؟

اپل هنوز جزئیات برد ایرتگ را ارائه نکرده است، اما حداکثر برد بلوتوث حدود 100 متر است، بنابراین ایرتگ باید حداقل تا آن فاصله قابل ردیابی باشد.

آیا اپل ایرتگ در برابر آب مقاوم است؟

ایرتگ اپل دارای استاندارد مقاومت در برابر آب، IP67 و گرد و غبار است. به این معنا که در شرایط آزمایشگاهی تا یک متر و به مدت 30 دقیقه در آب کار می کند. بنابراین ایرتگ اپل در برابر مایعات ناشی از باران یا نشت های تصادفی به خوبی مقاومت می کند.

آیا ایرتگ در ایران کاربرد دارد؟

بله ایرتگ اپل در ایران کاربرد دارد اما ویژگی یافتن دقیق در ایران قابل استفاده نیست. به این دلیل که تراشه U1 که یک باند فوق سریع موقعیت یاب است و برنامه Find My در کشور با به اندازه دقیق قوی نیست. اما اگر ایرتگِ متصل، در فاصله کمی از شما باشد با فعال کردن پخش صدا می توانید آن را پیدا کنید.

اگر کسی ایرتگ را پیدا کرد می تواند از آن استفاده کند؟

زمانی که ایرتگ بر روی اپل آیدی شما فعال است، فرد دیگری نمی تواند اتصال شما به آن را قطع کند و خود از آن استفاده کند. بنابراین اپل ایرتگی که گم می شود یا به سرقت میرود به هیچ عنوان برای فرد دیگر قابل استفاده نیست.

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل شما را با ایرتگ اپل که یکی از جدید ترین لوازم جانبی اپل است آشنا کنیم. درصورتی که تجربه ردیابی با ایرتگ اپل را داشته اید لطفا در بخش نظرات برامون بنویسید که در کدام کشور از ردیاب اپل استفاده کرده اید و آیا برای شما کاربردی بوده یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا