لوازم جانبی

اشکالات احتمالی انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ با کابل + راه حل

احتمالا با دیدن عنوان این مقاله به خودتان میگویید که انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ که دیگر کاری ندارد. فقط کافیست کابل USB را به لپ تاپ بزنید و فایل ها را انتقال دهید و تمام.

اما اشتباه نکنید!

نکات ریز و مهمی در فرآیند انتقال فایل ها بین گوشی و لپ تاپ وجود دارد که باعث ایجاد مشکلاتی مثل عدم شناسایی گوشی یا سرعت پایین انتقال شود. با ما همراه باشید تا این نکات را به شما بگوییم.  

 

نحوه انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ با کابل USB به چه صورت است؟

در اینجا فرض میکنیم که شما میخواهید بین گوشی و لپ تاپ خود فایل جا به جا کنید. برای اینکار ابتدا باید یک کابل یو اس بی سازگار با گوشی خود داشته باشید. خوشبختانه امروزه نیازی به تهیه جداگانه این کابل نیست و همه کابل هایی که با آن گوشی خود را شارژ میکنید هم میتواند در این کار استفاده شود.

حالا یک سر کابل یو اس بی را به کامپیوتر یا پی سی متصل کرده و سر دیگر آن را به پورت اتصال گوشی خود متصل کنید. قفل صفحه نمایش دستگاه خود را باز کنید. حالا یک اعلان یا نوتیفیکیشن می بینید که باید برای انتقال فایل گزینه “Connected as a media device” را انتخاب کنید. (ممکن است عبارت های دیگری مثل Transfer Files یا Android Auto یا MTP هم مشاهده کنید که همه کاربرد یکسانی دارند)

در قدم بعد وارد فضای کاری پی سی خود شوید و بعد از ورود به بخش My Computer، میبینید که یک درایو جدید در این بخش اضافه شده که همان حافظه داخلی گوشی هوشمند شماست.

شاید این مطلب جذاب باشد
رابط کاربری One UI 5.0 سامسونگ شاید در تاریخ ۲ آبان عرضه شود

البته اگر گوشی شما دارای یک حافظه جانبی است، به جای یک درایو، دو درایور مشاهده میکنید که تفکیک آن ها از یکدیگر کاملا قابل تشخیص است. اما ممکن است به ذهنتان برسد در هنگام اتصال، گزینه های دیگر هم به شما نشان داده میشود که کاربرد هر کدام را دقیق نمیدانید. ادامه را بخوانید.

آپشن های مختلف بعد از اتصال کابل به پی سی هر کدام به چه معناست؟

در اینجا میخواهیم به صورت کوتاه، در مورد گزینه هایی که هنگام اتصال کابل به سیستم به شما نشان داده میشود صحبت کنیم.

با انتخاب این گزینه، گوشی شما تنها به وسیله جریان برق موجود در دستگاه مورد نظر (پی سی یا لپ تاپ) شارژ میشود. البته میزان شارژ از طریق این روش با ظرفیت پایینی انجام میشود و تنها در موقعیتی که شارژر در اختیار شما نیست، میتواند چاره ساز باشد. در غیر اینصورت اصلا پیشنهاد نمیشود.

  • Transfer Files یا Android Auto یا MTP

در این روش همان طور که در بالا اشاره کردیم، هر نوع دیتا شامل عکس، ویدئو، یا فایل را میتوانید بین گوشی و دستگاه کامپیوتر خود جا به جا کنید. البته در نسخه های جدیدتر اندروید کنار این گزینه، عبارت اندروید اتو هم دیده میشود که مربوط به اتصال قابلیت های انحصاری گوگل برای خودروهای سواری هوشمند است.

با انتخاب PTP دستگاه مورد نظر (پی سی)، گوشی شما را به عنوان یک دوربین عکاسی دیجیتال در نظر میگیرد. به این معنی که شما میتوانید تنها عکس ها یا فایل های ویدئویی که در گوشی وجود دارد را مشاهده کنید و به فایل های دیگر دسترسی ندارید. 

شاید این مطلب جذاب باشد
تویوتا bZ3 سدان برقی با باتری بی‌وای‌دی در چین معرفی شد

 

رفع عدم اتصال گوشی به کامپیوتر با کابل (مشکلات احتمالی + راه حل)

یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که در مورد اتصال کابلی گوشی به کامپیوتر وجود دارد این است که وقتی کابل را وصل میکنیم، اعلان مورد نظر در صفحه گوشی مشاهده نمیشود طوری که انگار سیستم قادر به شناسایی گوشی نیست. در این حالت چند راه حل وجود دارد که میتواند مشکل شما را حل کند:

  1. هر دو دیوایس را ری استارت کنید.
  2. کابل یا پورت مورد نظر را تعویض کنید
  3. پورت یو اس بی گوشی خود را تمیز کنید
  4. درایور MTP را در سیستم خود آپدیت کنید
  5. درایورهای اندروید در ویندوز را دوباره نصب کنید
  6. اگه هیچ کدام از این روش ها جواب نداد، بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید

اگر به مشکل عدم شناسایی گوشی بعد از اتصال کابل به کامپیوتر بر خوردید، در بخش نظرات به ما توضیح دهید تا بتوانیم با روش های فرعی دیگری به شما کمک کنیم.

 

نتیجه گیری

در این مقاله مختصر و مفید، در مورد نحوه اتصال اسمارت فون به کامپیوتر همراه با کابل صحبت کردیم و در آخر هم مشکلات و راه حل های احتمالی را به شما معرفی کردیم. اگر میخواهید بین گوشی و پی سی خود بدون کابل دیتا جا به جا کنید، به مقاله انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر بدون کابل مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا