لوازم جانبی

مگ سیف اپل چیست و چه کاربردی دارد؟

مگ سیف اپل (Apple MagSafe) چیست؟

با معرفی مدل های آیفون 12 و 12 پرو در اکتبر 2020، اپل بار دیگر مگ سیف را تولید کرد، نامی آشنا که یکبار برای کابل های شارژ مغناطیسی مک بوک، طراحی شده بود. نام مگ سیفِ تغییر کاربری داده شده همچنان به لوازم جانبی مبتنی بر آهنربا مربوط می شود، این بار به جای مک بوک برای آیفون طراحی شده تا اتصالی آسان و سریع برای لوازم جانبی مگ سیف آیفون فراهم کند. توجه کنید که ساعت های اپل توانایی شارژ با مگ سیف را ندارد و باید از شارژر اپل واچ برای آنها استفاده کنید

همه مدل های آیفون 12 و آیفون 13 دارای حلقه ای از آهنربا هستند که در پشت سیم پیچ شارژ بی سیم تعبیه شده اند و به لوازم جانبی مبتنی بر مگ سیف مانند قاب گوشی، شارژر، کیف پول، پاور بانک و …. می چسبند.

 اگر می خواهید بطور کامل و دقیق با مگ سیف نحوه کارکرد آن آشنا شوید به ترتیب بخش های مختلف این مقاله را مطالعه کنید. درغیر اینصورت اگر وقت کافی ندارید می توانید به آخر مقاله بروید و پاسخ سوالات خود را در بخش سوالات متداول دریافت کنید، انتخاب با شماست!

همچنین میتوانید از شارژر اپل واچ هم دیدن کنید.

کاربرد مگ سیف های جدید آیفون های 12 و 13 

مگ سیف آیفون چگونه کار می کند؟

در مدل های آیفون 12 و آیفون 13، حلقه ای آهنربایی برای اتصال به لوازم جانبی، تعبیه شده که به آن مگ سیف گفته می شود. طراحی حلقه آهنربایی به مدل های جدید آیفون اجازه میدهد تا با طیف وسیعی از لوازم جانبی متکی به آهنربا، از شارژر گرفته تا پایه ها و قاب ها، سازگار باشد. به عنوان مثال، شارژر مگ سیف اپل دقیقا مانند آهنربایی که روی یخچال می چسبانید، به پشت آیفون می چسبد. قاب های جدید اپل هم به همین صورت هستند و به حلقه آهنربایی تعبیه شده در آیفون می چسبند.

اتصال لوازم جانبی مگ سیف به آیفون های جدید

 حلقه مگنتی داخل آیفون

مدل های آیفون 12 و آیفون 13، حلقه ای از 18 آهنربای مستطیلی دارند که به شکل دایره ای زیر شارژرِ بدون سیم هر دستگاه قرار گرفته اند و اجازه می دهند تا جادوی مگ سیف رخ دهد. آیفون های قدیمی تر همان سیم پیچ شارژ بدون سیم را دارند، اما هیچ آهنربایی در زیر آن ها وجود ندارد تا امکان اتصال مغناطیسی را فراهم کند.

حلقه آهنربایی داخل آیفون

لوازم جانبی مگ سیف شامل چه مواردی است؟

اپل قاب ها، کیف پول‌ها و شارژرهای مگ سیف را متناسب با آیفون های دارای مگ سیف طراحی کرده و سازندگان قاب ها و لوازم جانبی متفرقه در حال ایجاد محصولات سازگار با آن هستند. در صورت تمایل میتوانید با مراجعه به صفحه لوازم جانبی اپل آیفون اقدام به خرید کنید.

 

  1. شارژر مگ سیف اپل

شارژر مگ سیف چیزی شبیه شارژر اپل واچ اما بزرگتر با بدنه آلومینیمومی و مواد سفیدِ نرم است. شارژر، روی یک آیفون دارای آهنربا (آیفون 12 به بعد) می چسبد و سیم پیچ شارژر مگ سیف با سیم پیچ مغناطیسی موجود در آیفون هم تراز می شود. درصورت باز کردن یک شارژر مگ سیف، متوجه می شوید که، همانند آیفون در داخل آن هم یک سری آهنربا که دقیقا با آهنرباهای آیفون سازگار هستند، وجود دارد. این آهنرباها، سیم پیچ شارژ داخلی و یک برد مداری را احاطه کرده اند و فرآیند شارژ را مدیریت می کنند.

شاید این مطلب جذاب باشد
هر آنچه درباره‌ی نمایشگر همیشه روشن آیفون ۱۴ پرو باید بدانید

به هنگام خرید این شارژر در داخل جعبه، شارژر مگ سیف و یک کابل USB-C به طول یک متر قرار دارد. 

بسته بندی شارژر وایرلس مگ سیف + لوازم جانبی اپل

 

  1. قاب مگ سیف اپل

داشتن یک قاب مگ سیف برای استفاده از قابلیت ها و عملکرد آیفونِ شما ضروری است. در حالی که یک قاب معمولی ممکن است مانع از اتصال آیفون شما به لوازم جابی مگ سیف شود. برای همین آیفون به همراه سایر لوازم جانبی، قاب های سازگار مگ سیف را تولید کرده است.

قاب های مگ سیف دارای آهنرباهایی هستند که در پشت آن ها تعبیه شده و به آیفون های مدل 12 به بعد می چسبند. قاب هایی که اپل تولید کرده سیلیکونی و چرمی است و با سایر لوازم جانبی مگ سیف مانند کیف ها و شارژها سازگار هستند به معنا که شارژر و کیف مگ سف را می توانید مستقیم به این قاب ها متصل کنید.

قاب های مگ سیف اپل + لوازم جانبی اپل

 

  1. کیف پول مگ سیف

همراه با شارژر و قاب مگ سیف، اپل کیف هایی با قابلیت مگ سیف را عرضه کرد. این کیف های چرمی به پشت آیفون مدل های 12 و 13 یا قاب ها مگ سیف می چسبند. این کیف پول ها که از چرم اروپایی و آهنرباهای غیرقابل تشخیص ساخته شده است، می تواند تا 3 کارت را در خود جای دهد و از اطلاعات کارت های اعتباری محافظت کند.

کیف پول های مگ سیف اپل + لوازم جانبی اپل

 

  1. پاوربانک مگ سیف

در حال حاضر اپل، اولین پاور بانک مگ سیف را تولید کرده است. این محصول که با نام MagSafe Battery” Pack” عرضه شده تمام مدل های آیفون 12 و آیفون 13 را از طریق اتصال مغناطیسی مگ سیف شارژ می کند. این پاور بانک به اندازه کافی جمع و جور است و به راحتی در جیب قرار می گیرد، حتی زمانی که به آیفون متصل است.

در نظر داشته باشید که به هنگام خرید، تنها پاور بانک در جعبه وجود دارد و کابل و آداپتور را باید جداگانه خریداری کنید. به دلیل محدودیت‌های حمل و نقل باتری مبتنی بر لیتیوم، این محصول فقط از طریق زمین ارسال می‌شود و مشمول الزامات حمل و نقل داخلی و بین‌المللی است

به شما توصیه میکنیم که مقاله باتری آیفون چند سال عمر میکند را مطالعه کنید تا در مورد تاثیر مگ سیف در باتری آیفون بیشتر بدانید.

 پاور بانک مگ سیف اپل + لوازم جانبی اپل

شارژرها و لوازم جانبی مگ سیف چه کاربردی دارند؟

داشتن شارژر مگ سیف و سایر لوازم جانبی به شما امکانِ استفاده کامل از ویژگی های آیفون 12 را می دهد و درعین حال تجربیات جدیدی برای شما ایجاد می کند. آیفون های جدید همچنان با سایر شارژرهای بی سیم مجهز به Qi کار می کنند اما شارژ را تنها با قدرت 7.5 وات منتقل می کنند. این در حالی است که شارژرهای مگ سیف می توانند مدل های آیفون 12 و آیفون 13 را تا 15 وات شارژ کنند. از طرفی آهنرباهای تراز شده در مگ سیف به آیفون شما میچسبند و زمان کمتری را صرف شارژ می کنید بدون اینکه نگران قطع شدن شارژ به هنگام تماس تلفنی یا لرزش تلفن همراه باشید.

شاید این مطلب جذاب باشد
شیائومی پوکو C50 هفته اول آذر راهی بازار می‌شود

میتوانید با مراجعه به صفحه لوازم جانبی آیفون 13 پرو مکس اقدام به خرید لوازم مرتبط با مگ سیف کنید.

از طرفی اپل شارژر MagSafe Duo را طراحی کرده که در آن یک شارژر مگ سیف و یک شارژر اپل واچ با هم ترکیب شده اند. این شارژر جدید تاشو بوده و برای سفر مناسب است.

شارژر اپل magesafe duo+ شارژر آیفون و اپل واچ

 

شارژ 15 وات برای مدل های آیفون 12 و 13

برای اکثر مدل های آیفون 12 و 13، شارژر مگ سیف اپل می تواند حداکثر با 15 وات، شارژ کند اما برای آیفون های 12 و 13 مینی حداکثر شارژ به 12 وات میرسد. از طرفی سرعت شارژ می تواند تحت تاثیر دمای آیفون باشد.

برای اینکه سرعت شارژ به 15 وات (برای 12 و 13 مینی به 12 وات) برسد به یک آداپتور 20W اپل یا 20W+ PD 3.0 نیاز داریم.

چگونه سرعت شارژ مگ سیف را افرایش دهیم.

مقایسه شارژ مگ سیف و شارژ به روش قدیمی

با استفاده از شارژر مگ سیف، یک آیفون 12 حدود 1 ساعت زمان نیاز دارد تا از 0 درصد به شارژ 50 درصد برسد، که 2 برابر زمان شارژ با استفاده از کابل USB-C و آداپتور 20W+ USB-C است. درواقع یک آیفون 12 در 28 دقیقه، 50 درصد شارژ دریافت می کند و همان 50 درصد شارژ برای مگ سیف یک ساعت طول می کشد. شارژر مگ سیف با سرعت 15 وات سریع تر از شارژرهای Qi که حداکثر 7.5 وات سرعت دارند آیفون شما را شارژ می کنند اما برای شارژ سریع تر بهتر است از اتصال سیمی با کابل استفاده کنید.

هنگامی که آیفون داغ شده، سرعت شارژ کم می شود و اپل هشدار می دهد اگر آیفون بیش از حد گرم شد، شارژ تا 80 درصد محدود می شود و بهتر است آیفون و شارژر را به مکان خنک تری منتقل کنید.

زمانی که لوازم جانبی مانند ایرپاد به مدل های آیفون 12 و 13 متصل هستند سرعت شارژ با مگ سیف به 7.5 وات محدود می شود که باید از آن مطلع باشید. در مقاله چگونه ایرپاد را به آیفون وصل کنیم در مورد این موضوع بیشتر اطلاعات کسب کنید.

 مقایسه سرعت شارژ با سیم یا بدون سیم

نمایش شارژ با مگ سیف

هنگامی که شارژر مگ سیف را روی آیفون سازگار قرار می دهید، نمایشگر آیفون یک انیمشن شارژ مانند فرم مگ سیف روی صفحه نمایش نشان می دهد با بازخوانی شارژ فعلی آیفون نشان می دهد.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی و معرفی 4 فلش مموری 64 گیگابایت با کیفیت در بازار ایران

نمایش اتصال شارژر مگ سیف به آیفون

استفاده از شارژر مگ سیف برای آیفون های قدیمی تر

استفاده از شارژر مگ سیف برای آیفون های قدیمی تر تا iPhone 8 ممکن است، اما توصیه نمی شود زیرا سرعت شارژ حتی کندتر از شارژرهای Qi، 7.5 واتی می شود.

مگ سیف ها با کدام محصولات آیفون سازگاری دارد؟

مدل های آیفون

  • آیفون 13 پرو مکس
  • آیفون 13 پرو
  • آیفون 13
  • آیفون 13 مینی
  • آیفون 12 پرو مکس
  • آیفون 12 پرو
  • آیفون 12
  • آیفون 12 مینی
  • آیفون 11 پرو مکس
  • آیفون 11 پرو
  • آیفون 11
  • آیفون SE (نسل 2)
  • آیفون XS مکس
  • آیفون XS
  • آیفون XR
  • آیفون X
  • آیفون 8 پلاس
  • آیفون 8

مدل های ایرپاد

  • AirPods Pro
  • AirPods (3rd generation)
  • AirPods with Wireless Charging Case (2nd generation)
  • Wireless Charging Case for AirPods

برای اطلاع از قیمت مدل های ایرپاد، میتوانید به صفحه قیمت هندزفری بی سیم مراجعه کنید.

نباید های استفاده از مگ سیف که باید بشناسید

  • به هیچ عنوان کارت های اعتباری، کارت هتل و … را در مقابل آهنربای آیفون یا شارژر مگ سیف قرار ندهید.
  • کارت های اعتباری، نشان های امنیتی، پاسپورت یا جاکلیدی های مغناطیسی را بین آیفون و شارژر مگ سیف قرار ندهید زیرا نوارهای مغناطیسی و تراشه‌های RFID ممکن است آسیب ببینند.
  • هنگام استفاده از کیف پول مگ سیف، آیفون را شارژ نکنید.

هشدارهای شارژر مگ سیف

هنگام استفاده از شارژر مگ سیف، اپل هشدار می دهد که ممکن است بر روی قاب های چرمی اثر بگذارد و ردپایی از حلقه ی آهنربایی بر روی قاب چرم بگذارد که باید از آن مطلع باشید. این حلقه ناشی از مگ سیف در قاب های سیلیکونی و شفاف به مراتب کمتر از قاب های چرمی است.

مقایسه قاب های چرمی و سیلیکونی مگ سیف

آیا مگ سیف با ابزار پزشکی تداخل دارد؟

مانند همه آیفون ها، مدل های آیفون 12و 13 با فناوری مگ سیف خود می توانند با دستگاه های پزشکی مانند ضربان سازها، دستگاه های شوک و … تداخل ایجاد کنند. اپل توصیه می کند مدل های آیفون 12، آیفون 13 و همه لوازم جانبی مگ سیف را در فاصله ایمن از دستگاه های پزشکی قرار دهید. فاصله ایمن را بین 15 تا 20 سانتی متر در نظر بگیرید. اگرچه آهنرباهای بیشتری در آیفون های 12 به بعد وجود دارد، اما اپل معتقد است، مدل های جدید خطر تداخل مغناطیسی بیشتری نسبت به مدل های قبلی آیفون ندارند.

چگونه شارژر مگ سیف را تمیز کنیم؟

شارژر مگ سیف را با پارچه ای نرم و بدون پرز تمیز کنید و هرگز از پارچه های زبر و مواد پاک کننده استفاده نکنید. به توصیه اپل از پاک کردن بیش از حد، که ممکن است موجب آسیب شود مانند سفید کننده ها و اسپری های آئروسل، خودداری کنید. شارژرهای مگ سیف را می توان با دستمال 70 درصد الکل و یا با دستمال ضدعفونی کننده کلروکس ضدعفونی کرد، البته تا زمانی که رطوبت وارد روزنه ای نشود.

 سوالات متداول در مورد مگ سیف

  

سوالات متداول در مورد مگ سیف + پاسخ کوتاه

در این بخش میخواهیم به صورت مختصر و مفید پاسخ سوالات رایج کاربران را بدهیم. پس با ما همراه باشید.

کدام مدل های آیفون مگ سیف دارند؟

مدل های آیفون 12، آیفون 12 پرو، آیفون 12 پرو مکس، آیفون 13، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس

انواع لوازم جانبی مگ سیف کدام است؟

شارژر، قاب ، کیف پول، پاور بانک و هولدر موبایل خودرو همگی از لوازم جانبی مگ سیف به حساب می آیند.

برای استفاده از شارژر مگ سیف حتما باید قاب را از آیفون جدا کنیم؟

در صورتی که قاب شما از نوع مگ سیف است به هیچ عنوان نیاز نیست که قاب را از آیفون جدا کنید و با وصل کردن شارژر مگ سیف اپل به قاب به راحتی تلفن همراه شما شارژ می شود اما در صورتی که قاب شما ضخیم و بدون خاصیت مگ سیف

 است، برای شارژ با شارژر مگ سیف باید قاب را از آن جدا کنید.

کیف پول های مگ سیف چه تعداد کارت را نگهداری می کنند؟

کیف پول های مگ سیف تا 3 کارت را نگهداری می کنند.

سرعت شارژ با کابل سریع تر است یا شارژر مگ سیف؟

بطور کلی کابل USB-C، آیفون 12 را از 0 تا 50 درصد در 28 دقیقه شارژ میکند ولی شارژر های مگ سیف همین میزان شارژ را در حدود 1 ساعت منتقل می کنند.

شارژر مگ سیف اپل چه تفاوتی با شارژر Qi دارد؟

شارژرهای Qi همه مدل های آیفون را با سرعت 7.5 وات شارژ می کنند اما شارژرهای مگ سیف تمام مدل های آیفون 12 و آیفون 13 را با سرعت 15 وات شارژ می کنند. علاوه بر این یکی از مشکلات شارژرهای Qi سرعت شارژ پایین و حساسیت بالای آن است بطوری که اگر گوشی دقیقا روی مرکز شارژر قرار نگیرد سرعت شارژ به میزان زیادی کاهش می یابد در حالی که شارژرهای مگ سیف به پشت آیفون شما می چسبند و سرعت شارژ در صورت تماس تلفن یا جابجایی تغییر نمی کند.

کدام مدل های آیفون با شارژر آیفون شارژ می شوند؟

بطور کلی همه مدل های آیفون 8 به بعد با شارژر مگ سیف اپل شارژ می شوند اما سرعت شارژ تنها برای مدل های آیفون 12، آیفون 12 پرو، آیفون 12 پرو مکس، آیفون 13، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس به 15 وات میرسد و برای سایر مدل ها این سرعت 7.5 وات است. زیرا تنها از آیفون 12 به بعد گوشی های آیفون مجهر به مگ سیف هستند.

تجربه شما برای ما مهم است!

آیا تاکنون از مگ سیف اپل استفاده کرده اید؟ در حال حاضر کدام یک از لوازم مگ سیف را دارید؟ تجربه شما هنگام استفاده از این ابزار چطور بوده است؟ آیا استفاده از مگ سیف برای شما کاربردی بوده است؟ لطفا تجربه خودتان را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

 

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا ساعت هوشمند شارژ نمی شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا