لوازم جانبی

چطور با گوشی در یوتیوب تولید محتوا کنیم؟ + بهترین گوشی ها برای شروع

دنیای تولید محتوا با گذر زمان در حال تغییر است و در این بین، تولید محتوای ویدئویی در یوتیوب با گوشی روز به روز بیشتر از قبل طرفدار پیدا میکند.

مدتی است که ساختن ویدئو و کسب درآمد با موبایل از آن برای ایرانی ها جذابیت زیادی پیدا کرده و عده زیادی هستند که در کنار اینستاگرام، به تولید محتوا در یوتیوب علاقه مند شده اند.

اگر شما هم در این دسته هستید ولی نمیدانید که باید از کجا شروع کنید، به جای درستی آمده اید. در این مقاله سعی میکنیم تا جای امکان ابهامات شما را رفع کنیم تا بتوانید با خیال راحت به کانال یوتوب خود را داشته باشید و از آن کسب درآمد کنید.

اگر میخواهید تمام نکات کلیدی را بدانید به ترتیب بخش های مختلف مقاله را مطالعه کنید. در غیر اینصورت و اگر وقت کافی ندارید، میتوانید به آخر مقاله بروید و پاسخ سوالات رایج را به صورت مختصر و مفید دریافت کنید، انتخاب با شماست!

تجهیزات لازم برای شروع تولید محتوای یوتیوب

برای تولید محتوا در یوتیوب به چه تجهیزاتی نیاز دارم؟

باور کنید که سوال درستی را از خود نمیپرسید. متاسفانه خیلی از کسانی که در مسیر شروع قرار میگیرند، به داشتن تجهیزات رده بالا و گران قیمت فکر میکنند. ولی از همین ابتدا به شما میگوییم که اگر این ذهنیت را دارید، بهتر است اصلا شروع نکنید! چرا؟

چون حتی با داشتن تجهیزات و لوازم جانبی خوب هم ممکن است کار را ادامه ندهید و بعد از مدتی به دلیل نبود علاقه دلسرد شوید. در واقع داشتن تجهیزات خوب فرآیند ساخت ویدئوهای با کیفیت را برای شما آسان نمیکند و این علاقه شماست که در این راه به کمک شما می آید.

 علاوه بر این، موضوعات و مسائل مهم دیگری وجود دارند که در ارجحیت قرار داشته و شما به کلی آن را فراموش کرده اید. پس بهتر است به جای اینکه به فکر خرید تجهیزات باشید، با دم دست ترین، ارزان ترین و بهترین ابزار شروع به تولید محتوا کنید: گوشی موبایل تان!

موبایل بهترین ابزار برای ساخت کانال یوتیوب است؟

چرا موبایل شما بهترین وسیله برای ساخت ویدئوهای یوتوب است؟

از شما میخواهیم که نگاهی به اطراف خود بیاندازید. مطمئنیم خیلی زود متوجه میشوید که اولین وسیله ارتباطی که همه از آن استفاده میکنند موبایل است. فرقی نمیکند در ایستگاه مترو هستید یا در خیابان، پشت چراغ قرمز یا اصلا سرِ میز شام! این موبایل ها هستند که این روزها پادشاهی میکنند.

حالا که گوشی های هوشمند تا این حد به خصوصی ترین بخش های زندگی ما وارد شده اند، پس بهترین ابزار هم برای شروع تولید محتوا به حساب می آیند. مهم ترین دلیلش هم این است که هر کسی حالا یک گوشی هوشمند دارد که دارای یک دوربین با کیفیت است. بنابراین نیازی نیست که برای برداشتن قدم اول هزینه کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیفون ۱۴ پرو مکس در تست‌ها گلکسی S22 اولترا را نابود کرد

اما این نکته مثلا برای شروع نواختن با یک ساز عملی نیست چراکه تهیه ساز و شروع کلاس های آموزشی هزینه زیادی دارد. اما شما خوش شانس هستید که قصد دارید با موبایل تولید محتوا کنید. اما آیا همه گوشی ها مناسب این کار هستند؟

در ادامه به شما میگوییم که چه مدل گوشی هایی برای تولید محتوا در یوتیوب کاربردی تر است.

بهترین گوشی برای ساخت ویدئوی یوتیوب 

بهترین گوشی برای تولید محتوا در یوتیوب چیست؟

واقعیت این است که همه گوشی های امروزی مناسب ساخت ویدئو هستند و شما میتوانید بدون نگرانی و حساسیت کار خود را شروع کنید. ولی از آن جایی که کیفیت ویدئو باعث تمایز شما بین دیگران میشود، بحث انتخاب بهترین گوشی برای تولید محتوا در یوتیوب اهمیت پیدا میکند.

در این بخش میخواهیم به صورت مختصر و مفید به گوشی هایی که میتواند انتخاب مناسبی برای این کار باشد اشاره کنیم.

  1. گوشی های اقتصادی و میانرده: عموم جامعه صاحب یک گوشی اقتصادی است و برای همین شاید بهترین گزینه برای شما گوشی های میانرده شرکت های مختلف باشد. گوشی هایی که با قیمت به صرفه بهترین دوربین را برای تولید محتوا دارند عبارتند از:

 

  • آیفون SE 2020
  • سامسونگ گلکسی A53 5G
  • گوشی ردمی نوت 10 پرو
  • گوشی شیائومی می 11 لایت 5G

 

  1. گوشی های پرچمدار: از طرفی گوشی های پرچمدار میتوانند با قیمت بالا، مشخصات بهتری از یک دوربین به شما بدهند که برای ساخت ویدئو ایده آل به نظر میرسد. گوشی هایی مثل:

 

  • سامسونگ گلکسی S21 ULTRA
  • آیفون 13 پرو مکس
  • وان پلاس 9PRO
  • شیائومی می11 اولترا

(میدانیم که حتما گوشی های دیگر هم هست که میتواند در این لیست قرار بگیرد. پس اگر صاحب گوشی دیگری هستید و با آن ویدئوهای خوبی ساخته اید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.)

لوازم جانبی ضروری برای ساخت ویدئو یوتوب

مهم ترین لوازم جانبی گوشی برای تولید محتوای ویدئویی چیست؟

اولین و مهم ترین لوازم جانبی شما گوشی همراهی است که در جیب خود دارید. به جز این مورد، تمامی مواردی که به آن اشاره میکنیم، حکم یک وسیله جانبی را دارد و تنها کاری که میکند این است که به شما کمک میکند تجربه بهتری از ساخت ویدئو برای خود و مخاطب رقم بزنید. و اما این لوازم کدامند؟

  1. ساعت هوشمند: شاید کمی تعجب کنید ولی وجود اسمارت واچ ها در این لیست یک دلیل مهم دارد. یکی از ویژگی های ساعت های هوشمند امروزی این است که میتوانید از طریق وای فای آن را به گوشی خود وصل و از دور تنظیمات دوربین را کنترل کنید. به این ترتیب لازم نیست که برای تغییر حالت های مختلف دوربین، بلند شوید و به گوشی خود دست بزنید. البته تمامی ساعت های هوشمند این قابلیت را ندارند ولی به هر حال داشتن این قابلیت تا حد زیادی کار شما را راحت میکند.
شاید این مطلب جذاب باشد
ترفندهای گوشی شیائومی را بهتر بشناسید!

 

  1. قاب گوشی: در مسیر تولید محتوا برای یوتوب، اسمارت فون شما بهترین و ارزشمندترین ابزار شماست، پس بهتر است که در این مدت خوب از آن نگهداری کنید. توصیه میکنیم اول از همه یک قاب گوشی مطمئن و اورجینال برای آن تهیه کنید تا مطمئن شوید که حتی اگر در هنگام ضبط ویدئو گوشی شما بر زمین بیافتد، مشکلی برای آن پیش نمی آید.

 

  1. پاور بانک: یکی از نکاتی که در تولید محتوای ویدئویی اهمیت زیادی دارد، داشتن تنوع در انتخاب لوکیشنی است که در آن ویدئو ظبط میکنید. به همین خاطر ممکن است روزی مجبور شوید برای ویدئوی خود به بیرون بروید و گوشی شما در حین کار به دلیل تمام شدن باتری، خاموش شود. توصیه ما این است که حتما یک پاور بانک به همراه خود داشته باشید تا دیگر نگران تمام شدن شارژ گوشی خود نباشید.

 کسب درآمد از یوتیوب چطور است؟

درآمدزایی از یوتیوب، رویا یا داستانِ واقعی!

یکی از سوالاتی که این روزها کنجکاوی کاربران زیادی را برانگیخته این است که آیا درآمد دلاری از یوتوب واقعی است؟ در هنگام جا به جایی پول مشکلی پیش نمی آید؟ چطور باید این کار را انجام دهیم؟

واقعیت این است که در حال حاضر یوتوبرهای ایرانی موفقی وجود دارند که شما میتوانید به عنوان الگو به آن ها نگاه کنید چون توانسته اند با کمترین امکانات و بیشترین علاقه کار خود را شروع کردند!

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که ساخت ویدئو در یوتوب و داشتن درآمد از آن خیلی آهسته و فرسایشی اتفاق می افتد و نیازمند صبر، علاقه و تلاش از طرف شماست. پس اگر به فکر درآمدزایی از تولید محتوا یوتیوب هستید و میخواهید تنها در چند شب به این هدف برسید، متاسفانه باید شما را ناامید کنیم چراکه مدتی طول میکشد که به درآمد برسید.

(اگر دوست دارید بیشتر در مورد مراحل تولید محتوای ویدئویی در یوتیوب مقالات بیشتری داشته باشیم، در بخش نظرات به ما بگویید.)

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه کابل hdmi را فعال کنیم

بهترین ایده برای شروع کانال یوتیوب

ایده برای تولید محتوا در یوتوب، بهتر است از کجا شروع کنید؟

اگر هنوز نمیدانید که دقیقا در مورد چه موضوعی ویدئو بسازید، نیاز دارید تا کمی خودتان را گرم کنید! منظورمان این است که از موضوعات مهم و پرمخاطب این روزهای مخاطب ایرانی استفاده کنید تا در نهایت علاقه خود را پیدا کنید.

به احتمال زیاد اگر دارید این مقاله را میخوانید به این معنی است که به دنیای تکنولوژی، گجت ها و گوشی های هوشمند علاقه مند هستید و این دقیقا جایی است که باید از آن شروع کنید.

در حال حاضر ویدئوهایی با موضوع نقد و بررسی گوشی، لوازم جانبی موبایل و گجت های الکترونیکی پربیننده ترین و بهترین ایده برای تولید محتوا در یوتیوب به حساب می آید. به خصوص برای کسانی که در اوایل مسیر قرار دارند.

در نهایت انتخاب این موضوع میتواند در اوایل کار برای تمرین و آشنایی شما با چالش های یک کانال یوتوب و ساخت ویدئو شروع خوبی باشد.

نتیجه گیری: اگر به فکر درآمدزایی از یوتیوب هستید بهتر است همین حالا با گوشی هوشمند خود این کار را شروع کنید و به داشتن تجهیزات بالارده فکر نکنید. کم کم وقتی در این مسیر جلوتر رفتید، میتوانید به فکر هزینه کردن باشید. تا آن زمان گوشی همراه خود را با یک قاب محکم بیمه کنید و دکمه ریکورد را فشار دهید. این ها ابزاری است که برای شروع به آن ها نیاز دارید و دیگر هیچ!

سوالات متداول کاربران درباره تولید محتوا در یوتوب (با گوشی)

در این بخش میخواهیم به صورت مختصر و مفید پاسخ سوالات رایج کاربرانی را بدهیم که در مورد موضوع مقاله ابهام دارند. پس با ما همراه باشید.

  • برای ساخت کانال یوتوب کدام گوشی بهتر است؟

حقیقت است که هیچ کدام از گوشی های موجود در بازار برای این کار عالی نیستند و هر کدام معایب و مزایای خود را دارند. شما باید بر اساس ویژگی هایی که برای شما مهم است بهترین را برای خودتان انتخاب کنید. مثلا گوشی های آیفون ممکن است با وجود کیفیت بالای فیلم برداری، نگهداری باتری آن متوسط باشد. یا برعکس، گوشی های شیائومی با وجود باتری خوب و بادوام، کیفیت تصویر معمولی در اختیار شما قرار میدهند. پس شروع به تحقیق کنید و از همان ابتدا مشخص کنید چه فاکتورهایی برای شما ارجحیت دارند.

در مقاله بهترین گوشی های اقتصادی و پرچمدار به چند گوشی اشاره کردیم که دوربین خوبی دارند و میتوانند انتخاب خوبی برای شما باشد.

 

  • برای انتخاب گوشی به چه ویژگی های باید توجه کرد؟
شاید این مطلب جذاب باشد
معرفی ۱۲ ارز دیجیتال با کارمزد تراکنش تقریباً صفر

مهم ترین معیار برای شما باید دوربین و به خصوص کیفیت فیلم برداری آن باشد. به عدد مگاپیکسل چندان توجهی نکنید و به جای آن، ببینید که دهانه دیافراگم دوربین استفاده شده چه مقدار اجازه ورود نور را میدهد. هر چه قدر نور بیشتری وارد لنز شما شود، تصویر نهایی با کیفیت تر و با نویز کمتری خواهید داشتید. واحد f-stop برای ویژگی مقدار ورود نور استفاده میشود که معمولا برای گوشی های پرچمدار عددی بین 1.4 تا 1.8 است.

 

  • آیا نیاز به دانش عکاسی یا فیلم برداری دارم؟

در حد ابتدایی بله. ولی نه به این معنی که اگر در مورد ادیت عکس یا ویدئو چیزی نمیدانید بهتر است این کار را فراموش کنید. یادتان باشد که شما هر مهارتی را که بلد نباشید در حین کار و به مرور یاد میگیرید. برای شروع میتوانید مقاله ادیت عکس با موبایل را مطالعه کنید.

 

  • دوربین گوشی ها در خانه خوب عمل نمیکند، چکار کنم؟

حالا که تصمیم گرفتید در خانه ویدئو بگیرید، بهتر است صورت خود را درست روبروی پنجره قرار دهید تا صورت شما به وسیله نور خورشید کاملا روشن باشد. همچنین ساعات خاصی از روز، نور خورشید به اصطلاح Soft تر است و نور سینمایی و بهتری را میتوانید از آن بگیرید (این ساعات معمولا صبح خیلی زود یا بعد از ظهرها یا روزهای ابری است. همچنین میتوانید از یک پارچه سفید یا دیفیوزر برای نرم کردن نور خورشید استفاده کنید.)

 

  • آیا با تنظیمات اتوماتیک گوشی فیلم بگیرم بهتر است؟
    پیشنهاد ما این است که از تنظیمات حرفه ای و دستی دوربین گوشی خود استفاده کنید. در بیشتر گوشی های امروزی بخشی به نام Pro وجود دارد که به شما اجازه میدهد همه تنظیمات دوربین را به صورت دستی کم و زیاد کنید و این یعنی شرایط را برای محیط خود به ایده آل نزدیک کنید. پس مقداری از وقت خود را به یادگیری این تنظیمات اختصاص دهید تا بهترین خروجی را تحویل بگیرید.

 

  • برای ضبط صدا از میکروفون دوربین استفاده کنم؟

بستگی زیادی به گوشی شما دارد. در گوشی های جدیدتر حالت مخصوصی وجود دارد که برای ضبط ویدئو ساخته شده که در این حالت کیفیت تا حد زیادی قابل قبول است. در غیر این صورت بهتر است از یک میکروفون یقه ای استفاده کنید.

 

تجربه شما برای ما مهم است!

و حالا نوبت شماست. لطفا در بخش نظرات به ما بگویید که بزرگ ترین چالش شما برای شروع تولید محتوای ویدئویی در یوتیوب چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا