لوازم جانبی

مهم ترین ویژگی های کیف لپ تاپ خوب چیست؟

به جز کیفیت و اصالت یک محصول، مسئله دیگری وجود دارد که مثلث رضایت شما از خرید یک وسیله را شکل می دهد و آن ضلع سوم چیزی جز مراقبت صحیح نیست.

قطعا کیفیت یک محصول مهم ترین و تاثیرگذارترین موردی است که طول عمر یک وسیله را مشخص می کند اما هر چقدر هم یک وسیله کیفیت ساخت خوبی داشته باشد و با بهترین مواد تشکیل شده باشد، اگر به خوبی از آن مراقبت نکنید طول عمر طولانی نخواهد داشت!

این مسئله در مورد تجهیزات دیجیتال مانند گوشی، تبلت، لپ تاپ و دوربین کمی جدی تر است. با توجه به حساسیت چنین محصولاتی باید راه نگهداری و روش مراقب از آن ها را به خوبی یاد بگیرید.

در مورد تبلت و لپ تاپ، خرید محافظ صفحه نمایش، محافظ کیبرد و موارد این چنینی قسمتی از مسئله است. موضوع اصلی زمانی شروع می شود که شما قصد جابجایی تبلت یا لپ تاپ را داشته باشید.

معمولا بیشترین آسیب ها زمانی به تبلت و لپ تاپ وارد می شود که در حال جابجایی آن ها هستید و تدارکات لازم برام مراقبت از آن ها را تهیه و آماده نکرده اید. در حالی که با خرید یک کیف لپ تاپ خوب حدود 90 درصد احتمالات را کاهش می دهید. در این مقاله قصد داریم، کسانی که می خواهند یک کیف خوب برای لپ تاپ پیدا کنند را راهنمایی کنیم.

انواع کیف و کوله پشتی لپ تاپ

بهترین کیف یا کوله پشتی لپ تاپ برای شما کدام است؟

اگر همین حالا با کمی جستجو به دنبال یک کیف لپ تاپ بگردید متوجه می شوید که هر چه بیشتر پیش بروید مدل های بیشتری را می بینید. این تنوع محصولات بسیار خوب است زیرا می توانید گزینه های متعدد و متفاوتی را مشاهده کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که بیشترین تطابق با نیازهای شما را دارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد محتوای اینستاگرام چیست؟

اما مسئله اینجاست که تنوع همیشه خوب و لذت بخش نیست. زیرا معمولا افراد با توجه به بودجه ای که در نظر دارند ابتدا یک کیف را انتخاب می کنند اما با کمی گشت و گذار گزینه های جدید میبینند و با توجه به کوچکترین آپشنی که کیف جدید دارد، انتخاب خودشان را تغییر می دهند.

در نهایت بعد از ساعت ها گشت و گذار در بازار یا حتی فروشگاه های آنلاین به این نتیجه می رسید که هیچ گزینه ای مناسب شما نیست!

به همین دلیل برای اینکه بتوانید به خوبی و به سرعت بهترین کیف لپ تاپ را انتخاب کنید پیشنهاد می کنیم ابتدا بودجه مورد نظر و خواسته هایتان را به طور واضح مشخص کنید.

برای اینکه تنوع مدل ها و ویژگی ها شما را سردرگم نکند در ادامه به بررسی انواع کیف محافظ لپ تاپ و ویژگی آن ها می پردازیم تا در نهایت مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

 کوله پشتی لپ تاپ مک مشکی رنگ

برررسی انواع کیف لپ تاپ به همراه ویژگی ها و بازه قیمت

بسیار مهم است که بدانید آیا واقعا کیف لپ تاپ می خواهید یا اینکه شناخت کاملی از دیگر محافظ های لپ تاپ ندارید! ممکن است یک کاور ساده هم کار شما را راه بیاندازد به همین دلیل تاکید می کنیم که به نوع کاربرد دقت و توجه داشته باشید.

کاور لپ تاپ چیست و به چه دردی می خورد؟

کاور لپ تاپ را می توان یک کیف بسیار ساده، ظریف و البته بسیار ضعیف تر از کیف های اصلی دانست. کاربرد اصلی این مدل از محافظ ها این است که از لپ تاپ و تبلت در برابر آب و گرد و خاک جلوگیری کند. کاور لپ تاپ وزن بسیار سبک تری دارد و برای جابجایی مناسب است. البته در صورتی که قصد دارید با ماشین و وسیله شخصی جابجا شوید! زیرا کاور ها خیلی در برابر ضربه مقاومت بالایی ندارند.

شاید این مطلب جذاب باشد
ساعت هوشمند چه مارکی بهتر است؟ معرفی بهترین برند ساعت هوشمند

قیمت کاور لپ تاپ نسبتا به کیف بسیار ارزان تر است. به طور مثال شما با بودجه 30 هزار تومان هم می توانید یک کاور مناسب تهیه کنید. کاور های لپ تاپ در طرح ها و رنگ های مختلفی عرضه می شوند که محبوب ترین آن ها کاور لپ تاپ چرمی است.

کوله پشتی لپ تاپ و کیف دستی لپ تاپ

پرطرفدارترین محافظ برای لپ تاپ، کوله پشتی لپ تاپ و کیف دستی مخصوص لپ تاپ است. این دو مدل از کیف به دلیل اینکه جای بیشتری دارند، برای بیشتر مکان ها مناسب هستند و همچنین مورد پسند اکثر افراد جامعه مانند مهندسان، محصلان، دانشجویان، کارفرمایان و کارمندان قرار می گیرد.

 قیمت کیف لپ تاپ با توجه به مدل کیف و قابلیت های آن متفاوت است اما با حداقل هزینه 200 هزار تومان می توانید یک کیف مناسب بخرید اما باز هم قابلیت ها و نیازهایتان در اولویت هستند!

کیف لپ تاپ کرمی رنگ

ویژگی هایی که بهترین کیف لپ تاپ باید داشته باشد

با توجه به کاربرد انواع کیف لپ تاپ، ممکن است ویژگی های کیف ها با یکدیگر متغیر باشد. به همین دلیل شما باید مهم ترین ویژگی های کیف لپ تاپ خوب و باکیفیت را بدانید و با توجه به آن ها خریدتان را انجام دهید. در ادامه به بررسی 3 ویژگی مهم کیف لپ تاپ می پردازیم.

1-جنس کیف لپ تاپ باید مقاوم باشد

معمولا کیف های لپ تاپ، از جنس برزنت هستند. کیف های بزرنتی کیفیت بسیار بالایی دارند و از مقاومت خوبی برخوردار هستند. معمولا جدا شدن دسته کیف، پاره شدن یا هر اتفاق دیگری برای این دسته از کیف ها به ندرت پیش می آید زیرا دوخت بسیار خوبی دارند و کیفیتشان بالاست. اما برخی از کیف ها جنس چندان مناسبی ندارند و اطمینانی به جابجایی آن ها در شرایط مختلف نیست. کیف های چرمی، برزنتی و جیر بهترین انتخاب هاییست که می توانید داشته باشید.

شاید این مطلب جذاب باشد
 چطور فونت فارسی را در گوشی شیائومی تغییر دهیم؟

2-از خرید کیف لپ تاپ بدون ضربه گیر خودداری کنید

قبل از اینکه در مورد اهمیت ضربه گیر کیف لپ تاپ صحبت کنیم باید بگوییم که از خرید کیف های بزرگ تر خودداری کنید. اگر قرار است لپ تاپتان را عوض کنید یک لپ تاپ بزرگتر بخرید، تهیه کردن کیف لپ تاپ را به روزهای آینده موکول کنید. اگر کیف لپ تاپ بزرگ باشد، لپ تاپ شما به سادگی در کیف تکان می خورد و در چنین شرایطی به شدت آسیب پذیر خواهد شد.

ضربه گیر کیف لپ تاپ تاثیر زیادی روی جلوگیری از ضربات دارد اما در صورتی که کیف لپ تاپ خیلی بزرگتر باشد، لپ تاپتان از ضربان و صدمات ممکن، جان سالم به در نمی برد. به خصوص که اگر وسایل دیگر مانند کابل شارژ، مودم همراه یا تجهیزات جانبی دیگری را کنار لپ تاپ در یک جیب مشترک قرار داده باشید.

ضربه گیر کیف لپ تاپ همان کپسول هایی هستند که وظیفه محافظت از لپ تاپ را دارند. دقت داشته باشد که ضربه گیر کیف باید سفت باشد. یعنی زمانی که هر یک از کپسول ها را فشار می دهید، به سادگی فرو نرود و هوا بین پارچه و ضربه گیر وجود نداشته باشد.

3-دسته های کیف لپ تاپ، مهم ترین مسئولیت در نگهداری صحیح از لپ تاپ را دارند

با توجه به این که در مدل های مختلف کیف لپ تاپ، دسته های کیف به شکل های مختلفی طراحی شده اند نمیتوان همه ی آن ها را بررسی کرد و بین آن ها بد و خوب را مشخص کرد. هر یک از کیف های لپ تاپ در کاربری خاصی، بهترین هستند اما کیفیت، مهم ترین گزینه مشترک میان تمام آن هاست که باید مورد بررسی قرار گیرد. تصور کنید در یک لحظه دسته کیف لپ تاپ کنده شود و کیف با سرعت به زمین کوبیده شود. قطعا در چنین شرایطی لپ تاپ آسیب میبیند. حتما به نوع دوخت و مقاومت بندها و دسته های کیف لپ تاپ توجه داشته باشید.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ تبلت محبوب در دیجی کالا (۲۱ شهریور ۱۴۰۱)

کیف لپ تاپ مدل یک طرفه

جمع بندی کلی:

موارد متفاوتی وجود دارد که روی قیمت کیف لپ تاپ تاثیر مستقیم دارد. به طور مثال تعداد جیب های کیف، ضد آب بودن یا نبودن آن، جنس پارچه به کار رفته در آن و گزینه های دیگر. مسئله ای که بسیار اهمیت دارد این است که هزینه ی زیادی برای نام برند یک کیف پرداخت نکنید. ابتدا به خوبی نیازهایتان را بررسی کنید سپس با توجه به بودجه مد نظر بهترین کیف لپ تاپ را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا