لوازم جانبی

در چه مواقعی باید فکر تعویض دوربین گوشی باشیم؟

برخی از افراد فکر میکنند فقط خودشان می توانند با دوربین گوشیشان کار کنند چون دوربین گوشی آن ها قلق خاصی دارد! در صورتی که واقعیت این نیست. حقیقتا دوربین گوشی خراب است و صاحب آن گوشی به این خرابی آگاه است اما فکر می کند که دوربین گوشی او قلق خاصی دارد!

اگر شما هم زمان کار کردن با دوربین گوشیتان، فکر می کنید که فقط خودتان توانایی استفاده از آن را دارید باید به قلق های خاص دوربین گوشی شک کنید چون ممکن است با ایرادهای بزرگی مواجه باشید اما شناخت صحیحی روی آن ها نداشته باشید.

در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی رایج ترین نشانه های خرابی دوربین گوشی بپردازیم و راه حل های موجود برای هر یک را ارائه کنیم.

 دوربین گوشی سامسونگ

مهم ترین نشانه هایی که خراب شدن دوربین موبایل را ثابت می کند

برخی از مسائل به خوبی خراب شدن لنز دوربین گوشی را ثابت می کند. به طور مثال کرش کردن دوربین و تیره بودن عکس ها از مواردی است که اکثر مواقع می تواند به دلیل خرابی دوربین گوشی پیش بیاید اما برخی از افراد فکر می کنند دلیل این دو مسئله، پر بودن حافظه داخلی گوشی و کم بودن نور اطراف است! در این قسمت به رایج ترین مشکلاتی که به دلیل خراب شدن دوربین گوشی پیش می آید اشاره می کنیم.

صدا دادن لنز دوربین گوشی

صدا دادن لنز دوربین گوشی از دسته مشکلاتی است که راه حل آن تنها تعویض دوربین گوشی است. دلایل متفاوتی وجود دارد که در نهایت منجر به این اختلال می شود. به طور مثال خیس شدن دوربین گوشی یا باقی ماندن رطوبت ناشی از خیس شدن از مواردی هستند که اختلالات عجیبی در عملکرد دوربین گوشی ایجاد می کنند. در صورتی که این مشکل در اکثر زمان ها وجود دارد، باید دوربین گوشی را تعویض کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
اپل به دنبال ثبت سه نشان تجاری برای هدست‌های خود است

فوکوس دوربین گوشی سامسونگ

فوکوس خود به خود دوربین یا فوکوس نکردن دوربین

مشکل فوکوس دوربین گوشی سامسونگ بسیار رایج است. گاهی اوقات با تنظیم فوکوس دوربین گوشی سامسونگ این مسئله حل می شود اما در صورتی که این مشکل مدت زمان زیادی ادامه داشته باشد نشان دهنده مشکل اساسی دوربین گوشی است. در صورتی که تحت هیچ شرایطی موفق به فوکوس نمی شوید، باید دوربین گوشی را تعویض کنید. البته فوکوس خود به خود به صورت پیاپی نیز نشان دهنده مشکل جدی دوربین است که برای حل آن باید دوربین گوشی را تعویض کنید.

خارج شدن گوشی از حالت دوربین به صورت خودکار

یکی از مشکلات رایج دوربین گوشی هواوی، سامسونگ و آیفون این است که به صورت خودکار دوربین بسته می شود و نمی توانید عکس بگیرید. برای حل این مشکل باید یکبار گوشی را ریست کنید، حافظه ی پنهان دوربین را هم خالی کنید.

 اگر مشکل حل نشد و همچنان دوربین اجازه تصویر برداری را نمیداد، باید اتصال دوربین به برد را بررسی کنید. البته این کار تخصصی است و نیاز به ظرافت خاصی دارد به همین دلیل پیشنهاد می شود از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید و حتما به مراکز معتبر تعمیر گوشی مراجعه کنید.

 تعویض لنز دوربین گوشی

خراب شدن شیشه دوربین باعث کاهش کیفیت و تار شدن عکس می شود

تار شدن تصاویر دوربین گوشی دلایل مختلفی می تواند داشته باشد اما رایج ترین دلایل آن، لرزش دست در زمان عکس برداری و همچنین کثیف بودن لنز دوربین است. سعی کنید این عادت را تمرین کنید که زمان تصویر برداری با دوربین گوشی، ابتدا با یک دستمال فیبری یا پارچه نرم که به لنز آسیب وارد نکند, لنز را تمیز کنید. همچنین اگر نمی توانید لرزش دستتان را در تصاویر سلفی یا عکسای با دوربین عقب حفظ کنید، بهتر است از قابلیت تایمر دوربین استفاده کنید. البته اگر تمرکز کافی برای عکس برداری را ندارید، خرید مونوپاد گوشی هم می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا حافظه گوشی اندروید خیلی زود پر می شود؟ + بررسی راه حل اصلی

اما در صورتی که لنز را تمیز می کنید، از تایمر هم استفاده می کنید اما هنوز تصاویرتان تار و بی کیفیت هستند باید به سلامت شیشه محافظ دوربین شک کنید.

شیشه لنز دوربین، مانند گلس صفحه نمایش حکم یک محافظ را دارد که باید از لنز دوربین گوشی محافظت کند. برخورد اشیا تیز یا فلزی مانند کلید باعث می شود که شیشه دوربین دچار خط و خش و یاحتی شکستگی شود. در چنین شرایطی تعویض شیشه دوربین مشکل تار بودن و بی کیفیت شدن تصاویر را حل خواهد کرد.

اجرا نشدن برنامه دوربین گوشی

تمام اختلالات به وجود آمده در عملکرد دوربین، به دلیل خرابی دوربین نیست! (جمع بندی کلی)

موارد دیگری هستند که در اصل به عنوان اختلالات اصلی دوربین شناخته می شود اما دلیل شکل گیری آن ها خراب شدن دوربین نیست. به هر دلیل ممکن است اختلالاتی در روند کارکرد گوشی پیش بیاید و تاثیر مستقیم روی عملکرد دوربین داشته باشد که از رایج ترین نمونه آن می توان به پیغام عدم وجود حافظه کافی اشاره کرد.

زمانی که می خواهید با دوربین کار کنید، فیلمبرداری و عکسبرداری کنید پیغام پر بودن حافظه روی گوشی ظاهر می شود در صورتی که موبایل و کارت حافظه گوشی شما به اندازه کافی، فضای خالی دارد. در چنین مواقعی سه راه حل کلی وجود دارد.

  • اول اینکه اگر برنامه ی جدیدی نصب کرده اید که دسترسی دوربین از شما گرفته است، باید برنامه را حذف کنید سپس مجدد دوربین را اجرا کنید. ممکن است برخی از برنامه ها مخرب باشند و تاثیر منفی روی عملکرد بخش های دیگر گوشی بگذارند.
  • دومین راه حل این است که حافظه پنهان دوربین را از تنظیمات گوشی حذف کنید. پس از آن گوشی را به حالت Safe Mode اجرا کنید. اگر دوربین گوشی در حالت Safe Mode بدون مشکل اجرا شد، یعنی مشکل جای دیگریست و راه حل تعویض دوربین گوشی نیست.
  • سومین راه حل این است که گوشی را فلش کنید. بعد از فلش کردن گوشی، مشکل پیغام حافظه ی پر حل خواهد شد.
شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی کیبورد لاجیتک MX KEYS MINI؛ گران‌قیمت ولی فوق‌العاده

اکر شما هم تجربه ی مشابهی از عملکرد غیرطبیعی دوربین گوشی دارید و با راه حل خاصی مشکلتان را حل کرده اید، در بخش نظرات، تجربه خودتان را با ما درمیان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا