لوازم جانبی

آیا می توانیم خودمان تعویض درب پشت گوشی را انجام دهیم؟

شکستن درب پشت موبایل از مواردی است که نمی توان آن را نادیده گرفت و تعمیر آن را به یک روز دیگر موکول کرد. بسیاری از کاربران عادت دارند زمانی که ال سی دی و صفحه نمایش دچار شکستی می شود برای تعمیر آن اقدام خاصی انجام نمی دهند و با همان ال سی دی شکسته کار میکنند. گاهی اوقات درمورد درب پشت گوشی هم همین تصمیم گرفته می شود!

با اینکه شکستن درب پشت گوشی، تاثیر زیادی رو ظاهر گوشی دارد اما به هر حال برخی از افراد با استفاده از قاب گوشی سعی می کنند جنبه ظاهری را حفظ کنند. در صورتی که قیمت درب پشت گوشی خیلی بالا نیست. با هزینه نه چندان زیادی می توان این مشکل را حل کرد و البته از به وجود آمدن مشکلات جدید نیز جلوگیری کرد.

مشکلاتی که بعد از شکستن درب پشت گوشی پس می آید

همانطور که اشاره شد، اولین مشکلی که بعد از شکستن درب گوشی پیش می آید، این است که ظاهر گوشی به طور کامل تغییر میکند. البته مشکلاتی که به دلیل شکستن درب پشت گوشی پیش می آید تنها به این گزینه محدود نمی شود. در ادامه به دو مورد از مشکلاتی که به دلیل شکستگی درب پشت گوشی پیش می آید اشاره می کنیم.  

درب پشت گوشی گلکسی اس 9

شکستن درب پشت گوشی ، قابلیت ضد آب بودن گوشی را از از بین میبرد!

برخی از گوشی ها مانند سامسونگ اس 9 ، ضد آب هستند. زمانی که درب پشت گوشی های ضد آب دچار شکستنی و ترک خوردگی می شود، گوشی از حالت ضد آب خارج می شود و به شدت آسیب پذیر خواهد شد.

شاید این مطلب جذاب باشد
گوگل تصویری از پنل جلویی پیکسل ۷ پرو را به نمایش گذاشت

زمانی که درب پشت گوشی سامسونگ اس 9 دچار شکستنی می شود باید با توجه به عمق شکستگی در مورد تعویض قاب گوشی یا گلس روی قاب تصمیم گیری کرد.

اگر شکستگی و ترک های پشت گوشی عمیق باشند، تنها تعویض قاب اس 9 کافی نخواهد بود و باید قاب را نیز جدا کرده و تعمیر کنید. از آنجایی که اطراف قاب پشتی گوشی اس 9 دارای لایه های پلاستیکی است که از نفوذ آب جلوگیری کند، باید زمان تعمیر مراقب این پلاستیک ها بود.

معمولا بعد از تعویض قاب، می توان لاستیک ها را دوباره سرجایشان گذاشت و به این شکل گوشی را دوباره به حالت ضد آب بودن برگرداند. اما در مواقعی این کار به شکل صحیحی انجام نمی شود یا حتی امکان آن وجود ندارد به همین دلیل ممکن است بعد از شکسته شدن درب پشت گوشی، دیگر موبایل شما حالت ضد آب نداشته باشد.

شکسته شدن درب پشت گوشی سامسونگ اس 9

خراب شدن درب پشت موبایل، امکان آسیب دیدن باتری گوشی را افزایش می دهد

با توجه به اینکه درب پشت بعضی از موبایل ها قابلیت جدا شدن را دارند و به سادگی جدا می شوند، باید این نکته را در نظر بگیرید که شل شدن، ترک خوردن و شکستن کناره های آن باعث می شود تا درب پشت گوشی به سادگی باز شود و باتری گوشی جدا شود.

این مسئله برای بسیاری از گوشی ها پیش می آید. به طور مثال درب پشت گوشی سامسونگ J6 از دسته محافظ هایی است که به گوشی نچسبیده و با کمی حرکت می توان آن را از گوشی جدا کرد.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ کیس‌ اسمبل شده برتر که می‌توانید از دیجی کالا بخرید (آذر ۱۴۰۱)

برخلاف درب های چسبیده، مانند درب پشت گوشی A50، این دسته از درب ها بعد از کمی ترک خوردن به سادگی لق می شوند و احتمال دارد با هر ضربه به صورت کامل جدا شوند و ضربه های مستقیم را به باتری گوشی وارد کنند. معمولا درب هایی که به صورت قاب به خود گوشی چسبیده اند به اندازه درب های جداشونده، آسیب پذیر نیستند اما در هر صورت هر یک از درب های شکسته شده قابلیت وارد کردن آسیب به باتری گوشی را دارند.

درب پشت گوشی آیفون

در چه مواردی باید برای تعویض درب پشت گوشی اقدام کرد؟

با توجه به اینکه هزینه تعویض درب پشت گوشی خیلی زیاد نیست، بسیاری از افراد بیشتر به ظاهر گوشی توجه می کنند و برای از بین بردن خط و خش های افتاده روی گوشی، درب پشت گوشی را تعویض می کنند.

در کل عوض کردن درب گوشی تنها به دلیل شکستن آن نیست بلکه می تواند تنها جنبه ظاهری و زیبایی داشته باشد.

تعویض درب پشت گوشی در منزل ممکن است؟

بعضی از گوشی ها مانند گوشی سامسونگ J7 درب جداشونده دارند و در صورتی که روی درب آن ها خط و خش بزرگی بیوفتد و زیبایی گوشی را از بین ببرد، به سادگی عوض می شوند ولی باید توجه کنید چنانچه در کنار درب از قاب های محکم استفاده می‌کنید ممکن است متوجه خرابی باتری گوشی سامسونگ J7 نشوید و این موضوع باعث ایجاد خسارت برای گوشی شما شود. البته عوض کردن درب پشت گوشی a20, a70 و دیگر گوشی هم خیلی سخت نیست.

شاید این مطلب جذاب باشد
گوگل دکمه‌ی دستیار صوتی پیکسل واچ را به نمایش گذاشت

می توانید با مراجعه به صفحه بررسی و خرید درب پشت گوشی، انواع درب ها را مشاهده کنید و با بهترین قیمت ممکن درب مد نظر خود را تهیه کنید و خودتان در منزل آن را تعویض کنید.

 اما اگر در هر صورت فکر می کنید ممکن است مهارت کافی برای انجام این کار را ندارید، بهتر است به مراکز معتبر تعمیر موبایل مراجعه کنید تا تعویض درب پشت گوشی را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

درب پشت گوشی سامسونگ

باور های اشتباه در مورد عوض کردن درب پشت گوشی (جمع بندی کلی)

 باور اشتباهی وجود دارد که تعویض درب پشت گوشی (درب های چسبنده یا همان اتمی) باعث می شود که گوشی موبایل کیفیت واقعی خود را از دست بدهد و حتی دیگر جزو گوشی های ضد آب محسوب نشود. در مورد ضد آب بودن یا مشکلاتی که ممکن است برای گوشی های ضد آب پیش بیاید توضیح دادیم اما در مورد اینکه درز های گوشی بعد از تعویض درب پشت موبایل باز می شوند، باید بگوییم که این یک باور کاملا اشتباه است!

دلیل اینکه برخی از افراد فکر می کنند بعد از تعمیر گوشی، درز های کنار موبایل باز می شود به این خاطر است که برخی از تعمیرکاران لاستیک های کناره ی درب را بعد از تعمیر سرجایش نمی گذارند و فضای خالی بین قاب و بدنه گوشی به سادگی دیده می شود. در صورتی که اگر برای تعمیر درب پشت گوشی به مارکز معتبر مراجعه کنید، چنین مشکلاتی برایتان پیش نخواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا