لوازم جانبی

قالب گوشی چیست؟ آشنایی با ابزارهای مورد نیاز برای قالب گوشی

شابلون زدن تلفن یکی از تعمیرات تخصصی تلفن های هوشمند است که باید توسط افراد حرفه ای و با تجربه انجام شود. تلفن های هوشمند امروزی از اجزای پیشرفته ای ساخته شده اند که هر کدام می توانند مشکلات زیادی را ایجاد کنند. صنعتگران حرفه ای بر اساس تجربه و دانش خود وقوع این مشکلات مانند آسیب به IC شارژ را تشخیص داده و با استفاده از راه حل های مختلف مانند الگوی تلفن این مشکلات را برطرف می کنند. اگر می خواهید بدانید الگوی تلفن چیست و چه ابزار و وسایلی را باید تهیه کنید ، ادامه مطلب را بخوانید.

شابلون تعمیرات موبایل

الگوی تلفن چیست؟ تعمیر EC سامسونگ و iPhone

یکی از مهمترین قسمت های گوشی EC شارژ است که به دلایل مختلف می تواند آسیب ببیند. اگر این قسمت خراب شده باشد ، مشکلاتی مانند خاموش کردن تلفن ایجاد می شود. IC دارای پایه قلع است که آن را به جای برد تلفن محکم می کند. شل شدن یا از بین بردن این پایه ها ، تلفن را از برد جدا می کند. در مقاله مربوط به EC Charging ما به طور کامل در مورد وظایف IC برای شارژ تلفن و مدیریت قسمت های مختلف آن صحبت کردیم. ام

قطع برق AC از برد تلفن خاموش می شود و به قسمت های مهم آسیب می رساند. در چنین مواردی ، تعمیرکاران مدار مجتمع را برداشته و پایه های مدار مجتمع را با استفاده از الگوهای مخصوص تعمیر می کنند. به قالب های خاصی که برای این منظور استفاده می شود ، قالب تعمیر موبایل یا قالب تلفن می گویند. الگوها در انواع و اندازه های مختلف ساخته شده اند تا بتوان از آنها برای تصحیح شماره تلفن های مختلف EC استفاده کرد.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی و حل مشکل خاموش و روشن شدن خودکار جی پی اس و مشکلات رایج دیگر

آی سی خراب نیاز به شابلون زدن دارد

الگوی تلفن چیست و چه کاربردی دارد؟

فرایند تعمیر پایه های IC با استفاده از الگوی تعمیر موبایل ، کوتاه کردن تلفن نامیده می شود. روش الگوی تلفن اغلب در مدارهای مجتمع BGA استفاده می شود. این مدارهای مجتمع دارای پایه های کروی کوچکی هستند که روی تخته مدار چاپی قرار می گیرند. خمیر قلع ، کاردک و بخاری در روند استنسیل گوشی استفاده می شود. قالب روی IC قرار می گیرد و پایه های جدید و قوی توپ به کمک خمیر قلع روی آن ایجاد می شود. کاربرد اصلی قالب گیری در مواردی است که مدار مجتمع از برد جدا شده باشد ، باتری گوشی شارژ نشود ، برخی از قسمت های گوشی مانند دکمه های تنظیم صدا کار نکنند یا مشکلاتی مانند خاموش شدن گوشی داشته باشند.

وسایل مورد نیاز برای شابلون زدن آی سی گوشی

ابزارهای مورد نیاز برای الگوی تلفن

اگر از Phone Guard استفاده نکرده اید و به دلیل ضربه یا مشکلات دیگر EC تلفن اگر آسیب دیده باشد ، باید با یک سرویس حرفه ای و مجرب تماس بگیرید تا الگو را اعمال کنید. هر گونه خطا در الگو می تواند به مدار مجتمع یا حتی برد تلفن آسیب برساند ، بنابراین توصیه می کنیم خودتان این کار را نکنید. با این حال ، اگر می خواهید نحوه استفاده از الگو را بدانید ، به چند ابزار مهم نیاز خواهید داشت.

  • الگو: اولین و مهمترین ابزار یک قالب سه بعدی ساده یا با کیفیت بالا است. الگوهای سه بعدی دقیق تر هستند و قالب بندی را آسان تر می کنند. قالب باید دارای ضخامت مناسب و مقاومت کافی در برابر حرارت باشد.
  • خمیر قاشق و کاردک: خمیر قلع اصلی ترین ماده ای است که در استنسیل استفاده می شود. این خمیر با استفاده از یک کاردک روی قالب و EC کشیده شده و پایه های توپ IC را ترمیم می کند.
  • بخاری: بخاری برای جدا کردن مدار مجتمع از برد و نصب مجدد آن استفاده می شود.
  • برس ، برس و سایر لوازم جانبی: از برس و برس برای تمیز کردن صفحه ، IC و قالب استفاده می شود.
شاید این مطلب جذاب باشد
روش هایی ساده برای انتقال فایل از اندروید به آیفون

فرآیند مرحله به مرحله شابلون زدن گوشی

نحوه ساخت الگوی تلفن ؛ چگونه می توان یک الگوی IC در تلفن خود ایجاد کرد؟

Stenciling یک کار تخصصی است ، اما مراحل نسبتاً ساده ای وجود دارد. برای انجام این کار ، ابتدا باید IC را با استفاده از بخاری از روی برد جدا کنید. اطمینان حاصل کنید که بخاری بیش از حد گرم نمی شود. همچنین بخاری را به برد یا مدار مجتمع وصل نکنید. پس از برداشتن IC ، باید بقایای قلع را از روی آن و روی تخته تمیز کنید. آنها معمولاً از سیم قلع یا خمیر انعطاف پذیر برای تمیز کردن بقایای قلع استفاده می کنند. تخته و IC باید کاملاً از بقایای قلع تمیز شود.

اکنون زمان استفاده از الگو با طراحی مناسب است. قالب باید کاملاً خشک و تمیز باشد. رطوبت بیش از حد می تواند مشکل ایجاد کند. اکنون باید الگو و مدار مجتمع را به درستی وصل کنید. سپس خمیر قلع را با استفاده از کاردک به طور یکنواخت روی قالب پخش کنید. همه سوراخ ها باید به طور مساوی آغشته شوند.

پس از حذف خمیر قلع اضافی از الگو ، زمان آن رسیده است که بخاری از حرارت خود برای ایجاد پایه های توپ IC استفاده کند. پس از خنک کردن و تمیز کردن قالب با یک برس ، آن را در محل روی تخته قرار دهید. مطمئن شوید EC به درستی به برد وصل شده باشد. در نهایت ، بخاری IC را با استفاده از گرما به برد وصل کنید.

خیس شدن گوشی و خراب شدن آی سی؛ شابلون زدن گوشی

چه زمانی تلفن به الگو نیاز دارد؟ مشکلات سیستم یکپارچه تلفن همراه

همانطور که گفته شد ، در صورت بروز مشکل در مدار مجتمع تلفن همراه در Android یا iPhone از الگو استفاده می کنیم. در این موارد ، پایه های هاب IC معمولاً تغییر شکل داده ، از بین رفته یا از برد جدا می شوند. تعمیر و تعویض پایه های IC بسیاری از مشکلات مربوط به شارژ یا قطعات کاربردی گوشی را برطرف می کند. به طور کلی می توان دلایل زیر را به عنوان دلایل اصلی خرابی اتحادیه اروپا تلفن همراه و دلیل استفاده از الگوی تلفن در نظر گرفت.

شاید این مطلب جذاب باشد
این محصول می‌توانست اولین گوشی اندرویدی باشد

آسیب EC به دلیل استفاده طولانی مدت

داغ شدن بیش از حد تلفن برای مدت طولانی و عدم سرویس به موقع می تواند به مدار مجتمع آسیب برساند یا بسوزاند. در این موارد IC باید تعویض شود. مدار مجتمع جدید باید الگویی باشد تا به درستی در مدار مجتمع قدیمی قرار گیرد.

تلفن را فشار دهید و پایگاه IR را منتقل کنید

اگر از شیشه روی صفحه تلفن یا قاب محافظ استفاده نکرده اید ، آن را مستقیماً فشار دهید. تلفن موقعیت یا جابجایی پین های IR را تغییر می دهد. بنابراین ، اصول اولیه توپ اتحادیه اروپا باید با استفاده از الگوی تلفن تعمیر شود.

تلفن مرطوب یا آبکی دلیل اصلی الگو است

هنگام خیس شدن یا به اصطلاح آبکی شدن تلفن مشکلات زیادی وجود دارد. رطوبت می تواند در زیر IC نفوذ کرده و باعث رسوب و اتصال کوتاه بین پایه های آن شود. در چنین مواردی ، IC کارایی خود را از دست می دهد و استاد از الگوها استفاده می کند.

خرابی IC به دلیل اشتباه شارژر و مشکلات الکتریکی در تلفن

یکی دیگر از دلایل خرابی IC و نیاز به الگو ، مشکلات الکتریکی تلفن است. در این موارد ، AC Light معمولاً بیشتر آسیب می بیند ، اما IC نیز می تواند آسیب ببیند. برای حل این مشکل ، IP باید جایگزین شود. همانطور که گفته شد ، پس از تعویض مدار مجتمع ، باید با استفاده از قالب یک پایه قلع روی آن ایجاد کنید.

از آسیب اتحادیه اروپا جلوگیری کنید و از الگوی تعمیر موبایل استفاده کنید

از همه موارد ذکر شده در بالا می توان جلوگیری کرد. برای جلوگیری از آسیب دیدن IC می توانید از شارژر ، باتری ، کابل شارژ و لوازم جانبی موبایل با کیفیت استفاده کنید. استفاده از شیشه و فیوز نیز یکی از اولین راه های جلوگیری از آسیب به گوشی است که نیاز به الگوها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. با رعایت این نکات ساده می توانید از مشکلات جدی و هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه می توان درصد سلامت باتری آیفون را مشاهده کرد؟

خلاصه مقاله

در این مقاله ، ما الگوی تلفن و ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد الگوی تلفن را بررسی کردیم. همچنین نحوه تعمیر موبایل را بررسی کردیم. این روش یک تعمیر تخصصی موبایل است که می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد. استفاده از لوازم جانبی با کیفیت می تواند با جلوگیری از آسیب به مدار مجتمع ، نیاز به الگوها را کاهش دهد. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید ، سوالات خود را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان حرفه ای ما بتوانند به سوالات شما پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا