لوازم جانبی

فرسودگی گوشی چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد؟

سوزاندن RAM تلفن یا سوزاندن کارت حافظه یکی از ناخوشایندترین تجربیاتی است که بسیاری از کاربران تلفن های هوشمند با آن روبرو می شوند. دلایل متعددی برای این مشکل وجود دارد و روزی همه کارت های حافظه در نهایت این مشکل را خواهند داشت. سوزاندن یا سوزاندن کارت حافظه معمولاً با این واقعیت همراه است که روی گوشی نمایش داده نمی شود یا اطلاعات قابل تغییر نیستند.

اگر شما هم این مشکل را دارید و نمی دانید آیا کارت حافظه قابل تعمیر است یا خیر ، برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. در ادامه به نیم سوز شدن رم گوشی و تفاوت آن با کارت حافظه سوخته می پردازیم. همچنین با راه های تعمیر کارت حافظه آسیب دیده آشنا می شویم.

نیم سوز شدن رم گوشی و تفاوت آن با مموری کارت خراب

نصف کردن RAM گوشی به چه معناست؟ تفاوت بین RAM نیمه نوشتن و کارت حافظه سوخته چیست؟

اگر RAM یا کارت حافظه تلفن شما مشکلی دارد ، ابتدا باید مشکل را برطرف کنید. تعمیرکاران معمولاً از اصطلاحات مختلفی برای توصیف وضعیت رم استفاده می کنند. بنابراین وقتی به یک عیب یاب مراجعه می کنید ، ممکن است به شما گفته شود “این RAM نیمه کار کرده است” یا “این کارت حافظه سوخته است”.

نصف سوزاندن RAM گوشی به این معنی است که حافظه در برخی از دستگاه ها خوانده می شود اما در دستگاه های دیگر نمایش داده نمی شود. از طرف دیگر ، وقتی RAM یا کارت حافظه به طور کلی در دستگاه شناسایی نمی شود یا اطلاعات داخل آن قابل مشاهده نیست ، آنها از عبارت RAM سوخته استفاده می کنند. در این موارد ، چاره ای جز خرید کارت حافظه جدید ندارید.

آیا می توانم RAM را در تلفن نیمه شعله تعمیر کنم؟

عموما اعتقاد بر این است که RAM نیمه سوخته قابل تعمیر است. با این حال ، چیزی به نام کارت حافظه نیمه شعله وجود ندارد. تعمیر یا عدم تعمیر کارت حافظه آسیب دیده بستگی به منبع مشکل دارد. در صورت وجود مشکل سخت افزاری ، مانند بسیاری از لوازم جانبی دیگر مانند پاوربانک یا شارژر تلفن ، RAM نیمه سوخته یا کارت حافظه سوخته قابل تعمیر نیست. متأسفانه در صورت وجود مشکل سخت افزاری ، بازیابی اطلاعات از کارت حافظه بسیار مشکل خواهد بود. از طرف دیگر ، اگر مشکلی در نرم افزار وجود داشته باشد ، یک سرویس حرفه ای می تواند آن را به طرق مختلف حل کند یا حداقل اطلاعات مهم شما را استخراج کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا اپل فقط در آمریکا قیمت آیفون ۱۴ را ثابت نگه داشته است؟

تشخیص خراب بودن مموری کارت و نیم سوز شدن رم گوشی

رم نیمه سوخته تلفن را پیدا کنید ؛ چگونه می توانم بفهمم که کارت حافظه تلفن من آسیب دیده است؟

به طور کلی ، چندین روش برای تشخیص حافظه کارت تلفن خراب وجود دارد. با این حال ، در بیشتر موارد ، هنگامی که یکی از موارد زیر رخ می دهد ، متوجه سوختگی یا نقص حافظه می شوید:

  • کارت حافظه روی دستگاه باز است ، اما نمی توان آن را قالب بندی کرد
  • RAM گوشی در یک دستگاه اجرا می شود اما در دستگاه دیگر قابل تشخیص نیست
  • بعد از قرار دادن RAM در دستگاه (اطلاعاتی که نه کشف شده و نه دیده شده است) هیچ اتفاقی نمی افتد
  • رم تلفن باز است ، اما اطلاعات قابل مشاهده نیست

مشکلات نرم افزاری مموری کارت گوشی

چه عواملی باعث می شود که رم گوشی بسوزد و کارت حافظه از کار بیفتد؟

کارت حافظه یکی از رایج ترین لوازم جانبی تلفن همراه است. این فضاهای ذخیره سازی جانبی کوچک ، اگرچه به ظاهر ساده هستند ، اما دارای فناوری پیشرفته ای هستند که آسیب پذیری آنها را افزایش می دهد. برد کوچک کارت حافظه در برابر تغییرات ولتاژ ، ضربه و مواردی مانند خیس شدن بسیار آسیب پذیر است.

علاوه بر این ، مشکلات نرم افزاری ، ویروس یا استفاده نادرست از کارت حافظه می تواند باعث سوختن رم گوشی یا سوزاندن کارت حافظه تلفن شود. بنابراین عوامل مختلفی می توانند باعث آسیب به حافظه گوشی شما شوند که در ادامه به آنها می پردازیم.

نصف RAM گوشی را بسوزانید یا آن را به دلیل استفاده نادرست بسوزانید

دلیل اصلی نیمه رم بودن گوشی استفاده نادرست از کارت حافظه است. همانطور که گفته شد ، کوچکترین تغییر ولتاژ می تواند کارت حافظه را تمام کند. برای جلوگیری از این مشکل هنگام قطع RAM از تلفن ، حتماً آن را از قبل در نرم افزار جدا کنید. عدم انجام این کار مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری را در رم به دنبال خواهد داشت. اگر مشکلی در نرم افزار وجود داشته باشد ، معمولاً با قالب بندی RAM حل می شود. البته این امر به قیمت از دست دادن داده ها اتفاق می افتد. اما اگر مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد ، راهی برای رفع آن وجود ندارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
AMD تولید پردازنده‌های سری رایزن ۷۰۰۰ را کاهش می‌دهد

گاهی اوقات استفاده از کابل شارژ غیر استاندارد و شارژ مجدد تلفن ، که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد آن شود ، همچنین می تواند بر عملکرد کارت حافظه تأثیر بگذارد. بنابراین فقط چنین مشکلاتی را نادیده نگیرید. مطمئن شوید که از کابل استاندارد شارژ گوشی خود استفاده می کنید.

مشکلات سخت افزار مموری گوشی

خرابی حافظه کارت تلفن به دلیل مشکلات سخت افزاری و نحوه پیدا کردن آن

هرگونه فشار اضافی ، ضربه ، خیس شدن ، خم شدن یا موارد مشابه می تواند به RAM گوشی آسیب برساند یا بسوزاند. اگر آسیب ناشی از مشکل سخت افزاری باشد ، تعمیر آن بسیار دشوار است ، که در بیشتر موارد غیرممکن است. برد کوچک RAM قابل تعویض یا تعمیر نیست. در 99 درصد از این موارد ، حتی اگر به اصطلاح نیمه رم RAM گوشی رخ داده باشد ، باز هم باید یک کارت حافظه جدید در نظر بگیرید. استفاده از محافظ با کیفیت تلفن می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

کارت حافظه به دلیل مشکلات نرم افزاری نیمه سوخته است

مشکلات نرم افزاری همچنین می تواند کارت حافظه را بسوزاند یا به RAM گوشی آسیب برساند. این مشکلات معمولاً به دلیل وجود ویروس در RAM گوشی رخ می دهد ، اما گاهی اوقات استفاده از کارت حافظه در دستگاه های مختلف یا حذف نرم افزار حافظه نیز می تواند باعث بروز این مشکلات شود. در این موارد ، RAM معمولاً تشخیص داده می شود ، اما هشدار مربوط به قالب بندی RAM گوشی روی صفحه ظاهر می شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی لنز کلیپسی موبایل ۳۶X؛ گران‌قیمت با زوم ۳۶ برابری

اگر مشکل پس از قالب بندی همچنان ادامه داشت ، می توانید با اتصال RAM به کامپیوتر و به روز رسانی درایور ، مشکل را برطرف کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت ، باید با یک مرکز خدمات حرفه ای مشورت کنید. در بیشتر موارد ، این مشکل با انجام کارهای تخصصی حل می شود. این مشکل در فلش مموری آیفون نیز مشاهده می شود که به طور دائم به تلفن همراه یا کامپیوتر متصل است. /

تعمیر مموری کارت نیم سوز

چگونه می توانیم بفهمیم که یک کارت حافظه نیمه سوخته یا آسیب دیده قابل تعمیر است؟

اگر در استفاده از کارت حافظه با مشکل روبرو هستید ، آن را در چندین دستگاه مختلف و خواننده های RAM تست کنید. همچنین مطمئن شوید که درایور حافظه به روز است. استفاده از CheckDisk می تواند به طور قابل توجهی وضعیت RAM را از نظر نیمه رایت ، رایت و قابلیت تعمیر تعیین کند.

برای انجام این کار ، پس از اتصال RAM به کامپیوتر ، پنجره Run را باز کرده و پنجره + R را در صفحه کلید خود فشار دهید. حالا دستور CMD را وارد کرده و روی اجرا کلیک کنید. در پنجره باز شده ، chkdsk را تایپ کنید. اکنون باید نام درایور حافظه (به عنوان مثال / f) را پس از وارد کردن ” /” وارد کنید. در نهایت برای عیب یابی Enter را فشار دهید. اگر حافظه قابل تعمیر باشد ، این معمولاً مشکل شما را حل می کند.

با مدیریت دیسک ها قابلیت تعمیر کارت حافظه را تشخیص دهید

در صورت عدم نمایش حافظه ، وارد مدیریت دیسک شوید. برای انجام این کار ، روی پنجره ویندوز راست کلیک کرده و Disk Management را انتخاب کنید. در اینجا شما باید حافظه خود را ببینید. اگر رم گوشی بسوزد یا بسوزد ، ممکن است نتوانید درایور رم گوشی را در این قسمت مشاهده کنید. اگر می توانید راننده را ببینید و اطلاعات آن ، مانند میزان صدا و میزان استفاده از صدا ، به درستی نمایش داده شود ، احتمال خوبی وجود دارد که RAM گوشی ، حافظه فلش یا سایر حافظه های خارجی گوشی را تعمیر کنید. در این موارد ، مراجعه به مرکز خدمات حرفه ای فرصت خوبی برای شما خواهد بود تا از فرمت شدن گوشی جلوگیری کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
گلس نانو چیست و چه مزیتی نسبت به گلس های دیگر دارد؟

خلاصه مقاله

در این مقاله ، ما سعی کردیم به این س “ال پاسخ دهیم “فرسودگی تلفن چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد؟” ما همچنین با علل فرسودگی حافظه و راه های تعیین اینکه آیا می توان آن را برطرف کرد ، آشنا شدیم. نیم سوز شدن رم گوشی شما تفاوت چندانی با سوزاندن کارت حافظه ندارد و در بیشتر موارد باید خرید کارت حافظه جدید را برای گوشی خود در نظر بگیرید. اگر در این زمینه به کمک بیشتری نیاز دارید ، می توانید نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. کارشناسان پشتیبانی به سوالات پاسخ می دهند و راهنمایی های لازم را به شما می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا