لوازم جانبی

طریقه فعال سازی گوشی شیائومی

حتماً شما هم از طرح ریجستری چیزهایی شنیده‌اید. این طرح به منظور جلوگیری از سوءاستفاده و فروش گوشی‌های غیرقانونی یا سرقتی اجرایی شده و مطابق با آن شما ملزم خواهید بود که بلافاصله بعد از خرید موبایل آن را فعال سازی کنید.

گوشی‌های شرکت شیائومی نیز که به تازگی وارد بازار شده‌اند و طرفدارانی زیادی دارند، از این قاعده مستثنی نیستند و باید بعد از خرید آن‌ها را فعالسازی کرد. یکی از دلایل محبوبیت این گوشی‌ها و به طور کلی پاور بانک، هندزفری بلوتوثی شیائومی و سایر لوازم جانبی شیائومی قیمت مناسب آن‌ها است. اینکه چرا گوشی‌های شیائومی ارزان قیمت هستند؟ را می‌توانید در این مقاله بخوانید.

در نظر داشته باشید که حتی اگر گوشی شیائومی دست دوم خریده باشید، باز هم ملزم به اجرای رجیستری آن خواهید بود. در غیر این صورت مدتی بعد از اینکه سیم کارت خود را وارد گوشی کرده باشید، آنتن دستگاه شما قطع می‌شود و مسئولیت عواقب ناشی از آن برعهده صاحب سیم کارت یا خریدار که شما هستید، خواهد بود. در ادامه مراحلی را که باید برای فعال سازی و یا انتقال مالکیت گوشی شیائومی خود طی کنید، با هم مرور خواهیم کرد:

 طریقه‌ فعال سازی گوشی شیائومی

چگونه گوشی شیائومی را فعال کنیم؟

برای رجیستری یا فعال کردن گوشی شیائومی خود به کد IMEI نیاز پیدا خواهید کرد. این کد را می‌توانید از دو روش زیر به دست آورید:

  • اگر گوشی شیائومی را نو خریدید، بر روی کارتن یا جعبه آکبند آن یک کد IMEI چاپ شده است. این کد ممکن است روی کارت گارانتی نیز درج شده باشد. در برخی از گوشی‌ها این کد را پشت باتری نیز می‌توانید پیدا کنید. در صورتی که این کد را پیدا نکردید، به این لینک مراجعه کرده و مراحل پیشنهادی را پشت سر بگذارید.
  • در صورتی که گوشی شیائومی دست دوم خریداری می‌کنید، کد IMEI باید در پیامکی از طرف سامانه همتا ارسال شود.
شاید این مطلب جذاب باشد
آموزش تعویض باتری گوشی موبایل اپل iPhone 6 Plus

در نظر داشته باشید که این وظیفۀ فروشنده است که یک کد فعالسازی نیز در اختیار شما قرار دهد. پس توصیه می‌کنیم در هنگام خرید و در حضور فروشنده سیم کارت خود را برای گوشی خریداری شده فعال سازی نمایید. هم‌چنین دقت کنید که ارائه این کد توسط فروشنده نباید هیچ هزینه‌ای برای شما به همراه داشته باشد.

رجیستری گوشی شیائومی:

بعد از اینکه کد فعالسازی را دریافت کردید، می‌توانید یکی از سه روش زیر را برای رجیستری گوشی خود دنبال کنید:

1-فعال سازی از طریق کد دستوری:

  • ابتدا با سیم کارتی که بهتر است متعلق و به نام شما باشد، کد #7777* را شماره‌گیری کرده و سپس گزینه برقراری تماس را انتخاب کنید.
  • منوی روبروی شما باز می‌شود که مطابق با این منو باید برای فعالسازی گزینه 2 را وارد و ارسال نمایید.

فعال سازی گوشی شیائومی با کد دستوری

  • در مرحله‌ی بعد باید کد IMEI را وارد کنید و سپس گزینه ارسال را انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که باید این کد را بدون خط تیره، ممیز و… وارد کنید.
  • بعد از اینکه کد را وارد کردید، نوبت به وارد نمودن شماره سیم کارتی است که قصد دارید با آن از تلفن همراه استفاده کنید.
  • در این مرحله باید کدفعالسازی را که از فروشنده دریافت کرده‌اید، وارد نمایید.
  • در نهایت پیامی برای تایید رجیستری برای شما نمایش داده می‌شود که با وارد کردن عدد 1 می‌توانید آن را فعال کنید.

 

2-فعال سازی از طریق سایت همتا:

در این روش نیاز است که ابتدا وارد سایت سامانه همتا شوید. به محض کلیک کردن بر روی این لینک می‌توانید اطلاعات خود را یعنی کد ملی یا شماره تلفن همراهتان را وارد کرده و سپس گزینه فعال سازی را انتخاب نمایید. در مرحله‌ی بعد از شما درخواست می‌شود که شماره تلفن همراه، کد IMEI و کدفعالسازی را وارد کرده و دوباره گزینه فعالسازی را انتخاب کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
قبل از خرید بهترین کابل فست شارژ این 6 نکته را در نظر بگیرید

 رجیستری گوشی شیائومی با سامانه همتا

3-رجیستری گوشی شیائومی با اپلیکیشن:

سامانه همتا روش دیگری را نیز برای فعالسازی و ریجستری گوشی‌های موبایل شیائومی در نظر گرفته است. در این روش باید قبل از هر چیز برنامه همتا را از مراجع معتبر دانلود و نصب کنید. برای مثال می‌توانید از گوگل پلی این اپلیکیشن را دانلود کنید.

بعد از نصب این برنامه و اجرای آن در صفحه‌ی که مقابل شما باز می‌شود، می‌توانید با انتخاب گزینه فعال سازی تلفن همراه و سپس وارد کردن شماره تلفن، کد IMEI و کد فعالسازی، گوشی خود را رجیستری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا