لوازم جانبی

طریقه شارژ هندزفری بلوتوثی شیائومی+ راه حل شارژ نشدن 

هندزفری‌ بی‌سیم یکی از محبوب‌ترین لوازم جانبی موبایل ها به شمار می‌روند که طرفداران زیادی دارد. حذف سیم از این هندزفری‌ها باعث شده است که استفاده از آن‌ها در هنگام فعالیت‌های روزمره و ورزش کردن بسیار راحت باشد. به علاوه دیگر کاربران را با سوالاتی مثل اینکه “چرا سیم هندزفری گره می‌خورد” و مشکلات آن نیز روبه‌رو نخواهد کرد که خود یک نعمت بزرگ محسوب می‌شود.

شرکت اپل اولین برندی بود که ایرپادها یا هندزفری‌های بدون سیم خود را به عنوان لوازم جانبی اپل به بازار معرفی کرد. بعد از آن شرکت‌های بسیاری انواع هدفون‌های بلوتوثی را به بازار عرضه کرده و به رقابت پرداختند. در این میان شرکت شیائومی یکی از بهترین و موفق‌ترین شرکت‌هایی بود که توانست با عرضه هندزفری بلوتوثی با قیمت و کیفیت مناسب توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

اما بیشتر کاربران این هندزفری‌ها در هنگام شارژ کردن هندزفری‌های بلوتوثی خود با مشکلاتی روبه‌رو خواهند شد.

به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در این مقاله، ابتدا نحوه‌ی شارژ هندزفری بلوتوثی شیائومی به صورت اصولی را با هم مرور و سپس چگونگی اطلاع از میزان شارژ کیس یا گوشی‌ها را بررسی کنیم. در آخر نیز  برای مشکل شارژ نشدن این هندزفری یک راه حل ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

چگونه هندزفری بلوتوث شیائومی را شارژ کنیم؟

نحوه‌ی شارژ هندزفری بلوتوث شیائومی به صورت اصولی

اگر برای اولین بار قصد شارژ کردن هندزفری بلوتوث خود را دارید، ابتدا باید گوشی‌های آن را از درون محفظه یا باکس هندزفری خارج کنید. سپس کاورهای پلاستیکی را که روی گوشی‌های هندزفری قرار گرفته‌اند، جدا کنید. این برچسب‌ها معمولاً آبی رنگ بوده و روی نقطه اتصال شارژ قرار می‌گیرند و باید حتماً کنده شوند.

شاید این مطلب جذاب باشد
2+4 نکته مهم که در چک لیست خرید ساعت هوشمند باید تیک بزنید!

حال دوباره گوشی‌های هندزفری خود را داخل باکس قرار دهید. اگر باکس شما شارژ داشته باشد، به صورت خودکار شارژ گوشی‌ها آغاز خواهد شد.

در نظر داشته باشید که همیشه برای شارژ گوشی‌های خود باید آن‌ها را درون محفظه قرار دهید و تفاوتی نیز ندارد که درب این محفظه را ببندید یا باز بگذارید.

اما سوالی که در این مرحله ممکن است برای شما نیز مطرح شود، این است که از کجا بدانیم باکس هندزفری شارژ دارد؟

نحوه‌ی اطلاع از شارژ باکس هندزفری

با دقت به چراغ LED به عنوان نمایشگر شارژ می‌توانید از پر یا خالی بودن باتری باکس هندزفری مطلع شوید:

نحوه اطلاع از شارژ باکس هندزفری

  • اگر با قرار دادن گوشی‌ها درون باکس هندزفری چراغ LED یک چشمک زده و سپس خاموش شود، نشان‌دهنده‌ی این است که باکس هندزفری شارژ قبلی خود را کاملاً خالی کرده و هیچ شارژی ندارد.
  • در صورتی که با قرار دادن گوشی‌ها درون محفظه چراغ LED مرتب و هر 3 ثانیه یکبار خاموش و روشن می‌شود، نشانه‌ی این است که شارژ باکس کم است.
  • در آخر اگر بعد از جای گذاری گوشی‌ها درون باکس خود، چراغ LED با رنگ سفید روشن ماند، می‌توانید از شارژ شدن گوشی‌های خود آسوده خاطر باشید، چرا که کیس شارژ پر و کاملی دارد.

گوشی‌های هندزفری بعد از چند دقیقه به طور کامل شارژ خواهند شد؟

در صورتی که کیس به اندازه‌ی کافی شارژ داشته باشد، بعد از حدود 40 دقیقه گوشی‌های شما کاملاً شارژ و آماده‌ی استفاده خواهند شد. در این مدت زمان چراغ LED قرمز رنگ است و نشان‌دهنده‌ی در حال شارژ بودن هندزفری خواهد بود، به محض تکمیل شدن شارژ این چراغ خاموش خواهد شد.

شاید این مطلب جذاب باشد
تکنیک های کاربردی برای مواقعی که دکمه پاور گوشی خراب می شود!

گاهی ممکن است که شارژ یکی از گوشی‌های زودتر از دیگری کامل شود، در این مواقع چراغ LED در مدت زمان کوتاهی سفید شده و پس از تکمیل شارژ گوشی دیگر خاموش خواهد شد.

شارژ کامل هندزفری بلوتوثی شیائومی

نکات مهم شارژ هندزفری بلوتوث شیائومی

در این مقاله طریقه اصولی شارژ گوشی‌های هندزفری بلوتوث شیائومی را توضیح دادیم. روش‌های اطلاع از میزان شارژ محفظه یا باکس هندزفری‌ و گوشی‌ها را نیز بیان کردیم.

اگر هندزفری بی‌سیم شما شارژ نمی‌شود، می‌توانید گوشی‌ها را ریست کنید. برای این کار کافی است که دکمه‌های موجود روی گوشی‌ها را به صورت همزمان و به مدت 30 ثانیه فشار دهید. با این کار، دستگاه سه مرتبه پشت سر هم خاموش و دوباره روشن خواهد شد. در آخر کار بعد از اینکه چراغ‌های LED شروع به چشمک زدن کردند، می‌توانید از ریست شدن هندزفری اطمینان خاطر پیدا کنید.

نکته‌ی مهم دیگری که باید در هنگام شارژ هندزفری بلوتوث شیائومی در نظر داشته باشید، شارژ نکردن آن‌ها توسط پاور بانک یا لپ تاپ است. این کار باعث خواهد شد که توسط کابل و شارژر جریانی بیش از حد توان به هندزفری وارد شده و در دراز مدت به آن آسیب وارد کند.

به طور کلی تا جای ممکن از شارژ هندزفری بلوتوثی خود توسط لوازم جانبی لپ‌تاپ و اتصال مستقیم به لپ‌تاپ اجتناب کنید و از شارژری برای شارژ کردن هندزفری استفاده کنید که آمپر و ولتاژ آن طبق مشخصات درج شده روی بسته هندزفری باشد و تنها در صورتی از پاوربانک برای شارژ کردن کمک بگیرید که توان آن یک آمپر باشد همچنین میتوانید شارژر یک آمپر سامسونگ را تهیه کنید که مناسب شارژ کردن هندزفری‌ها با این توان می‌باشد. برای دانستن نکات بیشتر در مورد شارژ هندزفری‌های بلوتوث در هر برندی خواندن مقاله “هدفون بی سیم را چگونه باید شارژ کنیم” را توصیه می‌کنیم. 

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه می توانم لاک ناخن را از قاب گوشی پاک کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا