لوازم جانبی

روش‌های اتصال ایرپاد به اپل واچ

اتصال ایرپاد به اپل واچ و شنیدن صدایی که توسط ساعت هوشمند برند اپل پخش می‌شود در گوشی‌های هندزفری، یکی از جالب‌ترین قابلیت‌هایی‌ست که شرکت اپل برای کاربران خود فراهم کرده است.

در این مقاله روش‌های اتصال ایرپاد به اپل واچ را آموزش داده‌ایم. در روش اول این اتصال به کمک گوشی برقرار می‌شود و در روش دوم بدون نیاز به گوشی می‌توانید ایرپاد خود را به ساعت هوشمند متصل کنید.

روش‌های اتصال ایرپاد به اپل واچ

چگونه ایرپاد را به اپل واچ متصل کنیم؟

اگر ایرپاد شما جدید و به روز باشد و روی گوشی آیفون شما حداقل IOS12 نصب شده‌ باشد، با جفت سازی ایرپاد و آیفون، اتصال ایرپاد به اپل واچ هم به صورت اتوماتیک و خودکار انجام می‌شود؛ اما، اگر این اتفاق رخ نداد، احتمالا یکی از پیش نیازهای زیر رعایت نشده است:

  • آخرین نسخه سیستم عامل اپل واچ روی ساعت هوشمند شما نصب نیست. در نظر داشته باشید که اگر قصد اتصال نسل اول ایرپاد را به اپل واچ دارید، باید حداقل سیستم عامل نصب شده روی آن watchOS 3.0 باشد و در صورتی که از ایرپاد نسل دوم استفاده می‌کنید، باید ساعت هوشمند شما به watchOS 5.2 یا ورژن‌های جدیدتر آن مجهز باشد.

در صورتی که به درستی اطلاع ندارید که ایرپاد شما از کدام نسل است، خواندن مقالۀ «معرفی و مقایسۀ مدل های مختلف ایرپاد» را به شما توصیه می‌کنیم.

برای اطلاع از نسخۀ سیستم عامل اپل واچ خود هم باید در زمانی که ساعت هوشمند روشن و به آیفون متصل است، برنامۀ اپل واچ را در آیفون باز کنید و به قسمت My Watch وارد شوید. بعد از آن در این قسمت، باید گزینۀ General و سپس About را انتخاب کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
گوشی‌های اندرویدی با ۱ گیگابایت رم دیگر نمی‌توانند از سرویس‌های گوگل استفاده کنند

روبروی قسمت Version می‌توانید اطلاعات مربوط به ورژن سیستم عامل اپل واچ خود را ببینید.

  • سیستم عامل ساعت هوشمند شما به روزرسانی نشده است. برای رفع این مشکل باید مسیر My Watch -> General -> Software Update را طی کنید تا سیستم عامل دستگاه شما آپدیت شود.

چگونه ایرپاد را به اپل واچ متصل کنیم؟

  • زمان زیادی از آخرین به روزرسانی سیستم عامل گوشی آیفون شما گذشته است. برای اطمینان بیشتر بهتر است که سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کنید.
  • در صورتی که گوشی، اپل واچ یا ایرپاد شارژ کافی نداشته باشد، احتمال برقرارنشدن اتصال میان دستگاه‌ها وجود خواهد داشت. برای اطمینان خاطر بیشتر ظرفیت باتری گوشی و ایرپاد را به بیش از 50 درصد برسانید. همچنین با استفاده از شارژر اپل واچ اصلی ساعت هوشمند خود را شارژ کنید. توصیه می‌کنیم برای شارژ کردن ایرپادها به روش اصولی مقالۀ لینک شده را بخوانید.

 اگر با وجود رعایت این پیش نیازها باز هم اتصال به صورت خودکار صورت نگرفت، باید روش‌های زیر را امتحان کنید. 

اتصال ایرپاد به اپل واچ با کمک آیفون

  • ابتدا باید ایرپاد خود را به آیفون متصل کنید. برای این کار باید باکس هندزفری خود را باز کنید و گوشی‌ها را درون آن قرار دهید و سپس باکس را در نزدیکی آیفون خود بگذارید. به صورت خودکار پنجرۀ روی گوشی دیده می‌شود که با لمس گزینۀ Connect اتصال برقرار خواهد شد. در صورتی که در برقراری اتصال با مشکل مواجه شدید، مقالۀ چگونه ایرپاد را به گوشی وصل کنیم را مطالعه کنید.
  • حالا همان‌طور که ایرپادها روشن است و گوشی‌ها را از محفظه خارج کردید، انگشت خود را روی صفحه اصلی اپل واچ به سمت بالا بکشید تا پنجرۀ Control Center باز شود.
  • در پایین این صفحه، روی گزینۀ Audio Sources که نمادی شبیه به یک مثلث با چند نیم دایره دارد، بزنید.

اتصال ایرپاد به اپل واچ با کمک آیفون

  • حال لیست دستگاه‌های در دسترس به شما نمایش داده می‌شوند که باید روی نام ایرپاد خود کلیک کنید و منتظر شنیدن صدا در گوشی‌های ایرپاد باشید.
شاید این مطلب جذاب باشد
پس از سال‌ها ناسا و اسپیس‌ایکس قصد ارتقای تلسکوپ هابل را دارند

اتصال ایرپاد به اپل واچ بدون گوشی

در صورتی که با این روش قبلی اتصال برقرار نشد، می‌توانید در زمانی که اپل واچ روشن است، مراحل زیر را در ساعت هوشمند اپل دنبال کنید:

  • به قسمت Settings وارد شده و سپس روی گزینۀ Bluetooth کلیک کنید.
  • در صفحۀ که باز می‌شود، لیست دستگاه‌های قابل اتصال دیده خواهد شد که باید روی نام ایرپاد خود بزنید تا عملیات جفت سازی شروع شود.
  • در نظر داشته باشید که در هنگام انجام این کار باید هندزفری هم روشن بوده و در نزدیکی اپل واچ قرار داده شود.
  • اگر نام هدفون خود را در لیست دستگاه‌ها مشاهده نکردید، می‌توانید عملیات جفت سازی را به روش زیر تکرار کنید:
  • ایرپاد خود را در حالت پیر یا جفت سازی قرار دهید. باکس هندزفری را باز کنید و کلیدهای پیر یا جفت سازی را فشار داده و 5 ثانیه نگه‌دارید.
  • حال کلید خاموش کردن را در حالی که گوشی‌های در محفظه نیستند، فشار داده و به مدت 5 ثانیه نگه دارید.
  • احتمالا بعد از انجام این مراحل نام ایرپاد در لیست دستگاه‌ها نمایش داده خواهد شد.

اتصال ایرپاد به اپل واچ بدون گوشی

آموزش قطع کردن اتصال میان ایرپاد و اپل واچ

 بعد از اینکه یکبار ایرپاد خود را به اپل واچ متصل کردید، با هربار روشن کردن این دو دستگاه در کنار یکدیگر، به صورت خودکار اتصال میان آن‌ها برقرار خواهد شد. در صورتی که قصد دارید این اتصال را قطع کنید، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • وارد Setting اپل واچ شوید و از آن‌جا روی گزینۀ Bluetooth کلیک کنید.
  • در پنجرۀ باز شده، نام ایرپاد شما مشاهده می‌شود که در کنار آن علامت i با رنگ آبی قرار گرفته که به معنای پیر و جفت بودن دو دستگاه است. علامت i را لمس کنید.
  • حال باید روی گزینۀ Forget Device بزنید تا اتصال میان دو دستگاه قطع شود.
شاید این مطلب جذاب باشد
برخی مشخصات گوگل پیکسل ۷ مینی فاش شد

قطع اتصال میان اپل واچ با ایرپاد

متصل کردن ایرپاد به اپل واچ

در صورتی که سیستم عامل اپل واچ و آیفون شما به روز باشد و همچنین از ایرپادهای جدید استفاده کنید، اتصال میان ایرپاد با اپل واچ به صورت خودکار انجام می‌گیرد.

در غیر این صورت می‌توانید به صورت دستی و با کمک گوشی آیفون یا بدون نیاز به گوشی اتصال میان این دو دستگاه را به روش‌های گفته شده در این مقاله برقرار کنید.

در آخر یادآوری می‌کنیم که خاص‌ترین لوازم جانبی اپل واچ و لوازم جانبی ایرپاد را می‌توانید در فروشگاه جانبی با بهترین قیمت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا