لوازم جانبی

دلایل گرم شدن بیش از حد لپ تاپ و راه های جلوگیری از آن

داشتن کمی گرما پس از کار طولانی مدت یا کار سخت ، مانند بازی با لپ تاپ کاملاً طبیعی است. اما گرم شدن بیش از حد یک لپ تاپ و کاهش سرعت آن به دلیل گرمای شدید یک مشکل است. اگر چنین مشکلی دارید ، احتمالاً سوالات زیادی دارید ، از جمله دلایل بیش از حد گرم شدن لپ تاپ و چگونگی جلوگیری از آن.

به دلایل مختلف لپ تاپ ها بیش از حد گرم می شوند و در بسیاری از موارد آزار دهنده هستند. به همین دلیل ، در این مقاله به بررسی علل این مشکل و راه های حل آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی جلوگیری از این مشکل رایج لپ تاپ با ما همراه باشید.

مشکل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

دلایل گرم شدن بیش از حد لپ تاپ ؛ مشکلات رایج که باعث گرم شدن بیش از حد لپ تاپ می شود

به طور کلی ، دلیل اصلی گرم شدن بیش از حد لپ تاپ ، فعالیت اجزای داخلی آن است. کارت های گرافیک و پردازنده ها معمولاً منبع اصلی گرما در لپ تاپ هستند. تهویه مناسب یا فن خنک کننده می تواند از گرم شدن بیش از حد CPU و GPU جلوگیری کند. با این حال ، لپ تاپ ها ، به خصوص مدل های جدید با محفظه های فلزی نازک ، فضای کافی برای تبادل هوا یا نصب فن خنک کننده ندارند. به همین دلیل است که می بینیم لپ تاپ ها هنگام انجام کارهای سنگین مانند بازی داغ می شوند.

بنابراین ، گرم شدن بیش از حد یا حتی گرم شدن بیش از حد معمولاً علامت سو mal عملکرد نیست. اما اگر می بینید که دستگاه شما هنگام کار عادی زیاد گرم می شود ، پس باید به دنبال منبع یک مشکل جدی در لپ تاپ خود باشید. این مشکل علاوه بر لپ تاپ در رایانه های خانگی یا حتی تلفن های هوشمند نیز مشاهده می شود. با مطالعه مقاله گرم شدن بیش از حد تلفن خود می توانید در این مورد بیشتر بدانید. در اینجا مهمترین دلایل گرم شدن بیش از حد لپ تاپ ها آورده شده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ لپ‌تاپ محبوب در دیجی کالا (۲۳ آبان ۱۴۰۱)

داغ شدن لپ تاپ به دلیل تهویه هوای نامناسب 1. گرم شدن بیش از حد لپ تاپ به دلیل تهویه نامناسب و گرد و غبار در مجاری هوا

به طور کلی ، کانالهای اصلی هوا در لپ تاپ ها در زیر آنها قرار دارد. این کانال ها امکان رد و بدل شدن هوا و تنفس دستگاه را فراهم می کنند. هرگونه انسداد یا انسداد در این کانال ها باعث گرم شدن بیش از حد لپ تاپ می شود. قرار دادن لپ تاپ روی فرش ، فرش یا پتو می تواند این مجاری را مسدود کرده و تهویه هوا را مختل کند. علاوه بر این ، فرش و پتو به همراه گرد و غباری که با گذشت زمان به دستگاه وارد می شود ، باعث اختلال در کار فن یا پوشاندن سطح قطعات داخلی می شود ، یکی از دلایل مهم گرم شدن دستگاه است.

خراب شدن فن لپ تاپ به دلیل وجود گرد و غبار P>

2. سوunction عملکرد اجزای داخلی مانند فن و باتری ، یکی از دلایل گرم شدن بیش از حد لپ تاپ

لپ تاپ هایی که دارای گرافیک سنگین و برنامه های رایانه ای هستند ، معمولاً به پردازنده ها و پردازنده های گرافیکی قدرتمند مجهز هستند. چنین دستگاه های قدرتمندی از فن های خنک کننده داخلی برای هدایت گرما از داخل لپ تاپ به بیرون استفاده می کنند. اگر چنین دستگاه هایی دارید ، همیشه باید از قوی بودن پنکه در لپ تاپ خود اطمینان حاصل کنید. خرابی فن به دلیل ضربه یا فرسودگی یا کاهش عملکرد ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد لپ تاپ شود. می توانید دست خود را جلوی مجاری هوا در سمت چپ یا پشت لپ تاپ قرار دهید تا مطمئن شوید هوا به درستی تهویه شده و فن کار می کند.

از طرف دیگر ، خرابی باتری لپ تاپ نیز می تواند باعث گرم شدن بیش از حد باتری و تولید گرمای اضافی شود. این مورد بیشتر در لپ تاپ های قدیمی دیده می شود. علاوه بر این ، کاهش شارژ باتری و افت ولتاژ نیز باعث کاهش سرعت فن و ظرفیت تهویه دستگاه می شود. این مشکل در گوشی های هوشمند نیز بسیار رایج است. در این موارد چاره ای جز تعویض باتری گوشی نیست.

شاید این مطلب جذاب باشد
دلیل خش خش اسپیکر گوشی چیست؟

3. گرمای شدید ناشی از مشکلات نرم افزاری در لپ تاپ

نصب ویندوز جدید روی سیستم های قدیمی که قدرت زیادی ندارند ، نصب نرم افزاری که پردازنده یا GPU را بی دلیل خراب می کند و به روزرسانی نکردن پردازنده و درایورهای کارت گرافیک دلیل مهم این امر است. مواردی وجود دارد که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد لپ تاپ شما شود. در این موارد ، معمولاً لپ تاپ خود را دائماً با CPU و قدرت سخت افزاری بیش از حد داغ خواهید دید. علاوه بر این ، عمر دستگاه به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

4. لپ تاپ به دلیل ویروس بیش از حد گرم می شود

ویروس ها و بدافزارها با استفاده غیرمجاز از منابع محاسباتی باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه می شوند. در برخی موارد ، ویروس ها برای آسیب رساندن به دستگاه با فعال شدن بیش از حد اجزای سخت افزاری طراحی شده اند. این ویروس ها معمولاً برای حمله به سرورها طراحی می شوند ، اما همچنین می توانند لپ تاپ شما را هدف قرار دهند.

علاوه بر این ، بدافزار جدید از منابع داخلی سیستم شما برای استخراج ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین استفاده می کند. همچنین این امر فشار زیادی به دستگاه وارد می کند و باعث گرم شدن آن می شود. عدم استفاده از حافظه Flash Infected و شبکه های Wi-Fi ناشناس می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند. / P>

داغ شدن لپ تاپ در هنگام بازی

5. همزمان از نرم افزارها و بازی های سنگین استفاده کنید

لپ تاپ های قدرتمندی وجود دارد که به شما امکان می دهد همزمان از چندین نرم افزار گرافیکی سنگین استفاده کنید یا بازی های گرافیکی را اجرا کنید. بیشتر لپ تاپ ها ، به خصوص لپ تاپ های تجاری یا دانشجویی ، قدرت کافی برای انجام چنین کارهایی را ندارند. رندر ، اجرای نرم افزار سه بعدی و انجام بازی های سنگین با ایجاد فشار بیش از حد ، نه تنها باعث کاهش عمر دستگاه و آسیب به قسمت های مختلف می شود ، بلکه باعث گرم شدن بیش از حد لپ تاپ نیز می شود. حتی بعضی اوقات حتی آنتی ویروس های سنگین نیز می توانند با درگیر شدن مداوم CPU باعث گرمای اضافی شوند.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین گوشی های گیمینگ ارزان کدام اند؟

6. استفاده همزمان از همه درگاه های لپ تاپ و درگیری بیش از حد سیستم

اتصال چیز اضافی به درگاه های لپ تاپ می تواند سیستم را مسدود کرده و گرمای بیشتری را در داخل دستگاه ایجاد کند. پر کردن درگاه ها بخش مهمی از انرژی و توان محاسباتی دستگاه است. به همین دلیل ، حتی در صورت انجام کارهای ساده با لپ تاپ ، می بینید که داغ می شود. چشمک زدن ، کابل HDMI ، دیسک های سخت خارجی یا حتی یک کابل شارژر برای شارژ تلفن برای آندروید ، همه دلایل فشار دادن آنها است که به پردازنده لپ تاپ اضافه می کنند.

حل مشکل داغ شدن لپ تاپ با استفاده از کول پد

مشکل گرم شدن لپ تاپ را برطرف کرده و از آن جلوگیری کنید

چندین روش مختلف برای جلوگیری و حل مشکل گرم شدن لپ تاپ وجود دارد. در بیشتر موارد ، رعایت این نکات می تواند از گرم شدن بیش از حد سیستم جلوگیری کند. در برخی موارد ، چاره ای جز مراجعه به یک مرکز خدمات نخواهید داشت.

1. استفاده از پد خنک و قرار دادن لپ تاپ در سطح صحیح

اولین و آسانترین راه حل برای مشکل گرم شدن بیش از حد لپ تاپ استفاده از پد خنک مناسب است. پد های خنک و فن های جانبی با بهبود تهویه هوا می توانند به طور قابل توجهی از گرم شدن دستگاه شما جلوگیری کنند. همچنین سعی کنید لپ تاپ خود را روی فرش ، پتو یا سطوحی که تهویه هوا را مسدود می کنند قرار ندهید.

2. درایورها را به روز کنید و نرم افزارهای سنگین را حذف کنید

از به روز بودن کارت گرافیک و پردازنده های لپ تاپ خود اطمینان حاصل کنید. همچنین برای انجام کارهای سنگین گرافیکی خود از دستگاه دیگری استفاده کنید. نرم افزاری مانند نرم افزار ضد ویروس سنگین را که همیشه بخشی از پردازنده سیستم را آلوده می کند از لپ تاپ خود حذف کنید و به جای آن از نرم افزار سبک تری استفاده کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
دلایل پرش آنتن آیفون 7 + راه حل های متفاوت

3. مجاری هوا را تمیز کرده و از سالم بودن فن اطمینان حاصل کنید

هر از گاهی مجاری هوا را روی لپ تاپ خود تمیز کنید. از سالم بودن فن لپ تاپ اطمینان حاصل کنید و گرد و غبار داخل لپ تاپ را پاک کنید. برای این کار معمولاً باید لپ تاپ را با استفاده از پیچ گوشتی لپ تاپ باز کنید. در بسیاری از موارد ، تمیز کردن لپ تاپ از گرد و غبار یا ترک هایی که به دستگاه نفوذ کرده است ، باعث بهتر شدن آن می شود.

4- برای یافتن بدافزار از آنتی ویروس استفاده کنید

یک آنتی ویروس خوب می تواند بدافزارهایی را که بدون اجازه CPU یا کارت گرافیک شما را اجرا می کند ، به راحتی شناسایی کند. اسکن ویروس و اسکن کامل لپ تاپ یکی از روش هایی است که می تواند از گرم شدن بیش از حد دستگاه شما جلوگیری کند. همچنین ، یک برنامه ضد ویروس قوی می تواند از بروز مشکلات مشابه در لپ تاپ شما جلوگیری کند.

تعویض قطعات آسیب دیده لپ تاپ برای برطرف کردن مشکل داغ شدن لپ تاپ

5- برای تعویض قطعات آسیب دیده و سرویس دوره ای لپ تاپ به مرکز خدمات بروید

در مواردی که فن لپ تاپ یا قطعاتی مانند باتری لپ تاپ آسیب دیده باشد ، راهی جز جایگزینی آنها وجود ندارد. علاوه بر این ، تعمیر کار با استفاده از خنک کننده های جدید و جایگزینی آنها با کولرهای قدیمی نصب شده بر روی پردازنده ، عملکرد لپ تاپ را بهبود می بخشد.

خلاصه مقاله

در این مقاله ، با دلایل گرم شدن بیش از حد لپ تاپ و راه های جلوگیری از آن آشنا شدیم. تهویه لپ تاپ ها کمتر از رایانه های خانگی است ، بنابراین گرم شدن بیش از حد آنها معمول است. رعایت نکات موجود در این مقاله می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند. اگر به کمک بیشتری نیاز دارید ، می توانید سوالات خود را از طریق قسمت نظرات مطرح کنید. متخصصان اضافی به سوالات شما پاسخ می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا