لوازم جانبی

حل مشکل لمس خود به خود صفحه نمایش گوشی یا همان گاست تاچ

اگر تابه حال عبارت گاست تاچ را نشنیده اید تعجب نکنید. شاید تاکنون با این مشکل دست و پنجه هم نرم کرده باشید اما اسم آن برایتان نا آشنا باشد. گاست تاچ یا گوست تاچ به معنای لمس خودکار تاچ گوشی موبایل است.

این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که مقداری آب روی صفحه نمایش ریخته شود! در اصل عملکرد گوشی موبایل و صفحه نمایش، تاحدی کاملا طبیعی است. زیرا همان فشار کم که توسط آب به صفحه نمایش وارد می شود، مانند حرکت انگشت روی صفحه نمایش است.

اما در مواقعی بدون اینکه چیزی روی گوشی موبایل وجود داشته باشد، صفحه نمایش به صورت خودکار کار می کند. انگار که یک فرد نامرئی در حال کار کردن با گوشی موبایل است. البته بدون اینکه شما به  صفحه نمایش خود دست بزنید! به این اتفاق گاست تاچ یا همان تاچ خودکار گوشی می گویند.

حل مشکل لمس خود به خود صفحه گوشی

مهم ترین دلیل لمس خود به خود صفحه یا مشکل گاست تاچ چیست؟

لمس خود به خود صفحه نمایش گوشی به عنوان یک مشکل بزرگ بین کاربران شناخته می شود که دلایل متفاوتی دارد و برای حل آن نیز با توجه به دلیل مشکل، راهکاری های متفاوتی ارائه می شود. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به بررسی این مسئله، دلایل به وجود آمدن آن و البته راه حل های مختلف اشاره کنیم.

لمس خود به خود صفحه گوشی به دلیل گرد و غبار

گرد و غبارهای روی صفحه نمایش می تواند دلیل لمس خود به خود گوشی باشد

اگر گوشی موبایل شما دارای گلس صفحه نمایش است، باید این احتمال را در نظر بگیرید که شاید گرد و غبار و یا هوا زیر گلس مانده باشد. ممکن است گرد و غبارهای زیر گلس به وضوح پیدا نباشد اما به هر حال حساسیت صفحه نمایش برخی از موبایل های هوشمند به قدری بالاست که کمی گرد و غبار زیر گلس می تواند این مشکل را ایجاد کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
گلکسی زد فولد‌های آینده مجهز به جایگاه قلم S-Pen خواهند بود

پیشنهاد می کنیم در اولین قدم مطمئن شوید که آیا این مشکل مربوط به گوشیتان است یا گلس. می توانید گلس را به آرامی جدا کنید و با دستمال نرم، صفحه نمایش را تمیز کنید. در صورتی که مشکل حل نشد راهکار بعدی را امتحان کنید

اگر گوشی موبایلتان قبلا تعمیر شده، باید یکبار دیگر تعمیر شود!

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث به وجود آمدن مشکل گوست تاچ گوشی های هوشمند می شود، قرار دادن اشتباه صفحه نمایش موبایل در شاسی و جایگاه است. در چنین شرایطی باید صفحه نمایش گوشی را باز کنید و آن را از کانکتورهای دیتا جدا کنید. سپس اتصال میان آن ها را برقرار کرده و صفحه نمایش را به شیوه درست در جایگاه خود قرار دهید.

از آنجایی که این کار نیاز به ظرافت و تخصص دارد توصیه می کنیم اگر توانایی انجام آن را دارید دست به کار شوید در غیر این صورت در همان مراحل ابتدایی کار ممکن است خسارات جدید به گوشی موبایل خود وارد کنید. در صورتی که خودتان مهارتی در انجام این کار ندارید می توانید این مشکل را با یک تعمیرکننده حرفه ای در میان بگذارید و از او بخواهید تا این کار را برایتان انجام دهد.

روش حل مشکل لمس خودکار صفحه گوشی هوشمند

به روز رسانی اپلیکیشن ها می تواند راه حل مشکل گوست تاچ گوشی باشد

بسیاری از صاحبان گوشی های موتو جی 4 پلاس و وان پلاس وان مشکل گوست تاچ گوشی را با به آپدیت برنامه های گوشی حل کرده اند.

البته نمی توان به صورت قطعی در مورد این موضوع نظر داد اما با توجه به اینکه این تجربه توسط بسیاری از دارندگان این گوشی بیان شده است، منطقی است که قبل از سپردن گوشی موبایل به دست تعمیرکار یکبار این راه حل را امتحان کنید! حتی در صورتی که گوشی موبایلتان مدل دیگریست.

شاید این مطلب جذاب باشد
آموزش برنامه تیک تاک و راهنمای استفاده از آن

گوشی را در حالت Safe Mode اجرا کنید تا متوجه شوید که ریشه مشکل نرم افزاریست یا نه

استفاده از حالت ایمن یا همان حالت سیف مود گوشی، یک راه حل اساسی برای تمام مشکل هاییست که نمی دانید منبع شکل گیری آن ها مسائل نرم افزاری است یا سخت افزاری. در صورتی که برنامه های زیادی روی گوشی موبایلتان نصب است و نمی توانید همه ی آن ها را به روز رسانی کنید، بهتر است حالت سیف مود را اجرا کنید. اگر در مورد حالت سیف مود اطلاعات ندارید و نمی دانید چطور باید آن را اجرا کنید جای نگرانی نیست. مقاله ی “فعال کردن حالت سیف مود گوشی” راهنمای خوبی برای شماست.

رفع مشکل گاست تاچ گوشی با حالت سیف مود

اگر تا اینجا به نتیجه نرسیدید، حل مشکل گاست تاچ را به دست یک متخصص بسپارید

در صورتی که هیچ یک از راه حل های ارائه شده مشکل لمس خود به خود گوشی هوشمند شما را حل نکرد، پیشنهاد می کنیم از یک متخصص تعمیر گوشی کمک بخواهید.به طور مثلا برای حل این مشکل در باتری ال جی k10 بهتر است که به دست تعمیرکار گوشی چک شود.

گاهی اوقات این مشکل به دلیل داغ شدن بیش از حد باتری گوشی و یا صفحه نمایش موبایل پیش می آید و در مواقعی هم یک ضربه ساده می تواند اصلی ترین دلیل پیش آمدن این مسائل باشد. در کل احتمال اینکه یک مسئله سخت افزاری ریشه ی به وجود آمدن مشکل گاست تاچ باشد، بسیار زیاد است.

جمع بندی کلی: طبق تجربه های اکثر کاربران، این مشکل از دسته مسائلی است که شامل گارانتی گوشی های هوشمند می شود و در صورتی که صفحه نمایش گوشی دچار شکستگی نشده باشد، می توانید از گارانتی محصول خود استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم در صورتی که گوشی شما دارای گارانتی نیست، برای تعمیر فقط به مراکز معتبر مراجعه کنید و از انجام کارهای خودسرانه مانند باز کردن گوشی خودداری کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ ساعت هوشمند محبوب در دیجی کالا (۶ آذر ۱۴۰۱)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا