لوازم جانبی

چرا از پاوربانک و شارژر موبایل برای شارژ کردن هندزفری بلوتوث استفاده نکنیم؟

بدون شک همه دارندگان گوشی های هوشمند با مشکل زود تمام شدن شارژ باتری گوشی مواجه شده اند و اقدامات متفاوتی برای حل این مسئله انجام داده اند. هر چند که گاهی اوقات هم مواردی مانند خراب شدن باتری گوشی می تواند دلیل زود خالی شدن شارژ آن باشد اما به هر حال از یک جایی به بعد، این مسئله می تواند مشکل ساز باشد.

پاور بانک ها که این روزها به خوبی جایگاه خود را میان کاربران پیدا کرده اند و در دسته لوازم جانبی محبوب قرار گرفته اند همیشه می توانند برای حل این مسئله به کار گرفته شوند؛ اما استفاده از پاوربانک برای شارژ کردن هندزفری بلوتوث، امکان پذیر است؟

این سوالی است که برای بیشتر کاربران پیش می آید و برخی به دنبال پاسخ آن می گردند و برخی دیگر بدون توجه به ولتاژ مورد نیاز هندزفری های بلوتوث، از پاور بانک برای شارژ کردن آن ها استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به بررسی نحوه شارژ کردن هندزفری بلوتوث با پاوربانک و یا با انواع شارژ بپردازیم. پاسخ تمام سوالات خود درمورد اختلاف ولتاژ پاوربانک و ولتاژ مورد نیاز هندزفری بلوتوث یا دیگر گجت های هوشمند را در این مقاله پیدا خواهید کرد.

پورت شارژر هندزفری بلوتوث

چرا نباید از پاور بانک برای شارژ کردن هندزفری بلوتوث استفاده کرد؟

شارژ کردن هندزفری بلوتوث یا دیگر گجت های هوشمند با پاوربانک هیچ مشکلی ندارد اما به شرطی که به شکل درستی انجام شود. متاسفانه اصلی ترین دلیلی که باعث ایجاد انواع مشکل برای گوشی های هوشمند و گجت ها و هندزفری های بلوتوث می شود، عدم آگاهی کاربران در مورد نحوه استفاده درست از آن هاست.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه می توان هدفون را در حالت رادیویی خاموش کرد؟

 به همین دلیل است که اکثر افراد فکر می کنند شارژ کردن هندزفری بلوتوث با پاور بانک هیچ ایرادی ندارد. در اصل منع کردن استفاده از پاور بانک با هدف شارژ کردن انواع گجت هم به صورت کامل صحیح نیست. زیرا در صورتی که این کار را به شکل درستی انجام دهید، مشکلی پیش نخواهد آمد.

بهترین حالت برای شارژ کردن هندزفری بلوتوث

بهترین روش برای شارژ کردن هندزفری بلوتوث و گجت های هوشمند چیست؟

ولتاژ مورد نیاز انواع گجت هوشمند مانند هندزفری های بلوتوثی پایین تر از ولتاژ مورد نیاز برای شارژ شدن گوشی های هوشمند است. به همین دلیل شارژ کردن هندزفری بلوتوث با شارژ گوشی در بلند مدت به هندزفری آسیب می رساند زیرا ولتاژ زیادی به آن وارد خواهد شد.

برخی دیگر از کاربران از روش هایی مانند شارژ کردن هندزفری با کامپیوتر و لپ تاپ استفاده می کنند که در این حالت نیز با توجه به میزان سرعت کابل شارژ، ولتاژ وارد شده به هندزفری متفاوت خواهد بود. اگر دقت کرده باشید زمان خرید انواع هندزفری بلوتوث، یک کابل شارژ کوچک درون آن وجود دارد اما خبری از کلگی شارژر نیست. به همین دلیل بهترین روش شارژ کردن هندزفری بلوتوث، استفاده از پاور بانک است. اما چطور از پاور بانک استفاده کنیم؟

چطور هندزفری بلوتوث را با پاور بانک شارژ کنیم؟

با توجه به این موضوع که هر هندزفری بلوتوث، یک ولتاژ ورودی خاص دارد، پیشنهاد می کنیم ابتدا مشخصات هندزفری مورد نظر را مطالعه کنید. احتمال اینکه بتوانید هندزفری بلوتوث خود را با شارژر معمولی گوشی شارژ کنید وجود دارد. اما اگر هندزفری بلوتوث شما از دسته هندزفری هاییست که به ولتاژ کمی نیاز دارد، باید حالت یک آمپری پاوربانک را فعال کنید و سپس با کابل مخصوص هندزفری خودتان را شارژ کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
روش های جلوگیری از زود خالی شدن باتری آیفون

اکثر هندزفری های بلوتوثی مثل هندزفری بی سیم شیائومی از دسته هندزفری هایی هستند که ولتاژ پایینی برای شارژ شدن نیاز دارند و به راحتی می‌توان با کمک پاوربانک این هندزفری‌ها را شارژ کرد.

 فعال کردن حالت کم آمپر پاوربانک شیائومی

نحوه فعال کردن حالت کم ولتاژ پاوربانک

برای انجام این کار باید نحوه ی استفاده از پاوربانک در حالت آمپر پایین را بدانید. فعال کردن حالت شارژ کردن با آمپر کم در انواع پاوربانک متفاوت است اما در اکثر پاوربانک ها مانند پاوربانک شیائومی، کافیست دکمه ی پاور را دوبار به صورت متوالی و بدون وقفه فشار بدهید. برای اینکه متوجه شوید آیا حالت شارژ کردن با آمپر کم فعال شده است یا نه، باید به چراغ های چشمک زن پاوربانک توجه کنید.

در صورتی که حالت شارژ کردن با آمپر کم فعال شده باشد، همه ی چراغ های پاور بانک خاموش می شود و تنها یکی از آن ها به صورت چشمک زن روشن خواهد شد. در این حالت می توانید بدون نگرانی در مورد خراب شدن هندزفری، آن را با پاوربانک شارژ کنید البته ممکن است برخی از پاوربانک ها این قابلیت را نداشته باشند.

برای اینکه ولتاژ خروجی پاوربانک را به حالت اولیه بازگردانید و بخواهید گوشی موبایل 2.1 آمپری را شارژ کنید کافیست مجدد دکمه پاور را دوبار پشت سر هم فشار دهید.

جمع بندی کلی:

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی داشته باشیم باید بگوییم که هیچ چیز به اندازه فشار وارد شده به دلیل گرما بر باتری، برای انواع وسایل الکترونیکی مضر نیست. وارد شدن ولتاژ غیر طبیعی (خیلی کم یا خیلی زیاد) به انواع وسایل الکترونیکی باعث ایجاد مشکلات متعدد خواهد شد. در مورد گوشی های هوشمند این مشکل به دلیل استفاده از انواع کابل شارژ تقلبی پیش می آید و همچنین دلیل ایجاد این مشکل در انواع گجت های هوشمند مانند هندزفری های بلوتوثی، دست بند سلامتی شیائومی و موارد مشابه، استفاده از شارژر نامناسب است از این رو برای نگه داشتن وسایل الکترونیک به بهترین شکل ممکن، از شارژر متناسب استفاده کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه خش پشت گوشی را از بین ببریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا