لوازم جانبی

تراشه TPM چیست؟ و چرا می تواند مانع بزرگی برای نصب ویندوز 11 باشد؟

آیا Microsoft Windows شما را مجبور به رمزگذاری می کند؟ تراشه TPM چیست؟ چرا مایکروسافت استفاده از تراشه Tsp را برای نصب ویندوز 11 مجبور می کند؟ آیا می توانیم یک تراشه Tsp به سیستم خود اضافه کنیم؟ آیا می توانیم ویندوز 11 را بدون TPM روی سیستم خود نصب کنیم؟

چند روز پیش ، مایکروسافت سرانجام ویندوز 11 را با ویژگی های عظیم خود معرفی کرد و کاربران را با س questionsالات و ابهامات زیادی مواجه کرد. در این مقاله ، ما به تراشه جانبی TPM در زیر ذره بین نگاه خواهیم کرد و امکان نصب آن را عمیقاً کشف خواهیم کرد.

ویندوز 11 فقط روی تراشه TPM نسخه 2.0

کار می کند

Redmondians چند روز پیش با معرفی ویندوز جدید مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 11 فقط روی تراشه TPM2.0 قابل اجرا است. این خبر نگرانی زیادی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرده است. تراشه امنیتی TPM که ممکن است برای بسیاری از کاربران ناآشنا باشد ، آنها را گیج کرده است.

در ادامه ما کاملاً بررسی خواهیم کرد چیپ TPM چیست؟ چگونه می توانم اطمینان حاصل کنم که لپ تاپ یا رایانه من از تراشه TPM پشتیبانی می کند؟ اگر بخواهیم تراشه ای به سیستم خود اضافه کنیم چه کاری باید انجام دهیم؟ با ما بمان.

چیست

تراشه TPM ؟

تراشه TPM تراشه مادربرد لپ تاپ یا رایانه شماست. هدف اصلی تولید تراشه TPM محافظت و رمزگذاری داده های کاربر است. به عنوان مثال ، اگر از تراشه TPM استفاده می کنید ، اگر سیستم خود را روشن کنید ، تراشه TPM کد منحصر به فردی برای رمزگذاری داده های شما تولید می کند.

در این راستا ، سارقان دیگر برای دسترسی به اطلاعات شما با مانع سخت افزاری روبرو هستند و دسترسی و تغییر اطلاعات شما بسیار دشوار است. اگر مادربرد شما تراشه Tsp ندارد ، می توانید Tsp را با در نظر گرفتن نصب روی مادربرد به طور جداگانه به CPU متصل کنید.

تراشه TPM ؛ امنیت سخت افزاری قدرتمند

با استفاده از تراشه TPM ، امنیت سیستم شما محدود به نرم افزار ، به ویژه آنتی ویروس نخواهد بود. به محض روشن کردن سیستم ، داده های شما رمزگذاری می شوند. لازم به ذکر است که اگر سیستم شما به سرقت برود ، سارق به داده های شما دسترسی نخواهد داشت.

بسیاری از نرم افزارها و برنامه ها از قبل از TPM استفاده می کنند. به عنوان مثال ، چاپگرها ، Google Chrome ، Firefox و دیگران. آنها همچنین از TPM برای انجام برخی عملیات پیچیده استفاده می کنند.

از تراشه TPM می‌توان برای رمز ورود به سیستم استفاده کرد. P>

شاید این مطلب جذاب باشد
طریقه شارژ هندزفری بلوتوثی شیائومی+ راه حل شارژ نشدن 

مزایای چیست

TPM ؟

از تراشه TPM می توان برای رمزگذاری سیستم استفاده کرد. اگر سیستم شما دارای تراشه Tsp است ، می توانید به راحتی هر فایلی را با نرم افزار BITLOCKER رمزگذاری کنید. تراشه Tsp برای ایجاد شرایط راه اندازی بطور خودکار آزمایشات را انجام می دهد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ، سیستم شروع می شود.

اما اگر دزد سیستم را بدزدد ؛ اگر TPM اطلاعات مربوط به جابجایی دستگاه را دریافت کند ، دستگاه قفل می شود و دسترسی به داده ها غیرممکن است. انواع رمزهای عبور ، SSL گواهی های سایت ، امضاهای دیجیتالی در سرویس OUTLOOK ، مرورگرهای کروم و فایرفاکس ، چاپگرها و لوازم خانگی را می توان به TPM متصل کرد تا از نرم افزار محافظت کند همچنین امنیت سخت افزار نیز از مزایای آن برخوردار است.

چگونه می توان فهمید که سیستم از تراشه Tsp پشتیبانی می کند؟

برای اینکه بفهمید آیا می توانیم ویندوز 11 را با سیستم خود در پاییز امسال دریافت کنیم ، شما باید نرم افزار سلامت سلامت کامپیوتر را بر روی ویندوز خود نصب کنید. وضعیت کنترل رایانه سیستم شما را برای سازگاری با ویندوز 11 بررسی می کند. اگر سیستم شما از تراشه TPM پشتیبانی می کند ، در جستجوگر نرم افزار به شما اطلاع داده می شود. کامپیوتر رایانه.

مایکروسافت اعلام کرده است که با ارسال اعلانی به ویندوز فعلی خود ، به کاربران واجد شرایط ویندوز 11 اطلاع می دهد. ویندوز 11 برای آن دسته از کاربرانی که در حال حاضر از ویندوز 10 استفاده می کنند نیز رایگان خواهد بود.

شاید این مطلب جذاب باشد
علت ایجاد لکه های سفید روی صفحه تلفن چیست؟

کدام کامپیوتر‌ها از TPM 2.0 پشتیبانی می‌کنند؟

کدام رایانه ها از TPM 2.0 پشتیبانی می کنند؟

برای نصب ویندوز 11 ممکن است به لوازم جانبی لپ تاپ نیاز داشته باشید. اما اگر در 5 سال گذشته لپ تاپ یا رایانه خود را ایجاد کرده باشید ، به احتمال زیاد سیستم شما از TPM پشتیبانی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پشتیبانی سیستم Tsp ، می توانید به وب سایت سازنده مراجعه کنید. DELL در وب سایت خود لیستی از لپ تاپ های تولید شده توسط این شرکت را پشتیبانی می کند که از تراشه نسخه 2.0 TPM پشتیبانی می کنند. اگر از لپ تاپ DELL استفاده می کنید ، به وب سایت DELL مراجعه کنید.

آیا می‌توان به کامپیوتر TPM اضافه کرد؟

آیا می توانم Tsp را به رایانه شما اضافه کنم؟

ابتدا باید بدانید که چگونه TPM را به یک حرفه ای به سیستم خود اضافه کنید. اگر در چند سال گذشته رایانه خود را خریداری کرده باشید ، ممکن است بتوانید یک تراشه Tsp را به سیستم خود اضافه کنید. روند اتصال TPM به مادربرد بسته به پردازنده شما متفاوت است. پس از خرید TPM و اتصال آن به مادربرد ، باید مطمئن شوید که TPM به درستی در BIOS تنظیم شده باشد.

لازم به ذکر است که اگر می خواهید TPM بر روی سیستم خود نصب کنید ، اطمینان حاصل کنید که از لوازم جانبی رایانه با کیفیت استفاده می کنید. به این دلیل که اگر ماژول TPM غیر استاندارد باشد یا به درستی نصب نشود ، ویندوز قادر به شناسایی Tsp نخواهد بود و بر روی سیستم شما نصب نمی شود.

آیا سیستم شما شرایط لازم برای نصب ویندوز 11 در پاییز امسال را دارد؟

آیا سیستم شما با ویندوز 11 پاییز سازگار است؟

چند روز پیش Redmondians ویژگی ها و منوهای جدیدی را برای ویندوز 11 معرفی کرد. با توجه به نیاز به تراشه TPM نسخه 2.0 ، ممکن است بسیاری از کاربران نتوانند به راحتی ویندوز 11 را بارگیری کنند. لازم به ذکر است که با تراشه TPM شما امنیت اطلاعات خود را بیش از گذشته افزایش می دهید و در این قرن سرعت دسترسی به اطلاعات. چنین اجباری می تواند کاملاً مفید باشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی علت پرپر زدن صفحه گوشی و نحوه حل این مشکل بدون مراجعه به تعمیرگاه!

نظر شما در مورد استفاده اجباری TPM چیست؟ آیا سیستم شما از TPM پشتیبانی می کند؟ آیا در پاییز امسال ویندوز 11 را نصب می کنید؟ در بخش نظرات ، می توانید نظرات خود را با شخص ثالث و سایر کاربران به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا