لوازم جانبی

بهترین کول پد برای لپ تاپ کدام است؟ (نکات خرید کول پد)

اگر شما هم به هر دلیل تصمیم گرفته ای تا یک خنک کننده یا همان کول پد برای لپ تاپتان خریداری کنید، باید بدانید که هزینه ی بالا تضمین کننده ی یک خرید مناسب نیست. خرید کول پد از دسته کارهایی است که اگر بدون در نظر گرفتن نکات مرتبط، آن را انجام دهید قطعا پشیمان خواهید شد.

ممکن است یک کول پد ارزان قیمت بیشتر از ده ها مدل گران قیمت دیگر برای شما کاربرد داشته باشد. پس هزینه به تنهایی نمی تواند معیاری برای تشخیص یک خنک کننده مناسب باشد. در این مقاله ما محصول خاصی را معرفی نکرده ایم بلکه نکاتی را ارائه کردیم که با رعایت آن ها می توانید بهترین گزینه را خریداری کنید. در این مقاله با بلاگ جانبی همراه باشید تا مهم ترین نکات برای خرید کول پد را بررسی کنیم.

چه کول پدی بخریم؟

این سوال، اولین چیزی است که باید از خود بپرسید. در پاسخ به این سوال هم باید مواردی را بررسی کنید که بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد. برخی از افراد به خوبی این موارد را می دانند و با بررسی آن ها خرید مناسبی انجام می دهند. اما اگر تاکنون تجربه خرید کول پد لپ تاپ را نداشته اید، احتمالا نمی دانید که باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. البته نیازی نیست نگران باشید. ما به صورت کامل این نکات را بررسی کرده ایم.

کول پد لپ تاپ باید چه اندازه ای باشد؟

اندازه کول پد باید متناسب با لپ تاپتان باشد

بیش از حد بزرگ بودن یا کوچک بودن کول پد به تنهایی یک مشکل بزرگ محسوب می شود که فرآیند استفاده از لپ تاپ را سخت می کند. توصیه می شود کول پدی انتخاب کنید که لپ تاپتان به خوبی روی آن قرار بگیرد. انواع خنک کننده لپ تاپ هم اندازه با سایزهای 11، 14، 15.6 و 17 اینچی لپ تاپ ها طراحی و تولید می شوند.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ گوشی موبایل محبوب در دیجی‌ کالا (۱۶ مهر ۱۴۰۱)

 از این رو با توجه به اندازه لپ تاپتان باید به دنبال کول پدی با همان سایز باشید در غیر این صورت مشکلات متعدد مانند افتادن لپ تاپ از روی کول پد پیش می آید. به طور مثال اگر کول پد بزرگتر از لپ تاپ باشد ممکن است، زمان وصل کردن اتصالات مانند فلش مموری یا کابل انتقال دیتا به پورت های لپ تاپ، دچار مشکل شوید.

 

تناسب موقعیت فن خنک کننده لپ تاپ و فن کول پد

یکی از مهم ترین مسائلی که شما را وادار می کند تا یک خنک کننده بخرید، این است فن لپ تاپ به تنهایی قدرت خنک کردن سی پی یو را ندارد.

 پس اصلی ترین هدف خرید کول پد، خنک کردن لپ تاپ است. اما اگر از کول پدی استفاده کنید که محل فن های آن با محل خروج هوای لپ تاپ یکسان نباشد، تغییر خاصی ایجاد نخواهد شد. حتی اگر یک کول پد بسیار گران و با کیفیت باشد. پس توجه داشته باشید که برای انتخاب کول پد باید به محل فن و خروجی هوا در لپ تاپ دقت کنید.

کول پد چیست؟

جنس بدنه و طراحی کول پد بیشتر از چیزی که فکرش را می کنید اهمیت دارد!

بعد از قدرت و سرعت چرخش فن، مسئله ای که می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد کیفیت ساخت بدنه و طراحی خنک کننده لپ تاپ است. جنس بدنه باید به گونه ای باشد که به سادگی در برابر سرما، گرما، فشار یا ضربه دچار مشکل نشود.

همچنین مدل فن های به کار رفته در کول پد هم تاثیر زیادی بر کیفیت کلی محصول خواهد داشت. فن ها باید طوری باشند که سر و صدای زیادی ایجاد نکنند، باعث لرزش خنک کننده نشوند. معمولا این مورد را قبل از خرید نمی توان متوجه شد اما می توانید نظرات کاربران و خریداران مصحول مد نظر را درباره این مسئله در انواع فروشگاه های اینترنتی مطالعه کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
اپل به نگرانی‌های مربوط به دقت پایین تشخیص تصادف آیفون ۱۴ پاسخ داد

اگر زیاد اهل جابجایی هستید، کول پد سبک و باریک تهیه کنید

حین جابجایی خنک کننده هایی که وزن سنگینی دارند، اذیت خواهید شد. اگر از افرادی هستید که مدام لپ تاپتان را جابجا می کنید، باید خنک کننده ای انتخاب کنید که امکان قرارگیری آن در کوله پشتی لپ تاپ وجود داشته باشد. همچنین بهتر است سنگین نباشد تا حین جابجایی وزن زیادی را تحمل نکنید.

تنظیم ارتفاع کول پد لپ تاپ

بررسی ارتفاع خنک کننده لپ تاپ را فراموش نکنید

با توجه به اینکه برخی از کول پدها قابلیت تنظیم ارتفاع ندارند، باید به این مسئله توجه داشته باشید که محصول مد نظرتان، چه ارتفاعی دارد. ارتفاع خنک کننده لپ تاپ از موارد مهمی است که روی ارگونومی دست ها تاثیرگذار خواهد بود. بهتر است محصولاتی را انتخاب و بررسی کنید که حداقل 2 حالت برای تنظیم ارتفاع داشته باشند تا بتوانید بهترین حالت ممکن را برای قرارگیری لپ تاپ در نظر بگیرید.

اهمیت نگه دارنده خنک کننده لپ تاپ

اگر سراغ خنک کننده هایی رفتید که شیب زیادی دارند، این نکته را در نظر بگیرید که احتمال لیز خوردن لپ تاپ از روی این مدل خنک کننده ها وجود دارد. معمولا با هدف حل این مشکل، خنک کننده ها را به گونه ای طراحی می کنند تا دو نگهدارنده لبه های خنک کننده قرار بگیرید و از لیز خوردن لپ تاپ جلوگیری کند.

توجه داشته باشید که اگر به شیب و ارتفاع علاقه مند هستید، حتما نگهدارنده ها را بررسی کنید. نگه دارنده ها باید جنس مرغوبی داشته باشند، در جای مناسبی قرار بگیرند و ارتفاع متناسب و نه چندان بلندی داشته باشند که حین تایپ کردن به رگ دستتان فشار وارد نکنند.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا پاور بانک زود شارژ خالی میکند؟ بررسی مشکلات پاوربانک ها

جمع بندی کلی:

در این مقاله سعی داشتیم مهم ترین نکاتی که قبل از خرید کول پد باید بدانید را بررسی کنیم. با این حال در صورتی که فکر می کنید مسئله ی مهمی وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره شده است، می توانید از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید و نظر خود را بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا