لوازم جانبی

چرا سوکت شارژ گوشی خراب می شود؟ چطور این مشکل را حل کنیم؟

خراب شدن سوکت شارژ گوشی، از دسته مشکلاتی است که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت باشید یا اینکه تعمیر آن را به روزهای آینده موکول کنید. با توجه به افزایش قیمت گوشی های هوشمند، کاربران با بسیاری از مشکلات مانند شکستن صفحه نمایش گوشی کنار می آیند و اگر هنوز هم امکان استفاده از موبایل وجود داشته باشد، آن را تعمیر نمی کنند!

 خراب شدن سوکت شارژ موبایل مسئله ای نیست که بتوانید حل کردن آن را به روزهای آینده موکول کنید زیرا درصورتی که سوکت شارژ خراب شود، گوشی شما شارژ نخواهد شد. در این مقاله به بررسی کامل موضوع خرابی سوکت شارژ گوشی خواهیم پرداخت.

چه چیزی باعث خرابی سوکت شارژ گوشی می شود؟

عوامل متفاوتی وجود دارد که در نهایت موجب خراب شدن آی سی شارژ و سوکت شارژ گوشی خواهد شد. اما مهم ترین مسئله را می توان مراقبت نکردن از گوشی دانست. وارد شدن گرد و غبار یا رطوبت و حتی قطرات آب به سوکت شارژ موبایل می تواند اصلی ترین دلیل این مشکل باشد.

پیشنهاد می شود هر چند وقت یکبار با استفاده از یک خلال دندان کناره های سوکت شارژ را تمیز کنید. توجه داشته باشید که انجام این کار باید با دقت بسیار بالایی صورت گیرد. در غیر این صورت به سادگی به گوشی موبایل خود آسیب وارد می کنید.

خراب شدن سوکت شارژ گوشی

عدم استفاده از شارژر اورجینال گوشی، از دلایل خراب شدن سوکت شارژر موبایل

اهمیت استفاده از شارژر اصلی اندروید و آیفون را بارها توضیح داده ایم. یکی دیگر از اصلی ترین عوارض استفاده از انواع کابل های بی کیفیت، خراب شدن سوکت شارژ گوشی است که مشکل کوچکی نیست! توجه داشته باشید، هر شارژری که قابلیت متصل شدن به گوشی شما را داشته باشد، نمی تواند یک شارژر خوب باشد!

شاید این مطلب جذاب باشد
دلایل گرم شدن بیش از حد لپ تاپ و راه های جلوگیری از آن

بلکه شما باید به آمپر ورودی و خروجی شارژر و گوشی توجه داشته باشید و شارژری انتخاب کنید که از نظر میزان جریان عبوری متناسب با گوشی موبایل شما باشد. در صورتی که شارژر متناسب با گوشی خود را ندارید، با مراجعه صفحه خرید شارژر گوشی می توانید انواع شارژر را با بهترین قیمت تهیه کنید و از خراب شدن سوکت شارژ گوشی جلوگیری کنید.

وصل کردن شارژر گوشی به شکل غیرصحیح

یکی از مواردی که در مراقبت از گوشی هوشمند باید به آن توجه داشته باشید این است که حین استفاده از گوشی، مشکلات سخت افزاری ایجاد نکنید! به طور مثال احتمالا تجربه قطع شدن صدای هندزفری به دلیل کشیدگی یا پارگی سیم هندزفری دارید. خراب شدن سوکت شارژر گوشی به دلیل وصل کردن شارژر به شکل نامناسب از رایج ترین دلایلی است که باعث خرابی سوکت خواهد شد.

این مسئله بیشتر در میان کاربران گوشی های اندروید رایج تر است. زیرا شارژر آیفون و شارژر تایپ سی را از هر دو جهت می توان به گوشی متصل کرد اما برای متصل کردن شارژر Type B باید حواستان به جهت شارژر باشد. هر چند که شارژرهای آیفون و تایپ سی را نیز باید با احتیاط و مراقبت به پورت گوشی متصل کنید. در غیر این صورت ممکن است پورت شارژر گوشی دچار مشکل شود.

معمولا اسپیکر بلوتوث هایی که دارای سوکت شارژ هستند نیز با این مشکل مواجه می شوند. اصلی ترین دلیل خرابی سوکت شارژ اسپیکر بلوتوث، وصل شدن شارژر به شکل نادرست و البته وارد شدن گرد و غبار و رطوبت به داخل سوکت است.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا شارژر گوشی داغ می شود و چطور می توان این مشکل را حل کرد؟

نشانه های گشاد شدن خراب شدن شارژ گوشی

نشانه های خراب شدن سوکت شارژ گوشی چیست؟

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به خوبی از گوشی هوشمندتان مراقبت نمی کنید و انجام این کارها برایتان آشناست، باید نسبت به شناخت نشانه های خرابی سوکت شارژ آگاه باشید. در این قسمت به بررسی اصلی ترین نشانه های خرابی سوکت شارژر گوشی خواهیم پرداخت.

1-قطع و وصلی شارژ شدن گوشی

مهم ترین نشانه ای که برای خرابی سوکت گوشی می توان نام برد، قطع و وصل شدن فرآیند شارژ گوشی است. زمانی که کابل شارژر به گوشی موبایل وصل می شود، به هیچ عنوان نباید شارژ شدن گوشی قطع و وصل شود. در صورتی که این اتفاق رخ بدهد، احتمال خراب شدن سوکت شارژر وجود دارد. البته این اتفاق به تنهایی می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که خراب بودن سوکت شارژر، تنها یکی از دلایل آن است. با مراجعه به مقاله دلایل قطع و وصل شدن شارژ گوشی می توانید دلایل دیگر این مسئله را مطالعه کنید.

2-شارژ شدن گوشی در یک زاویه خاص

گاهی اوقات زمانی که شارژر را به گوشی متصل می کنیم، فرآیند شارژ شدن موبایل شروع نمی شود مگر اینکه گوشی را در زاویه ای خاص نگه داریم! در اصل شارژر به گوشی وصل است اما اگر گوشی را تکان دهیم، گوشی شارژ نمی شود. در این شرایط ابتدا باید از سالم بودن شارژر و کابل مطمئن شوید. در صورتی که مشکل از شارژر نباشد، این احتمال وجود دارد که پورت کابل شارژ دچار مشکل شده باشد.

3-شارژ نشدن گوشی با هیچ شارژری!

این مشکل معمولا به دلیل گشاد شدن سوکت شارژ و عقب رفتن زبانه سوکت ایجاد می شود. برای حل این مسئله معمولا باید سوکت شارژر را تعویض کنید. برای انجام این کار باید از یک متخصص کمک بگیرید.

شاید این مطلب جذاب باشد
اوبر در حال بررسی یک حمله امنیت سایبری است

گاهی اوقات نیز شارژ کردن گوشی با پاوربانک تقلبی باعث خراب شدن سوکت گوشی می‌شود. اگر از پاور بانک استفاده‌ی زیادی دارید پیشنهاد می‌کنیم که مقاله «تشخیص پاور بانک اصل از تقلبی» را مطالعه کنید تا از اورجینال بودن پاوربانک یا همان شارژر همراه خود اطمینان حاصل کنید.

خرابی سوکت شارژ

تعمیر سوکت شارژر گوشی را چگونه انجام دهیم؟

تعمیر سوکت شارژ بستگی به نوع مشکلی دارد که برای این سخت افزار پیش آمده است. گاهی اوقات ممکن است سوکت به دلیل استفاده از شارژرهای نامتناسب گشاد شده باشد که در این صورت باید آن را عوض کرد. گاهی اوقات هم با تمیز کردن سوکت می توان مشکل قطع و وصل شدن شارژ گوشی را حل کرد.

جمع بندی کلی:

در این مقالعه سعی داشتیم به بیانی ساده دلایل خراب شدن پورت شارژر گوشی را بررسی کنیم و روش های حل این مسئله را معرفی کنیم. در صورتی که پاسخ سوال خود را در این مقاله پیدا نکردید، می توانید از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید. کارشناسان جانبی در کمترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا