لوازم جانبی

ایرپاد پرو بخریم یا نه! بررسی ایرپاد پرو و ایرپاد معمولی

مقایسه ایرپاد پرو با دیگر ایرپادها برای افرادی که خریدار ایرپاد هستند، بسیار مهم است. با پیشرفت فنّاوری و گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند، انواع گوناگونی از ابزارهای کارآمد و متناسب با آن‌ها تولید و روانه بازار شده‌اند. یکی از این وسایل جدید و مهیج ایرپادها هستند که به یک جز جدانشدنی از گوشی‌های اپل تبدیل‌شده‌اند. کاربران و طرفداران برند اپل همیشه گام‌به‌گام و همراه با پیشرفت‌های این برند اقدام به خریداری و دنبال کردن محصولات جدید آن می‌کنند.

ویژگی های ایرپاد پرو و بررسی معایب ایرپاد پرو

افرادی که از محصولات اپل همچون هندزفری اپل، آیفون و تبلت اپل استفاده می‌کنند و در کنار آن دوست دارند از یک جفت هندزفری بی‌سیم برای گوش دادن به آهنگ‌ها یا تماس‌های خود استفاده کنند، بی‌شک به سراغ ایرپادهای اپل می‌روند که به‌حق گزینه مناسبی به شمار می‌آید. البته افراد بسیاری به مقایسه ایرپاد پرو می‌پردازند تا این محصول اپل را بیشتر بشناسند.

کیفیت بالای محصولات اپل، تصمیم‌گیری و انتخاب از میان محصولات الکترونیکی خود را سخت کرده است. یکی از جدیدترین ایرپادهای مطرح‌شده از سوی برند اپل، ایرپاد پرو است که نسخه جدید و بالاتر ایرپادهای قبلی اپل به شمار می‌رود. باوجوداینکه ایرپادها از نظر ظاهری بسیار مشابه همدیگر هستند، بااین‌حال تفاوت‌های برجسته‌ای نیز در میان مدل‌های متنوع آن دیده می‌شود و مثلاً افراد بیشتر به مقایسه ایرپاد پرو با دیگر مدل‌ها می‌روند. اما همیشه در زمان انتخاب و خرید کردن، با خود می‌گوییم “آیا این نسخه جدید ارزش هزینه کردن بیشتر را دارد”؟ اگر شما هم به دنبال یک پاسخ مناسب برای این پرسش هستید و می‌خواهید مقایسه ایرپاد پرو با دیگر ایرپادهای معمولی اپل انجام دهید، با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

با شناخت ویژگی‌های ایرپاد، مقایسه صحیحی بین ایرپاد معمولی و ایرپاد پرو داشته باشید!

ایرپادها، یک هندزفری‌ بلوتوثی بی‌سیم هستند که توسط برند اپل طراحی و تولید می‌شوند. نمونه اولیه ایرپاد در سپتامبر سال 2016 و نسل دوم آن‌ها نیز در ماه مارس سال 2019 معرفی و روانه بازار شدند. در کنار نسخه‌های ابتدایی ایرپاد، ایرپاد پرو و ایرپاد مکس نیز طراحی‌شده‌اند و به فروش می‌رسند. طی دو سال، ایرپادهای اپل به محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین لوازم جانبی اپل تبدیل‌شده‌اند که موجی فراگیر از طرفداران را به خود اختصاص داده است. یکی از دلایل مقایسه ایرپاد پرو در میان دیگر ایرپادها، طراحی منحصربه‌فرد و قابلیت‌های بی‌نظیر آن است.

شاید این مطلب جذاب باشد
با این 6 کار ساده، عمر باتری لپ تاپ خود را دو برابر کنید!

ایرپادها علاوه بر پخش صدای مطلوب، از یک میکروفون با قابلیت حذف صداهای پس‌زمینه به همراه شتاب سنج‌های داخلی و سنسورهای نوری تشخیص ضربه (به‌عنوان‌مثال، دو ضربه سریع و پشت هم به‌منظور قطع صدا) برخوردار هستند. علاوه بر این، طراحی ایرپادها به‌گونه‌ای است که در داخل گوش قرار می‌گیرند؛ ازاین‌رو به‌صورت اتوماتیک، هنگام خارج شدن از گوش، صدا را متوقف می‌کنند. هر چند برخی کاربران این مورد را از معایب ایرپاد پرو می‌دانند!

کارایی ایرپاد پرو

مقایسه ایرپاد پرو و ویژگی‌های آن (بررسی ویژگی های ایرپاد پرو)

ایرپاد پرو (AirPods Pro) نسخه پیشرفته‌تر و جدیدتر ایرپادهای اپل است که در اکتبر 2019 معرفی شد و در دسترس علاقه‌مندان این برند پرطرفدار قرار گرفت. این ایرپادها از فناوری حذف صداهای مزاحم اطراف در کنار طراحی خاص و زیبا برخوردارند. همچنین، این نسخه نسبت به مدل‌های قبلی خود، کیفیت صدایش بهبودیافته و صدالبته با قیمت بسیار بالاتری (حدود 249 دلار) برای فروش عرضه می‌شود. زمانی که افراد به مقایسه ایرپاد پرو می‌پردازنند به متمایز بودن این سری از ایرپادهای اپل پی می‌برند.

ایرپاد پرو دارای اکولایزر تطبیقی است و نیز در برابر آب مقاوم است که در کنار سایر ویژگی‌های برجسته، آن را به گزینه مناسبی برای استفاده در زمان فعالیت‌های ورزشی و دویدن تبدیل می‌کند. در حقیقت، ایرپاد پرو نمایانگر اوج خلاقیت و سال‌ها تلاش بر روی فناوری بی‌سیم بوده است که در نهایت به محصولی کارا و حرفه‌ای منتهی شده است. شاید بتوان این خلاقیت و محبوبیت زیاد را عاملی برای هزینه بالای این محصول جذاب دانست.

مقایسه ایرپاد پرو و ایرپاد معمولی؛ کدام گزینه مناسب‌تر است؟

در مقایسه ایرپاد پرو باید گفت؛ ایرپاد پرو از نظر ظاهری مشابه ایرپادهای معمولی برند اپل است اما در حقیقت، تغییرات قابل‌توجهی در آن اعمال‌شده است که انتخاب میان ایرپادها را کاری دشوار نموده است. اما دقیقه چه تغییراتی می‌تواند چنین تفاوت قیمتی را توجیه کند و طرفداران را به‌سوی خرید نسخه جدیدتر ایرپاد یعنی ایرپاد پرو که لقب بهترین ایرپاد بی‌سیم سال 2021 را به همراه دارد، سوق دهد؟

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه لپ تاپ را به تلویزیون متصل کنیم؟

تشخیص خودکار دستگاه برای اتصال

ایرپادهای معمولی و ایرپاد پرو، هر دو از ویژگی جابه‌جایی خودکار بهره می‌برند. این ویژگی بدین معنی است که ایرپادها به‌راحتی و به طرز شگفت‌انگیزی می‌توانند بین دستگاه‌های ساخته‌شده برند اپل جابه‌جا شوند و دستگاه مورداستفاده را به‌صورت خودکار تشخیص دهند. این یک ویژگی عالی برای ایرپادها به‌حساب می آید که متناسب با اکوسیستم اپل طراحی‌شده است.

تشخیص خودکار دستگاه با ایرپاد پرو

قابلیت ضد آب بودن، مهم‌ترین ویژگی مثبت ایرپاد پرو

افرادی که علاقه‌مند به استفاده از هندزفری در محیط باشگاه هستند، به طبع باید هزینه بیشتری را برای ایرپاد خود هزینه کنند و به سراغ ایرپاد پرو بروند. این نوع ایرپاد در مقابل آب و عرق مقاوم است؛ درحالی‌که نسخه معمولی آن، این توانایی را ندارد. البته شما بهتر می‌دانید که این توانایی ضد آب بودن، به این معنی نیست که می‌توانید آن را در استخر و برای مدت طولانی در آب قرار دهید، حتماً خراب می‌شوند. اگر دوست دارید که یک هندزفری برای چنین شرایطی داشته باشید بهتر است به سراغ انتخاب هدفون‌های مناسب شنا بروید.

حذف نویزهای مزاحم، نویز کنسلینگ ایرپاد پرو

با مقایسه ایرپاد پرو با دیگر سری‌های ایرپاد شگفت‌زده می‌شوید. شاید یکی از تفاوت‌های اصلی این دو ایرپاد را بتوان در توانایی حذف نویزهای آزاردهنده دانست. در ایرپادهای معمولی حذف نویز اتفاق نمی‌افتد بلکه تنها ایزوله سازی نویز است. اما در طراحی ایرپاد پرو این موضوع به‌صورت حرفه‌ای‌تر موردبررسی قرارگرفته است و به‌صورت کامل قابلیت حذف نویز را دارا می‌باشد. به عبارت دیگر تنظیمات این توانایی در هر ثانیه 200 مرتبه به‌طور مداوم اتفاق می‌افتد تا تمامی سروصداهای آزاردهنده و محیطی را حذف کرده و صدایی رسا را به گوش شما برساند.

شاید این مطلب جذاب باشد
چطور مشکلات اپل واچ را برطرف کنیم؟ (بررسی تمام مشکلاتی که با ساعت هوشمندتان دارید)

قابلیت حذف نویز در ایرپاد پرو با آپدیت ios14 توانایی ایجاد صدای سه‌بعدی (شبیه‌سازی مجازی صدا) را نیز فراهم می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود در زمان دیدن فیلم ، صدا را در نزدیکی خود احساس کنید (به‌عنوان‌مثال در زمان تماشای یک فیلم، صدای عبور هواپیما را درست مانند عبور آن از بالای سر خود خواهید شنید). این ویژگی در کنار قابلیت دیگر ایرپاد پرو یعنی شفافیت صدا از وجه تمایزها و برتری‌های این ایرپاد به شمار می‌رود.

تنظیم فشار داخلی ایرپاد

قابلیت تنظیم فشار داخلی در ایرپاد باعث می‌شود تا احساس ناراحتی در زمان استفاده از هندزفری‌های توگوشی را نداشته باشید. در حقیقت، این دریچه‌ها کمک می‌کنند تا با تبادل فشار، فشار هوای آزاردهنده‌ای را که در داخل گوش شما جمع شده است، متعادل شود. این قابلیت در ایرپاد پرو به‌صورت یک دریچه بسیار کوچک لحاظ شده است تا مدت‌های بیشتری بدون احساس ناراحتی بتوانید از ایرپاد استفاده کنید.

اکولایزر ایرپاد پرو و تنظیمات ایرپاد پرو

در مقایسه ایرپاد پرو به قابلیت اکولایزر تطبیقی در این سری پی می‌برید

از دیگر ویژگی‌های ممتاز ایرپاد پرو به اکولایزر تطبیقی می‌توان اشاره کرد. این قابلیت در واقع مرتبط با توانایی حذف نویز محیطی ایرپاد پرو است که به‌واسطه میکروفون داخلی آن انجام می‌شود. این میکروفون کوچک که می‌تواند میزان صدا را اندازه‌گیری کند، قابلیت بهینه‌سازی صدا را نیز دارا می‌باشد.

سری‌های قابل تنظیم ایرپاد پرو

نکته دیگری که در مقایسه ایرپاد پرو باید گفت آن است که ایرپاد پرو نسبت به ایرپاد معمولی تنوع بیشتری در انتخاب سری گوشی مناسب و اندازه گوش شما دارد. در داخل جعبه ایرپاد پرو، چندین جفت سری هندزفری با سایزهای مختلف قرار داده‌شده است که می‌توانید از میان آن‌ها مناسب‌ترین اندازه را انتخاب کنید. اگر برای انتخاب همچنان شک دارید، می‌توانید از توانایی تشخیص اپل کمک بگیرد. به این منظور اپل با یک تست سریع صدا به شما مناسب‌ترین سری را مطابق با سایز و فرم گوش شما اعلام می‌کند. نحوه تعویض سری ایرپاد پرو بسیار ساده است و مانند تعویض سری دیگر هندزفری های بلوتوثی قابل انجام خواهد بود.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین گوشی های گیمینگ ارزان کدام اند؟

عمر باطری ایرپاد

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ایرپاد بهره‌مندی از کیس قابل شارژ است. این موضوع سبب می‌شود تا خود این کیس بتواند 19 ساعت شارژ را به‌صورت جداگانه در اختیار ایرپاد قرار دهد. از سوی دیگر، باطری خود ایرپاد به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که برای 5 ساعت قابلیت شارژ دهی داشته باشد. اما عمر باطری ایرپاد پرو حدود 4.5 ساعت است که اگر قابلیت حذف نویز آن خاموش شود، طول عمر باطری آن افزایش می‌یابد.

از دیگر تفاوت‌ها و ویژگی های ایرپاد پرو و معمولی می‌توان به وضوح صدای بیشتر، ظاهر کمی کوتاه‌تر و درشت‌تر و گران‌قیمت بودن ایرپاد پرو اشاره کرد.

در تصمیم گیری خرید ایرپاد پرو یا معمولی، به فکر لوازم جانبی هیچکدام نباشید!

این نکته را در نظر داشته باشید که خرید لوازم جانبی ایرپاد مسئله ای نیست که ذهنتان را درگیر کند. چون در فروشگاه جانبی انواع لوازم جانبی ایرپاد پرو و لوازم جانبی ایرپاد معمولی با بهترین قیمت عرضه می شود.

طول عمر باتری ایرپاد پرو

حالا، زمان تصمیم‌گیری است؛ کدام ایرپاد را باید بخریم؟

در مقایسه ایرپاد پرو و پیش از اینکه بین گزینه‌های انتخابی دچار تردید شویم، بهتر است با خودمان صادق باشیم. ایرپاد را به چه منظوری استفاده خواهیم کرد؟ اگر هدف شما مکالمه و گوش دادن به موسیقی است، ایرپاد پرو با قابلیت حذف نویز و صدای شفاف می‌تواند یک تجربه بی‌نقص باشد.

اگر تنها هدف شما طول عمر خوب باطری و کیفیت صدا است، بهتر است به سراغ ایرپاد معمولی بروید. اما اگر می‌خواهید از ایرپاد برای زمان ورزش کردن استفاده کنید، باید به سراغ گزینه ضد آب بروید. در کنار تمام این موارد، بهتر است نگاهی هم به بودجه در نظر گرفته‌شده خودتان بی اندازید و پس از بررسی هدف خود، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

در نهایت اگر سوالی در ذهنتان باقی مانده می‌توانید در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید. کارشناسان فروشگاه اینترنتی جانبی در اولین فرصت ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا