لوازم جانبی

الگوی تلفن چیست؟ با ابزارهای مورد نیاز برای یک الگوی تلفن آشنا شوید

استنسیلینگ تلفن یکی از تعمیرات تخصصی تلفن های هوشمند است که باید توسط افراد حرفه ای و باتجربه انجام شود. تلفن های هوشمند امروزی از اجزای پیشرفته ای ساخته شده اند که هر یک می توانند مشکلات زیادی ایجاد کنند. صنعتگران حرفه ای بر اساس تجربه و دانش خود ، وقوع این مشکلات از جمله آسیب رسیدن به آی سی شارژ را تشخیص داده و با استفاده از راه حل های مختلف مانند الگوی تلفن این مشکلات را برطرف می کنند. اگر می خواهید بدانید الگوی تلفن چیست و چه ابزارها و تجهیزات لازم را برای ساختن دارید ، ادامه مطلب را بخوانید.

شابلون تعمیرات موبایل

الگوی تلفن چیست؟ تعمیر سامسونگ و آیفون EC

یکی از مهمترین قسمتهای تلفن EC شارژ است که به دلایل مختلف ممکن است آسیب ببیند. در صورت خراب شدن این قطعه ، مشکلاتی از جمله خاموش کردن تلفن بوجود می آید. این IC دارای یک پایه قلع است که آن را به جای صفحه تلفن محکم می کند. شل شدن یا از بین بردن این پایه ها باعث جدا شدن تلفن از برد می شود. در مقاله مربوط به EC Charging ، ما کاملاً در مورد وظایف IC برای شارژ تلفن و مدیریت قسمتهای مختلف آن صحبت کردیم. اونا

قطع جریان برق از طریق برد تلفن خاموش شده و به قسمتهای مهم آسیب می رساند. در چنین مواردی ، تعمیرکاران مدار مجتمع را برداشته و پایه های مدار مجتمع را با استفاده از الگوهای خاص تعمیر می کنند. الگوهای خاصی که برای این منظور استفاده می شوند ، الگوهای تعمیر موبایل یا الگوهای تلفن نامیده می شوند. این الگوها در انواع و اندازه های مختلف ساخته شده اند تا بتوان از آنها برای تصحیح شماره تلفن های مختلف EC استفاده کرد.

شاید این مطلب جذاب باشد
آموزش تعویض باتری گوشی موبایل ال جی G5

آی سی خراب نیاز به شابلون زدن دارد

الگوی تلفن چیست و چه کاربردی دارد؟

روند ترمیم پایه های IC با استفاده از الگوی تعمیر موبایل ، برش دادن تلفن نامیده می شود. روش الگوی تلفنی اغلب در مدارهای مجتمع BGA استفاده می شود. این مدارهای مجتمع دارای پایه های کوچک کروی هستند که روی صفحه های مدار چاپی قرار می گیرند. از خمیر قلع ، کاردک و بخاری در فرآیند استنسیل گوشی استفاده می شود. قالب روی IC قرار می گیرد و پایه های توپی جدید و محکم بر روی آن با کمک خمیر قلع ایجاد می شود. استفاده اصلی از templating در مواردی است که مدار مجتمع از برد قطع شود ، باتری تلفن شارژ نمی شود ، برخی از قسمت های تلفن مانند دکمه های تنظیم صدا کار نمی کنند یا مشکلاتی مانند خاموش کردن تلفن دارند.

وسایل مورد نیاز برای شابلون زدن آی سی گوشی

ابزارهای مورد نیاز برای الگوی تلفن

اگر از Phone Guard استفاده نکرده اید و به دلیل شوک یا سایر مشکلات EC تلفن در صورت خرابی ، باید برای اعمال الگو با یک مرکز خدمات حرفه ای و باتجربه تماس بگیرید. هرگونه خطایی در الگو می تواند به مدار مجتمع یا حتی برد تلفن آسیب برساند ، بنابراین توصیه می کنیم این کار را خودتان انجام ندهید. با این حال ، اگر می خواهید نحوه استفاده از الگو را بدانید ، به ابزارهای مهمی نیاز دارید.

  • الگو: اولین و مهمترین ابزار یک الگوی سه بعدی ساده یا با کیفیت است. الگوهای سه بعدی دقیق تر هستند و الگو سازی را آسان می کنند. الگو باید دارای ضخامت مناسب و مقاومت در برابر حرارت کافی باشد.
  • خمیر قلع و کاردک: خمیر قلع ماده اصلی مورد استفاده در استنسیلینگ است. این خمیر به کمک کفگیر روی الگو و EC کشیده شده و پایه های توپ IC را ترمیم می کند.
  • بخاری: بخاری برای جدا کردن مدار مجتمع از برد و نصب مجدد آن استفاده می شود.
  • برس ، برس و سایر لوازم جانبی: از برس و برس برای تمیز کردن تخته ، آی سی و الگو استفاده می شود.
شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای خرید مادربرد؛ هر آنچه پیش از انتخاب باید بدانید

فرآیند مرحله به مرحله شابلون زدن گوشی

نحوه ساخت الگوی تلفن ؛ چگونه می توان الگوی IC را بر روی تلفن ایجاد کرد؟

استنسیلینگ یک کار تخصصی است ، اما مراحل نسبتاً ساده ای وجود دارد. برای این کار ابتدا باید با استفاده از بخاری IC را از صفحه جدا کنید. اطمینان حاصل کنید که بخاری بیش از حد گرم نمی شود. همچنین بخاری را به برد یا مدار مجتمع وصل نکنید. پس از برداشتن آی سی ، باید بقایای قلع را از روی آن و روی صفحه تمیز کنید. آنها معمولاً از سیم قلع یا خمیر انعطاف پذیر برای تمیز کردن بقایای قلع استفاده می کنند. برد و آی سی باید از باقی مانده قلع کاملاً تمیز شوند.

اکنون زمان استفاده از الگویی با طراحی مناسب فرا رسیده است. الگو باید کاملاً خشک و تمیز باشد. رطوبت بیش از حد می تواند مشکلی ایجاد کند. اکنون باید الگو و مدار مجتمع را به درستی وصل کنید. سپس خمیر قلع را با استفاده از کاردک به طور یکنواخت روی الگو پخش کنید. تمام سوراخ ها باید به طور مساوی آغشته شوند.

پس از حذف خمیر قلع اضافی از الگو ، وقت آن است که بخاری از گرمای خود برای تشکیل پایه های توپ IC استفاده کند. پس از خنک شدن و تمیز کردن الگو با برس ، آن را در جای خود روی تخته قرار دهید. مطمئن شوید EC به درستی به برد متصل است. در آخر ، بخاری IC را با استفاده از گرما به صفحه متصل کنید.

خیس شدن گوشی و خراب شدن آی سی؛ شابلون زدن گوشی

چه زمانی تلفن به الگو نیاز دارد؟ مشکلات سیستم یکپارچه تلفن همراه

همانطور که گفته شد ، وقتی مشکلی در مدار یکپارچه تلفن همراه Android یا iPhone وجود دارد ، از الگو استفاده می کنیم. در این موارد ، پایه های توپی IC معمولاً تغییر شکل داده ، از بین می روند یا از صفحه جدا می شوند. تعمیر و تعویض پایه های IC بسیاری از مشکلات مربوط به شارژ یا قطعات عملکردی تلفن را برطرف می کند. به طور کلی ، دلایل زیر را می توان اصلی ترین دلایل خرابی اتحادیه اروپا تلفن همراه و دلیل استفاده از الگوی تلفنی دانست.

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای خرید لوازم جانبی بازی

آسیب EC در اثر استفاده طولانی مدت

گرم شدن بیش از حد تلفن برای مدت زمان طولانی و عدم سرویس دهی به موقع می تواند به مدار مجتمع آسیب برساند یا آن را بسوزاند. در این موارد باید IC جایگزین شود. مدار مجتمع جدید باید به گونه ای باشد که به درستی در مدار مجتمع قدیمی قرار گیرد.

تلفن را فشار داده و پایه IR را جابجا کنید

اگر از شیشه روی صفحه تلفن یا قاب محافظ استفاده نکرده اید ، آن را مستقیماً فشار دهید. تلفن موقعیت یا جابجایی پایه های IR را تغییر می دهد. بنابراین ، اصول اولیه توپ EU باید با استفاده از الگوی تلفن تعمیر شود.

دلیل اصلی ایجاد این الگوی تلفن خیس یا آبکی است

هنگام خیس شدن تلفن یا به اصطلاح آبکی شدن ، مشکلات زیادی وجود دارد. رطوبت می تواند به زیر IC نفوذ کند و باعث رسوب و اتصال کوتاه بین پایه های آن شود. در چنین مواردی ، IC اثربخشی خود را از دست می دهد و استاد از الگوها استفاده می کند.

خرابی IC به دلیل نادرست بودن شارژر و مشکلات برق در تلفن

دلیل دیگر خراب شدن آی سی و الزام به الگوی آن ، مشکلات الکتریکی تلفن است. در این موارد ، AC Light معمولاً آسیب بیشتری می بیند ، اما ممکن است IC نیز آسیب ببیند. برای حل این مشکل باید IP جایگزین شود. همانطور که گفته شد ، پس از جایگزینی مدار مجتمع ، باید یک پایه قلع بر روی آن با استفاده از الگو ایجاد کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه می بند 3 اورجینال را از می بند 3 تقلبی تشخیص دهیم؟

از آسیب اتحادیه اروپا جلوگیری کنید و از الگوی تعمیر موبایل استفاده کنید

از کلیه موارد ذکر شده در بالا می توان جلوگیری کرد. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به IC می توانید از شارژر ، باتری ، کابل شارژ و لوازم جانبی با کیفیت موبایل استفاده کنید. استفاده از شیشه و فیوز نیز یکی از اولین راه های جلوگیری از آسیب رسیدن به تلفن است که به میزان قابل توجهی نیاز به قالب را کاهش می دهد. با رعایت این نکات ساده می توانید از مشکلات جدی و هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

خلاصه مقاله

در این مقاله ، ما به الگوی تلفن و ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد الگوی تلفن نگاه کردیم. ما همچنین نحوه الگوی تعمیر موبایل را بررسی کردیم. این روش یک تعمیر موبایل تخصصی است که می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد. استفاده از لوازم جانبی با کیفیت می تواند با جلوگیری از آسیب رسیدن به مدار مجتمع ، نیاز به الگوها را کاهش دهد. اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید ، سوالات خود را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان حرفه ای ما بتوانند به سوالات شما پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا