لوازم جانبی

فرسودگی تلفن چیست و چگونه می توان آن را حل کرد؟

سوزاندن رم گوشی یا سوزاندن کارت حافظه یکی از ناخوشایندترین تجربه های بسیاری از کاربران تلفن های هوشمند است. دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد و یک روز سرانجام تمام کارتهای حافظه با این مشکل روبرو می شوند. سوزاندن یا سوزاندن کارت حافظه معمولاً با این واقعیت همراه است که در تلفن نمایش داده نمی شود یا نمی توان اطلاعات را تغییر داد.

اگر شما هم چنین مشکلی دارید و نمی دانید کارت حافظه قابل ترمیم است یا خیر ، برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. در ادامه نیم سوز شدن رم گوشی و تفاوت آن با کارت حافظه سوخته را بررسی خواهیم کرد. همچنین با روش های تعمیر کارت حافظه آسیب دیده آشنا می شویم.

نیم سوز شدن رم گوشی و تفاوت آن با مموری کارت خراب

نصف شدن رم گوشی به چه معناست؟ تفاوت حافظه رم نیمه نوشتن و کارت حافظه سوخته چیست؟

اگر رم یا کارت حافظه تلفن شما مشکلی دارد ، ابتدا باید مشکل را برطرف کنید. تعمیرکاران معمولاً از اصطلاحات مختلفی برای توصیف وضعیت رم استفاده می کنند. بنابراین هنگامی که به یک عیب یاب مراجعه می کنید ، ممکن است به شما گفته شود “این رم نیمه سوخته است” یا “این کارت حافظه سوخته است”.

نیمه سوزاندن رم تلفن به معنای این است که حافظه در بعضی از دستگاه ها خوانده می شود اما در دستگاه های دیگر نمایش داده نمی شود. از طرف دیگر ، وقتی RAM یا کارت حافظه به هیچ وجه در دستگاه شناسایی نشود یا اطلاعات داخل آن دیده نشود ، آنها از عبارت RAM سوخته استفاده می کنند. در این موارد چاره ای جز خرید کارت حافظه جدید ندارید.

آیا می توانم RAM را در تلفن نیمه مشعل تعمیر کنم؟

معمولاً اعتقاد بر این است که RAM نیمه سوخته قابل ترمیم است. با این حال ، چیزی به عنوان کارت حافظه نیم سوز وجود ندارد. اینکه کارت حافظه آسیب دیده ترمیم شود یا خیر ، به منبع مشکل بستگی دارد. اگر مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد ، مانند بسیاری از لوازم جانبی دیگر مانند پاوربانک یا شارژر تلفن ، یک رم نیمه سوخته یا یک کارت حافظه سوخته قابل تعمیر نیست. متأسفانه ، در صورت بروز مشکل سخت افزاری ، بازیابی اطلاعات از کارت حافظه بسیار مشکل خواهد بود. از طرف دیگر ، اگر مشکلی در نرم افزار وجود دارد ، یک مرکز خدمات حرفه ای می تواند آن را به روش های مختلف حل کند یا حداقل اطلاعات مهم شما را استخراج کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای خرید هدفون استودیویی؛ هرآنچه باید در مورد هدفون مانیتورینگ بدانید

تشخیص خراب بودن مموری کارت و نیم سوز شدن رم گوشی

RAM نیمه سوخته تلفن را پیدا کنید ؛ چگونه بفهمم که کارت حافظه تلفن من آسیب دیده است؟

به طور کلی ، روش های مختلفی برای تشخیص حافظه خراب کارت تلفن وجود دارد. با این حال ، در بیشتر موارد ، هنگامی که یکی از موارد زیر رخ می دهد ، متوجه سوختن حافظه یا از کار افتادن حافظه خواهید شد:

  • کارت حافظه روی دستگاه باز است اما نمی توان آن را قالب بندی کرد
  • RAM گوشی روی یک دستگاه کار می کند اما در دستگاه دیگری شناسایی نمی شود
  • بعد از قرار دادن RAM در دستگاه هیچ اتفاقی نمی افتد (نه اطلاعات شناسایی شده و نه دیده شده)
  • RAM گوشی شما باز است اما هیچ اطلاعاتی قابل مشاهده نیست

مشکلات نرم افزاری مموری کارت گوشی

چه عواملی باعث سوختن رم گوشی و خراب شدن کارت حافظه می شود؟

کارتهای حافظه یکی از رایج ترین لوازم جانبی موبایل است. این فضای ذخیره سازی جانبی کوچک ، اگرچه به ظاهر ساده هستند ، اما از فناوری پیشرفته ای برخوردار هستند که آسیب پذیری آنها را افزایش می دهد. برد کوچک کارت حافظه در برابر تغییرات ولتاژ ، ضربه و مواردی مانند خیس شدن بسیار آسیب پذیر است.

علاوه بر این ، مشکلات نرم افزاری ، ویروس یا استفاده نادرست از کارت حافظه می تواند باعث سوختن رم گوشی یا سوختن کارت حافظه گوشی شود. بنابراین ، عوامل مختلفی می توانند به حافظه گوشی شما آسیب برسانند ، که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

رم گوشی را بسوزانید یا به دلیل استفاده نادرست آن را بسوزانید

دلیل اصلی نیمه سوزش رم گوشی استفاده نادرست از کارت حافظه است. همانطور که گفته شد ، کوچکترین تغییر ولتاژ می تواند کارت حافظه را خاتمه دهد. برای جلوگیری از این مشکل در هنگام قطع اتصال RAM از تلفن ، حتماً آن را از قبل در نرم افزار بردارید. عدم انجام این کار منجر به مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در رم خواهد شد. اگر مشکلی در نرم افزار وجود داشته باشد ، معمولاً با قالب بندی RAM این مشکل برطرف می شود. مطمئناً این اتفاق به قیمت از دست رفتن داده ها خواهد افتاد. اما اگر مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد ، هیچ راهی برای رفع آن وجود ندارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
تصاویر زمینه آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو را با کیفیت بالا دانلود کنید

گاهی اوقات استفاده از کابل شارژ غیر استاندارد و شارژ مجدد تلفن ، که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد آن شود ، همچنین می تواند بر عملکرد کارت حافظه تأثیر بگذارد. بنابراین فقط از چنین مشکلاتی چشم پوشی نکنید. حتماً از کابل شارژ استاندارد برای تلفن خود استفاده کنید.

مشکلات سخت افزار مموری گوشی

خرابی حافظه کارت تلفن به دلیل مشکلات سخت افزاری و نحوه یافتن آن

هرگونه فشار اضافی ، ضربه ، خیس شدن ، خم شدن یا مواردی از این دست می تواند به RAM گوشی آسیب برساند یا بسوزاند. اگر خرابی ناشی از مشکل سخت افزاری باشد ، ترمیم آن بسیار دشوار است که در اکثر موارد غیرممکن است. برد کوچک RAM قابل تعویض و تعمیر نیست. در 99٪ این موارد ، حتی اگر به اصطلاح نیمه رایت RAM در گوشی رخ داده باشد ، باز هم باید کارت حافظه جدیدی را در نظر بگیرید. استفاده از محافظت از تلفن با کیفیت می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

کارت حافظه به دلیل مشکلات نرم افزاری نیمه سوخته است

مشکلات نرم افزاری همچنین می تواند کارت حافظه را بسوزاند یا به RAM گوشی آسیب برساند. این مشکلات معمولاً به دلیل ویروسی در رم گوشی رخ می دهد ، اما گاهی اوقات استفاده از کارت حافظه در دستگاه های مختلف یا حذف نرم افزار حافظه نیز می تواند این مشکلات را ایجاد کند. در این موارد معمولاً RAM شناسایی می شود ، اما اخطار مربوط به قالب بندی RAM گوشی روی صفحه ظاهر می شود.

اگر بعد از قالب بندی مشکل همچنان ادامه داشت ، می توانید با اتصال RAM به رایانه و به روزرسانی درایور ، مشکل را برطرف کنید. در صورت ادامه مشکل ، باید با یک مرکز خدمات حرفه ای مشورت کنید. در بیشتر موارد ، با انجام کارهای تخصصی می توان این مشکل را برطرف کرد. این مشکل در حافظه فلش آیفون نیز مشاهده می شود که به طور دائمی به تلفن همراه یا رایانه متصل است. /

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی ماوس بی‌سیم M38؛ ارگونومیک و خوش‌دست

تعمیر مموری کارت نیم سوز

چگونه می توان فهمید که یک کارت حافظه نیمه سوخته یا آسیب دیده قابل ترمیم است؟

اگر در استفاده از کارت حافظه مشکلی دارید ، آن را در چندین دستگاه مختلف و حافظه های رم تست کنید. همچنین از به روز بودن درایور حافظه اطمینان حاصل کنید. با استفاده از CheckDisk می توان به طور قابل توجهی وضعیت RAM را از نظر نیمه سوزاندن ، سوختن و قابل تعمیر تعیین کرد.

برای این کار ، پس از اتصال RAM به رایانه ، هنگام فشار دادن پنجره + R روی صفحه کلید ، پنجره Run را باز کنید. اکنون دستور CMD را وارد کرده و بر روی run کلیک کنید. در پنجره باز شده ، chkdsk را تایپ کنید. اکنون باید نام درایور حافظه را وارد کنید (به عنوان مثال / f) پس از قرار دادن “/”. در آخر ، برای عیب یابی Enter را فشار دهید. اگر حافظه قابل ترمیم باشد ، این معمولاً مشکل شما را برطرف می کند.

با مدیریت دیسک تعمیر کارت حافظه را تشخیص دهید
اگر حافظه نمایش داده نمی شود ، وارد سیستم مدیریت دیسک شوید. برای این کار ، روی پنجره Windows راست کلیک کرده و گزینه Disk Management را انتخاب کنید. در اینجا شما باید حافظه خود را ببینید. اگر رم گوشی شما سوخته یا سوخته است ، ممکن است در این قسمت نتوانید درایور رم گوشی را ببینید. اگر می توانید درایور را ببینید و اطلاعات آن ، مانند میزان صدا و میزان صدا ، به درستی نمایش داده می شود ، احتمال اینکه RAM ، حافظه Flash یا سایر حافظه های خارجی تلفن را تعمیر کنید بسیار خوب است. در این موارد ، بازدید از یک مرکز خدمات حرفه ای فرصت خوبی برای شما خواهد بود تا از قالب بندی تلفن جلوگیری کنید.

خلاصه مقاله

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی مشکل کار نکردن دوربین گوشی اندروید و راه حل آن

در این مقاله سعی کردیم به این س “ال پاسخ دهیم “فرسودگی تلفن چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد؟” همچنین در مورد دلایل فرسودگی حافظه و راه های تعیین اینکه آیا قابل رفع است ، اطلاعات کسب کردیم. نیمه رایت شدن رم گوشی شما تفاوت چندانی با سوختن کارت حافظه ندارد و در بیشتر موارد باید به فکر خرید کارت حافظه جدید برای گوشی خود باشید. اگر در این زمینه به کمک بیشتری نیاز دارید ، می توانید نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. کارشناسان کمکی به سوالات پاسخ می دهند و راهنمایی های لازم را به شما می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا