لوازم جانبی

آیا پاور بانک گوشی را از بین می برد؟

یافتن راهی برای افزایش سرعت شارژ و زمان استفاده از تلفنهای شما در روز ، با افزایش استفاده از تلفنهای هوشمند ، نگرانی اصلی بسیاری از افراد شده است. از آنجا که معمولاً بسیاری از تلفن ها توانایی شارژ کل روز را ندارند ، مصرف کنندگان از شارژرهای پاوربانک یا موبایل برای شارژ تلفن خود در طول روز استفاده می کنند. اما آیا استفاده از پاوربانک به جای شارژر اصلی تلفن می تواند به دستگاه شما آسیب برساند؟

اگر این مسئله شما را آزار می دهد ، تا پایان این مقاله مراقب باشید. در این مقاله ، سعی در بررسی تأثیر استفاده از شارژرهای سازگار و یک پاوربانک بر روی باتری تلفن است.

پاوربانک درحال شارژ کردن گوشی

آیا استفاده از پاور بانک عمر باتری را کاهش می دهد؟

یکی از مهمترین سوالات در مورد پاوربانک ها این است که آیا پاوربانک به باتری گوشی آسیب می رساند یا خیر. از نظر علمی ، هیچ مطالعه ای نشان نداده است که استفاده از پاوربانک بر عملکرد باتری گوشی ، سرعت شارژ یا آسیب دیدگی آن تأثیر می گذارد. در بیشتر موارد ، پاوربانک ها عملکردی مشابه شارژرهای پایه تلفن دارند و از همان فناوری برای شارژ تلفن استفاده می کنند. بنابراین استفاده از شارژر موبایل استاندارد نباید مشکلی برای گوشی شما ایجاد کند.
اما اگر پاوربانک مورد استفاده از استانداردهای لازم برخوردار نباشد ، ممکن است شارژ دستگاه را کاهش داده و به تلفن آسیب برساند ، مانند شارژرهای تقلبی ، شارژرهای نادرست و باتری های غیر اصل. در بیشتر موارد ، دلیل اصلی کاهش شارژ گوشی خراب بودن باتری یا استفاده از باتری تلفن غیر استاندارد است. بنابراین خرید باتری های تلفن اصلی و استاندارد می تواند بسیاری از مشکلات شما را برطرف کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین ساعت هوشمند کودکان چیست؟

خراب شدن باتری گوشی به دلیل استفاده ازپاوربانک غیر استاندارد چگونه یک پاوربانک غیر استاندارد به تلفن آسیب می رساند؟

همانطور که استفاده از کابل شارژ یا شارژر غیر استاندارد می تواند به تلفن شما آسیب برساند ، یک پاوربانک غیر استاندارد نیز می تواند به تلفن شما آسیب برساند و به خصوص توانایی شارژ تلفن هوشمند را کاهش دهد. در این موارد ، ولتاژ ورودی اشتباه به تلفن معمولاً باعث افت سریع شارژ باتری و خاموش شدن پی در پی تلفن می شود. علاوه بر این ، افزایش یا کاهش ولتاژ خروجی پاوربانک می تواند به قطعات الکترونیکی گوشی نیز آسیب برساند. پاوربانک را بصورت استاندارد بخرید داشتن ولتاژ مناسب برای دستگاه از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می کند.

کدام مشکلات تلفن مربوط به پاوربانک غیر استاندارد است؟

اگر از پاوربانک غیر استاندارد و نامناسب استفاده می کنید ، احتمالاً علائم زیر را مشاهده خواهید کرد:

  • گرم شدن بیش از حد باتری هنگام شارژ با Powerbank
  • زمان شارژ باتری را کم یا زیاد کنید
  • افت ناگهانی شارژ در تلفن نشان داده می شود
  • تلفن را هنگام شارژ ببندید
  • هنگام شارژ کردن باتری تلفن خود را لمس کنید

علاوه بر این ، سایر قسمت های تلفن ممکن است آسیب ببینند. در برخی موارد ، ولتاژ غیر عادی می تواند به اجزای داخلی دستگاه آسیب برساند و باعث سوختن خازن های روی برد شود. این ممکن است به قسمتهای مختلف دستگاه مانند بلندگوها و میکروفونها آسیب برساند.

تشخیص پاوربانک اصل برای جلوگیری از خراب شدن گوشی

در هنگام خرید پاوربانک مراقب باشید تا به تلفن آسیب نرساند

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به تلفن خود ، باید هنگام خرید پاوربانک به اصالت و ثبات آن توجه کنید. مهم نیست که می خواهید یک درایو فلش ، شارژر یا پاوربانک بخرید. در هر صورت ، اولین و مهمترین نکته ای که باید هنگام خرید به خاطر بسپارید ، یافتن فروشگاه مطمئن و قابل اعتماد است.

شاید این مطلب جذاب باشد
فراموش کردن رمز گوشی سامسونگ

در مرحله بعدی ، باید به محدوده ولتاژ پاور بانک توجه کنید. دستگاه های مختلفی مانند تلفن های هوشمند ، ساعت های هوشمند ، تبلت ها و هدفون های بی سیم دامنه ولتاژ مشخصی دارند. یک پاوربانک خوب باید با همه دستگاه ها سازگار باشد. همچنین وجود سیستم های گرمازدگی و شارژ مجدد در پاوربانک ها ضروری است. بنابراین حتماً هنگام خرید شارژرهای موبایل به وجود این سیستم ها توجه کنید.

شارژ کردن گوشی با پاوربانک

راههای جلوگیری از آسیب دیدن باتری هنگام استفاده از Powerbank

به طور کلی ، بهتر است هنگام شارژ با پاوربانک یا شارژر دیگر از تلفن خود استفاده نکنید. کار با تلفن هنگام شارژ باعث افزایش دمای گوشی و کاهش عمر باتری می شود. البته نسل جدید پاوربانک های هوشمند می توانند تا حد زیادی از خرابی باتری هنگام استفاده از تلفن جلوگیری کنند. علاوه بر این ، قرار دادن پاوربانک و تلفن در محیط دمای بالا به هر دو دستگاه آسیب می رساند. برای شارژ گوشی از سیم اصلی برق نیز استفاده کنید. اگر به کابل اصلی دسترسی ندارید ، خرید یک کابل شارژر استاندارد از یک فروشگاه معتبر می تواند گزینه خوبی باشد.

چه لوازم جانبی دیگری می تواند باعث خراب شدن تلفن شما شود؟

اگر از پاوربانک استاندارد استفاده می کنید و در شارژ صحیح تلفن خود مشکلی ندارید ، باید گزینه های دیگر را برای یافتن دلیل اصلی آسیب دیدن باتری تلفن در نظر بگیرید. معمولاً پس از دو سال عمر تلفن ، باتری به تدریج ظرفیت خود را از دست می دهد و شارژ می شود. همانطور که قبلا ذکر شد ، دلیل اصلی کاهش شارژ تلفن مربوط به باتری های خراب است. مواردی مانند شارژرهای جعلی ، کابل های شارژ نادرست و شارژ تلفن با دستگاه های مختلف می توانند عمر باتری را کاهش دهند. بنابراین همیشه سعی کنید از لوازم جانبی اصلی استفاده کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا پاوربانک به زودی شارژ را خالی می کند؟ بررسی مشکلات بانک های انرژی

خلاصه مقاله

در این مقاله ، ما به بررسی اثر پاوربانک در آسیب تلفن و کاهش عمر باتری پرداختیم. یک پاوربانک قوی و استاندارد از یک فروشگاه معتبر ، به عنوان لوازم جانبی ، مشکلی برای تلفن شما ایجاد نخواهد کرد ، اما همیشه باید مراقب لوازم تقلبی و غیر استاندارد باشید. می توانید نظرات خود را در مورد استفاده از پاوربانک و تمام س questionsالاتی که در این زمینه دارید ، به اشتراک بگذارید. کارشناسان کمکی به سوالات شما پاسخ می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا