لوازم جانبی

آموزش رفع مشکل قطع شدن وای فای گوشی و تبلت

قبل از اینکه انجام تست های مخلتف برای اتصال گوشی به وای فای شما را خسته کند و تصمیم بگیرید تا برای حل مشکل قطعی وای فای گوشی به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید، برای آخرین بار با صبر و حوصله موارد تاثیر گذار و عوامل شکل دهنده این مسئله را بررسی کنید.

اگر تاکنون هم به دنبال راه حل اساسی برای حل این مسئله نگشته اید و این اولین مقاله ای است که به عنوان راهنمای قطع شدن وای فای گوشی مطالعه می کنید، انتخاب درستی داشته اید. در این مقاله قصد داریم دلایل قطع شدن وای فای گوشی و عوامل موثر بر آن را بررسی کنیم. راهکارهای ارائه شده در این مقاله می تواند به شما کمک کند تا مشکل گوشی هوشمند خود را حل کنید. در نتیجه با ما همراه باشید.

چرا وای فای گوشی وصل نمی شود؟

عوامل متعددی وجود دارد که در نتیجه موجب قطع اتصال وای فای گوشی خواهد شد. برخی از این عوامل و موارد به صورت مستقیم به گوشی هوشمند مرتبط است و برخی از آن ها مربوط به دستگاه روتر و گزینه های دیگر خواهد شد. به همین دلیل نباید همه چیز را گردن گوشی هوشمند خود بیندازید. بلکه با کمی صبر و آرامش، نکات ارائه شده در این مقاله را به کار بگیرید تا منشا مشکل و نحوه حل آن را پیدا کنید. در ادامه به بررسی اصلی ترین دلایلی که باعث قطع اتصال وای فای گوشی خواهد شد، می پردازیم.

وصل نشدن وای فای گوشی

مطمئن شوید که وصل نشدن گوشی به وای فای، مربوط به گوشی است یا خیر!

گاهی اوقات باید اولین مورد، این گزینه را بررسی کنید و گاهی اوقات هم باید این گزینه را به عنوان آخرین موارد بررسی کنید. تا گوشی خود را به وای فای وصل کنید، اگر هنوز هیچ اقدامی در جهت رفع مشکل قطع شدن وای فای گوشی انجام نداده اید، پس این مورد را بگذارید مرحله ی آخر انجام دهید. اما در صورتی که راه های دیگر را قبلا امتحان کرده اید اکنون زمان این است که به روتر خود شک کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی ماوس بی‌سیم M38؛ ارگونومیک و خوش‌دست

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود تا به جای شک کردن به سلامت گوشی، به سلامت روتر شک کنید. برخی از کاربران با گوشی های هوشمند دیگر اتصال وای فای گوشی با دستگاه مودم را امتحان می کنند و در صورتی که گوشی موبایل دوم به مودم وصل شود، فکر می کنند که ایراد از گوشی هوشمند خودشان است. شاید واقعا هم اینطور باشد اما پیشنهاد می کنیم مطمئن شوید که برای محدود کردن دسترسی، فیلتر مک آدرس روی مودم اعمال نشده باشد. با توجه به نوع مودم، می توانید فیلتر مک آدرس را غیر فعال کنید تا گوشی هوشمندتان به مودم وصل شود.

 خراب شدن مودم و قطع شدن وای فای

سیستم عامل گوشی را به روز رسانی کنید

بعد از عرضه نسخه جدید سیستم عامل، بسیاری از مشکلات گوشی های هوشمند با آپدیت کردن سیستم عامل حل خواهد شد. با مراجعه به قسمت تنظیمات گوشی مطمئن شوید که پیغامی مبنی بر درخواست به روز رسانی وجود نداشته باشد. در صورتی که هنوز سیستم عامل خود را آپدیت نکرده اید، در اولین فرصت آن را به روز رسانی کنید. آپدیت نبودن سیستم عامل می تواند دلیل بسیاری از مسائل مانند از کار افتادن دوربین گوشی، وصل نشدن گوشی به وای فای و موارد مشابه باشد.

اتصال به وای فای را به صورت مجدد برقرار کنید

اگر دستگاه شما به هیچ عنوان به وای فای مد نظر متصل نمی شود، بهتر است یکبار از راه حل فراموش کردن وای فای و اتصال مجدد استفاده کنید. برای انجام این کار کافیست روی نام وای فای مورد نظر تب بزنید و گزینه Forget this network را انتخاب کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
همه چیز درباره کابل فلت گوشی

سپس به صورت مجدد وای فای را انتخاب کنید و رمز آن را وارد کنید. در صورتی که اتصال گوشی هوشمند با دستگاه وای فای برقرار نشد، مرحله بعد را امتحان کنید.

احتمال قطع شدن وای فای گوشی به دلیل نصب برنامه های مخرب را در نظر بگیرید

در مواقعی بعد از نصب برخی از برنامه ها، اختلالاتی در قسمت های مختلف گوشی هوشمند پیش می آید. به طور مثال ممکن است یک برنامه با اخذ دسترسی از شما برای اتصال گوشی به وای فای تصمیم بگیرد! برای اینکه متوجه شوید آیا پای یک برنامه مخرب در میان است یا نه باید گوشی را در حالت سیف مود اجرا کنید. در صورتی که در حالت سیف مود، گوشی هوشمند به وای فای متصل شد و بدون هیچ مشکل توانستید با آن کار کنید، باید برنامه هایی که اخیرا نصب کرده اید را بررسی کنید.

 در حالت سیف مود، گوشی هوشمند بدون در نظر گرفتن برنامه های نصب شده اجرا می شود. به همین دلیل اگر مشکلات به وجود آمده تحت فرمان یکی از برنامه های نصب شده باشد، با این روش می توانید متوجه این موضوع شوید. اگر نحوه فعال سازی حالت ایمن یا همان سیف مود را بلد نیستید، می توانید مقاله ی فعال کردن حالت سیف مود گوشی را مطالعه نمایید.

قطع شدن وای فای آیفون

ریست کردن تنظیمات شبکه برای رفع مشکل وصل نشدن آیفون به وای فای

تغییر تنظیمات مربوط به DHCP و تنظیمات دیگر شبکه در iOS، مشکل وصل نشدن آیفون به وای فای را ایجاد می کند. برای حل مسائل این چنینی می توانید تنظیمات شبکه آیفون را به صورت کلی ریست کنید. البته گاهی اوقات ریست کردن گوشی آیفون نیز می تواند مشکل را حل کند. برای ریست کردن تنظیمات شبکه آیفون کافیست بعد از مراجعه به تنظیمات و انتخاب General ، گزینه ی Reset Network Settings را بزنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
با کاربردی ترین روشهای جلوگیری از سرقت اطلاعات تلفن همراه آشنا شوید

خاموش کردن قابلیت ذخیره باتری و بلوتوث!

شاید خیلی ساده به نظر برسد اما همین موارد ساده، مشکلات مختلفی را به وجود می آورند. قابلیت ذخیره انرژی در گوشی های اندروید، به این معنی است که با غیر فعال کردن قسمت های مخلتف برای نگهداری شارژ بیشتر گوشی، از خالی شدن زود هنگام باتری موبایل جلوگیری می کند. قطعا وای فای گوشی از قسمت هایی است که انرژی چشمگیری را مصرف می کند و به همین دلیل ممکن است زمان هایی که قابلیت پاور سیو یا همان ذخیره انرژی را روشن کرده اید، اتصال گوشی هوشمند با وای فای قطع شود.

همچنین این احتمال وجود دارد که بلوتوث و وای فای تداخلاتی با یکدیگر داشته باشند. می توانید قبل از تلاش برای اتصال به وای فای، ابتدا بلوتوث دستگاه را خاموش کنید و مجدد امتحان کنید.

ذخیره نیرو، وای فای را خاموش می کند

رفع مشکل قطع شدن خود به خود وای فای گوشی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این مورد یک مشکل نیست بلکه یک قابلیت است! قابلیتی تحت عنوان Keep Wi-Fi on during sleep در گوشی های هوشمند وجود دارد که باید این قابلیت را روشن کنید. در صورتی که این قابلیت خاموش باشد، بعد از هر بار خاموش شدن صفحه نمایش گوشی، وای فای قطع خواهد شد. برای فعال کردن این قابلیت باید به قسمت تنظیمات مراجعه کنید، سپس بعد از انتخاب wifi روی سه نقطه تب بزنید تا این گزینه را مشاهده کنید.

جمع بندی کلی:

در این مقاله به بررسی مواردی پرداختیم که عوامل اصلی مشکل قطعی اینترنت گوشی محسوب می شوند اما این مورد را فراموش نکنید که عدم استفاده از قاب گوشی یا مراقبت نکردن از گوشی به هر دلیل و همچینن وارد شدن ضربه به آن می تواند موجب ایرادات سخت افزاری شود. در نتیجه اگر هیچ یک از این راه حل ها مشکل شما را حل نکرد می توانید به یک متخصص مراجعه کنید تا نگاهی به قسمت های سخت افزاری گوشی بیندازد.

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای اتصال هندزفری بلوتوثی به گوشی های اندروید و آیفون

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا