لوازم جانبی

بررسی مشکل خالی شدن شارژ گوشی اندروید و آیفون + راه حل

سرعت خالی شدن شارژر باتری انواع گوشی های هوشمند در یک بازه زمانی ثابت، با توجه به ویژگی های هر گوشی متفاوت است. عوامل متعدد مانند ظرفیت باتری، اندازه صفحه نمایش، میزان رم و قدرت پردازشگر گوشی و موارد دیگر تاثیر مستقیم بر سرعت خالی شدن باتری گوشی دارد. با این حال گاهی اوقات کاربران فکر می کنند که گوشی هوشمند آن ها زودتر از حالت نرمال، شارژ خالی می کند.

البته اکثر اوقات این فکر زمانی به ذهن کاربران می رسد که گوشی موبایلشان را عوض کرده اند و فکر می کنند که گوشی جدیدتر، خیلی زودتر از گوشی قبلی شارژ باتری اش را خالی می کند. در صورتی که این مورد دقیقا به همان تفاوت های بین دو گوشی بستگی دارد.

اما در مواقعی مشکل زود خالی شدن شارژ باتری موبایل بعد از مدتی پیش می آید. همچنین خالی شدن شارژ گوشی از شب تا صبح از مواردی است که کاربران را مجاب می کند تا فکر راه حل باشند. به صورت کلی در این مقاله مواردی که طبیعی هستند و همچنین مواردی که نشان دهنده یک مشکل جدی هستند را بررسی خواهیم کرد.

تمام شدن شارژ گوشی اندروید 

راه حل خالی شدن ناگهانی باتری آیفون و اندروید

کالیبره کردن گوشی یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید انجام بدهید تا شاهد خالی شدن ناگهانی باتری نباشید. در اصل کالیبره، از خالی شدن ناگهانی باتری گوشی جلوگیری نمی کند بلکه آنچه که در مورد مصرف باتری گوشی واقعی است را نشانتان می دهد.

گاهی اوقات درصد نمایش داده شده روی صفحه نمایش گوشی با شارژ واقعی باتری تفاوت دارد. به همین دلیل زمانی که شارژ موبایل تمام می شود، گوشی خاموش خواهد شد اما قبل از آن میزان شارژ به طور مثال 40 درصد نشان داده می شد. پیشنهاد می کنیم در اولین اقدام برای حل این مسئله گوشی خود را کالیبره کنید. مقاله ی آموزش کالیبره باتری گوشی می تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد که به تمام سوالاتتان در مورد چگونگی انجام کالیبره، پاسخ دهد.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی گوشی شیائومی پوکو M5s؛ ارزان‌قیمت با چیپست قدرتمند

خالی شدن شارژ گوشی از شب تا صبح

دلیل خالی شدن شارژ گوشی از شب تا صبح

عوامل مصرف کننده باتری گوشی را شناسایی کنید و آن ها را حذف کنید. خاموش کردن بلوتوث، وای فای و موارد دیگر می تواند جلوی مصرف بی رویه باتری گوشی را بگیرد. اما برنامه هایی که در پیش زمینه فعال می مانند و باتری مصرف می کنند را نباید نادیده گرفت. قبل از اینکه گوشی را کنار بگذارید ابتدا تمام برنامه ها را ببندید و همچنین حواستان به بازی هایی که minimized می کنید نیز باشد. نکته ی مهم دیگری که باعث کم شدن شارژ باتری از شب تا صبح می شود، تلاش های گوشی هوشمند برای پیدا کردن شبکه ی پر قدرت است.

این اتفاق معمولا زمان هایی که در سفر هستید یا به طور کل در لوکیشن هایی قرار دارید که آنتن دهی، وضعیت خوبی ندارد نیز پیش می آید. گوشی هوشمند شما سعی می کند تا به یک شبکه با سیگنال های پرقدرت متصل شود به همین دلیل مقدار زیادی از انرژی باتری مصرف خواهد شد.

خالی شدن ناگهانی باتری گوشی، یکی از نشانه های خرابی آن است

اگر نشانه های دیگری مانند باد کردن باتری گوشی یا خاموش شدن ناگهانی باتری را مشاهده کردید، احتمال خیلی زیاد باتری گوشی شما خراب شده است و زمان تعویض آن فرا رسیده است.

 مقاله ی نشانه های خرابی باتری گوشی می تواند راهنمای مناسبی برای این مرحله باشد تا مطمئن شوید که آیا باتری گوشیتان نیاز به تعویض شدن دارد یانه.

البته قدیمی نبودن باتری یا عمر نه چندان طولانی آن نمی تواند دلیلی بر خراب نشدن آن باید. گاهی اوقات استفاده نادرست از گوشی هوشمند خیلی زود باتری آن را فرسوده می کند. به همین دلیل در صورتی که گوشیتان خیلی قدیمی نیست، بازهم باید این احتمال را در نظر بگیرید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا نمی توان عکس را از گالری حذف کرد؟

تخلیه شارژ گوشی های هوشمند

چه مواردی باعث تخلیه ناگهانی شارژ باتری گوشی می شوند؟

استفاده از Live Wallpaper، اجرای چندین برنامه ی سنگین، افزایش نور صفحه نمایش، استفاده از قاب گوشی نامناسب و اجرای چندین ویجت روی صفحه نمایش و موارد دیگر از نمونه کارهایی است که به شدت مصرف باتری گوشی را بالا می برد.

گاهی اوقات بدون توجه به درخواست هایی که به صورت مداوم به پردازشگر گوشی ارسال می کنیم هیچ توجهی نداریم و تقریبا طالب چیزی بیش از توان باتری گوشی هستیم. در این مواقع تنها یک برنامه ی مخرب کافیست تا اختلالات متفاوتی را در عملکرد باتری گوشی ایجاد کند. و اما راه حل چیست؟ چطور برنامه ی مخرب که باعث کاهش ناگهانی باتری می شود را پیدا کنیم؟

اجرای حالت سیف مود، راه تشخیص مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری باتری گوشی

اجرای حالت ایمن یا همان سیف مود، یکی از راه حل هاییست که می تواند به واسطه آن مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری را تفکیک کنید. گاهی اوقات تنها حذف برنامه های نصب شده روی گوشی می تواند مشکل تخلیه شارژ گوشی ساموسنگ و هواوی را حل کند. برای اینکه متوجه شوید آیا مشکل ایجاد شده به دلیل نصب یک برنامه است یا نه، می توانید از حالت سیف مود استفاده کنید.

قابلیت سیف مود به شما اجازه می دهد تا گوشی را بدون تاثیر پذیری از برنامه های نصب شده یا به اصطلاح در حالت خام اجرا کنید. پیشنهاد می کنیم مقاله ی نحوه فعال کردن سیف مود گوشی را مشاهده کنید.

جمع بندی کلی:

شاید این مطلب جذاب باشد
اندروید ۱۳ اوایل آبان رسما برای سری گلکسی S22 عرضه می‌شود

به صورت کلی با این روش ها می توانید مسائل نرم افزاری و سخت افزاری را از یکدیگر تفکیک کنید و متوجه شوید که منشا مشکل زود خالی شدن شارژ باتری به دلیل مسائل سخت افزاری است یا نه. در صورتی که تصمیم به تعویض باتری گوشی گرفتید، حتما باتری را از مراکز معتبر تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا