لوازم جانبی

آموزش تعویض باتری گوشی موبایل اپل iPhone 7 Plus

کاربران علاقه مند به تعویض باتری گوشی موبایل آیفون 7 پلاس می توانند پنل جلویی گوشی موبایل را از قاب پشتی آن جدا کرده و با دنبال کردن مرحله به مرحله گام های ذکر شده، باتری گوشی موبایل iPhone 7 Plus را تعویض نمایند.


مقدمه

از این آموزش استفاده کنید تا با تعویض باتری به گوشی موبایل iPhone 7 Plus خود زندگی دوباره ببخشید!

این آموزش به شما روش خارج کردن پنل صفحه نمایش را می آموزد،بدین منظور صفحه نمایش را خارج می کنیم تا از هر گونه  صدمه به کاربل های ظریف آن آن جلوگیری شود. اگر شما فکر می کنید که می توانید بدون اینکه فشاری به کابل های صفحه نمایش گوشی موبایل iPhone 7 Plus وارد کنید، باتری موبایل را خارج کنید، می توانید از مرحله خارج کردن صفحه نمایش فاکتور بگیرید.

به منظور عملکرد بهینه، پس از اینکه آموزش مربوطه را به طور کامل مرحله به مرحله طی کردید می بایست به منظور کالیبره کردن باتری جدید، اجازه دهید تا گوشی موبایل تا زیر 10 درصد شارژ از دست بدهد و سپس گوشی موبایل آیفون 7 پلاس را به شارژر متصل کرده و اجازه دهید تا بدون وقفه تا 100 درصد شارژ شود.

باز کردن گوشی موبایل آیفون 7 پلاس پوشش ضد آب صفحه نمایش آن را از بین خواهد کرد. اگر شما این پوشش ضدآب را جایگزین نکنید، گوشی موبایل شما به درستی کار می کند اما دیگر در مقابل آب مقاوم نخواهد بود. همچنین در مقاله آموزش تعویض باتری iphone 7 میتوانید با نحوه تعویض باتری آیفون 7 نیز آشنا شوید.


گام 1 : پیچ های پنج پر (پنتالوب)

قبل از اینکه این مرحله را آغاز کنید اجازه دهید تا شارژ آیفون 7 پلاس شما به زیر 25 درصد برسد. باتری لیتیوم یونی شارژ شده ممکن است آتش بگیرد و چنانچه به طور تصادفی سوراخ شود، امکان انفجار وجود دارد.

  • قبل از اینکه شروع به باز کردن گوشی موبایل آیفون 7 پلاس کنید، گوشی موبایل را خاموش کنید.

در اینجا لازم به یادآوری است که چنانچه گوشی آیفون خود را باز کنید پوشش ضد آب آن از بین می رود و چنانچه این پوشش را جایگزین نکنید، گوشی موبایل شما دیگر ضد آب نخواهد بود.

  • دو پیچ پنج پر 3.4 میلی متری را که در گوشه پایین گوشی موبایل آیفون 7 پلاس وجود دارد را خارج کنید.

تعویض باتری گوشی آیفون 7 پلاس


گام 2 : روش کار

گرم کردن گوشه پایینی گوشی موبایل آیفون 7 کمک خواهد کرد تا از میزان چسبندگی صفحه نمایش کمتر شود و صفحه نمایش در امنیت کامل حفظ شود و باز کردن آن را راحت تر می کند.

  • از سشوار یا بسته گرمایشی iOpener استفاده کنید. با این بسته گرمایشی بر روی قسمت پایینی گوشی آیفون 7 برای حدودا یک دقیقه فشار وارد کنید تا از خاصیت چسبندگی که در زیر صفحه نمایش قرار دارد، کم کند.
شاید این مطلب جذاب باشد
گوشی تاشوی هواوی میت X3 به زودی رونمایی می‌شود

تعویض باتری آیفون 7 پلاس


گام 3

  • یک حلقه مکنده را به نیمه پایینی صفحه نمایش گوشی موبایل iPhone 7 Plus درست بالای دکمه home بچسبانید.

تعویض باتری iPhone 7 Plus

دقت کنید تا این حلقه مکنده با دکمه home همپوشانی نداشته باشد به دلیل اینکه این عمل باعث می شود تا از چسبیدن حلقه مکنده با صفحه نمایش گوشی موبایل آیفون 7 پلاس جلوگیری به عمل آید.


گام 4

  • حلقه مکنده را به سمت بالا بکشید تا یک فضای خالی بین صفحه نمایش و قاب زیرین گوشی موبایل ایجاد شود.
  •  سمت صاف یک ابزار پلاستیکی به نام spudger را دراین فضای خالی قرار دهید.

تعویض باتری گوشی iPhone 7 Plus

مواد چسبنده ضدآبی که صفحه نمایش را در محل خود ثابت نگه می دارند خیلی قوی هستند و ایجاد این شکاف اولیه مستلزم صرف نیروی قابل توجهی است. اگر برای شما سخت و دشوار است تا این شکاف را باز کنید، پیشنهاد می شود تا صفحه نمایش را به آرامی به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا از این خاصیت چسبندگی کاسته شده و این کار را تا جایی ادامه دهید تا بتوانید ابزار پلاستیکی به نام spudger را در داخل این شکاف قرار دهید.

همزمان که حلقه مکنده را به سمت بالا می کشید، ابزار پلاستیکی (spudger) را بچرخانید تا فضای خالی بین صفحه نمایش و قاب پشتی گوشی موبایل iPhone 7 Plus را عریض تر کنید.


گام 5

  • انتهای صاف ابزار پلاستیکی (spudger) را در بین پنل جلویی و قاب پشتی در گوشه پایین سمت چپ گوشی موبایل آیفون 7 پلاس وارد کنید.
  • ابزار پلاستیکی را تا گوشه سمت چپ آیفون 7 پلاس حرکت دهید و از گوشه پایینی شروع کنید و تا دکمه های تنظیم حجم صدا و سوئیچ silent پیش بروید و ماده چسبنده ای که صفحه نمایش را در محل خود نگه می دارد را از بین ببرید.

تعویض باتری گوشی موبایل آیفون 7 پلاس

تلاش نکنید تا گوشه بالایی صفحه نمایش را از روی قاب پشتی بلند کنید به دلیل اینکه به وسیله ی گیره های پلاستیکی در محل خود ثابت قرار گرفته است و با بلند کردن آن ممکن است گیره های پلاستیکی بشکند. 


گام 6

  • ابزار پلاستیکی (Spudger) را از سمت چپ گوشی موبایل iPhone 7 Plus خارج کنید و انتهای صاف این ابزار پلاستیکی را در گوشه پایین سمت راست گوشی موبایل وارد کنید.
  • ابزار پلاستیکی (Spudger) را از لبه سمت راست گوشی موبایل تا گوشه بالای آن حرکت دهید تا مواد چسبنده ای که صفحه نمایش را در محل خود نگه می دارد، از بین ببرید.

تعویض باتری گوشی موبایل iPhone 7 Plus


گام 7

  • حلقه نگهدارنده را به سمت بالا بکشید تا صفحه نمایش را بلند کنید و گوشی موبایل iPhone 7 Plus را باز کنید.

تعویض باتری گوشی موبایل آیفون سون پلاس

صفحه نمایش را بیشتر از 10 درجه بلند نکنید چون کابل های ظریف در امتداد لبه سمت راست دستگاه وجود دارند که صفحه نمایش را به برد اصلی متصل کرده اند.


گام 8

  • قسمت کوچک برآمدگی بر روی حلقه نگهدارنده را به سمت بالا فشار دهید تا این حلقه را از پنل صفحه نمایش جدا کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
دوربین گوشی شما به چند مگاپیکسل نیاز دارد؟

تعویض باتری گوشی آیفون سون پلاس


گام 9

  • ابزار باز کننده پلاستیکی که در تصویر می بینید را در زیر لبه بالایی صفحه نمایش گوشی موبایل iPhone 7 Plus حرکت دهید تا آخرین مواد چسبنده باقی مانده را از بین ببرید.

تعویض باتری iPhone 7 Plus


گام 10

  • پنل صفحه نمایش را به آرامی از لبه بالایی گوشی موبایل دور کنید تا قسمت هایی که به وسیله گیره نگهدارنده، قاب پشتی را در کنار صفحه نمایش نگه می دارد، از گیره خارج شوند.
  • آیفون 7 پلاس را از طریق کنار زدن صفحه نمایش به سمت بالا و سپس به سمت چپ درست مثل باز کردن جلد کتاب، باز کنید.

تعویض باتری آیفون 7 پلاس

به هیچ وجه تلاش نکنید تا تا صفحه نمایش را به طور کامل جدا کنید به دلیل اینکه چندین کابل ظریف حساس از صفحه نمایش به برد اصلی گوشی موبایل وصل شده اند.


گام 11: قطع ارتباط باتری

  • چهار تا پیچ سه پر YOOO که پایه متصل کننده کابل صفحه نمایش پایینی را در کنار برد اصلی بدون حرکت نگه می دارد و از آن محافظت می کند را باز کنید که این پیچ ها در واقع سه تا پیچ 1.2 میلی متری و یک پیچ 2.6 میلی متری می باشد.

تعویض باتری آیفون سون پلاس


گام 12

  • پایه متصل کننده کابل صفحه نمایش پایینی را از محل مربوطه خارج کنید.

باتری آیفون سون پلاس


گام 13

  • از سر نوک تیز ابزار پلاستیکی (spudger) به منظور بلند کردن رابط باتری از از روی محل مربوطه از برد اصلی استفاده کنید.

باتری اصلی آیفون 7 پلاس

کابل رابط را به آرامی به سمت بالا خم کنید تا از تماس با سوکت و فراهم شدن انرژی برای گوشی موبایل آیفون 7 پلاس جلوگیری شود.


گام 14: مونتاژ صفحه نمایش

اطمینان حاصل کنید که اتصال باتری قطع است قبل از اینکه اتصال کابل را در این گام قطع کنید یا دوباره وصل کنید.

  • از انتهای صاف ابزار پلاستیکی (spudger) یا ناخن برای قطع دو اتصال دهنده پایین صفحه نمایش استفاده کنید و برای این کار می توانید اتصال دهنده را  روی برد اصلی از سوکت آن به سمت بالا حرکت دهید.

باتری اصلی iPhone 7 Plus

برای اتصال مجدد پایه محافظ، بر روی انتهای یکی از آن ها فشار وارد کنید تا در محل خود قرار بگیرد سپس همین کار را بر روی انتهای دیگری نیز انجام دهید.بر روی میانه ی کابل فشار وارد نکنید. اگر تنظیمات محل قرارگیری اتصال دهنده یک مقداری به هم بریزد، این اتصال دهنده می تواند خم شود و خساراتی دائمی را به بار آورد.

اگر پس از مونتاز مجدد گوشی موبایل آیفون 7 پلاس، صفحه نمایش کاملا سیاه بود (روشن نشد) یا خط های سفیدی در صفحه نمایش دریافت کردید یا حسگر لمس گوشی موبایل به طور کامل یا به صورت جزئی کار نمی کرد، دوباره با دقت اتصال این دو کابل را قطع کنید و مجددا آن دو را متصل کنید و اطمینان حاصل کنید که این دو کابل دقیقا در محل خود قرار گرفته اند.


گام 15

  • سه تا پیچ سه پر YOOO که پایه محافظ را در کنار رابط حسگر پنل جلویی بدون حرکت نگه می دارد و از آن محافظت می کند را باز کنید که این پیچ ها در واقع یک پیچ 1.3 میلی متری و دو تا پیچ 1 میلی متری می باشد.
  • پس از آن پایه فلزی محافظ را خارج کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
اپل قانون اتحادیه اروپا را پذیرفت؛ آیفون‌ها پورت USB-C خواهند داشت

تعویض باطری گوشی آیفون 7 پلاس


گام 16

  • اتصال دهنده سنسور پنل جلویی را از سوکت آن بر روی برد اصلی قطع کنید.

تعویض باطری آیفون 7 پلاس

این اتصال دهنده در یک زمانی می بایست مجددا از یک انتها متصل شود تا خطر خم شدن به حداقل برسد.


گام 17

  • صفحه نمایش را از محل خود خارج کنید.

تعویض باطری iPhone 7 Plus

در طول مونتاژ مجدد، اگر می خواهید ماده چسبنده را دور لبه های صفحه نمایش جایگزین کنید، در این مرحله مکث کنید.


گام 18: قطعه فشار سنج هوا

  • دو پیچ 2.9  و 2.1 میلیمتری Phillips که قطعه فشارسنج هوا را بر روی قاب پشتی گوشی موبایل iPhone 7 Plus بدون حرکت نگه داشته اند را باز کنید.

تعویض باطری گوشی iPhone 7 Plus


گام 19

  • به آرامی قطعه فشارسنج هوا را در جهت موتور Taptic فشار دهید تا مواد چسبنده ای که گوشه پایینی گوشی موبایل را در کنار خود نگه می دارد را جدا کنید. 

تعویض باطری گوشی موبایل آیفون 7 پلاس


گام 20

  • قطعه فشارسنج هوا را از محل خود خارج کنید.

تعویض باطری گوشی موبایل iPhone 7 Plus


گام 21 : موتور Taptic

  • از سمت صاف ابزار پلاستیکی (spudger) به منظور قطع اتصال، اتصال دهنده موتور Taptic از سوکت آن بر روی برد اصلی استفاده کنید.

تعویض باطری گوشی موبایل آیفون سون پلاس


گام 22

  • سه پیچ 1.5 میلی متری Phillips  را که موتور Taptic را بدون حرکت بر روی قاب پشتی گوشی موبایل آیفون 7 پلاس نگه می دارند را باز کنید.

تعویض باطری گوشی آیفون سون پلاس


گام 23

  • موتور Taptic را از محل خود خارج کنید.

تعویض باطری iPhone 7 Plus


گام 24 : باتری

  • از یک موچین به منظور کندن یکی از نوار های چسبنده از روی لبه پایین باتری استفاده کنید.

تعویض باطری آیفون 7 پلاس


گام 25

تلاش کنید تا نوار ها را صاف و بدون هیچ گونه چروک خوردگی در طول کار حفظ کنید. نوار های چروک خورده به هم دیگر می چسبند و به جای آنکه به صورت کامل بی نقص بیرون بیایند، پاره می شوند.

  • به آرامی یکی از نوار های چسبنده باتری را به سمت پایین گوشی موبایل iPhone 7 Plus بکشید.
  • به نوار به طور یکنواخت فشار ثابتی اعمال کنید و آن را بکشید تا از بین باتری و قاب پشتی گوشی iPhone 7 Plus خارج شود. به منظور اینکه نتیجه بهتری بگیرید، نوار را در زاویه 60 درجه یا کمتر بکشید.

تعویض باطری آیفون سون پلاس

این نوار ها چندین برابر بیشتر از طول اصلی آن ها کِش می آیند. به کشیدن نوار ادامه دهید و اگر لازم شد نوار را از جایی که به باتری نزدیک تر است دوباره در دست گرفته و بکشید.

شاید این مطلب جذاب باشد
با ساده ترین روش های تشخیص تلفن قاچاق از تلفن ثبت شده آشنا شوید

گام 26

  • مرحله پیشین را برای نوار های دوم و سوم نیز تکرار کنید.

باطری آیفون سون پلاس

زمانی که نوار چسبنده آخر را خارج می کنید، باتری را با دست نگه دارید در غیر اینصورت این امکان وجود دارد که زمانی که این نوار چسبنده از قاب پشتی جدا می شود، باتری به سمت جلو پرتاب شود.

  • اگر با موفقیت همه نوار های چسبنده را از محل مربوطه خارج کردید، نیازی نیست گام بعدی را انجام دهید.
  • اما اگر یکی از دو نوار چسبنده در زیر باتری پاره شد و نتوانستید به آن دسترسی پیدا کنید، برای انجام ادامه مراحل به گام بعدی بروید.

گام 27

  • اگر هر کدام از نوار های چسبنده پاره شدند و باتری به قاب پشتی چسبید، با استفاده از بسته گرمایشی iOpener یا سشوار می توانید قاب پشتی گوشی موبایل آیفون 7 پلاس دقیقا پشت باتری را گرم کنید. قاب پشتی گوشی موبایل بایستی به اندازه ای گرم شود که نتوان به راحتی آن را در دست گرفت.

گرمای بیش از حد ممکن است باعث آتش گرفتن باتری شود.

  • گوشی را بچرخانید و از یک کارت پلاستیکی به منظور از بین بردن مواد چسبنده باقی مانده زیر باتری استفاده کنید.

باطری آیفون 7 پلاس

کارت پلاستیکی را در فضای بین دکمه کاهش حجم صدا و لبه بالایی باتری وارد نکنید زیرا در این صورت ممکن است به کابل کنترل حجم صدا که در زیر آن قرار دارد صدمه وارد کنید.

به برد اصلی فشار وارد نکنید زیرا در اینصورت آیفون 7 پلاس شما آسیب می بیند.

به منظور اینکه از خم شدن باتری جلوگیری شود، تا جایی که می توانید کارت پلاستیکی را صاف نگه دارید. در صورت خم شدن باتری امکان آسیب دیدگی، آزاد شدن گاز های خطرناک و آتش گرفتن وجود دارد. از هیچ گونه ابزار تیزی برای بلند کردن باتریاز محل خود استفاده نکنید.

نخ دندان نیز می تواند به منظور جدا کردن باتری از قاب پشتی گوشی موبایل آیفون 7 پلاس استفاده شود. گزینه ی بهتری از نخ دندان می تواند تار سالم گیتار به عنوان مثال تارِ 0.009 ای (E) باشد.

  • نخ دندان را در پشت گوشه بالایی باتری قرار دهید، دو انتها نخ دندان را به سمت هم بیاورید و آن ها را دور یک پارچه تا شده بپیچید و به طور مرتب بکشید.

گام 28

  • باتری را از قاب پشتی خارج کنید.

باطری iPhone 7 Plus

هنگام نصب باتری جدید می بایست نوار های چسبنده باتری را جایگزین کنید.

  • پس از قطعات گوشی موبایل را دوباره مونتاژ کردید، گوشی موبایل آیفون 7 پلاس را Force Restart کنید. این کار می تواند از بروز مشکلات جلوگیری کرده  و فرآیند رفع مشکل را ساده تر کند.

همچنین شما می توانید باتری اصلی آیفون 7 پلاس و لوازم جانبی آیفون 7 پلاس را از جانبی خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا