لوازم جانبی

آموزش تعویض باتری گوشی موبایل اپل iPhone 5

کاربران علاقه مند به تعویض باتری گوشی موبایل آیفون 5 می توانند با دنبال کردن آموزش فوق به صورت گام به گام و مرحله به مرحله، باتری گوشی iPhone 5 را تعویض نمایند و همچنین کاربران می توانند به منظور تعویض پایه محافظ رابط باتری نیز از این آموزش استفاده کنند.


مقدمه

از این آموزش استفاده کنید تا با تعویض باتری به گوشی موبایل iPhone 5 خود زندگی دوباره ببخشید!

این آموزش به شما روش خارج کردن پنل صفحه نمایش را می آموزد،بدین منظور صفحه نمایش را خارج می کنیم تا از هر گونه صدمه به کابل های ظریف آن آن جلوگیری شود. اگر شما فکر می کنید که می توانید بدون اینکه فشاری به کابل های صفحه نمایش گوشی موبایل iPhone 5 وارد کنید، باتری این گوشی را خارج کنید، می توانید از مراحل خارج کردن صفحه نمایش (گام های 13تا 16) فاکتور بگیرید.

به منظور عملکرد بهینه، پس از اینکه آموزش مربوطه را به طور کامل مرحله به مرحله طی کردید می بایست به منظور کالیبره کردن باتری جدید، اجازه دهید تا گوشی موبایل تا زیر 10 درصد شارژ از دست بدهد و سپس گوشی موبایل آیفون 5 را به شارژر متصل کرده و اجازه دهید تا بدون وقفه تا 100 درصد شارژ شود.

شما همجنین می توانید از این آموزش به منظور تعویض پایه محافظ رابط باتری استفاده کنید.


گام 1: نصب چسب بر روی صفحه نمایش

  • اگر صفحه نمایش گوشی موبایل آیفون 5 ترک خورده است، با چسباندن چسب بر روی صفحه نمایش گوشی موبایل از ترک خوردن بیشتر صفحه نمایش و آسیب به بدنه گوشی موبایل iPhone 5 در حین تعمیر جلوگیری کنید.
  •  نوار چسب بسته بندی شفاف را روی صفحه نمایش گوشی موبایل آیفون 5 بچسبانید تا کل صفحه نمایش پوشیده شود.

تعویض باتری گوشی آیفون 5

این کار تکه های شکسته شده شیشه را زمانی که صفحه نمایش را بلند می کنید، در یک محل با ساختاری یکپارچه نگه می دارد.

از عینک محافظ چشم در طول تعمیر به منظور محافظت از چشم ها در مقابل هر گونه خرده شیشه استفاده کنید.


گام 2: باز کردن پیچ های پنج پر

قبل از اینکه این مرحله را آغاز کنید اجازه دهید تا شارژ آیفون 5 شما به زیر 25 درصد برسد. باتری لیتیوم یونی شارژ شده ممکن است آتش بگیرد و چنانچه به طور تصادفی سوراخ شود، امکان انفجار وجود دارد.

  • قبل از اینکه شروع به بار کردن گوشی موبایل آیفون 5 کنید، گوشی موبایل را خاموش کنید.
  • دو پیچ پنج پر 3.6 میلی متری را که در کنار پورت لایتنینگ قرار دارد را باز کنید.

تعویض باتری آیفون 5


گام 3: روش جلوگیری از جداسازی صفحه نمایش

در طول این مراحل صفحه نمایش گوشی موبایل iPhone 5 را از بدنه آن جدا خواهید کرد.

  • صفحه نمایش از یک صفحه شیشه ای و لبه های دور صفحه پلاستیکی با گیره های فلزی ساخته شده است.
  • صرفه نظر از ابزاری که استفاده می کنید، نیاز است که مطمئن شوید که کل صفحه نمایش را جدا می کنید.
  • همان طوری که در تصویر اول نشان داده شده است، زمانی که گلس شروع به جدا شدن از پلاستیک کرد، ابزار بازکننده پلاستیکی را در بین فریم پلاستیکی و بدنه فلزی گوشی موبایل آیفون 5 حرکت دهید تا گیره های فلزی را از قاب گوشی خارج کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای خرید اسپیکر ارزان باکیفیت + بررسی 4 اسپیکر بلوتوث با قیمت مناسب

تعویض باتری iPhone 5

اگر در حال مونتاژ مجدد گوشی موبایل با لبه های جداشده دور صفحه نمایش هستید، نیاز است تا یک نوار چسبنده کوچک را در بین این لبه ها و گلس گوشی قرار دهید تا گوشی موبایل iPhone 5 را بسته نگه دارید.


گام 4: روش شروع کار با ابزار iSclack

دو گام بعدی استفاده از ابزار iSclack را نشان می دهد. iSclack ابزار خوبی برای باز کردن ایمن گوشی موبایل آیفون 5 است وبرای هر کسی که بیش از یک تعمیر را پیش رو دارد، پیشنهاد می شود. اگر شما از ابزار iSclack استفاده نمی کنید، مرحله 6 را پشت سر بگذارید.

  • دستگیره های iSclack را ببندید تا دهانه های مکنده آن باز شوند.
  • قسمت زیرین گوشی موبایل آیفون 5 را در بین حلقه های نگه دارنده مکنده و در برابر عمق سنج پلاستیکی قرار دهید.
  • حلقه مکنده بالایی می بایستی بالاتر از دکمه home گوشی موبایل آیفون 5 قرار بگیرد.
  • دستگیره های iSclack را بار کنید تا دهانه های مکنده بسته شوند. حلقه های مکنده را با فشار بر رو و پشت گوشی موبایل آیفون 5 قرار دهید.

تعویض باتری گوشی iPhone 5


گام 5: روش پایان کار با ابزار iSclack

  • گوشی موبایل iPhone 5 را به صورت امن نگه دارید و دستگیره های iSclack را ببندید تا پنل جلویی گوشی موبایل را از قاب پشتی جدا کند.
  • ابزار iSclack به صورتی طراحی شده است به طور ایمن قطعات را از هم جدا کرده و گوشی موبایل آیفون شما را باز می کند و آسیبی به کابل های ظریف گوشی موبایل نمی زند.
  • دو حلقه مکنده را از گوشی موبایل آیفون 5 جدا کنید.
  • از سه گام بعدی فاکتور گرفته و به گام 9 بروید.

تعویض باتری گوشی موبایل آیفون 5


گام 6: روش باز کردن دستی گوشی موبایل

  • یک حلقه مکنده را درست بالای دکمه home گوشی موبایل قرار داده و فشار دهید تا بچسبد.

تعویض باتری گوشی موبایل iPhone 5

اطمینان حاصل کنید که این حلقه مکنده کاملا بر روی صفحه نمایش قرار دارد و دقیق چسبیده است.

اگر شما در حال باز کردن گوشی موبایل iPhone 5 با صفحه نمایش ترک خورده هستید، چندین برگ نوار چسب بسته بندی را به دقت بر روی صفحه نمایش چسبانده و تا می توانید حباب ها را از زیر نوارچسب خارج کنید. این کار باعث می شود تا حلقه مکنده به صفحه نمایش بچسبد و احتما پخش شدن شیشه های شکسته را کاهش می دهد.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی مشکل وصل نشدن اپل واچ به آیفون + راه حل ها

گام 7: شروع باز کردن پنل جلویی گوشی موبایل

اطمینان حاصل کنید که حلقه مکنده کاملا به پنل جلویی گوشی موبایل آیفون 5 چسبیده است.

  • همزمان که گوشی موبایل iPhone 5 را با یک دست نگه داشته اید، حلقه مکنده را به سمت بالا بکشید تا به آرامی مونتاژ پنل جلویی گوشی موبایل از قاب پشتی جدا شود. 

تعویض باتری گوشی موبایل آیفون فایو

برای این کار وقت بگذارید و نیروی ثابتی را صرف کنید. مونتاژ صفحه نمایشِ گوشی موبایل آیفون 5 بسیار منطبق تر از سایر دستگاه ها است.

  • با استفاده از ابزار باز کننده پلاستیکی در حالی که حلقه مکنده را به سمت بالا می کشید، مونتاژ صفحه نمایش را به آرامی از قاب پشتی جدا کنید.

چندین گیره وجود دارد که قاب پشتی را به مونتاژ صفحه نمایش گوشی موبایل آیفون 5 وصل می کنند بنابراین ممکن است نیاز پیدا کنید تا از ترکیبی از حلقه مکنده و و ابزار بازکننده پلاستیکی به منظور آزادسازی مونتاژ پنل جلویی استفاده کنید.


گام 8: باز کردن گیره های کناری پنل جلویی گوشی موبایل

  • همین گونه ادامه دهید تا کناره هایی از مونتاژ پنل جلویی را به سمت بالا بیاورید و گیره های سمت چپ و راست پنل جلویی گوشی موبایل iPhone 5 را از قاب پشتی جدا کنید.

تعویض باتری گوشی آیفون فایو


گام 9: باز کردن گوشی موبایل

به هیچ وجه تلاش نکنید تا صفحه نمایش را به طور کامل از قاب پشتی جدا کنید به دلیل اینکه هنوز چندین کابل ظریف حساس در بالای گوشی موبایل آیفون 5 وجود دارند.

  • زمانی که گیره های قسمت زیرین و سمت چپ و راستِ مونتاژ پنل جلویی جدا شدند، قسمت پایینی مونتاژ را بلند کرده و از قاب پشتی گوشی موبایل دور کنید.
  • صفحه نمایش را تا زاویه ای حدود 90 درجه بلند کرده و آن را به چیزی تکیه داده تا زمانی که بر روی گوشی موبایل iPhone 5 کار انجام می دهید، به عنوان تکیه گاه از آن پشتیبانی کند.
  • یک نوار پلاستیکی را اضافه کنید تا زمانی که در حال انجام کار هستید، صفحه نمایش را به صورت ایمن نگه دارد. این کار باعث می شود تا از اعمال فشار بیش از حد بر روی کابل های صفحه نمایش جلوگیری شود.

تعویض باطری iPhone 5


گام 10: باز کردن پیچ های پایه نگه دارنده اتصال دهنده ی باتری 

  • دو پیچی که پایه نگهدارنده فلزی رابط باتری را بدون حرکت بر روی برد اصلی نگه می دارد و از آن محافظت می کند را باز می کنیم. پیچ های ذکر شده دو پیچ 2.8 میلیمری و 1.6 میلیمتری Phillips می باشند.

باتری اصلی آیفون 5


گام 11: خارج کردن پایه نگه دارنده رابط باتری

  • پایه نگهدارنده فلزی رابط باتری را از گوشی موبایل آیفون 5 خارج کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
تعمیر پیکسل سوخته صفحه نمایش گوشی اندروید و آیفون

باطری اصلی آیفون 5


گام 12: قطع ارتباط رابط باتری

  • از یک ابزار بازکننده پلاستیکی استفاده کنید تا به آرامی رابط باتری را از روی سوکت آن در برد اصلی بلند کنید.

باتری اصلی iPhone 5

دقت بالایی داشته باشید تا فقط خود رابط باتری را بلند کنید و سوکت روی برد اصلی را بلند نکنید. اگر سوکت روی برد اصلی یا خود برد را بلند کنید، ممکن است به سوکت یا به اجزای کناری آن بر روی برد اصلی آسیب وارد کنید.


گام 13: باز کردن پیچ های پایه نگه دارنده سیم مونتاژ پنل جلویی

  •  پیچ های 1.2 میلیمتری و 1.6 میلیمتری Phillips را که پایه نگه دارنده مونتاژ پنل جلویی را بدون حرکت بر روی برد اصلی نگه می دارند را باز می کنیم.

باطری اصلی iPhone 5

پیچ های ذکر شده به پیچ گوشتی های مغناطیسی جذب نمی شوند. مراقب باشید زمانی که پیچ ها را باز می کنید، آن ها را گم نکنید و اطمینان حاصل کنید که هر پیچ به جایی که به آن تعلق دارد بر گردد. پیچ گوشتی مغناطیسی ممکن است با دستگاه شما تداخل ایجاد کند.


گام 14: برداشتن پایه گه دارنده سیم مونتاژ پنل جلویی

  • پایه نگهدارنده کابل صفحه نمایش را به سمت باتری گوشی موبایل آیفون 5 بلند کنید تا آن را از گوشی موبایل خارج کنید.

آموزش تعویض باتری آیفون 5

در طول مونتاژ مجدد چنگک های سمت چپ را به زیر برد اصلی وصل کنید و پایه نگهدارنده را به سمت بیرون گوشی موبایل /ایفون 5 پایین بیاورید.


گام 15: قطع اتصال کابل های مونتاژ پنل جلویی

اطمینان حاصل کنید که اتصال باتری برقرار نیست قبل از اینکه کابل ها را در این گام قطع یا وصل کنید.

  • از ابزار بازکننده پلاستیکی یا ناخن برای قطع اتصال سه کابل مونتاژ پنل جلویی از جمله کابل سنسور و دوربین جلو، کابل LCD، کابل دیجیتایزر استفاده کنید.

آموزش تعویض باتری آیفون فایو

زمانی که در حال مونتاژ مجدد گوشی موبایل خود هستید، کابل LCD ممکن است از اتصال خارج شده باشد. این موضوع می تواند باعث ظهور خط های سفید رنگ بر روی صفحه نمایش شود و یا زمانی که گوشی موبایل خود را روشن می کنید، هیچ چیزی نمایش داده نمی شود. اگر این اتفاق افتاد، این کابل را دوباره متصل کرده و گوشی موبایل خود را از منبع تغذیه جدا کرده و دوباره به منبع تغذیه وصل کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که اتصال بارتی را به گوشی موبایل قطع کرده و دوباره وصل کنیم.


گام 16: جدا کردن مونتاژ پنل جلویی از قاب پشتی

  • مونتاژ پنل جلویی را از قاب پشتی جدا کنید.

آموزش تعویض باتری گوشی آیفون 5


گام 17: بلند کردن باتری

  • از نوار پلاستیکی که در تصویر می بینید استفاده کنید تا باتری را از ماده چسبنده ای که باتری را بدون حرکت در گوشی موبایل آیفون 5 ثابت نگه می دارد، جدا کنید.
  • اگر در بیرون آوردن باتری از جای خود دچار مشکل شدید، از بسته گرمایشی iOpener یا سشوار استفاده کنید تا قاب پشتی گوشی موبایل iPhone 5 را گرم کنید و از چسبندگی آن ماده چسبنده کم کنید.
  • نوار پلاستیکی ظریف است و ممکن است پاره شود. اگر این نوار قبل از اینکه باتری از محل خود آزاد شود، پاره شود، برای انجام ادامه ی کار گام های بعدی را دنبال کنید. 
شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ ساعت هوشمند محبوب در دیجی کالا (۶ آذر ۱۴۰۱)

آموزش تعویض باتری گوشی iPhone 5


گام 18: استفاده از بسته گرمایشی iOpener

  • اگر نوار پلاستیکی پاره شد و باتری همچنان به قاب پشتی گوشی موبایل آیفون 5 چسبیده بود، از بسته گرمایشی iOpener یا سشوار به منظور گرم کردن قاب پشتی درست در محلی که باتری قرار دارد، استفاده کنید.

تعویض باطری آیفون 5

این کار باعث می شود تا ماده چسبنده که باتری را در محل خود نگه داشته است، نرم تر شده و فرآیند جداسازی باتری از قاب پشتی گوشی موبایل را تسهیل می بخشد.


گام 19: بلند کردن باتری

از ابزار بازکننده پلاستیکی استفاده کنید تا به آرامی بارتی را از جای خود بلند کنید و این کار را باید تنها از سمتی از باتری که به سمت بیرون گوشی موبایل است انجام دهید. بلند کردن باتری از سمتی دیگر به خصوص از سمت برد اصلی ممکن است باعث ایجاد صدمه به برد اصلی شود.

تعویض باتری آیفون فایو

  • اگر باتری به آسانی از روی قاب پشتی بلند نشد، دوباره با استفاده از ابزار گرمایشی iOpener محل باتری از پشت گوشی را گرم کرده و دوباره امتحان کنید.

باتری را به آرامی و به طور یکنواخت بلند کرده تا از تغییر شکل دادن باتری جلوگیری شود. خمیدگی در باتری ممکن است خطر آتش سوزی را به همراه داشته باشد.

  • باتری را از سمت بالا جدا نکنید  زیرا خطر قطع کابل های دکمه حجم صدا وجود دارد.

گام 20: خارج کردن باتری

  • باتری را از محل تعبیه شده خارج کنید.

تعویض باطری گوشی آیفون 5

در هنگام مونتاژ مجدد اطمینان حاصل کنید که باتری گوشی موبایل آیفون 5 به درستی در محل تعبیه شده خود قرار بگیرد. این موضوع از ایجاد هر گونه آسیب و ضربه به اجزای دیگر موجود در گوشی موبایل در هنگام نصب مجدد پنل جلویی جلوگیری می کند.

بعد از اینکه گوشی موبایل آیفون 5 را دوباره مونتاژ کردید، گوشی موبایل را هارد ریست کنید. این کار می تواند از ایجاد معضلات و مشکلات جلوگیری کند و فرآیند رفع مشکل را تسهیل بخشد. همچنین اگر میخواهید باتری آیفون 7 خود را تعویض کنید میتوانید مقاله آموزش تعویض باتری آیفون 7 را مطالعه کنید.


همچنین شما می توانید باتری اصلی آیفون 5 و لوازم جانبی آیفون 5 را از جانبی خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا