لوازم جانبی

آموزش تعویض باتری گوشی موبایل اپل iPhone 6s

کاربران جهت تعویض باتری گوشی موبایل آیفون 6 اس می توانند با دنبال کردن گام های زیر، پنل جلویی گوشی موبایل را از قاب پشتی آن جدا کرده و با احتیاط کامل باتری گوشی موبایل iPhone 6s را تعویض نمایند


مقدمه

از این آموزش استفاده کنید تا با تعویض باتری به گوشی موبایل iPhone 6s خود زندگی دوباره ببخشید!

این آموزش به شما روش خارج کردن پنل صفحه نمایش را می آموزد،بدین منظور صفحه نمایش را خارج می کنیم تا از هر گونه صدمه به کابل های ظریف آن آن جلوگیری شود. اگر شما فکر می کنید که می توانید بدون اینکه فشاری به کابل های صفحه نمایش گوشی موبایل iPhone 6s وارد کنید، باتری این گوشی را خارج کنید، می توانید از مراحل خارج کردن صفحه نمایش فاکتور بگیرید.

به منظور عملکرد بهینه، پس از اینکه آموزش مربوطه را به طور کامل مرحله به مرحله طی کردید می بایست به منظور کالیبره کردن باتری جدید، اجازه دهید تا گوشی موبایل تا زیر 10 درصد شارژ از دست بدهد و سپس گوشی موبایل آیفون 6 اس را به شارژر متصل کرده و اجازه دهید تا بدون وقفه تا 100 درصد شارژ شود.

شما همجنین می توانید از این آموزش به منظور تعویض پایه محافظ رابط باتری استفاده کنید.


گام 1: پیچ های پنج پر

قبل از باز کردن گوشی موبایل iPhone 6s اجازه دهید تا شارژ گوشی موبایل به زیر 25 درصد برسد. باتری لیتیوم یونی شارژ شده ممکن است آتش بگیرد و چنانچه به طور تصادفی سوراخ شود، امکان انفجار وجود دارد.

  • قبل از اینکه شروع به باز کردن گوشی موبایل آیفون 6 اس کنید، گوشی موبایل را خاموش کنید.
  • دو پیچ پنج پر 3.4 میلی متری P2 که در لبه پایین گوشی کنار پورت لایتنینگ قرار دارد را باز کنید.

تعویض باتری گوشی آیفون 6 اس


گام 2

باز کردن صفحه نمایش گوشی موبایل آیفون 6 اس، نواری باریک از مواد چسبنده ی پیرامون صفحه نمایش را جدا می کند. اگر ترجیح می دهید که این مواد چسبنده را جایگزین کنید، قبل از اینکه به ادامه کار خود بپردازید یک سری نوار چسبنده جدید را آماده کنید. انجام دادن فرآیند تعمیر بدون جیگزین کردن مواد چسبنده امکان پذیر است و کاربر متوجه هیچ گونه تفاوتی در عملکرد گوشی موبایل نخواهد شد.

  • یک حلقه مکنده را در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش بچسبانید.
  • مراقب باشید تا حلقه مکنده را بر روی دکمه home گوشی موبایل iPhone 6s نچسبانید.

تعویض باتری آیفون 6 اس


گام 3

  • حلقه مکنده را با نیرو وفشار ثابتی به سمت بالا بکشید تا فضای خالی کوچکی بین پنل جلویی و قاب پشتی گوشی موبایل آیفون 6 اس ایجاد کنید.
  • این کار را با صرف زمان، انرژی و نیروی ثابتی انجام دهید. مونتاژ صفحه نمایشِ گوشی موبایل آیفون 6 اس بسیار منطبق تر از سایر دستگاه ها است و با مواد چسبنده بدون حرکت در محل خود قرار گرفته است.

تعویض باتری iPhone 6s

حلقه مکنده را خیلی محکم به سمت بالا نکشید زیرا در این صورت امکان آسیب دیدگی به مونتاژ صفحه نمایش وجود دارد. به مقدار کافی فشار ایجاد کنید تا فضای خالی کوچکی بین مونتاژ صفحه نمایش و قاب پشتی گوشی موبایل iPhone 6S ایجاد کنید.

اگر در انجام این کار به مشکل برخوردید، قسمت جلویی گوشی موبایل آیفون 6 اس را با استفاده از iOpener، سشوار یا یک دستگاه حرارتده حرارت دهید تا جایی که به حدی داغ شود که نتوانید آن را لمس کنید. این کار کمک می کند تا مواد چسبنده ای که گوشه های صفحه نمایش را محکم در محل خود نگه می دارند، نرم تر شوند.


گام 4

شاید این مطلب جذاب باشد
ایسوس قیمت لپ‌تاپ با نمایشگر تاشو خود را اعلام کرد

یک شکافی در قسمت زیرین صفحه نمایش، درست بالای جک هدفون گوشی موبایل آیفون 6 اس وجود دارد و این قسمت امن ترین جا برای شروع به باز کردن گوشی موبایل است.

  • انتهای صاف ابزار پلاستیکی (spudger) را در فضای خالی ایجاد شده بین صفحه نمایش و قاب پشتی گوشی موبایل، دقیقا بالای جک هدفون قرار دهید.

تعویض باتری گوشی iPhone 6s


گام 5

  • ابزار پلاستیکی (spudger) را بچرخانید تا فضای خالی بین مونتاژ پنل جلویی و بقیه ی گوشی موبایل را بیشتر کنید.

تعویض باتری گوشی موبایل آیفون 6 اس


گام 6

  • انتهای صاف ابزار پلاستیکی را در قسمت چپ گوشی موبایل بین مونتاژ صفحه نمایش و قاب پشتی وارد کنید.
  • ابزار پلاستیکی را تا بالای گوشی موبایل حرکت دهید تا مواد چسبنده از آن جدا شده و گیره های کناری از محل خود خارج شوند.

تعویض باتری گوشی موبایل iPhone 6s


گام 7

  • ابزار پلاستیکی را از محل خارج کرده و دوباره آن را در گوشه پایین گوشی موبایل، جایی که در ابتدا گوشی موبایل را از آن جا باز کردید، وارد کنید.
  • ابزار پلاستیکی را به سمت راستِ گوشه پایین گوشی موبایل حرکت دهید.

تعویض باتری گوشی موبایل آیفون سیکس اس


گام 8

  • ابزار پلاستیکی را در سمت راستِ گوشی موبایل آیفون 6 اس حرکت دهید و این کار را ادامه دهید تا مواد چسبنده را از آن جدا کنید و همچنین گیره های صفحه نمایش را از محل آن باز کنید.

تعویض باتری گوشی آیفون سیکس اس


گام 9

  • از حلقه مکنده استفاده کنید تا صفحه نمایش را باز کنید و آخرین مواد چسبنده ای که باقی مانده اند را از بین ببرید.

تعویض باطری iPhone 6s

صفحه نمایش را بیشتر از 90 درجه باز نکنید چون قسمت بالایی صفحه نمایش هنوز به سه سیم متصل است که اگر صفحه نمایش را بکشید ممکن است پاره شود.


گام 10

  • قسمت کوچک برآمدگی بر روی حلقه نگهدارنده را به سمت بالا فشار دهید تا این حلقه را از پنل صفحه نمایش جدا کنید.

تعویض باطری آیفون 6 اس


گام 11

  • به آرامی صفحه نمایش را در دست گرفته و به سمت بالا بیاورید تا گوشی موبایل iPhone 6s را باز کنید و از گیره هایی که در قسمت بالایی پنل جلویی گوشی موبایل قرار دارد به عنوان محور یا به اصطلاح لولا استفاده کنید.
  • صفحه نمایش را تا زاویه ای حدود 90 درجه بلند کرده و آن را به چیزی تکیه داده تا زمانی که بر روی گوشی موبایل iPhone 5 کار انجام می دهید، به عنوان تکیه گاه از آن پشتیبانی کند.
  • یک نوار پلاستیکی را اضافه کنید تا زمانی که در حال انجام کار هستید، صفحه نمایش را به صورت ایمن نگه دارد. این کار باعث می شود تا از اعمال فشار بیش از حد بر روی کابل های صفحه نمایش جلوگیری شود.

اگر نیاز بود می توانید از بطری نوشیدنی که هنوز باز نشده است برای نگه داشتن صفحه نمایش استفاده کنید.

تعویض باتری آیفون سیکس اس


گام 12

  • دو پیچ Phillips در اندازه های 2.9 میلی متری و 2.2 میلی متری که پایه نگهدارنده رابط باتری را در یک محل بدون حرکت نگه می دارند و از آن مراقبت می کنند را باز کنید.

باتری آیفون سیکس اس

در طول تعمیرات، مراقب پیچ ها باشید و اطمینان حاصل کنید که هر پیچ دقیقا به جایی که از آن باز شده است بر می گردد تا از آسیب به گوشی موبایل iPhone 6s جلوگیری شود.


گام 13

  • پایه نگهدارنده فلزی رابط باتری را از گوشی موبایل خارج کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
چرا باتری گوشی اپل من به سرعت تخلیه می شود؟

آموزش تعویض باتری iPhone 6s


گام 14

  • از سَر نوک تیز ابزار پلاستیکی (spudger) استفاده کنید تا اتصال رابط باتری را از طریق بلند کردن آن از روی برد اصلی قطع کنید.

آموزش تعویض باتری آیفون 6 اس


گام 15

  • رابط باتری را از برد اصلی دور کنید تا کاملا از سوکت خود به صورت جدا شده قرار بگیرد به منظور اینکه زمانی که شما در حال کار هستید از هرگونه اتصال تصادفی با باتری جلوگیری به عمل آید.

آموزش تعویض باتری آیفون سیکس اس


گام 16: مونتاژ پنل جلویی

  • چهار پیچ Phillips از قبیل سه پیچ 1.2 میلی متری و یک پیچ 2.8 میلی متری که پایه نگهدارنده فلزی سیم صفحه نمایش را در یک محل بدون حرکت نگه می دارد و از آن مراقبت می کند را باز کنید.

آموزش تعویض باتری گوشی آیفون 6 اس


گام 17

  • پایه نگه دارنده فلزی سیم صفحه نمایش را از گوشی موبایل خارج کنید.

آموزش تعویض باتری گوشی iPhone 6s


گام 18

  • از ابزار پلاستیکی (spudger) یا ناخن تمیز به منظور قطع اتصال سیم دوربین جلویی از طریق بلند کردن مستقیم آن از روی سوکتش بر روی برد اصلی، استفاده کنید.

تعویض باطری گوشی موبایل آیفون سیکس اس


گام 19

  • اتصال کابل دیجیتایزز را از طریق بلند کردن آن از روی سوکت مورد نظر بر روی برد اصلی قطع کنید.

تعویض باطری گوشی آیفون سیکس اس

زمانی که در حال اتصال مجدد سیم دیجیتایزر هستید، مرکز رابط را فشار ندهید. یک انتهای رابط را فشار دهید سپس انتهای دیگر آن را فشار دهید. فشار دادن مرکز رابط می تواند باعث خم شدن اجزای موجود در آن شود و به دنبال آن دیجیتایزر آسیب می بیند.


گام 20

در این گام قبل از اینکه اتصال کابل را قطع کرده و دوباره وصل کنید، اطمینان حاصل کنید که اتصال باتری قطع است.

  • اتصال کابل صفحه نمایش را از طریق بلند کردن آن از روی سوکتش از روی برد اصلی قطع کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای قدم به قدم برای اورکلاک CPU کامپیوتر

تعویض باطری آیفون سیکس اس


گام 21

  • مونتاژ صفحه نمایش را از محل آن خارج کنید.

باطری آیفون سیکس اس

در حین مونتاژ مجدد، اگر می خواهید مواد چسبنده اطراف صفحه نمایش را جایگزین کنید، در این مرحله مکث کنید.


گام 22: باتری 

  • از موچین برای کندن دو نوار چسبنده ای که بر روی لبه پایین باتری چسبیده اند، استفاده کنید.
  • از انگشتان یا موچین با سَر غیر تیز استفاده کنید. زمانی که در کنار باتری کار می کنید، مراقب باشید زیرا سوراخ شدن باتری لیتیوم یونی می تواند باعث آزادسازی گاز های شیمیایی خطرناک شود و همچنین آتش سوزی را به همراه خواهد داشت.

باطری آیفون 6 اس

شما ممکن است دوست داشته باشید تا در این لحظه موتور Taptic را از داخل گوشی موبایل خارج کنید. خیلی راحت است که این قطعه را خارج کنید و این کار به شما اجازه می دهد تا دسترسی بهتری به نوار های چسبنده داشته باشید.


گام 23

تلاش کنید تا نوار ها را صاف و بدون هیچ گونه چروک خوردگی در طول کار حفظ کنید. نوار های چروک خورده به هم دیگر می چسبند و به جای آنکه به صورت کامل بی نقص بیرون بیایند، پاره می شوند.

  • به آرامی یکی از نوار های چسبنده باتری را به سمت پایین گوشی موبایل iPhone 6s بکشید.

مراقب باشید تا نوار های چسبنده را از طریق گیر کردن به باتری یا اجزای دیگر گوشی موبایل آیفون 6 اس پاره نکنید.

  • به نوار به طور یکنواخت فشار ثابتی اعمال کنید و آن را بکشید تا از بین باتری و قاب پشتی گوشی iPhone 6s خارج شود. به منظور اینکه نتیجه بهتری بگیرید، نوار را در زاویه 60 درجه یا کمتر بکشید.

این نوار ها چندین برابر بیشتر از طول اصلی آن ها کِش می آیند. به کشیدن نوار ادامه دهید و اگر لازم شد نوار را از جایی که به باتری نزدیک تر است دوباره در دست گرفته و بکشید.

باطری اصل آیفون 6 اس


گام 24

  • مرحله پیشین را برای نوار چسبنده دوم نیز تکرار کنید.

زمانی که نوار چسبنده آخر را خارج می کنید، باتری را با دست نگه دارید در غیر اینصورت این امکان وجود دارد که زمانی که این نوار چسبنده از قاب پشتی جدا می شود، باتری به سمت جلو پرتاب شود.

  • اگر هر دو نوار چسبنده را با موفقیت از محل خود خارج کردید، از انجام گام بعد صرقه نظر کنید.

اگر هر کدام از نوار های چسبنده در زیر باتری پاره شد و نتوانستید مجددا به آن دسترسی پیدا کنید، ادامه کار را با انجام دادن گام بعد پیش بگیرید.

باطری iPhone 6s


گام 25

  • اگر با موفقیت هر دو نوار چسبنده را از محل خود خارج کردید، جهت انجام ادامه ی کار به گام بعدی بروید. در غیر اینصورت نیاز است تا باتری را از روی قاب پشتی بلند کنید.
  • iOpener (بسته گرمایشی) را آماده کنید و آن را بر روی قاب پشتی گوشی موبایل iPhone 6s دقیقا بر روی محل باتری قرار دهید. شما می توانید گرما را با استفاده از نوعی ابزار گرماده یا سشوار به محل ذکر شده انتقال دهید.
  • بعد از گذشت تقریبا یک دقیقه، گوشی موبایل را برگردانید و از کارت پلاستیکی برای از بین بردن چسب های باقی مانده در زیر باتری استفاده کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه می توان ایرپاد دزدیده شده را پیدا کرد؟

کارت پلاستیکی را در فضای بین دکمه کاهش حجم صدا و لبه بالایی باتری وارد نکنید زیرا در این صورت ممکن است به کابل کنترل حجم صدا که در زیر آن قرار دارد صدمه وارد کنید.

به برد اصلی فشار وارد نکنید زیرا در اینصورت آیفون 6 اس شما آسیب می بیند.

به منظور اینکه از خم شدن باتری جلوگیری شود، تا جایی که می توانید کارت پلاستیکی را صاف نگه دارید. در صورت خم شدن باتری امکان آسیب دیدگی، آزاد شدن گاز های خطرناک و آتش گرفتن وجود دارد. از هیچ گونه ابزار تیزی برای بلند کردن باتری از محل خود استفاده نکنید.

نخ دندان نیز می تواند به منظور جدا کردن باتری از قاب پشتی گوشی موبایل آیفون 6 اس استفاده شود. گزینه ی بهتری از نخ دندان می تواند تار سالم گیتار به عنوان مثال تارِ 0.009 ای (E) باشد.

  • نخ دندان را در پشت گوشه بالایی باتری قرار دهید، دو انتها نخ دندان را به سمت هم بیاورید و آن ها را دور یک پارچه تا شده بپیچید و به طور مرتب بکشید.

تعویض باطری گوشی آیفون 6 اس


گام 26

  • باتری را از محل تعبیه شده خارج کنید.

اگر باتری جایگزین با یک پوشش پلاستیکی به دست شما رسید قبل از نصب باتری، پوشش پلاستیکی را از روی کابل مربوطه بلند کنید و این پوشش را خارج کنید.

هنگام نصب باتری جدید می بایست نوار های چسبنده باتری را جایگزین کنید.

  • پس از قطعات گوشی موبایل را دوباره مونتاژ کردید، گوشی موبایل آیفون 6 اس را Force Restart کنید. این کار می تواند از بروز مشکلات جلوگیری کرده  و فرآیند رفع مشکل را ساده تر کند.

تعویض باطری گوشی iPhone 6s


همچنین شما می توانید باتری اصلی آیفون 6 اس و لوازم جانبی آیفون 6 اس را از جانبی خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا