لوازم جانبی

آموزش تعویض باتری گوشی موبایل اپل iPhone 6 Plus

جهت تعویض باتری گوشی موبایل آیفون 6 پلاس ، کاربران می توانند گام های زیر را به دقت دنبال کرده و در نتیجه آن پنل جلویی گوشی موبایل iPhone 6 plus را از قاب پشتی آن جدا کرده و باتری جدید را جایگزین باتری فعلی کنند.


مقدمه

از این آموزش استفاده کنید تا با تعویض باتری به گوشی موبایل iPhone 6 plus خود زندگی دوباره ببخشید!

این آموزش به شما روش خارج کردن پنل صفحه نمایش را می آموزد، بدین منظور صفحه نمایش را خارج می کنیم تا از هر گونه صدمه به کابل های ظریف آن آن جلوگیری شود. اگر شما فکر می کنید که می توانید بدون اینکه فشاری به کابل های صفحه نمایش گوشی موبایل iPhone 6 plus وارد کنید، باتری این گوشی را خارج کنید، می توانید از مراحل خارج کردن صفحه نمایش (گام های 13 تا 16) فاکتور بگیرید.

به منظور عملکرد بهینه، پس از اینکه آموزش مربوطه را به طور کامل مرحله به مرحله طی کردید می بایست به منظور کالیبره کردن باتری جدید، اجازه دهید تا گوشی موبایل تا زیر 10 درصد شارژ از دست بدهد و سپس گوشی موبایل آیفون 6 پلاس را به شارژر متصل کرده و اجازه دهید تا بدون وقفه تا 100 درصد شارژ شود.

شما همجنین می توانید از این آموزش به منظور تعویض پایه محافظ رابط باتری استفاده کنید.


گام 1: پیچ های پنج پر

قبل از باز کردن گوشی موبایل آیفون 6 پلاس، اجازه دهید تا شارژ باتری به زیر 25 درصد برسد. باتری لیتیوم یونی اگر به صورت تصادفی سوراخ شود می تواند آتش بگیرد یا حتی منفجر شود.

  • قبل از اینکه شروع به بار کردن گوشی موبایل آیفون 6 پلاس کنید، گوشی موبایل را خاموش کنید.
  • دو پیچ پنج پر 3.6 میلی متری را که در کنار پورت لایتنینگ قرار دارد را باز کنید.

تعویض باتری گوشی آیفون 6 پلاس


گام 2: روش شروع کار با ابزار iSclack

دو گام بعدی نحوه استفاده از ابزار iSclack به عنوان ابزاری عالی برای باز کردن ایمن گوشی موبایل آیفون 6 پلاس را نشان می دهد و ما این ابزار را برای هر شخصی که قصد انجام بیش از یک تعمیر را دارد پیشنهاد می کنیم. اگر شما نمی خواهید از ابزار iSclack استفاده کنید، از این مرحله بگذرید.

  • اگر عمق سنج پلاستیکی به مرکز ابزار iSclack متصل است، هم اکنون ان را خارج کرده. این قطعه برای گوشی های بزرگ مثل گوشی موبایل  iPhone 6 Plus نیاز نیست.
  • دستگیره های iSclack را ببندید تا دهانه های مکنده آن باز شوند.
  • قسمت زیرین گوشی موبایل آیفون 6 پلاس را در بین حلقه های نگه دارنده مکنده قرار دهید.

حلقه نگهدارنده مکنده بالایی ابزار iSclack  را بر روی صفحه نمایش نزدیک دکمه home گوشی موبایل قرار دهید.

  • دستگیره های iSclack را بار کنید تا دهانه های مکنده بسته شوند. حلقه های مکنده را با فشار بر رو و پشت گوشی موبایل آیفون 6 پلاس قرار دهید.

تعویض باتری آیفون 6 پلاس


گام 3

  • گوشی موبایل iPhone 5 را به صورت امن نگه دارید و دستگیره های iSclack را ببندید تا پنل جلویی گوشی موبایل را از قاب پشتی جدا کند.
  • ابزار iSclack به صورتی طراحی شده است به طور ایمن قطعات را از هم جدا کرده و گوشی موبایل آیفون شما را باز می کند و آسیبی به کابل های ظریف گوشی موبایل نمی زند.
  • دو حلقه مکنده را از گوشی موبایل آیفون 5 جدا کنید.
  • از سه گام بعدی فاکتور گرفته و به گام 7 بروید.
شاید این مطلب جذاب باشد
گوشی تاشوی هواوی میت X3 به زودی رونمایی می‌شود

تعویض باتری iPhone 6 plus


گام 4

  • اگر شما ابزار iSclack را ندارید از یک حلقه نگهدارنده مکنده برای بلند کردن پنل جلویی به صورت زیر استفاده کنید
  • حلقه مکنده را درست بالای دکمه home گوشی موبایل قرار داده و فشار دهید تا بچسبد.

تعویض باتری گوشی iPhone 6 plus

اطمینان حاصل کنید که حلقه نگهدارنده مکنده کاملا محکم در روی صفحه نمایش قرار گرفته است تا عملیات مکش را به صورت درست انجام دهد.


گام 5

  • همزمان که گوشی موبایل iPhone 6 plus را با یک دست نگه داشته اید، حلقه مکنده را به سمت بالا بکشید تا به آرامی مونتاژ پنل جلویی گوشی موبایل از قاب پشتی جدا شود. 

برای این کار وقت بگذارید و نیروی ثابتی را صرف کنید. مونتاژ صفحه نمایشِ گوشی موبایل آیفون 6 پلاس بسیار منطبق تر از سایر دستگاه ها است.

  • با استفاده از ابزار باز کننده پلاستیکی در حالی که حلقه مکنده را به سمت بالا می کشید، مونتاژ صفحه نمایش را به آرامی از قاب پشتی جدا کنید.

چندین گیره وجود دارد که قاب پشتی را به مونتاژ صفحه نمایش گوشی موبایل آیفون 6 پلاس وصل می کنند بنابراین ممکن است نیاز پیدا کنید تا از ترکیبی از حلقه مکنده و و ابزار بازکننده پلاستیکی به منظور بازکردن مونتاژ پنل جلویی استفاده کنید.

تعویض باتری گوشی موبایل آیفون 6 پلاس


گام 6

  • قسمت کوچک برآمدگی پلاستیکی را بر روی حلقه نگهدارنده مکنده به بالا بکشید تا حالت مکندگی آن آزاد شود.
  • حلقه نگهدارنده مکنده را از روی صفحه نمایش گوشی موبایل iPhone 6 plus جدا کنید.

تعویض باتری گوشی موبایل iPhone 6 plus


گام 7

  • با استفاده از قسمت بالای صفحه نمایش به عنوان لولا، قسمت پایینی صفحه نمایش یعنی جایی که دکمه home وجود دارد را از مونتاژ پنل جلویی به سمت بالا بکشید تا از قاب پشتی گوشی موبایل آیفون 6 پلاس دور شود.
  • صفحه نمایش را تا زاویه ای حدود 90 درجه بلند کرده و آن را به چیزی تکیه داده تا زمانی که بر روی گوشی موبایل iPhone 6 plus کار انجام می دهید، به عنوان تکیه گاه از آن پشتیبانی کند.
  • یک نوار پلاستیکی را اضافه کنید تا زمانی که در حال انجام کار هستید، صفحه نمایش را به صورت ایمن نگه دارد. این کار باعث می شود تا از اعمال فشار بیش از حد بر روی کابل های صفحه نمایش جلوگیری شود.

تعویض باتری گوشی موبایل آیفون سیکس پلاس

اگر نیاز بود می توانید از قوطی نوشیدنی در بسته برای نگه داشتن صفحه نمایش استفاده کنید.


گام 8

چندین گیره در قسمت بالایی پنل جلویی گوشی موبایل که در واقع ب عنوان لولا از آن استفاده می کنید وجود دارد و اجازه می دهد تا مونتاژ پنل جلویی همانند یک کتاب باز شود.

در حین مونتاژ مجدد، گیره های مذکور را درست در زیر لبه بالایی قاب پشتی گوشی موبایل آیفون 6 پلاس تنظیم کنید سپس پنل جلویی گوشی موبایل را به سمت بالا حرکت دهید تا لبه بالایی آن در قسمت قاب پشتی چفت شود.

تعویض باتری گوشی آیفون سیکس پلاس


گام 9

  • دو پیچ Phillips که شامل یک پیچ 2.3 میلی متری و یک پیچ 3.1 میلی متری می باشند و پایه نگهدارنده فلزی رابط باتری را در محل خود ثابت نگه می دارند را باز کنید.

تعویض باطری iPhone 6 plus


گام 10

  • پایه نگه دارنده فلزی رابط باتری از گوشی موبایل آیفون 6 پلاس باز کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
چرا هندزفری بلوتوث به گوشی متصل نیست؟

تعویض باطری آیفون 6 پلاس


گام 11

  • از ناخن تمیز انگشت خود یا لبه یک ابزار بازکننده استفاده کنید تا به آرامی رابط باتری را از سوکت آن بر روی برد اصلی بلند کنید.

تعویض باتری آیفون سیکس پلاس

مراقب باشید که فقط رابط باتری را بلند کنید و سوکت روی برد اصلی را بلند نکنید. اگر شما سوکت روی برد اصلی را بلند کنید ممکن است کاملا رابط باتری را از بین ببرید.


گام12

  • پیچ های Phillips  از جمله سه پیچ 1.2 میلی متری (قرمز)، یک پیچ 1.5 میلی متری (نارنجی) و یک پیچ 2.9 میلی متری (زرد) که پایه نگهدارنده کابلِ مونتاژ پنل جلویی را بدون حرکت در محل خود نگه می دارند، باز کنید.

باتری آیفون سیکس پلاس

تلاش نکنید تا تا پیچ های بلند تر را در محل پیچ ها که با رنگ قرمز در تصویر نشان داده شده اند، وارد کنید. انجام دادن این کار ممکن است باعث ایجاد خرابی های جدی به برد اصلی گوشی موبایل iPhone 6 plus شود.


گام 13

  • پایه نگه دارنده فلزی کابل مونتاژ پنل جلویی را از برد اصلی خارج کنید.

آموزش تعویض باتری  iPhone 6 plus


گام 14

در چهار گام بعدی، اطمینان حاصل کنید که تنها کابل رابط را بلند کنیم و سوکت آن را از روی برد اصلی بلند نکنیم.

  • در حین اینکه پنل جلویی گوشی موبایل را به وسیله یک تکیه گاه ثابت نگه می دارید، از ناخن یا لبه یک ابزار بازکننده برای قطع اتصال رابط کابل دوربین جلو و earpiece speaker استفاده کنید.

آموزش تعویض باتری آیفون 6 پلاس


گام 15

  • اتصال کابل رابط دکمه home را قطع کنید.

آموزش تعویض باتری آیفون سیکس پلاس


گام 16

اطمینان حاصل کنید که اتصال باتری برقرار نیست قبل از اینکه کابل ها را در این گام قطع یا وصل کنید.

  • از ابزار بازکننده پلاستیکی برای قطع اتصال کابل رابط اطلاعات صفحه نمایش استفاده کنید.

آموزش تعویض باتری گوشی آیفون 6 پلاس

زمانی که در حال مونتاژ مجدد گوشی موبایل خود هستید، کابل رابط اطلاعات صفحه نمایش ممکن است از اتصال خارج شده باشد. این موضوع می تواند باعث ظهور خط های سفید رنگ بر روی صفحه نمایش شود و یا زمانی که گوشی موبایل خود را روشن می کنید، هیچ چیزی نمایش داده نمی شود. اگر این اتفاق افتاد، این کابل را دوباره متصل کرده و گوشی موبایل خود را از منبع تغذیه جدا کرده و دوباره به منبع تغذیه وصل کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که اتصال باتری را به گوشی موبایل قطع کرده و دوباره وصل کنیم.


گام 17

  • در نهایت اتصال کابل رابط digitizer را قطع کنید.

آموزش تعویض باتری گوشی iPhone 6 plus

زمانی که دوباره کابل digitizer را متصل می کنید، مرکز این رابط را فشار ندهید. یک انتهای رابط را فشار دهید و سپس انتهای دیگر آن را فشار دهید. فشار دادن مرکز رابط می تواند باعث خم شدن اجزا و قطعات شود و به digitizer آسیب برساند.


گام 18

  • مونتاژ پنل جلویی را از قاب پشتی جدا کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
روش تشخیص اصل بودن ال سی دی گوشی

تعویض باطری گوشی موبایل آیفون سیکس پلاس


گام 19: باتری 

  • نوار چسبنده اول باتری را از گوشه پایینی سمت راست باتری جدا کنید.

از ناخن یا موچین با نوک غیر تیز استفاده کنید. زمانی که نزدیک باتری در حال انجام کار هستید، خیلی مراقب باشید. سوراخ شدن باتری لیتیوم یونی می تواند باعث آزادسازی گاز های شیمیایی خطرناک شود و همچنین امکان آتش سوزی وجود دارد.

تعویض باطری گوشی آیفون سیکس پلاس


گام 20

تعویض باطری آیفون سیکس پلاس

اگر نوار چسبنده باتری در حین خارج کردن آن پاره شد، از ناخن یا موچین غیرتیز برای دست یافتن به نوار چسبنده باقی مانده استفاده کنید و سپس به کشیدن آن ادامه دهید.

اگر هر یک از نوار های چسبنده در زیر باتری پاره شدند و امکان دستیابی به آن وجود نداشت، تلاش کنید تا نوار های چسبنده باقی مانده را خارج کرده و سپس ادامه این کار را به صورت زیر انجام دهید.


گام 21

  • اگر شما احساس کردید که مقاومت نوار چسبنده در حال افزایش است، این نوار را به آرامی به دور گوشه پایینی سمت راست باتری گوشی موبایل بکشید.

مراقب باشید تا نوار چسبنده را در گوشه های باتری پاره نکنید.

باطری آیفون سیکس پلاس


گام 22

  • به کشیدن نوار چسبنده به سمت بالا و دور از گوشه سمت راست باتری ادامه دهید و اجازه دهید تا نوار چسبنده به آرامی ازبین باتری و قاب پشتی گوشی موبایل iPhone 6 plus خارج شود تا جایی که نوار چسبنده کاملا از گوشی موبایل شما خارج شود.

اجازه ندهید تا نوار چسبنده با گیر کردن به رابط باتری پاره شود یا از بین برود.

باطری آیفون 6 پلاس


گام 23

  • نوار چسبنده دوم باتری را از گوشه سمت چپ باتری جدا کنید.
  • دوباره به آرامی نوار چسبنده باتری را به سمت بالا و دور از باتری بکشید و اجازه دهید تا نوار چسبنده به آرامی از بین باتری و قاب پشتی گوشی موبایل خارج شود.
  • به کشیدن نوار چسبنده ادامه دهید تا جایی که احساس کردید مقاومت نوار چسبنده افزایش یافته است و در این مرحله انجام این کار را متوقف کنید.

باطری iPhone 6 plus


گام 24

  • زمانی که احساس کردید مقاومت نوار چسبنده افزایش یافته است، به آرامی این نوار را به دور گوشه پایینی سمت چپ باتری گوشی موبایل بکشید.

مراقب باشید تا نوار چسبنده را در گوشه های باتری پاره نکنید.

  • به کشیدن نوار چسبنده به سمت بالا و دور از گوشه سمت چپ باتری ادامه دهید و اجازه دهید تا نوار چسبنده به آرامی ازبین باتری و قاب پشتی گوشی موبایل iPhone 6 plus خارج شود تا جایی که نوار چسبنده کاملا از گوشی موبایل شما خارج شود.

تعویض باطری گوشی آیفون 6 پلاس


گام 25

  • آخرین نوار چسبنده  باتری را از گوشه پایین باتری جدا کنید.
  • دوباره به آرامی نوار چسبنده باتری را به سمت بالا و دور از باتری بکشید و اجازه دهید تا نوار چسبنده به آرامی از بین باتری و قاب پشتی گوشی موبایل خارج شود.
  • به کشیدن آخرین نوار چسبنده ادامه دهید تا جایی که کاملا از گوشی موبایل شما جدا شود.
  • اگر شما با موفقیت سه نوار چسبنده را خارج کردید، دو گام بعد را پشت سر بگذارید و لارم نیست انجام دهید. 
شاید این مطلب جذاب باشد
سامسونگ می‌خواهد تا قبل ۲۰۲۳ محصولاتش را به اندروید ۱۳ آپدیت کند

تعویض باطری گوشی iPhone 6 plus

اگر هر کدام از نوار های چسبنده در زیر باتری پاره شدند و امکان دستیابی به آن ها وجود نداشت، ادامه کار را با دنبال کردن دو گام زیر انجام دهید.


گام 26

  • اگر هر کدام از نوار های چسبنده پاره شدند و باتری همچنان به قاب پشتی گوشی موبایل آیفون 6 پلاس چسبیده بود، بسته گرمایشی (iOpener ) یا یک سشوار آماده کنید و  قاب پشتی جایی که دقیقا باتری در پشت آن قرار دارد را حرارت دهید.

تعویض باطری گوشی موبایل آیفون 6 پلاس


گام 27

  • گوشی موبایل آیفون 6 پلاس را بچرخانید و یک کارت پلاستیکی را در بین سمت چپ باتری و قاب پشتی گوشی موبایل وارد کنید.

کارت پلاستیکی را در  قسمت بالای باتری، فضای بین دکمه افزایشحجم صدا و کلید mute وارد نکنید زیرا در این صورت ممکن است به کابل کنترل حجم صدا که در قاب پشتی و درست زیر باتری قرار دارد صدمه وارد کنید.

به برد اصلی فشار وارد نکنید زیرا در اینصورت ممکن است به صورت دائم به آیفون 6 پلاس شما آسیب برسد.

به منظور اینکه از خم شدن باتری جلوگیری شود، مراقب باشید تا جایی که می توانید کارت پلاستیکی را صاف نگه دارید. در صورت خم شدن باتری امکان آسیب دیدگی و آزاد شدن گاز های شیمیایی خطرناک وجود دارد.

  • کارت پلاستیکی را به مقدار زیادی در زیر باتری وارد کنید تا مواد چسبنده زیر باتری را را از بین ببرید.

نخ دندان نیز می تواند به منظور جدا کردن باتری از قاب پشتی گوشی موبایل آیفون 6 پلاس استفاده شود. گزینه ی بهتری از نخ دندان می تواند تار سالم گیتار به عنوان مثال تارِ 0.009 ای (E) باشد.

  • نخ دندان یا نخ را در زیر یک انتهای باتری قرار دهید و همانند حرکت ناشی از بریدن اره به به طرفین بکشید تا مواد چسبنده زیر باتری را از بین ببرید.

تعویض باطری گوشی موبایل iPhone 6 plus


گام 28

  • باتری را از گوشی موبایل iPhone 6 plus خارج کنید.

باتری گوشی موبایل آیفون 6 پلاس

اگر باتری جایگزین با یک پوشش پلاستیکی به دست شما رسید قبل از نصب باتری، پوشش پلاستیکی را از روی کابل مربوطه بلند کنید و این پوشش را خارج کنید.

هنگام نصب باتری جدید می بایست نوار های چسبنده باتری را جایگزین کنید.

پس از اینکه قطعات گوشی موبایل را دوباره مونتاژ کردید، گوشی موبایل آیفون 6 پلاس را Force Restart کنید. این کار می تواند از بروز مشکلات جلوگیری کرده  و فرآیند رفع مشکل را ساده تر کند.همچنین اگر میخواهید باتری آیفون 7 خود را تعویض کنید میتوانید مقاله آموزش تعویض باتری آیفون 7 را مطالعه کنید.


همچنین شما می توانید باتری اصلی آیفون 6 پلاس و لوازم جانبی آیفون 6 پلاس را از جانبی خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا