لوازم جانبی

آموزش تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S7 Edge

کاربران در صورت نیاز به تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S7 Edge می توانند با دنبال کردن گام های زیر قاب پشتی گوشی موبایل اس 7 اج را باز کرده و باتری فعلی را از گوشی موبایل خارج کرده و باتری جدید را در محل تعبیه شده در گوشی موبایل قرار دهند.


مقدمه

این آموزش را دنبال کنبد تا باتری معیوب یا با ظرفیت ذخیره سازی کم را برای گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S7 Edge خود تعویض کنید. 

قبل از اینکه گوشی موبایل خود را باز کنید، اجازه دهید تا میزان شارژ باتری گوشی موبایل اس 7 اج به زیر 25 درصد برسد. باتری شارژ شده لیتیوم یونی در صورتی که به طور تصادفی سوراخ شود، ممکن است آتش بگیرد یا حتی منفجر شود باتری s7 از نظر ساخدار بسیار شبیه به باتری ساموسنگ s6 است که تقویت شده است.

اگر باتری گوشی موبایل شما باد می کند، گوشی موبایل خود را در معرض حرارت قرار ندهید. اگر نیاز است می توانید از قطره چکان یا سرنگ برای تزریق ایزوپروپیل الکل (90 درصد) در اطراف لبه های قاب پشتی به منظور ضعیف کردن اثر مواد چسبنده استفاده کنید. باتری های باد کرده می تواند خیلی خطرناک باشد بنابراین عینک محافظ چشم بر روی چشم خود قرار دهید و با احتیاط و هوشیاری عمل کنید و اگر از روند انجام کار اطمینان کامل ندارید، این کار را به شخصی که در این زمینه خبره است واگذار کنید.


گام1: گلس پشتی

باز کردن گوشی موبایل آیفون اس 7 اج قابلیت مقاومت گوشی را در برابر آب از بین می برد. قبل از اینکه پروسه انجام کار را شروع کنید، مواد چسبنده جایگزین را آماده کنید یا اگر گوشی موبایل خود را بدون جایگزینی مواد چسبنده مونتاژ مجدد کردید، مراقب باشید و از تماس گوشی موبایل Galaxy S7 Edge با آب جلوگیری کنید.

  • بسته گرمایشی iOpener را گرم کنید و آن را بر روی لبه پشتی گوشی موبایل خود برای 2 دقیقه قرار دهید.

آموزش تعویض باتری گوشی سامسونگ s7 edge

ممکن است که نیاز باشد تا این بسته را دوباره گرم کنید و بسته iOpener را چندین بار بر روی گوشی موبایل خود قرار دهید تا گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S7 Edge را به اندازه ی کافی گرم کنید. مراقب یاشید تا با استفاده از ابن بسته گوشی موبایل خود را زیاد داغ نکنید.

سشوار، ابزار گرمازا یا صفحه ی داغ نیز می توانند مورد استفاده واقع شوند اما مراقب باشید تا گوشی موبایل خود را بیش از حد گرم نکنید. صفحه نمایش OLED و باتری داخلی هر دو تحت تاثیر آسیب ناشی از گرما قرار دارند.


گام 2

  • زمانی که پنل پشتی گوشی موبایل اس 7 ایج به اندازه ای گرم شد که به راحتی نتوان آن را لمس کرد، حلقه نگه دارنده مکنده را تا جایی که می توانید به لبه داغ گوشی موبایل نزدیک کنید در حالی که از پیشروی به سمت لبه های خمیده جلوگیری می کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه آیفون را از حالت هدفون خارج کنیم

حلقه نگهدارنده مکنده بر روی قسمت خمیده قاب پشتی گوشی موبایل به خوبی نمی چسبد.

اگر قاب پشتی گوشی موبایل تَرک خورده است، حلقه نگهدارنده مکنده ممکن است به قاب پشتی گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S7 Edge نچسبد. تلاش کنید تا با چسبندگی بسیار بالا حلقه نگهدارنده مکنده را در محل مذکور به سمت بالا بکشید وبا این کار پروسه انجام کار را شروع کنید.

  • حلقه نگهدارنده مکنده را به سسمت بالا بکشید و ابزار بازکننده را در زیر قاب پشتی گوشه موبایل وارد کنید.

تعویض باتری گوشی سامسونگ s7 edge

به دلیل وجود لبه های خمیده قاب، به جای آنکه ابزار بازکننده را به صورت موازی به زیر صفحه گوشی موبایل وارد کنید، آن را به سمت بالا بکشید.

اگر مشکلی داشتید، گرمای بیشتری به قسمت های بیشتری از گوشی موبایل وارد کنید تا مواد چسبنده را نرم کند و پس از آن دوباره کار را تکرار کنید. مواد چسبنده به زودی دوباره سرد می شوند بنابراین ممکن است نیاز باشد تا عملیات گرم کردن را تکرار کنید.


گام 3

  • زمانی که ابزار پلاستیکی بازکننده را در زیر قاب گوشی موبایل وارد کردید، عملیات گرم کردن را دوباره با استفاده از بسته گرمایشی iOpener به منظور نرم کردن مواد چسبنده انجام دهید.

تعویض باتریs7 edge


گام 4

  • ابزار پلاستیکی بازکننده را در کنار گوشی موبایل سامسونگ اس 7 اج به سمت بالا حرکت دهید تا مواد چسبنده را جدا کنید.

به آرامی این کار را انجام دهید تا نوک ابزار بازکننده پلاستیکی از زیر درز نلغزد. اگر حرکت ابزار بازکننده پلاستیکی به مراتب سخت شد، عملیات گرمادهی را مجددا با استفاده از بسته گرمایشی iOpener از سر بگیرید.

  • ابزار بازکننده پلاستیکی را در محل خود رها کنید و در همان حالی که برای ادامه انجام کار به گام بعدی می روید، ابزار پلاستیکی دوم را بردارید. رها کردن ابزار بازکننده پلاستیکی در میانه های راه می تواند به جلوگیری از چسبیدن مجدد چسبی که به تازگی جدا کرده اید، کمک کند.
شاید این مطلب جذاب باشد
شیائومی بوک ایر ۱۳ رونمایی شد؛ نمایشگر ۲.۸K با طراحی ۳۶۰ درجه‌ای

تعویض باتری اس 7 اج


گام 5

  • عملیات گرمادهی پیشین و پروسه جداسازی مواد چسبنده را برای سه طرف باقی مانده از گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 7 ایج تکرار کنید.
  • مادامی که مراحل کار را ادامه می دهید به منظور جلوگیری از چسبیدن مجدد مواد چسبنده، یک ابزار بازکننده پلاستیکی را در میانه های راه میان درز هر طرف گوشی موبایل رها کنید.

تعویض باتری اس سون اج


گام 6

  • قاب پشتی گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S7 Edge را بلند کنید و آن را از گوشی موبایل خارج کنید.

تعویض باتری اس 7 ایج


گام 7

به منظور نصب مجدد قاب پشتی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 7 اج به صورت زیر عمل کنید:

  • در ابتدای کار از یک موچین به منظور کندن چسب های باقی مانده از قاب پشتی گوشی موبایل و اسکلت آن استفاده کنید.
  • سپس نواحی چسبنده را با استفاده از ایزوپروپیل الکل (90 درصد) با غلظت بالا  و یک دستمال بدون کرک و پرز تمیز کنید. دستمال را تنها به یک سمت بکشید و به این سمت و آن سمت نکشید. این کار سطح قاب را برای برای مواد چسبنده جدید اماده می کند.
  • قبل از اینکه مواد چسبنده جدید را جایگزین کنید و قاب گوشی موبایل را در محل خود ببندید، گوشی موبایل خود را روشن کنید و عملیات تعمیر خود را چک کنید.

مواد چسبنده جایگزین، با ورق از قبل برش خورده به دست افراد می رسند تا با خطوط دقیق پشت قاب گوشی موبایل همخوانی داشته باشند.  اگر این ورقه ها در دسترس نبود می توانید از چسب دوطرفه با چسبندگی بالا همانند چسب Tesa 61395 استفاده کنید.اگاه باشید که فضا های خالی ایجاد شده نسبت به نوفوذ آب آسیب پذیر هستند.

  • پس از نصب قاب پشتی، فشار یکنواخت و زیادی (مثلا قراردادن گوشی زیر چندین کتاب) را برای چند دقیقه به گوشی موبایل خود وارد کنید تا به چسبین هر چه بهتر مواد چسبنده کمک کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
ایرپاد پرو بخرید یا نه! مرور ایرپاد پرو و ​​ایرپاد معمولی

تعویض باتری اس سون ایج

اگر تمایل دارید، ممکن است بخواهید که قاب پشتی گوشی موبایل را بدون جایگزین کردن مواد چسبنده نصب کنید. هر تکه ی بزرگی از مواد چسبنده که ممکن است از قرارگرفتن تراز قاب پشتی بر روی گوشی موبایل جلوگیری کند را جدا کنید. پس از نصب،به قاب پشتی گوشی موبایل گرما و فشار وارد کنید تا به سبب آن قاب پشتی در محل خود بدون حرکت و ثابت قرار گیرد. گوشی موبایل شما از این پس در مقابل آب مقاوم نیست اما چسب موجود در گوشی به اندازه ای محکم است که قاب پشتی را در محل خود ثابت نگه دارد.


گام 8: آنتن NFC و مونتاژ سیم پیچ شارژ

  • 12 پیچ 3.5 میلی متری را از محل خود باز کنید.

باتری اس 7 اج


گام 9

  • از شکاف موجود بر روی قسمت پایین آنتن بالایی گوشی موبایل استفاده کنید تا آن را از گوشی موبایل خارج کنید.
  • آنتن بالایی را از محل خود خارج کنید.

باتری اس سون اج


گام 10

  • سیم پیچ شارژ وایرلس را بلند کرده و از گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S7 Edge خارج کنید.

باتری اس 7 ایج


گام 11: مونتاژ اسپیکر

  • اسپیکر را بلند کرده و از گوشی موبایل خارج کنید.

باتری اس سون ایج


گام 12: قطع اتصال باتری

  • از انتهای صاف ابزار پلاستیکی Spudger برای قطع اتصال رابط باتری استفاده کنید.

تعویض باتری سامسونگ اس 7 اج


گام 13: باتری

  • بسته گرمایشی iOpener را آماده کنید و آن را مستقیما بر روی باتری گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 7 اج قرار دهید.
  • مقداری ایزوپروپیل الکل را به زیر گوشه های باتری تزریق کنید و چند دقیقه اجازه دهید تا جذب شود تا به فرآیند ضعیف شدن مواد چسبنده کمک کنید.

تعویض باتری سامسونگ اس 7 ایج


گام 14

  • از ابزار بازکننده پلاستیکی استفاده کنید تا باتری را از روی محل خود بلند کنید.

تعویض باتری سامسونگ s7 edge

باتری را مستقیما از روی بُردی کوچک و کابل های آنتن بلند کنید. باتری را با دقت از این محل بلند کنید تا به اجزای دیگر گوشی موبایل آسیب وارد نشود.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی 3 مشکل رایج در هندزفری‌ها و راه حل رفع مشکلات

ممکن است نیاز باشد تا با استفاده از بسته گرمایشی iOpener، عملیات گرمادهی را در فضای بیشتری ایجاد کنید تا مواد چسبنده را ضعیف کنید. مواد چسبنده به شدت قدرتمند هستند و ممکن است چندین تلاش نیاز باشد تا ابزار بازکننده پلاستیکی در زیر باتری با موفقیت کار خود را شروع کند.

نهایت تلاش خود را بکنید تا در حین کار باتری شکل خود را از دست ندهد. باتری های لیتیوم یونی می توانند مواد شیمیایی خطرناک از خود نشت کنند، آتش بگیرند و حتی در صورت آسیب دیدگی منفجر شوند. برای بلند کردن باتری از ابزار های فلزی با فشار خیلی زیاد و بی رویه استفاده نکنید.


گام 15

  • ابزار بازکننده پلاستیکی را در سمتی از باتری به سمت بالا حرکت دهید تا مواد چسبنده باقی مانده را از بین ببرید.

تعویض باتری سامسونگ گلکسی اس 7 اج


گام 16

  • باتری را از محل تعبیه شده خود بلند کنید.

وقتی باتری را از محل تعبیه شده خود خارج کردید، دوباره از آن استفاده نکنید زیرا استفاده مجدد از این باتری خطرات ایمنی بالقوه ای در پی خواهد داشت. باتری خارج شده از محل تعبیه شده را با یک باتری جدید جایگزین کنید.

برای نصب باتری جدید به شیوه ی زیر عمل کنید:

  • مواد چسبنده باقی مانده بر روی گوشی موبایل را از بین ببرید و محل های چسبناک را با استفاده از ایزوپروپیل الکل و پارچه بدون کرک و پرز تمیز کنید.
  • باتری را ثابت و بدون جابه جایی به کمک مواد چسبنده از قبل بریده شده یا نوار چسبنده دو طرفه در محل خود قرار دهید. به منظور اینکه باتری را به درستی در محل خود قرار دهید مواد چسبنده جدید را به گوشی موبایل خود بزنید. مواظب باشید تا این مواد چسبنده را مستقیما بر روی باتری نزنید. چسب باید در اطراف محیط محفظه باتری قرار بگیرد و نباید در برش مستطیلی در مرکز که دقیقا پشت صفحه نمایش است، قرار بگیرد.
  • باتری را 5 تا 10 دقیقه در محل خود فشار دهید.

تعویض باتری samsung s7 edge


شما می توانید باتری اصل اس 7 اج و لوازم جانبی اس 7 اج را از جانبی خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا