لوازم جانبی

همه چیز در مورد استفاده از فست شارژ برای گوشی معمولی و گوشی فست

در دنیای تکنولوژی هم باید معامله گر باشید و بدانید برای هر چیزی چه بهایی می دهید. معمولا پرداخت هزینه برای تعمیر باتری گوشی بهایی است که ما به خاطر اشتباه های رایج مانند خرید کابل شارژ تقلبی، باید انجام بدهیم. اکثر افرادی که به دلایل مختلف مجبور به تعمیر باتری گوشی، تعویض صفحه نمایش موبایل یا دیگر تعمیرات موبایل شده اند، هزینه های سنگین و دردسر های خراب شدن گوشی را می دانند به همین دلیل سعی می کنند تا جای امکان جلوی آسیب های متفاوت را بگیرند. اما گاهی اوقات مراقبت کردن از گوشی تبدیل به یک وسواس فکری می شود.

یکی از نگرانی هایی که به همین دلیل پیش می آید و بیشتر جنبه وسواس فکری دارد، تحقیق کردن در مورد معایب فست شارژ و تکنولوژی  Quick Chargeاست. از آنجایی که عقاید اشتباه بسیاری در مورد  دلایل خرابی باتری گوشی  وجود دارد، این تحقیقات به نتیجه ای نمی رسد و افراد پاسخ سوال خود را نمی گیرند. در این مقاله قصد داریم به طور کامل واقعی بودن یا نبودن معایب فست شارژر و در کل ضررهای کابل شارژر فست شارژ را بررسی کنیم و پاسخ های شفافی برای سوالات زیر بیان کنیم:

-چگونه بفهمیم گوشی فست شارژ است؟

-استفاده از شارژر فست شارژ برای گوشی معمولی، کار اشتباهی است؟

-آیا شارژر فست شارژ ضرر دارد؟

-معایب فست شارژ چیست؟

 اما قبل از بررسی این سوالات و بیان پاسخ آن ها به توضیح کوتاهی در مورد تکنولوژی فست شارژ می پردازیم.

شارژر فست شارژ سامسونگ و هواوی

تکنولوژی شارژ سریع یا فست شارژ چیست و چه تاثیری روی باتری گوشی دارد؟

تکنولوژی Fast Charging که امروزه در اکثر گوشی های هوشمند وجود دارد، با هدف افزایش سرعت شارژ شدن گوشی طراحی شده است. اگر بخواهیم سرعت شارژ شدن باتری لیتیومی گوشی های هوشمند را افزایش بدهیم باید ولتاژ و آمپر بیشتری به باتری وارد کنیم. اما وارد کردن ولتاژ بیشتر، باعث گرم شدن باتری و در نتیجه کاهش طول عمر یا حتی آتش گرفتن باتری می شود!

نمی توان گفت تکنولوژی فست شارژ هم با افزایش توان ورودی، باعث خراب شدن باتری گوشی می شود. زیرا چیپست، کابل و فناوری مورد استفاده در گوشی های فست شارژ و کابل شارژ مخصوص آن، از مشکلات این چنینی جلوگیری می کند. بنابراین استفاده از شارژر فست، هیچ مشکلی برای باتری گوشی به وجود نمی آورد. اما بسیار مهم است که بدانید گوشی شما قابلیت فست شارژ را دارد یانه. اگر در مورد پشتیبانی گوشی خودتان از تکنولوژی شارژ سریع اطلاعی ندارید، به سادگی می توان این موضوع را فهمید.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین هندزفری تک گوش برای مکالمه کدام است؟

تنظیمات فعال کردن فست شارژ در سامسونگ

چگونه بفهمیم گوشی فست شارژ است؟

اکثر گوشی های هوشمند جدید به خصوص گوشی های سامسونگ و گوشی های هواوی از تکنولوژی شارژ سریع و شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند. با این حال اگر نمی دانید گوشی موبایل شما جزو گوشی های فست شارژ است و از این تکنولوژی پشتیبانی می کند یا نه کافیست شارژر موبایل خود را چک کنید.

روی بدنه فست شارژ سامسونگ، هواوی و تقریبا همه برند های دیگر، علامت فست شارژ وجود دارد. اگر علامت شارژر های فست شارژ را نمی شناسید می توانید به عکس پایین نگاه کنید. نوشته یAsaptive Fast Charging  روی بدنه شارژر ها نشان دهنده پشتیبانی از تکنولوژی فست شارژ می باشد. البته در صورتی که گزینه خاموش و روشن کردن قابلیت فست شارژ را در تلفن همراهتان پیدا کردید یعنی گوشی شما از این تکنولوژی پشتیبانی می کند.

Asaptive Fast Charging و شارژر فست سامسونگ

نکته ی مهمی که معمولا افراد به آن توجهی نمی کنند این است که از این روش برای تشخیص همه شارژر ها استفاده می کنند! بررسی نوشته Asaptive Fast Charging و علامت فست شارژ (آیکون جرقه یا رعد برق) روی بدنه شارژر گوشی تنها وقتی کاربردی است که قصد دارید از پشتیبانی قابلیت شارژر سریع توسط شارژر اورجینالتان آگاه شوید.

اگر می خواهید یک شارژر فست شارژ بخرید باید به خوبی محصول مورد نظر را بررسی کنید. چون بیشتر شارژر های تقلبی این نوشته و آیکون را روی شارژر دارند اما نشان دهنده اصالت کالا نیست. تحت هیچ شرایطی از شارژر های تقلبی و فیک استفاده نکنید.

گوشی فست شارژ سامسونگ و شارژر

استفاده از فست شارژر برای گوشی معمولی ضرر دارد؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از کسی درخواست شارژر کنید و در جواب شنیده باشید که شارژر موبایل آن ها فست شارژ است و شما نمی توانید از آن استفاده کنید! در چنین مواقعی برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که آیا استفاده از شارژر فست شارژر برای گوشی معمولی ضرر دارد؟

بسیاری از افراد فکر می کنند شارژر های فست شارژ با ولتاژ بالا به گوشی، سرعت شارژ شدن باتری را افزایش می دهند؛ پس شارژر هایی که از تکنولوژی فست شارژ پشتیبانی می کنند برای گوشی های معمولی ضرر دارند. در صورتی که این طرز فکر کاملا صحیح نیست. اساس تکنولوژی شارژ سریع، استفاده از ولتاژ بالا و یکسان برای همه گوشی ها نیست!  مثلا باتری گوشی سامسونگ J7 و باتری گلگسی j5 ،از فناوری فست شارژ پشتیبانی نمی کند و استفاده از شارژرهای فست شارژ به آن آسیب می رساند.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیفون ۱۴ کاربران هنگام استفاده از ترن هوایی با اورژانس تماس می‌گیرد!

یکی دیگر از باور های اشتباه در مورد استفاده از شارژر فست شارژر برای گوشی معمولی است. برخی افراد معتقد هستند گوشی هایی که قابلیت شارژ سریع را ندارند با شارژر فست شارژ، کمی زودتر شارژ می شوند! تمامی این باور ها اشتباه هستند. البته به دلایل دیگر مانند متفاوت بودن میزان ولتاژ ورودی، خروجی گوشی و شارژر پیشنهاد می شود تا جای ممکن از شارژر گوشی خودتان استفاده کنید.

در صورتی که از شارژر اصلی استفاده نمی کنید، می توانید با مراجعه به صفحه خرید شارژر اصلی، شارژر مورد نظر خود را با قیمت مناسب پیدا کنید. اگر گوشی شما از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می کند اما فکر می کنید سرعت شارژ شدن گوشی مثل قدیم است، باید این احتمال را در نظر بگیرید که ممکن است قابلیت فست شارژ گوشی شما خاموش باشد!

شارژ کردن گوشی سامسونگ با شارژر فست

چگونه فست شارژ را فعال کنیم؟

فعال کردن قابلیت فست شارژ کار بسیار ساده ای است. کافیست وارد تنظیمات گوشی خود شوید و گزینه Battery را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات باتری گوشی شوید. در مرحله بعدی کافیست گزینه Fast Cable Charging را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه، مدت زمان شارژ شدن گوشی به زیر 1 ساعت می رسد.

در صورتی که مایل بودید بعد از مدتی، قابلیت فست شارژ گوشی را خاموش کنید، با مراجعه به همین قسمت، گزینه Fast Cable Charging را خاموش کنید. همچنین می توانید از شارژر های معمولی که از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی نمی کنند، استفاده کنید.

جمع بندی کلی:

اگر نگران این هستید که به باتری گوشی آسیب وارد نکنید، بیشتر به کابل شارژ توجه داشته باشید. کابل شارژ های تقلبی به شدت به گوشی آسیب می رسانند و در نتیجه باعث خرابی باتری گوشی می شوند. از آنجایی که هزینه تعمیر ای سی شارژ گوشی و تعویض ای سی شارژ، بالاست پیشنهاد می شود تا جای امکان از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیا پاجی گوشی را از بین می برد؟ عوارض بازی پابجی چیست؟

آیا فست شارژ برای باتری گوشی ضرر دارد؟

بر خلاف تصور عموم، با توجه به اینکه در ساخت گوشی های فست شارژ، چیپست و فناوری مورد نیاز شارژ سریع به کار گرفته می شود، هیچ خطری باتری گوشی های فست شارژ را تهدید نمی کند.

آیا می توان از شارژر فست شارژ، برای گوشی های معمولی استفاده کرد؟

بله می توان از شارژر فست شارژ برای گوشی های معمولی استفاده کرد اما با توجه به تفاوت ولتاژ ورودی، توان شارژر و موارد دیگر بهتر است از شارژر اصلی خود گوشی استفاده کنید.

استفاده از شارژر معمولی برای گوشی فست شارژ ضرر دارد؟

با توجه به اینکه امکان خاموش و روشن کردن قابلیت فست شارژ در همه ی گوشی های فست شارژ وجود دارد، پاسخ این سوال “خیر” است.

چطور بفهمیم گوشی ما از تکنولوژی فست شارژ پشتیبانی می کند؟
اگر روی شارژر گوشی شما یک آیکون جرقه وجود داشته باشد، یعنی گوشی شما فست شارژ است. البته یک راه دیگری هم وجود دارد تا بفهمید گوشی شما فست شارژ است یانه. در این مقاله به توضیح درمورد آن پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا