لوازم جانبی

علت بیرون پریدن گوشی از برنامه در اندروید چیست؟ جلوی از کار افتادن دستگاه خود را بگیرید!

بیرون پریدن گوشی از برنامه در اندروید باعث سوختن موبایل شما می‌شود! یکی از دغدغه‌های بسیاری از کاربران، خارج شدن برنامه‌ها در سیستم‌عامل اندروید است که در برخی موارد این مشکل می‌تواند هشداری برای شما باشد!

این هشدار نشان دهنده اختلال در عملکرد سخت‌افزارهای پردازشی بوده که می‌تواند منجر به خرابی آن شود. البته در بعضی اوقات نیازی به نگرانی نیست و علت خارج شدن گوشی از برنامه‌ها می‌تواند از مشکلات نرم‌افزاری باشد. به‌هرحال برای این که از سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری بودن این مشکل اطلاع پیدا کنید بایستی ابتدا علت‌های اصلی آن را در گوشی هوشمند خود پیدا کنید.

ما سعی کردیم در این مقاله تمرکز خود را بر روی دلایل سخت‌افزاری مشکل بیرون پریدن گوشی از نرم‌افزار بگذاریم تا بتوانید با مطالعه آن‌ها از ایجاد مشکلات پر هزینه‌تر جلوگیری کنید. پس تا آخر مقاله همراه وب‌سایت جانبی باشید تا از دلایل این مشکل آگاهی پیدا کنید.

1- استفاده از حالت Battery Saver (بهینه‌سازی باتری)

در بسیاری از مواقع زمانی که گوشی شما در حالت ذخیره انرژی باشد، عملکرد نرم‌افزارها دچار مشکل شده و می‌تواند منجر به بیرون پریدن برنامه‌ها در گوشی شود. این مشکل به‌دلیل محدود شدن پردازنده یا CPU گوشی به‌وجود می‌آید و کافیست برای رفع آن، حالت ذخیره انرژی را خاموش کنید.

 حالت ذخیره انرژی باعث محدودیت در پردازش برنامه‌ها می‌شود

به‌صورت کلی CPU گوشی وظیفه پردازش و اجرای نرم‌افزار یا بازی‌ها را دارد و از چند هسته نیز تشکیل شده است. برخی از هسته‌های پردازنده وظیفه اجرای کارهای سنگین را بر عهده دارند و زمانی که Battery Saver روشن باشد، این هسته‌ها غیر فعال یا محدود می‌شوند. پس از ایجاد محدودیت نیز پردازش‌های گوشی برعهدۀ هسته‌های فرعی بوده و به‌همین دلیل پردازنده توان اجرای یکسری از برنامه‌ها یا بازی‌های سنگین را نخواهد داشت.

شما می‌توانید برای جلوگیری از بیرون پریدن برنامه‌ها در گوشی، ذخیره‌سازی انرژی باتری را غیرفعال کرده و به‌صورت معمولی از موبایل خود استفاده کنید. البته برخی از افراد به‌دلیل این که باتری گوشی آن‌ها ضعیف است، مجبور به استفاده از حالت ذخیره انرژی می‌شوند و برای رفع مشکل خود نیازمند تعویض باتری هستند. این کاربران می‌توانند با مراجعه به صفحه باطری موبایل بر اساس مدل دستگاه خود یک باتری با کیفیت تهیه نمایند تا دیگر نیازی به استفاده از Battery Saver نداشته باشند.

شاید این مطلب جذاب باشد
مشکلی در اتمام شارژ باتری تلفن بدون استفاده و بررسی راه حل وجود دارد

2- ناهماهنگ بودن برنامه‌ها با سخت‌افزار گوشی

یکی از مزایا سیستم‌عامل اندروید متن باز بودن آن است و می‌توان آن را در پلتفرم‌ها و سخت‌افزارهای مختلف راه‌اندازی کرد. البته این مزیت برای برنامه‌نویسان و کاربران گوشی‌های اندرویدی در برخی موارد تبدیل به یک عیب می‌شود و باعث ایجاد مشکل می‌شود.

شرکت‌های تولید کننده اسمارت فون‌های اندرویدی، انواع مختلفی از پردازنده‌های گرافیکی و مرکزی را بر روی گوشی‌های خود پیاده‌سازی می‌کنند؛ به‌عنوان مثال در برخی موبایل‌های سامسونگ شاهد استفاده از پردازنده‌های Tegraهستیم ولی شیائومی از پردازنده Snapdragon استفاده می‌کند.

ناهماهنگی بین سخت افزار و نرم افزار

وجود انواع مختلفی از سخت‌افزارها در گوشی‌های اندرویدی باعث می‌شود تا برخی از برنامه‌ها و بازی‌ها با سخت‌افزار گوشی هماهنگ نبوده و اجرا نشوند. توسعه دهندگان نیز سعی می‌کنند با ارائه چند ورژن مختلف از برنامه‌ها یا ارائه آپدیت‌های زیاد، این اختلالات را برطرف کنند و شما نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

البته در بعضی اوقات هیچ راه حلی برای رفع مشکل ناهماهنگی نرم‌افزار با سخت‌افزار وجود ندارد و حتی با آپدیت‌های مختلف نیز گوشی شما از برنامه خارج می‌شود. در این مواقع شما بایستی نرم‌افزار مورد نظر را در یک گوشی هوشمند دیگر اجرا کنید تا بدون مشکل بتوانید از برنامه استفاده کنید.

3- اجرای همزمان تعداد زیادی از نرم‌افزارها در اندروید

در گوشی‌های میان‌رده یا اقتصادی از پردازشگر یا حافظه‌های موقتی سطح متوسط یا ضعیف استفاده می‌شود و توان پردازشی زیادی ندارند. همین موضوع باعث می‌شود که در صورت اجرای چند برنامه مختلف به‌صورت هم‌زمان، پردازنده نتواند به‌خوبی فرآیندهای پردازشی آن‌ها را انجام دهد. در این مواقع برخی از برنامه‌ها اجرا نمی‌شوند یا درصورت اجرا شدن نیز، سریعا متوقف شده و پردازنده اجازه اجرا نمی‌دهد.

استفاده از چند برنامه به‌صورت هم‌زمان باعث بسته شدن آن‌ها می‌شود

خارج شدن گوشی از برنامه یا بازی‌ها در این حالت، می‌تواند باعث جلوگیری از ایجاد مشکل در CPU شود و نمی‌توان این موضوع را یک مشکل دانست. هر پردازشگر بنا بر مدلی که دارد از یک محدوده و توان پردازشی استفاده می‌کند و نمی‌تواند بیش از حدِ توان خود فعالیت کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ لپ تاپ محبوب در دیجی کالا (۹ آبان ۱۴۰۱)

برای رفع مشکل خارج شدن از برنامه‌ها بایستی نرم‌افزار یا بازی‌های در حال اجرا را ببندید. همچنین خرید یک گوشی با سخت‌افزار قوی‌تر نیز می‌تواند از ایجاد این مشکل جلوگیری کند.

به‌ غیر از اسمارت فون‌ها، در ساعت‌های هوشمند اندرویدی نیز این موضوع وجود دارد و در صورت اجرای چند برنامه به‌صورت هم‌زمان، سیستم‌عامل از برخی نرم‌افزارها خارج می‌شود. برای رفع این مشکل بایستی یک Smart Watch با پردازنده و رم قوی‌تر تهیه نمایید که با مراجعه به صفحه سفارش ساعت هوشمند می‌توانید بر اساس نیاز خود، آن‌ها را خریداری کنید.

4- ارتباط گلس با خارج شدن از برنامه‌ها در گوشی!

گلس گوشی می‌تواند در برخی موارد باعث خارج شدن اتفاقی گوشی از برنامه‌ها شود. این موضوع شاید کمی تعجب‌آور باشد ولی یکی از مشکلات جزئی که می‌تواند علت بیرون پریدن گوشی از برنامه در اندروید باشد، کیفیت بد گلس‌ها است.

احتمالا در برخی مواقع مشاهده کردید که با خیس شدن محافظ صفحه نمایش، اختلال‌هایی در انجام کارهای گوشی ایجاد می‌شود. این مشکل به شکلی است که حس می‌شود یک شخص نامرئی گوشی را کنترل می‌کند و شما هیچ کنترلی بر روی اجرای نرم‌افزارها نخواهید داشت.

مشکل گاست تاچ هنگام خیس شدن گلس گوشی

به مشکل عملکرد خودکار گوشی در هنگام خیس شدن گلس، گاست تاچ می‌گویند. با ایجاد این مشکل احتمالا شاهد خارج شدن ناگهانی از برنامه‌ها یا بازی‌ها خواهید بود و نمی‌توانید کنترلی بر روی این موضوع داشته باشید. البته برای رفع موقتی مشکل گاست تاچ کافیست که صفحه گوشی را خشک کرده و به ادامه کار خود با گوشی بپردازید.

گاست تاچ زمانی اتفاق میفتد که از گلس‌های بی‌کیفیت استفاده کرده باشید که برای رفع دائمی این مشکل نیز بایستی نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که با ورود به صفحه گلس گوشی، بر اساس مدل دستگاه خود یک محافظ صفحه نمایش با کیفیت خریداری کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه شارژ گوشی را ذخیره کنیم؟ 8 راه حل ساده اما کاربردی برای ذخیره شارژ باتری گوشی

5- دمای بالا CPU و RAM؛ مواظب سوختن آن‌ها باشید!

احتمالا در طول روز متوجه شدن داغ شدن گوشی خود شدید و حتی در برخی مواقع به علت داغی بیش از حد نمی‌توانید گوشی را به‌راحتی در دستان خود بگیرید. اصلی‌ترین علت پریدن گوشی از برنامه در اندروید نیز می‌تواند دمای بالا قطعات سخت‌افزاری باشد که موجب اختلال در پردازش نرم‌افزارها می‌شود.

دمای بالا گوشی باعث خارج شدن از برنامه‌ها در اندروید می‌شود

دمای بالا موبایل می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها فعالیت‌های بیش ‌از حد با گوشی است. همچنین استفاده از گارد یا قاب‌های بی‌کیفیت و بزرگ نیز می‌تواند باعث جلوگیری از پایین آمدن دمای سخت‌افزار گوشی شوند که باید آن را تعویض کنید. شما می‌توانید به صفحه قاب گوشی مراجعه کرده و برای رفع مشکل گرم شدن موبایل خود از قاب‌های با کیفیت و نازک استفاده کنید.

توجه داشته باشید که بیرون پریدن گوشی از برنامه‌ها، هنگامی که دمای گوشی بالا است یک هشدار یا نشانه برای شما به‌حساب می‌آید. بالا رفتن مداوم حرارت CPU یا RAM می‌تواند باعث خرابی آن‌ها شده و حتی تمامی قطعات گوشی شما را از کار بیندازد.

6- خارج شدن از برنامه‌ها در هنگام خیس شدن گوشی

اگر مقاله روشن نشدن گوشی بعد از خیس شدن را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که رطوبت و ورود آب به دستگاه، چه مشکلاتی را می‌تواند برای گوشی ایجاد کند! اگر از پس مشکل روشن نشدن گوشی برآمده باشید احتمالا شاهد یکسری اختلال‌ها در عملکرد موبایل خود خواهید بود. اجرا نشدن صحیح برنامه‌ها یا خارج شدن از آن‌ها به‌صورت مداوم، می‌تواند از مشکلات اصلی ورود رطوبت به داخل گوشی باشد.

خیس شدن گوشی باعث اختلال در پردازش آن می‌شود

در این مواقع بایستی گوشی را خاموش کرده و در مکانی قرار دهید که رطوبت و آب به‌صورت کامل از بین برود. به غیر از آب، ورود گرد و غبار به گوشی نیز می‌تواند عملکرد پردازشی را دچار مشکل کند که با تمیز کردن قطعات دستگاه می‌توانید این مشکل را نیز حل کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
علت کار نکردن یکی از گوشی های هندزفری بلوتوثی یا سیمی + راه حل

توجه داشته باشید که تهیه یک گوشی ضد آب می‌تواند از بسیاری مشکلات مانند اختلال در پردازنده و خارج شدن گوشی از برنامه‌ها جلوگیری کند. حتی اگر مقاله افزایش صدای هندزفری شیائومی را مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که ورود آب و گرد و غبار حتی باعث ایجاد اختلال در صدا گوشی نیز خواهد شد. خرید یک گوشی ضد آب به‌غیر از جلوگیری از مشکلات پردازشی، باعث سالم ماندن قطعات دیگر نیز می‎شود.

بهترین روش حل مشکل بیرون آمدن گوشی از برنامه چیست؟

گوشی‌های موبایل اندرویدی دستگاه‌های حساسی هستند و معمولا  به‌دلیل استفاده از سخت‌افزارهای ضعیف، مشکلاتی را در پردازش نرم‌افزارها مشاهده می‌کنیم. یکی از این مشکلات بیرون پریدن گوشی از برنامه‌ها در سیستم‌عامل اندروید است که در این مقاله 6 دلیل سخت‌افزاری آن‌ها را بررسی کردیم.

توقف برنامه‌ها یا بیرون پریدن از نرم‌افزار یا بازی‌ها می‌تواند یک نشانه از عدم عملکرد صحیح سخت‌افزار باشد. برای این که بتوانید علت بیرون پریدن گوشی از برنامه در اندروید را پیدا کنید، بایستی ابتدا با دلایل ایجاد این مشکل آشنا شوید.

به‌صورت کلی استفاده از حالت بهینه‌سازی باتری، ناهماهنگی بین سخت‌افزار گوشی و برنامه‌ها، اجرای هم‌زمان چند برنامه به‌صورت همزمان، بالا بودن دمای گوشی، برخورد آب به سخت‌افزارهای داخلی موبایل و گاست تاچ می‌تواند چند دلیل اصلی برای ایجاد مشکل بیرون پریدن از نرم‌افزارها باشد.

ما پیشنهاد می‌کنیم که یک گوشی ضد آب با باتری قوی و یک محافظ صفحه نمایش با کیفیت تهیه کنید تا دچار اختلالات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری در گوشی خود نشوید. عملکرد صحیح RAM و CPU گوشی برای رفع این مشکل اهمیت زیادی دارد که با خرید دستگاه قوی‌تر می‌توانید از آن خلاص شوید.

از نظر شما برای رفع مشکل توقف برنامه‌ها یا بیرون پریدن گوشی از آن‌ها چه راهکارهایی وجود دارد؟ حتما آن‌ها را در زیر همین مقاله و در بخش نظرات، درج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا