لوازم جانبی

ساده‌ترین راه‌های تشخیص گوشی قاچاقی از گوشی رجیستر شده را بشناسید

با داغ شدن بازار موبایل و تجهیزات الکترونیکی، عده زیادی به دنبال کسب سود از طریق واردات کالا و گوشی‌های قاچاق شده هستند. به همین دلیل برای جلوگیری از واردات کالای قاچاقی، طرح رجیستری موبایل در کشور پیاده‌سازی شد. در طرح رجیستری، تمام گوشی‌های رجیستر نشده امکان دسترسی به شبکه مخابرات را نخواهد داشت و پس از مدتی کوتاهی، گوشی به طور کامل غیر فعال خواهد شد.

بنا بر این باید دقت کنید که در هنگام خرید گوشی، گوشی قاچاقی نباشد و حتما کد IMEI آن در سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی (همتا) ثبت شده باشد. اگر نمی‌دانید که کد IMEI  چیست و چگونه باید آن را در سامانه همتا بررسی کرد در ادامه مطلب، همراه متخصصین فروشگاه اینترنتی جانبی، یکی از بزرگترین فروشگاه لوازم جانبی موبایل در ایران باشید.

کد IMEI چیست؟ با شماره شناسنامه گوشی آشنا شوید

به احتمال زیاد زمان خرید و فروش گوشی، نام IMEI به گوش شما رسیده است اما به طور دقیق نمی‌دانید که این کد 15 رقمی چه کاربردی دارد. IMEI (International Mobile Equipment Identity)  شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل است که روی تمام گوشی‌ها ست می‌شود. این کد برای هر گوشی به صورت اختصاصی تعبیه و از آن برای شناسایی گوشی استفاده می‌شود. این کد فقط برای گوشی قرار داده شده است و ربطی به سیم کارتی که درون موبایل می‌گذارید ندارد.

مهم‌ترین قابلیتی که IMEI به شما می‌دهد این است که در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن موبایل می‌توانید آن را از طریق شبکه مخابرات، مسدود یا ردیابی کنید. برای بررسی وضعیت رجیستری گوشی خود در سامانه همتا باید کد IMEI موبایل خود را از طریق روش‌هایی که در قسمت بعد به آن اشاره می‌کنیم پیدا و وضعیت آن را در سامانه بررسی کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
تویوتا کرولا ۲۰۲۳ با سیستم هیبریدی ارتقا یافته در ژاپن معرفی شد

کد IMEI چیست و چه کاربردی برای تشخیص گوشی قاچاقی دارد؟ - فروشگاه جانبی

روش پیدا کردنIMEI  در سیستم عامل‌ و دستگاه‌های مختلف

پیدا کردن کدIMEI  کار سختی نیست و شما می‌توانید فقط با چند حرکت ساده از آن، اطلاع پیدا کنید. معمولا کد IMEI پشت جعبه محصول حک شده است اما اگر جعبه محصول در دسترس شما نیست برای پیدا کردن IMEI به یکی از روش‌های زیر اقدام کنید.

  • سیستم عامل اندروید: برای پیدا کردن شناسه گوشی در گوشی‌های اندرویدی مسیر Settings > General > About را طی کنید.
  • سیستم عامل IOS: از قسمتSetting وارد قسمت About Phone شوید و به دنبال کد IMEI بگردید.
  • گوشی‌های سونی اریکسون و بلک‌بری: وارد بخشOption شوید و در قسمت Status کد را مشاهده کنید.
  • دریافت کد IMEI گوشی از طریق شماره‌گیری کد *#06#

روش‌های استعلام رجیستری موبایل با استفاده از کد IMEI

با توجه به بازار داغ موبایل‌های شرکت سامسونگ و اپل در ایران روی رجیستری این محصولات نظارت بیشتری انجام می‌شود. موبایل‌ یا تبلتی که کد IMEI آن در سامانه همتا وجود نداشته باشد قاچاقی است و از طرف مخابرات، دسترسی آن‌ به شبکه به طور کامل مسدود خواهد شد. به همین دلیل معمولا کسانی که از این موضوع بی‌اطلاع هستند دلیل خرابی گوشی را مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری مانند خرابی باتری موبایل سامسونگ یا آیفون می‌دانند. به همین دلیل هنگام خرید گوشی به کمک یکی از سه روش زیر وضعیت رجیستری گوشی در سامانه همتا را بررسی کنید و در صورت عدم وجود کد گوشی در سامانه همتا از خرید آن منصرف شوید.

استعلام رجیستری گوشی و تشخیص گوشی قاچاق از طریق سایت سامانه همتا

برای بررسی وضعیت رجیستری گوشی می‌توانید مستقیما از طریق سامانه همتا اقدام کنید. وارد آدرس https://hamta.ntsw.ir/Account/Login شوید و شماره موبایلی که با آن، گوشی رجیستر شده است را وارد کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ کیبورد محبوب در دیجی کالا (۱۴ مهر ۱۴۰۱)

پس از وارد کردن شماره موبایل، کدی به گوشی ارسال می‌شود که برای اهراز هویت باید آن را وارد کنید. پس از ورود به سامانه وارد قسمت استعلام اصالت دستگاه شوید.

کد IMEI  دستگاه را که  به کمک روش‌های قسمت‌ قبلی پیدا کرده‌اید را وارد کنید و منتظر اعلام نتیجه سامانه بمانید.

دقت کنید که زمان استعلام، مشخصات سیم‌کارت، باتری، مموری کارت و سایر وسایل جانبی اعلام نخواهند شد و تنها اطلاعاتی که خواهید گرفت مدل گوشی است که با کد IMEI مد نظر شما ثبت شده است. بهتر است در صورت مشاهده هر گونه مغایرت تا پیش از LOCK شدن گوشی برای تغییر اطلاعات رجیستری گوشی اقدام کنید.

تشخیص گوشی قاچاق در سایت سامانه همتا – فروشگاه جانبی

استعلام مالکیت گوشی از طریق شماره‌گیری کد #7777*

ساده‌ترین روش استعلام وضعیت رجیستری گوشی، شماره‌گیری کد #7777* است. وارد بخش اصالت گوشی شوید و پس از باز شدن صفحه، کدIMEI  گوشی مورد نظر خود را وارد کنید. پس از وارد کردن کد از طرف سامانه همتا پیامکی برای شما ارسال می‌شود که وضعیت رجیستری گوشی شما را اعلام خواهد کرد.

 استعلام رجیستری گوشی با شماره‌گیری کد #7777* - فروشگاه جانبی

استفاده از برنامه سامانه همتا

یکی دیگر از راه‌هایی که برای استعلام وضعیت رجیستری گوشی وجود دارد استفاده از اپلیکیشن اختصاصی سامانه همتا است. برنامه سامانه همتا در دو نسخه IOS و اندروید موجود است که می‌توانید آن‌ها را از استورهای معتبر دریافت و روی گوشی خود نصب نمایید.

ما در فروشگاه تخصصی جانبی مطالب کاربردی دیگری را درباره موبایل مانند چرا گوشی کارت حافظه را نمی‌خواند؟ بعد از گم شدن موبایل چه کنیم؟ و غیره را آماده کرده‌ایم که از طریق قسمت وبلاگ جانبی می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیا می توانیم خودمان تعویض درب پشت گوشی را انجام دهیم؟

استفاده از اپلیکیشن سامانه همتا برای اعلام مالکیت گوشی – فروشگاه جانبی

بهترین تجهیزات و اکسسوری موبایل را از فروشگاه جانبی بخواهید

خرید گوشی قاچاقی یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیافتد. روش‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توان با بررسی وضعیت گوشی از خرید کالای قاچاقی جلوگیری کرد که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم.

فروشگاه اینترنتی جانبی شرایطی را فراهم کرده است که مشتریان عزیز خود بتوانند تمام محصولات مورد نیاز خود را در سریع‌ترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت تحویل بگیرند. شما می‌توانید با مراجعه به بخش‌های مختلف سایت از تنوع محصولات و قیمت آن‌ها باخبر شوید. هدف ما کسب رضایت مشتری و برطرف کردن نیاز هم‌وطنان عزیزمان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا