لوازم جانبی

با کاربردی‌ترین روش‌های جلوگیری از سرقت اطلاعات موبایل آشنا شوید

سرقت گوشی به یکی از تلخ‌ترین اتفاقاتی تبدیل شده است که امکان رخ دادن آن برای هر یک از ما وجود دارد. نکته تلخ‌تری که نسبت به از دست رفتن گوشی و هزینه‌ای که برای آن خرج کرده‌ایم وجود دارد از دست رفتن اطلاعات گوشی است. سو استفاده از اطلاعات گوشی تنها با سرقت آن امکان‌پذیر نمی‌شود و به شیوه‌های مختلفی می‌توان اطلاعات موجود در موبایل را به سرقت برد و از آن استفاده کرد. برای جلوگیری از سرقت اطلاعات گوشی باید راه‌های دسترسی سارقین به اطلاعات را مسدود کنید و سپس به شیوه‌ای درست از اطلاعات خود در برابر هکرها محافظت کنید. برای آشنایی با روش‌های حفاظت از اطلاعات گوشی در برابر سارقین، همراه متخصصین جانبی، بزرگترین فروشگاه خرید لوازم جانبی موبایل در کشور باشید.

جلوگیری از سرقت اطلاعات با عدم استفاده از سخت‌افزار و وسایل جانبی نامطمئن

یکی از ساده‌ترین روش‌های انتقال ویروس و بدافزار به وسایلی مانند گوشی، لپ تاپ، تبلت و حتی تلویزیون استفاده از سخت‌افزارهای ویروسی است. معمولا هکرها به وسیله USB یاOTG  می‌توانند انواع ویروس و کرم را به سیستم و موبایل شما منتقل کنند و اطلاعات شما را به راحتی سرقت کنند. قبل از وصل کردن سخت‌افزار یا حافظه‌های جانبی به گوشی یا لپ تاپ خود با استفاده از آنتی ویروس‌های معتبر، سلامت سخت‌افزار را بررسی و سپس آن را به دستگاه خود وصل کنید.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید توجه به  فروشگاهی است که وسایل جانبی و سخت‌افزار مورد نیاز خود را از آن تهیه می‌کنید. از فروشگاهی معتبر وسایل جانبی موبایل خود را تهیه کنید و به فروشنده‌های دست‌فروش کنار خیابان‌ها اعتماد نکنید. شما می‌توانید با مراجعه به قسمت‌های مختلف سایت جانبی از تنوع مدل و قیمت هنذفری ساده، بلوتوثی و حتی وسایلی مثل مبدل OTG، فلش مموری لایتنینگ و غیره باخبر شوید و بهترین محصول را با تضمین سلامت از ما تحویل بگیرید.

شاید این مطلب جذاب باشد
با ۷ ابزار ضروری برای فریلنسرها آشنا شوید

اطمینان از امنیت اطلاعات گوشی با استفاده از وسایل جانبی قابل اطمینان – فروشگاه جانبی

در هنگام کار با وای فای عمومی از VPN  استفاده کنید

عده زیادی فکر می‌کنند که وی پی ان تنها برای رفع فیلتر کاربرد دارد درحالی که می‌تواند برای محافظت از شما در شبکه بسیار کاربردی و سودمند باشد. زمانی که به وای فای عمومی متصل می‌شوید ازVPN  استفاده کنید. اسفاده از وی پی ان باعث می‌شود که در آدرس بسته‌های اطلاعاتی که در شبکه جا‌به‌جا می‌کنید تغییر ایجاد شود و بسته‌های اطلاعات مخفی شوند. پنهان شدن بسته‌های اطلاعاتی مانع از دسترسی هکرها به آن‌ها می‌شود و می‌تواند از اطلاعاتی که در شبکه منتقل می‌شود در برابر سارقین محافظت کند.

با روشن کردن vpn  از سرقت اطلاعات گوشی جلوگیری کنید – فروشگاه جانبی

جلوگیری از سرقت اطلاعات گوشی با دانلود نرم‌افزار از استورهای قابل اعتماد

هیچ چیزی به اندازه نصب نرم‌افزارهای ویروسی و بدافزارها نمی‌تواند به سرقت اطلاعات شما توسط سارقین کمک کند. همواره برای نصب برنامه از نسخه‌های قانونی و معتبر آن استفاده کنید و از نصب برنامه‌هایی که سازنده و منتشرکننده مشخصی ندارند بپرهیزید. نرم‌افزارهای موجود در استورهای شناخته شده‌ای مثل اپل و گوگل پلی استور قبل از انتشار از جهت ویروسی و زیان‌بار نبودن بررسی می‌شوند و سپس انتشار پیدا می‌کنند. در صورتی که اپلیکیشن مورد نظر شما در استورهای معتبر یافت نمی‌شوند حتما از سایت‌های معتبر، آن‌ها را دریافت کنید.

دسترسی برنامه‌ها به اطلاعات و رم گوشی خود را محدود کنید

اگر دقت کرده باشید بسیاری از برنامه‌ها پس از نصب، با اعلام نوتیفیکشن به دنبال دریافت دسترسی به گالری، دوربین و سایر اطلاعات شما هستند. محدود کردن دسترسی برنامه‌ها می‌تواند کمک زیادی به حفاظت از اطلاعات شما بکند. برای اپلیکیشن‌هایی که مستقیما با دوربین، میکروفون و  سیستم موقعیت‌یابی (GPS) کار می‌کنند دسترسی را فقط به زمان استفاده از برنامه محدود کنید تا هکرها نتوانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

شاید این مطلب جذاب باشد
کاهش اندازه عکس در Android

داشتن پسوردی قوی؛ ساده‌ترین راه حفاظت از اطلاعات گوشی

چند بار پیش آمده‌است که برای شرایط مختلف از رمز 1234 استفاده کرده‌اید؟ قرار دادن رمزی قوی برای حساب‌های کاربری، برنامه‌ها، رم گوشی، گالری و غیره ساده‌ترین راهی است که امکان سرقت اطلاعات گوشی را پایین می‌آورد. هکرها معمولا با تست کردن رمزهای مختلف سعی می‌کنند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند و اولین رمزی که هر هکری آن را بررسی خواهد کرد دنباله اعداد خواهد بود.

برای قسمت‌های مختلف گوشی به ویژه رم، پسوردی سنگین و ترکیبی از حرف و رقم قرار دهید تا به راحتی قابل باز شدن نباشد. قیمت رم گوشی و موبایل هنگام دزدیده شدن به اندازه اطلاعات شخصی موجود در آن‌ها اهمیتی نخواهند داشت. بنا بر این به پسوردهای ست شده برای حافظه و باز کردن موبایل توجه کنید تا اطلاعات شما مورد سرقت قرار نگیرد.

داشتن پسوردی قوی برای جلوگیری از هک شدن اطلاعات

آپدیت کردن سیستم عامل و نرم‌افزارها را فراموش نکنید

شرکت‌های تولیدکننده اپلیکیشن زمانی که با مشکلی در عملکرد یا وضعیت امنیتی برنامه‌ها رو به رو می‌شوند پس از حل مشکل، نسخه جدید برنامه را به صورت آپدیت منتشر می‌کنند. به همین دلیل به روز بودن نرم‌افزارها و کم شدن باگ امنیتی در آن‌ها به جلوگیری از سرقت اطلاعات گوشی کمک زیادی می‌کند. چنین موضوعی در مورد سیستم عامل گوشی نیز صدق می‌کند. همواره گوشی خود را به آخرین ورژن سیستم عامل گوشی خود ارتقا دهید و مانع از سرقت اطلاعات آن توسط هکرها شوید.

با گرفتن Back Up خیال خود را از بابت امنیت اطلاعات گوشی راحت کنید

معمولا هکرها پس از سرقت و استفاده از اطلاعات شما سعی می‌کنند اطلاعات شما را به طور کامل نابود کنند. به همین دلیل، همیشه از اطلاعات خود بکاپ بگیرید و آن را در جایی امن نگه‌داری کنید. فضاهای ابری مطمئن با فضای زیادی که در اختیار شما می‌گذارند می‌توانند محیط مناسبی برای نگه‌داری از فایل‌های پشتیبان اطلاعات و تصاویر شما باشند. در صورت پاک شدن محتوای گالری خود توسط ویروس یا هکرها می‌توانید با روش‌های ساده ریکاوری عکس موبایل، آن‌ها را باز گردانید. دقت کنید که پس از ریکاوری از عکس و فایل‌های خود برای آن‌ها رمز تعیین کنید و با گرفتن بکاپ، خیال خود را از بابت نگه‌داری از آن‌ها راحت کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا بلندگوی رایانه من سر و صدا دارد؟

جلوگیری از سرقت اطلاعات گوشی در چند قدم ساده

در این مقاله سعی کردیم ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های حفاظت از گوشی را برای شما بیان کنیم. توصیه می‌کنیم که برای حفاظت از اطلاعات گوشی خود از تمامی روش‌هایی که ذکر شده است استفاده کنید تا بیشترین امنیت را برای اطلاعات گوشی خود فراهم کنید. اگر برای حفاظت از اطلاعات گوشی، روش دیگری را می‌شناسید خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا