لوازم جانبی

راهنمای خرید هدفون استودیویی ؛ هر آنچه باید در مورد مانیتورینگ هدفون بدانید

هر استودیوی حرفه ای به ابزارهای حرفه ای نیاز دارد. هدفون استودیو یکی از اصلی ترین و مهمترین ابزارهای هر استودیو است. مهم نیست که استودیوی خانگی دارید یا حرفه ای ، اگر می خواهید تولید موسیقی ، ویرایش و تنظیم سطح بالا را انجام دهید ، باید هدست استودیویی یا هدست نظارتی بخرید. در طرف دیگر ، ما سعی می کنیم به مهمترین نکاتی که هنگام تهیه هدفون حرفه ای نیاز دارید اشاره کنیم. بیشتر تماشا کنید.

هدفون حرفه ای لاکچری

راهنمای خرید هدفون استودیویی ؛ چه کسی نیاز به هدفون مانیتورینگ دارد؟

اگر تنظیم کننده ، تهیه کننده یا ویرایشگر موسیقی هستید ، خرید هدست نظارت استودیویی مهم است. هنگام ضبط صدای زنده ، هیچ دستگاهی مانند هدست نمی تواند به شما در بررسی دقیق صدای ضبط شده کمک کند. علاوه بر این ، هنگام مخلوط کردن می توان از هدفون در کنار بلندگو استفاده کرد. جزئیات کوچک همیشه در هدفون آنها نشان داده می شود. دی جی ها همچنین هنگام مخلوط کردن و CUE به هدفون استودیویی خوب نیاز دارند.

خرید هدفون استودیویی برای افرادی که فقط برای گوش دادن به موسیقی به هدفون نیاز دارند یا نوازنده حرفه ای نیستند توصیه نمی شود. اگر شما یکی از این افراد هستید ، خرید هندزفری با کیفیت بهتر انتخاب بهتری خواهد بود.

راهنمای خرید هدفون استودیویی و انواع هدفون

تکنیک های امروزی را از هدفون های استودیویی بیاموزید (پیروز شوید ، دریافت کنید)

وقتی برای خرید هدفون استودیو به بازار می روید ، با مدل های مختلفی روبرو می شوید. در بین انواع مختلف هدفون های استودیویی ، باید به دنبال گزینه هایی باشید که گوش شما را به خوبی می پوشاند و صدایی واقعی و بدون تقلب را برای شما فراهم می کند و سر و صدا را از بین می برد. بنابراین هدفون های موجود در گوشی اصلا مناسب نیستند. چندین نوع هدفون با گوش گیر وجود دارد:

شاید این مطلب جذاب باشد
معرفی بهترین هندزفری بلوتوث موجود در بازار ایران (بررسی بهترین مارک هندزفری)

هدفون اصلی و تمام اندازه استودیویی با فنجان گوش

این نوع هدست گوش را به طور کامل می پوشاند. فنجان های سنگین و ضخیم آنها از ورود و خروج سر و صدا جلوگیری می کند و صدا را کاملاً منزوی می کند. علاوه بر این ، صدای این هدفون بسیار با کیفیت و واضح است.

گوش بیش از حد ؛ هدفون با اندازه کامل با لنت گوش

از نظر ساختاری بسیار شبیه به هدفون های Circumaural هستند. این هدفون سنگین و بزرگ است ، اما علاوه بر پوشاندن کامل گوش ، مانند Circumaurals ، ناحیه گوش را نیز می پوشاند. به این ترتیب هنگام استفاده از آنها احساس بهتری خواهید داشت و احتمال خستگی گوش کمتر خواهد بود. کیفیت بالا و جلوگیری از سر و صدا از ویژگی های خرید هدفون استودیویی روی گوش شما است.

شایعات مربوط به نظارت مافوق صوت با لیوان گوش

این هدفون دارای فنجان یا پد نسبتاً کوچکتری نسبت به هدفون های Circumaural است. فنجان ها به جای دور گوش روی گوش قرار می گیرند. آنها به اندازه دو مدل قبلی بزرگ و سنگین نیستند. به این ترتیب ، صدای فوق العاده کمی سر و صدا ایجاد می کند. معمولا دی جی ها از این نوع هدفون استفاده می کنند. این مدل هدفون میان رده و کم هزینه برای دوستداران موسیقی و نوازندگان نیمه حرفه ای گزینه های خوبی است. همچنین می توانید نمونه های خوبی از Supra-aurals را در لیست لوازم جانبی موبایل بیابید.

تفاوت هدفون پشت باز و پشت بسته

هدفون های استودیویی با پشت باز یا بسته چیست و تفاوت بین آنها چیست؟

نکته دیگری که هنگام خرید هدفون استودیویی و هدفون نظارت حرفه ای باید در نظر داشته باشید باز یا بسته بودن هدفون است. در اینجا ما تفاوت بین هدفون باز و بسته را بررسی می کنیم.

شاید این مطلب جذاب باشد
کوالکام: سری گلکسی S23 فقط با پردازنده اسنپدراگون عرضه می‌شود

هدفون با پشت باز ؛ صدای واضح و طبیعی

هدفون های پشت باز شیارهایی در پشت دارند که به هوا اجازه می دهد از فنجان ها عبور کرده و به عنصر بلندگو برسد. بنابراین ، فشار در هدفون عقب باز نمی تواند باعث ایجاد صدا و جلوه های غیرمعمول شود. این مزیت همچنین از تشکیل پژواک داخلی جلوگیری می کند. در نتیجه ، صدای طبیعی تر و شفاف تری خواهید داشت. البته این امر عایق صوتی را نیز کاهش می دهد.

به این ترتیب ، وقتی نزدیک میکروفون هستید ، هدفون می تواند صدا کند. از آنجا که باس ارائه شده توسط هدفون عقب باز ناپایدار است ، معمولاً هنگام مخلوط کردن از آنها کمتر استفاده می شود. مگر در آخرین مراحل کار و زمانی که می خواهید صدای خروجی واقعی را بشنوید.

هدفون عقب بسته شده ؛ صدای کاملاً جدا شده بدون سر و صدا

خرید هدفون استودیویی در پشت بسته برای افرادی مناسب است که می خواهند صدایی کاملاً واضح ضبط کنند و فاصله کمی با میکروفون دارند. به این ترتیب ، آنها بهترین گزینه برای ضبط ضبط هستند. در هدفون های بسته ، صدا فقط یک راه خروجی دارد و آن مجرای گوش است. نویز به طور کامل حذف شده و صدای باس بهتری به دست می آید.

نکته مثبت دیگر این است که با حذف نویز ، می توانید جزئیات دقیق را هنگام مخلوط کردن تشخیص دهید. اما معایب هدفون های بسته استودیویی صدای مصنوعی است که کاملاً در قسمت سر تعبیه شده است. بنابراین ، هنگام میکس کردن نیز باید از بلندگو استفاده کنید تا صدایی طبیعی و واقعی داشته باشید. بنابراین ، شما باید یک بلندگو و بلندگوی بلوتوث به همراه این هدفون خریداری کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
تویوتا پریوس ۲۰۲۳ با طراحی جدید به‌زودی معرفی می‌شود

بهترین هدفون استودیویی

هنگام خرید هدفون استودیویی به چه نکاتی توجه کنیم؟

پس از انتخاب نوع و دسته مناسب برای خرید هدفون استودیو ، نوبت به مسائل فنی بیشتری می رسد. ظاهر بسیار مهم است ، اما آنچه واقعاً هدفون های واقعی و معمولی را متمایز می کند ، مشخصات فنی آنها است. مهم نیست بودجه شما چقدر است ، در هر صورت هنگام خرید هدست مانیتورینگ یا استودیو باید به امپدانس و فرکانس هدفون توجه کنید.

چه امپدانس و فرکانسی برای خرید هدفون بهتر است؟

هرچه امپدانس هدفون کمتر باشد ، ولتاژ مورد نیاز برای رسیدن به SPL (سطح فشار صوتی خاص) کمتر است. به این ترتیب ، می تواند صدای بلندتری را از طریق جک استاندارد هدفون ایجاد کند. به زبان ساده تر ، می توانید هدفون را بدون تقویت کننده و ابزار حرفه ای به دستگاه های معمولی مانند iPhone متصل کنید.

علاوه بر این ، دامنه فرکانس قوی نیز بسیار مهم است. هرچه محدوده فرکانس بیشتر باشد ، صداهای بیشتری را پوشش می دهد و این هنگام مخلوط کردن بسیار مهم است. زیرا می توانید با دقت به جزئیات صداها گوش دهید. بنابراین ، اگر می خواهید بهترین هدفون استودیویی را خریداری کنید ، امپدانس پایین و فرکانس بالاتر را انتخاب کنید.

مهم ترین نکات خرید هدفون مانیتورینگ

نکاتی که هنگام خرید هدفون استودیویی باید در نظر داشته باشید

موارد ذکر شده در بالا مهم هستند ، اما موارد کوچک دیگری نیز باید در نظر داشته باشید. مطمئن شوید هدفون هایی را انتخاب می کنید که استفاده از آنها راحت باشد. متخصص می تواند 8 تا 10 ساعت در روز به طور مداوم از هدفون خود استفاده کند. بنابراین ، علاوه بر راحتی ، دوام و کیفیت کار نیز بسیار مهم است. با برخی از انواع هدفون مانند ورزش ، اهمیت کیفیت ساخت افزایش می یابد. ما در ارائه بهترین هدفون های ورزشی به این لحظه مهم توجه ویژه ای کردیم.

شاید این مطلب جذاب باشد
مهم ترین سوالات کاربران در مورد استند رومیزی گوشی و استند ماشین

خلاصه کلی مقاله

در این مقاله ، ما راهنمای خرید هدست استودیویی را تهیه کردیم. هدفون استودیو و هدفون نظارتی از جمله هدفون های حرفه ای هستند که هنگام خرید باید به آنها توجه کنید. اگر سوالات بیشتری دارید یا تجربه خرید هدفون حرفه ای دارید ، می توانید نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. کارشناسان حرفه ای جانبی نیز به سوالات مهم شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا