لوازم جانبی

چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم؟ ساده ترین راه برای جلوگیری از خرابی تلفن

حتی با افزایش شدید قیمت گوشی ها در سال های اخیر ، حتی خرید گوشی های میان رده جدید به بودجه زیادی نیاز دارد. آیا به جای صرف هزینه زیادی برای خرید یک گوشی جدید ، نباید به افزایش عمر گوشی هوشمند فعلی خود توجه بیشتری داشته باشید؟ خوشبختانه روش های زیادی برای این کار وجود دارد. ما همچنین لیستی از مهمترین نکاتی را که می تواند از آسیب دیدن گوشی شما جلوگیری کند ، آماده کرده ایم. برای یافتن پاسخ صحیح به س “ال “چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم؟” ، ادامه مطلب را بخوانید.

پاک کردن برنامه های اضافه و سنگین از گوشی

1. با حذف برنامه ها و اطلاعات اضافی عمر گوشی خود را افزایش دهید

تقریباً همه کاربران تلفن های هوشمند لگ و تاخیر را تجربه کرده اند. در بیشتر موارد ، این به خاطر RAM کامل گوشی است. برنامه های اضافی را در پس زمینه باز کنید و حافظه داخلی کامل ، مصرف برق گوشی را افزایش می دهد. این ممکن است باعث خرابی باتری گوشی شود. خرابی باتری و خاطرات زیاد باعث می شود بسیاری از مردم گوشی های جدید بخرند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی و افزایش طول عمر گوشی ، کافی است برنامه ها و اطلاعات تلفن خود را که نیازی به آن ندارید حذف کنید.

2. عمر صفحه نمایش تلفن خود را با استفاده از شیشه افزایش دهید

یکی از دلایل اصلی تعویض تلفن ، خرابی یا خرابی صفحه است. قبل از اینکه هزینه های زیادی را برای تعمیر و تعویض صفحه بپردازید ، خرید یک شیشه یا محافظ صفحه خوب را در نظر بگیرید. عینک علاوه بر جلوگیری از آسیب دیدن صفحه نمایش ، عمر گوشی را نیز افزایش می دهد. زیرا از ضربه مستقیم روی برد تلفن نیز جلوگیری می کنند.

3. یک فیوز برای محافظت از سلامت گوشی خود و جلوگیری از آسیب

نصب کنید

شاید این مطلب جذاب باشد
کاستوم رام شیائومی چیست و چگونه آن را انجام دهم؟

پس از نصب محافظ صفحه ، باید از سایر اجزای تلفن خود محافظت کنید. فیوز و محافظ نمی تواند از همه ضربه ها جلوگیری کند ، اما استفاده از آنها احتمال آسیب جدی به گوشی را کاهش می دهد. روزانه هزاران و شاید میلیون ها نفر در سرتاسر جهان با مشکل انداختن گوشی خود و وارد کردن ضربات جبران ناپذیر به آن روبرو می شوند. بنابراین یک فیوز با کیفیت نصب کنید تا فکر شما در مورد آن راحت شود.

خاموش کردن گوشی برای افزایش طول عمر باتری

4. برای افزایش عمر باتری تلفن خود ، حداقل یکبار گوشی خود را خاموش کنید

این توصیه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ، اما این نکته ساده می تواند تأثیر بسزایی در افزایش طول عمر گوشی شما داشته باشد. هرگز کامپیوتر و لپ تاپ خود را چند هفته متوالی روشن نگذارید. زیرا می دانید که این امر عمر باتری و اجزای آن را کاهش می دهد. تلفن های هوشمند نیز در واقع یک کامپیوتر کوچک هستند. بنابراین ، در صورت استفاده طولانی مدت ، به عنوان مثال چند ماه یا سال بدون وقفه ، طول عمر آن را کاهش می دهد. این امر بیش از هر چیز بر طول عمر مادربرد ، پردازنده و باتری گوشی تأثیر می گذارد.

با این کار ظرفیت باتری در طول زمان کاهش می یابد. یکی از راه های افزایش ظرفیت باتری گوشی و افزایش طول عمر آن این است که حداقل هفته ای یکبار گوشی خود را حداقل برای چند دقیقه خاموش کرده و روی اجزای آن استراحت کنید. این ممکن است به اندازه پاسخ به س ofال نحوه افزایش طول عمر گوشی شما مهم نباشد ، اما قطعاً در دراز مدت تأثیر خواهد گذاشت.

5. تلفن های قدیمی را برای طول عمر بیشتر به روز نکنید

مارک های معروف تلفن های هوشمند معمولاً برای تلفن های دو نسل قبل به روز رسانی می کنند. اگر تلفن شما قدیمی تر از دو نسل قبلی است ، توصیه می کنیم از به روز رسانی های جدید استفاده نکنید. همانطور که تجربه نشان می دهد ، به روز رسانی تلفن های قدیمی ، به ویژه در مارک هایی مانند سامسونگ و اپل ، پایان خوبی ندارد. سیستم عامل های جدیدتر ویژگی های بیشتری دارند. اما این ویژگی های جدید همچنین نیاز به قدرت پردازشی بیشتری دارد. این باعث کند شدن ، کاهش سرعت تلفن و کاهش زمان شارژ می شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ گوشی موبایل محبوب در دیجی‌ کالا (۱۴ آبان ۱۴۰۱)

نحوه درست شارژ کردن گوشی و افزایش عمر باتری .

6. حفظ یک باتری قوی به ما کمک می کند عمر تلفن خود را افزایش دهیم

با پیشرفت فناوری تلفن ، سیستم های جدیدی ظهور کرده اند که با جلوگیری از شارژ مجدد ، به حفظ قدرت باتری گوشی کمک می کند. با این حال ، عادات بد در مورد نحوه استفاده و شارژ تلفن همچنان می تواند عمر آن را کوتاه کند. یکی از مهمترین لحظات در سلامت باتری ، رعایت فرمول 25 تا 75 درصد است. همیشه تلفن را قبل از رسیدن به 80 درصد شارژر از برق بکشید.

از طرف دیگر ، قبل از رسیدن به 20 ، تلفن خود را دوباره شارژ کنید. اگر از این فرمول پیروی کنید ، می توانید تلفن خود را تا 2500 بار بدون مشکل شارژ کنید. این حداکثر عملکرد باتری گوشی است. عدم انجام این کار باعث کاهش ظرفیت باتری پس از 500 بار شارژ می شود. توصیه می کنیم مقاله چگونه باتری گوشی را قوی نگه داریم تا از مهمترین آنها مراقبت کنید بخش مربوط به تلفن خود را بیاموزید.

7. در حین تمرین و انجام فعالیتهای خارج از منزل از تلفن خود مراقبت کنید

گذاشتن تلفن در جیب ، پخش موسیقی و ورزش یک تجربه سرگرم کننده است. اما اگر مراقب نباشید ، این می تواند عمر گوشی شما را کوتاه کرده و به آن آسیب برساند. تلفن های موجود در جیب شما ممکن است بر اثر عرق رطوبت هنگام ورزش آسیب ببینند. علاوه بر این ، انداختن تلفن هنگام تمرین یا ضربه زدن نیز بسیار رایج است. هنگام تمرین از هندزفری ضد آب استفاده کنید و تلفن خود را در فاصله ایمن نگه دارید. همچنین می توانید کیف های مخصوص گوشی تهیه کنید تا مجبور نباشید گوشی را در جیب خود بگذارید. این راه حل ها به ما کمک می کند عمر گوشی خود را افزایش دهیم.

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای خرید بهترین هدلایت خودرو

افزایش طول عمر گوشی با خرید استند موبایل

8. از لوازم جانبی مناسب برای مراقبت از تلفن هنگام رانندگی استفاده کنید

استفاده از ناوبری تلفن ، تماس و پخش موسیقی از برنامه های مهم تلفن هوشمند هنگام رانندگی است. اگر به هر دلیلی هنگام رانندگی از تلفن همراه خود استفاده می کنید ، باید مکانی مناسب و ایمن برای قرار دادن تلفن در نظر بگیرید. 15 درصد آسیب فیزیکی گوشی هوشمند در خودرو رخ می دهد. از خط و خش روی گوشی به دلیل اینکه در نزدیکی اجسام نوک تیز هستید ، مانند کلیدهایی برای بیرون انداختن گوشی از ماشین ، همه اینها مشکلاتی است که ممکن است برای شما پیش بیاید. قرار دادن پایه تلفن در مکانی مناسب در خودرو تا حد زیادی این مشکل را برطرف می کند. علاوه بر این ، اگر هنگام رانندگی گوشی خود را شارژ می کنید ، حتماً از شارژر فندکی اصلی و با کیفیت استفاده کنید تا به باتری گوشی آسیبی وارد نشود.

9. برای حذف بدافزار از آنتی ویروس استفاده کنید

پاکسازی تلفن از ویروس ها و بدافزارها یکی از راههای اصلی افزایش طول عمر گوشی شما است. ویروس ها با استفاده از منابع سخت افزاری گوشی آسیب های جبران ناپذیری را وارد می کنند. اگر پس از نصب یک برنامه جدید یا دریافت یک فایل با تبلیغات عجیب و غریب روبرو شدید ، تلفن را سریع و داغ کنید ، فوراً اسکن گوشی را در نظر بگیرید و از برنامه آنتی ویروس کمک بگیرید. برخی از بدافزارها برای انجام کارهای پیچیده طراحی شده اند و بنابراین فشار زیادی را به گوشی وارد می کند. در نتیجه احتمال آسیب به دستگاه وجود دارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چطور خرابی آی سی لایت گوشی را تشخیص بدهیم؟

بازی کردن با گوشی عمر باتری و عمرگوشی را کاهش می دهد از اجرای برنامه هایی که باعث گرم شدن بیش از حد تلفن شما می شوند خودداری کنید

تلفن های امروزی دارای سخت افزار قدرتمندی هستند که به راحتی می توانند بازی ها و گرافیک های سنگین را اداره کنند. اما به یاد داشته باشید که تلفن شما یک کنسول بازی نیست. همانطور که کیفیت بهترین دوربین های تلفن هنوز فاصله قابل توجهی با دوربین های دیجیتال دارد ، سخت افزار گوشی نیز همینطور است. استفاده مداوم از گوشی برای انجام بازی ها ، به ویژه بازی های بسیار سنگین ، قطعاً عمر دستگاه را کوتاه می کند. به طور کلی ، هر چیزی که باعث گرم شدن بیش از حد گوشی شود ، سلامت گوشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. برای ایمن نگه داشتن تلفن خود ، حتماً این توصیه را دنبال کنید.

خلاصه مقاله

در این مقاله ، ما سعی کردیم این س askال را مطرح کنیم “چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم؟” پاسخ دهید و راه های سالم نگه داشتن تلفن خود را بررسی کنید. اگر تجربه استفاده از این روشها یا روشهای دیگر را دارید ، خوشحال می شویم که تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا