لوازم جانبی

چرا پاور بانک به زودی شارژ را خالی می کند؟ بررسی مشکلات بانک های انرژی

پاوربانک ها دستگاه های بسیار مفیدی هستند که تلفن ها را در طول روز و زمانی که به شارژر دسترسی نداریم زنده نگه می دارند. با این حال ، این شارژرهای تلفن همراه ، مانند باتری های معمولی تلفن همراه ، ظرفیت محدودی دارند و می توانند با مشکلاتی روبرو شوند. تخلیه زودهنگام پاور بانک یکی از مهمترین مشکلاتی است که ممکن است ایجاد شود. اگر شما نیز با این مشکل روبرو شده اید و می خواهید بدانید که چرا پاوربانک به سرعت خالی می شود ، بیشتر مراقب باشید.

تست سلامت پاوربانک و شارژر همراه تست سلامت پاوربانک ، چگونه بفهمیم منبع تغذیه خراب است؟

در موارد خاص ، دلیل منطقی وجود دارد که بانک انرژی رقیق شود: تفاوت بین ظرفیت اسمی و ظرفیت اصلی بانک انرژی. معمولاً در حین شارژ انرژی کمی از دست می رود ، بنابراین طبیعی است که باتری 10000 میلی آمپر ساعتی شما فقط می تواند یک باتری 2500 میلی آمپر ساعتی (در مجموع 7500 میلی آمپر ساعت) تنها سه بار شارژ کند. اگر در زمان خرید پاور بانک به ویژگی ها ، فناوری ، مارک و کیفیت ساخت توجه کنید ، این عدد تا 9000 میلی لیتر است. تقویت کننده ها نیز در حال افزایش هستند.

اما اگر این مقدار به کمتر از دو برابر شارژ کامل باتری 2500 میلی آمپر ساعتی (کمتر از 5000 میلی آمپر ساعت) برسد ، دیگر نگران خراب شدن باتری خود نباشید. علاوه بر این ، علائمی مانند برق بانک بدون شارژ ، قطع و وصل مجدد در حین شارژ ، علائم فیزیکی مانند باد کردن و … نیز ممکن است نشان دهنده خرابی باتری شما باشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
دوربین آیفون ۱۴ پرو در رتبه‌ی دوم DxOMark قرار گرفت

علل آسیب به پاور بانک ؛ چرا پاور بانک به سرعت خالی می شود؟

پس از آزمایش پاوربانک ، اگر از خراب بودن و کم بودن آن مطمئن شدید ، باید به دنبال دلایل خرابی پاوربانک باشید. دلایل متعددی برای کاهش سریع شارژ برق وجود دارد که هر کدام معمولاً علائم خاصی دارند. هنگامی که علت اصلی را پیدا کردیم ، می توانیم تعیین کنیم که آیا پاور بانک قابل تعمیر است یا خیر.

همچنین ، اگر پاور بانک مشکل شارژ داشته باشد و شارژ نشود ، ما مقاله چرا Power Bank شارژ نمی کند Read> ارائه می دهیم. دلایلی که در زیر ذکر شد بسیار شبیه به دلایلی است که پاوربانک شارژ نمی کند.

استفاده از بهترین آداپتور برای پاوربانک از آداپتور برق مناسب استفاده نکنید و زمان شارژ را کاهش دهید

اگر منبع تغذیه به درستی شارژ نشود ، نمی تواند سایر دستگاه ها را به درستی شارژ کند. این اهمیت استفاده از آداپتور برق مناسب را نشان می دهد. آداپتور مناسب برای شارژ پاوربانک باید دارای شدت جریان و ولتاژ سازگار با پاوربانک باشد. در صورت عدم سازگاری در این بخش ، شارژ پاوربانک به سرعت تخلیه می شود. به عنوان مثال ، وقتی می خواهید پاوربانک اپل بخرید ، باید به دنبال آداپتور باشید که تقویت کننده و ولتاژ آن دقیقا برابر پاوربانک اپل باشد. بنابراین ، شارژرهای خود اپل بهترین گزینه هستند.

کابل شارژ نامناسب یکی از دلایل تخلیه منبع تغذیه است

کابل شارژ پاوربانک می تواند بر سرعت شارژ این دستگاه تأثیر بسزایی بگذارد. وقتی پاوربانک در حال شارژ شدن است ، اگر کابل مناسب نیست ، باتری پاوربانک به درستی شارژ نمی شود. در مقابل ، هنگامی که پاوربانک تخلیه می شود و انرژی ذخیره شده به تلفن ها یا دستگاه های دیگر منتقل می شود ، وجود کابل نادرست ، علاوه بر کاهش سرعت شارژ ، منجر به اتلاف انرژی نیز می شود. برای حل این مشکل ، بهتر است کابل شارژ قوی تری برای پاوربانک خود در نظر بگیرید. کابل هایی که همراه شارژر اصلی ارائه می شوند معمولاً از بالاترین کیفیت برخوردار هستند.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم؟

خرابی باتری پاوربانک هنگام پر شدن باتری پاوربانک

اگر متوجه تغییر ظاهر پاوربانک خود شدید ، ممکن است در باد کردن باتری پاوربانک مشکل داشته باشید. در این حالت ، شارژر همراه شما آخرین نفس های خود را می کشد. از سوی دیگر ، میزان رقیق شدن پاور بانک نیز در حال افزایش است. حداکثر 4-5 دقیقه تعمیر و نگهداری شارژ. اما چرا قدرت بانک در حال افزایش است؟ دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد. خرابی باتری به دلیل استفاده بیش از حد ، ضربه ، جریان شدید ، گرم شدن بیش از حد و غیره. این می تواند باتری شما را به یک دستگاه منفجر شده آماده انفجار تبدیل کند. در چنین مواردی ، باید مراقب ایمنی خود باشید و بلافاصله از یک کارگاه بازدید کنید.

خرابی سوکت شارژ پاوربانک و خالی شدن شارژ پاوربانک پریزهای پاوربانک خراب می شوند و ظرفیت آن را کاهش می دهند

یکی از شایع ترین دلایل کاهش ظرفیت پاور بانک خرابی پریز است. خرابی برق AC و جک USB منجر به قطع برق می شود. معمولاً در این حالت پاوربانک را می بینیم که بصورت سری خاموش و وصل می شود. گرمای اطراف سوکت ، شل بودن و وقفه های تصادفی آن نشان می دهد که سوکت شارژ یا USB باید تعویض شود. در برخی موارد ، بانک های انرژی با این مشکل قابل تعمیر هستند.

عدم پیروی از روش صحیح شارژ برای پاور بانک ها

پاوربانک ها تقریباً از فناوری مشابه باتری تلفن های هوشمند استفاده می کنند. به همین دلیل ، مانند باتری های معمولی ، ظرفیت این دستگاه های ذخیره انرژی در طول زمان کاهش می یابد. اما با استفاده مناسب و شارژ مناسب پاوربانک می توانید از کاهش ظرفیت آن و تخلیه سریع پاوربانک جلوگیری کنید. سعی کنید فرمول طلایی را از 25 تا 75 درصد دنبال کنید و شارژ برق را در این محدوده نگه دارید. همچنین از شارژ مجدد یا خاموش شدن کامل پاوربانک خودداری کنید. در نهایت ، نقش استفاده از آداپتور مناسب و کابل شارژ را فراموش نکنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
تشخیص نو یا کارکرده بودن گوشی با 5 روش

استفاده از گارد برای جلوگیری از کاهش ظرفیت پاوربانک منبع تغذیه را خیس کرده یا ضربه بزنید و شارژ را سریع تخلیه کنید

یکی دیگر از دلایل تخلیه سریع پاور بانک شوک یا خیس شدن است. ضربه های کوچک و بزرگ در نهایت می تواند به باتری و قسمت های داخلی پاوربانک آسیب برساند. قطره های کوچک آب نیز می تواند مضر باشد. در این حالت ، کارایی شارژر تلفن همراه کاهش می یابد و شاهد کاهش سریع درصد شارژ خواهید بود. استفاده از قاب و مراقبت از پاور بانک می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

مشکلات پاوربانک تقلبی و فیک کاهش سریع شارژ به دلیل خرید Fick Powerbank و مارک های مختلف

متأسفانه ، بسیاری از بانک های تقلبی در بازار وجود دارند که به همان قیمت محصول اصلی به فروش می رسند. یکی از نشانه های این گروه از بانک ها این است که به سرعت شارژ می شوند. علاوه بر این ، Fick Bank Passer می تواند به تلفن شما و سایر دستگاه ها آسیب برساند. به همین دلیل ، توصیه می کنیم پاوربانک اصلی را از یک فروشگاه معتبر مانند لوازم جانبی خریداری کنید.

خلاصه مقاله

در این مقاله سعی کردیم پاسخ مناسبی برای این س “ال “چرا دستگاه خودپرداز به زودی خالی می شود؟” پیدا کنیم. هنگامی که مشکل را پیدا کردید و آن را حل کردید ، می توانید در اکثر موارد ، مانند روز اول ، از دستگاه خودپرداز خود استفاده کنید. با این حال ، در مواردی مانند باد کردن باتری ، امکان تعمیر پاوربانک وجود ندارد. چه تجربه ای در این زمینه داشته اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. کارشناسان دستیار نیز برای پاسخ به سوالات مهم شما کار می کنند.

شاید این مطلب جذاب باشد
BMW با ارائه‌ بازی‌های درون خودرو سرگرمی جدیدی فراهم می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا