لوازم جانبی

راهنمای انتخاب لنز موبایل؛ تصاویر جذاب‌تری بگیرید!

با لنز موبایل می‌توانید تصاویری جذاب بگیرید. این روزها موبایل‌ها به یک دوربین همراه پیشرفته تبدیل شده‌اند. علاقه‌مندان به عکاسی با انتخاب یک گوشی خوب و مجهز به دوربینی با کیفیت قادر هستند، تصاویری بی‌نظیر را ثبت کنند. البته تکنولوژی به همین مقدار قانع نیست و تلاش می‌کند بالاترین کیفیت و جذابیت عکاسی با موبایل را ایجاد کند.

لنز موبایل یکی از لوازم جانبی موبایل است که می‌تواند حسابی شما را شگفت زده کند. در این مقاله می‌خواهیم به دو سوال مهم پاسخ دهیم. لنز موبایل چیست؟ و چطور یک لنز عالی برای گوشی موبایل انتخاب کنیم؟ اگر شما هم از عاشقان عکاسی و فیلم‌برداری با موبایل هستید، تا انتها همراه ما بمانید. اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله به شما کمک می‌کند بیشتر از همیشه از عکاسی با موبایل لذت ببرید.

لنز جانبی موبایل چیست؟

شاید 10 سال پیش باورش سخت بود که با تلفن همراه می‌توان جذابترین عکس‌ها را ثبت کرد. رشد روزافزون فناوری و ورود تکنولوژی‌هایی مثل دوربین‌های چندگانه، هوش مصنوعی و ارتقاء سیستم‌های ویرایش عکس، یک رویا را برآورده کرده است. رویایی که به کمک آن می‌توان در هر شرایطی بهترین عکس‌ها را ثبت کرد.

فناوری همچنان در حال پیشرفت است و البته علاقه‌مندان به عکاسی هم هنوز چالش‌هایی برای عکاسی با موبایل دارند. لنز دوربین موبایل یک گام روبه‌جلو دیگر برای افزایش کیفیت و جذابیت عکاسی است. لنز موبایل امکان تصویربرداری در شرایط مختلف را فراهم می‌کند. لنز موبایل بر روی دوربین گوشی شما نصب شده و کمک شما در عکاسی و فیلم‌برداری است. در حقیقت برای شرایط مختلف، لنزهای متفاوتی طراحی شده است. در قسمت بعدی انواع لنز موبایل را به شما معرفی می‌کنیم.

شاید این مطلب جذاب باشد
دوربین گلکسی S23 اولترا را یک شرکت چینی تأمین می‌کند، نه سونی

معرفی انواع لنز موبایل

انواع لنز موبایل؛ معرفی 5 لنز با کاربردهای مختلف

لنز موبایل با هدف عکاسی در شرایط متفاوتی طراحی شده است. 5 نوع از انواع لنزهای موبایل، معروف‌تر و کاربردی‌تر از سایر لنزها است. در ادامه این 5 نوع لنز موبایل را به شما معرفی می‌کنیم:

·      لنز واید و سوپر واید؛ مثل گوپرو عکاسی کنید

لنز واید برای عکاسی‌های دسته‌جمعی کاربرد دارند. لنز واید زاویه قابلیت عکاسی 120 درجه‌ای دارد. لنز سوپرواید امکان تصویربرداری با زاویه 140 درجه‌ای را فراهم می‌کند. مشخص است که این زاویه‌ها بسیار عریض بوده و می‌توانند نقاط زیادی را پوشش دهند. اگر کمی بین عکس‌هایی که با لنز واید و سوپرواید گرفته می‌شود، چرخی بزنید متوجه شباهت این عکس‌ها با عکس‌های ورزشی می‌شود. به عبارت دیگر خروجی این لنزها بسیار شبیه خروجی دوربین‌های گوپرو است. 

·      لنز فیش آی؛ دیدی 180 درجه‌ای هنگام عکاسی

یک پله بالاتر از لنزها واید، لنز فیش آی است. لنز فیش آی زاویه دیدی 180 درجه‌ای دارد. اگر این مقدار زاویه دید برای شما مناسب نیست، می‌توانید به سراغ لنز سوپر فیش‌آی با زاویه دیدی 325 درجه بروید. تصاویر خروجی دوربین‌هایی که از لنز فیش آی استفاده می‌کنند، به صورت نمیکره است. بهترین تصاویر Landscape را با این لنزها می‌توانید تهیه کنید.

·      لنز ماکرو؛ برای کسانی به جزئیات اهمیت می‌دهند

کسانی که حرفه‌ای عکاسی را دنبال می‌کنند، از اهمیت جزئیات آگاه هستند. لنز ماکرو برای تهیه و ثبت جزئیات بیشتر طراحی شده است. این لنز می‌تواند از سوژه‌های بسیار ریز در فاصله 10 تا 23 میلی‌متری عکاسی کند. عکاسی از مردمک چشم، گیاهان و البته حشرات کوچک از جمله کاربردهای این لنز است. عکاسی از موجودات یا اشیاء کوچک با لنز ماکرو لذت ویژه‌ای و البته خروجی‌ منحصر به فردی دارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
همه چیز درباره‌ی شارژر وایرلس

·      لنز CPL؛ رنگ‌های طبیعی و روشن

احتمالاً شما هم با ما هم نظر هستید که رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین المان‌ها در هر عکسی است. شما می‌توانید به کمک لنز سی پی ال، جذاب‌ترین تصاویر با رنگ‌های بسیار واقعی را ثبت کنید. لنز CPL اشعه‌های نور در زاویه‌های خاص را از بین می‌برد. مساله‌ای که باعث می‌شود خروجی تصویر شما بسیار طبیعی و واقعی‌ باشد.

·      لنز تله زمانی؛ از دور نزدیک سوژه باشید!

بزرگ‌نمایی یا زوم کردن با لنز خود گوشی تا حدی قابل انجام است. اما با استفاده از لنز تله زمانی می‌توان فراتر از حد معمول بزرگنمایی کرد. لنزهای تله بین 8 تا 12 برابر بیشتر از لنزهای معمولی قابلیت بزرگنمایی دارند. به کمک یک لنز تله می‌توانید از دور به سوژه نزدیک شوید.

یک اشتباه رایج؛ لنز موبایل کیفیت دوربین شما را افزایش نمی‌دهد!

پیش از اینکه راهنمای خرید یک لنز عالی برای گوشی را بررسی کنیم، بهتر است یک نکته را به خاطر داشته باشید. اگر دوربین شما 13 مگاپیکسلی است، نمی‌توانید با لنز افزایشی در مگاپیکسل و خروجی تصویر ایجاد کنید. به عبارت دیگر لنزها فقط برای کمک و عکاسی در شرایط مختلف طراحی شده‌اند و نمی‌توانند تغییری در کیفیت و قدرت دوربین گوشی شما ایجاد کنند.

لنز موبایل بر روی کیفیت تصاویر گوشی تاثیری ندارد

راهنمای انتخاب بهترین لنز موبایل

برای انتخاب بهترین لنز دوربین گوشی باید 3 نکته مهم را در نظر داشته باشید. در این قسمت از مقاله یک راهنمای جامع برای انتخاب بهترین لنز موبایل در اختیار شما قرار می‌دهیم!

استفاده از لنز ساده باشد

استفاده از لنز باید ساده و سریع باشد. سرعت در عکاسی اهمیت زیادی دارد. از طرف دیگر حتی کسانی که به صورت حرفه‌ای عکاسی را دنبال می‌کنند، نباید زمان زیادی را صرف وصل کردن و آماده‌سازی لنز کنند. دقت داشته باشید که لنزهای سنگین برای عکاسی کار را بسیار سخت می‌کنند. هرچقدر نحوه استفاده از لنز ساده‌تر و لنز سبک‌تر باشد، سرعت عکاسی شما افزایش می‌یابد.

شاید این مطلب جذاب باشد
یوتیوب کاربرانش را مجبور می‌کند ۱۰ تبلیغ پشت سر هم ببینند

جنس لنز و کیفیت ساخت؛ مهم‌ترین نکته در انتخاب لنز

جنس لنز و کیفیت آن اهمیت بالایی دارد. شیشه‌ای اپتیکال بهترین جنسی است که می‌توان در جنس لنز استفاده کرد. از طرف دیگر جنس بدنه هم باید مقاوم و سبک باشد. به طوری که به راحتی بتوان لنز را بر روی دوربین سوار و بلافاصله اقدام به استفاده کرد.

قیمت لنز؛ چقدر می‌خواهید خرج کنید

در انتخاب اکثر لوازم جانبی موبایل از کاور گوشی سامسونگ تا لنز، همیشه قیمت یک فاکتور مهم در تصمیم‌گیری است. پیشنهاد ما این است که اگر عکاس حرفه‌ای نیستید و قصد ندارید به صورت حرفه‌ای فعالیت داشته باشید، یک لنز با ویژگی‌های معمولی و قیمت مناسب انتخاب خوبی است. اگر هم حسابی شیفته عکاسی هستید، بهتر است وقت بگذارید و انواع لنزها را بررسی کنید. سپس می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای اینکه کار شما در انتخاب لنز ساده‌تر باشد، ما 3 تا از بهترین برندهای تولید کننده لنزهای موجود در بازار به شما معرفی می‌کنیم.

راهنمای انتخاب بهترین لنز موبایل

·      لنزهای OSiNO؛ عکس‌هایی با کیفیتی متفاوت

برند OSiNO، یکی از کمپانی‌هایی است که به ساخت لنزهای با کیفیت و عدسی‌های بسیار شفاف مشهور است. اگر با مشکل کدر شدن عکس ها مواجه هستیم، پیشنهاد می‌کنیم یک بار با استفاده از لنزهای این کمپانی اقدام به عکاسی کنید. نتیجه خارق‌العاده خواهد بود. بدون افت کیفیت می‌توانید جذاب‌ترین عکس‌ها را تهیه کنید. در ضمن در کنار خرید لنزهای برند اسینو پیشنهاد می‌کنیم مقاله علت تار شدن تصاویر گوشی را هم در وبلاگ جانبی مطالعه کنید تا بتوانید عکس‌هایی با کیفیت عالی ثبت کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
۲۰۲۳ سال گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های تاشو و رول‌شونده خواهد بود

·      لنزهای Lieqi؛ لنزهایی با قیمت متوسط

برند Lieqi به تولید لنزهای کلیپسی و ارزان قیمت شهرت یافته است. در تولید لنزهای لیکوئید از پلاستیک فشرده به جای شیشه استفاده می‌شود که این مساله افت تصویر را به همراه دارد. شاید مهم‌ترین دلیل شهرت این برند تولید لنزهایی ارزان قیمت و در انواع متفاوت است.

·      لنز  Easy Macro؛ بیشترین زوم را داشته باشیم

لنز  Easy Macro همان‌طور که از نام آن پیداست تنها اقدام به تولید لنزهای ماکرو میکند. بزرگنمایی بسیار زیاد و البته کیفیت بالای ساخت محصولات این شرکت، توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند. کیفیت ساخت لنزهای این کمپانی به قدری بالا است که به هیچ عنوان خط و خشی رو لنز نمی‌افتد. به همین دلیل لنزهای ایزی ماکرو را می‌توان در جیب یا کیف پول هم جابه‌جا کرد.

خرید انواع لنز موبایل از فروشگاه جانبی  

بهترین لنز موبایل را از جانبی تهیه کنید

در این مقاله به صورت کامل درباره لنز موبایل، راهنمای خرید یک لنز عالی و بهترین لنزهای موجود در بازار صحبت کردیم. اگر شما هم از عاشقان عکاسی هستید و می خواهید با تصاویر خود همه را شگفت زده کنید، کافی است سری به فروشگاه جانبی بزنید و بهترین لنز موبایل را تهیه کنید.

پیشنهاد می کنیم شما هم در پایین همین مقاله بهترین لنزها و تجربه خود از کار با لنز دوربین موبایل را برای ما بنویسید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا