لوازم جانبی

ساعت هوشمند؛ از آموزش تا جذاب‌ترین ترفند‌ها

جذاب‌ترین اتفاق چند سال اخیر دنیای دیجیتال، ساعت‌های هوشمند است. اگرچه گجت‌های جذابی در طی 5 سال گذشته وارد بازار شده‌اند اما کمتر گجتی به اندازه ساعت هوشمند توجه‌ها را به خود جلب کرده است. حضور برندهای بزرگی مثل اپل، سامسونگ و شیائومی در بازار ساعت‌های هوشمند از جذابیت این بازار برای مخاطبان حکایت دارد. در این مقاله به آموزش راه‌اندازی و استفاده از ساعت‌های هوشمند می‌پردازیم و جذاب‌ترین تکنیک‌ها و ترفندها را آموزش می‌دهیم. در ادامه همراه جانبی، بزرگ‌ترین فروشگاه لوازم جانبی موبایل در ایران باشید.

چطور ساعت هوشمند را فعال کنیم؟ آموزش راه‌اندازی ساعت هوشمند

اولین گام پس از خرید ساعت هوشمند، راه‌اندازی آن است. شیوه راه‌اندازی ساعت‌های هوشمند بسیار ساده و راحت است. در ادامه نحوه راه‌اندازی ساعت هوشمند را به شما آموزش می‌دهیم.

روش راه‌اندازی ساعت هوشمند و اتصال به گوشی‌های اندرویدی

  1. برای شروع بایستی بلوتوث دستگاه خود را روشن کنید. از منوی Notification bar قسمت Wireless and Networks می‌توانید بلوتوث دستگاه را روشن کنید.
  2. در ادامه باید ساعت هوشمند خود را به دستگاه متصل کنید. پس از روشن کردن بلوتوث، لیست دستگاه‌‌هایی که قابل اتصال به موبایل هستند برای شما نمایش داده می‌شود.
  3. حالا نوبت به روشن کردن ساعت هوشمند است. اگر دکمه پاور (Power) را نگه دارید، ساعت هوشمند شما روشن می‌شود.
  4. حالا باید نام ساعت هوشمند خود را در بین دستگاه‌ها پیدا کرده و انتخاب کنید و گزینه Pair را انتخاب کنید.

نحوه راه‌اندازی ساعت هوشمند

استفاده از اپلیکیشن ویژه برای راه‌اندازی ساعت هوشمند

اکثر ساعت‌های هوشمند در کنار استفاده از روش مرسوم اتصال با بلوتوث، اپلیکیشن مخصوص خود را هم راه‌اندازی کرده‌اند. طرز کار با اپلیکیشن‌ها بسیار راحت است. ما در این قسمت صرفاً طرز کار با اپلیکیشن اندرویدی SpeedUp را توضیح می‌دهیم اما شما می‌توانید از همین روش برای اتصال ‌ساعت هوشمند خود به هر اپلیکیشنی استفاده کنید.

  1. ابتدا اپلیکیشن SpeedUp را دریافت و بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.
  2. سپس بلوتوث دستگاه را فعال کنید.
  3. به دنبال نام ساعت هوشمند خود در بین دستگاه‌های فعال بگردید.
  4. پس از پیدا کردن نام ساعت، به دنبال گزینه Bond باشید و این گزینه را انتخاب کنید.
  5. پس از کلیک بر روی این گزینه یک نوتیفیکیشن بر روی ساعت نمایش داده می‌شود که بایستی آن را تایید کنید.
  6. سپس می‌توانید از طریق گزینه Sync Setting ساعت هوشمند و تلفن همراه خود را به یکدیگر سینک کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
مشخصات فنی ردمی K60 ،K60 پرو و K60SE لو رفت

چند تکینک برای ساعت‌های هوشمند اندرویدی

تا اینجای مقاله با نحوه راه‌اندازی ساعت هوشمند آشنا شدیم. راه‌اندازی ساعت‌های هوشمند اپل یا همان اپل واچ بسیار ساده‌تر است. به محض روشن کردن ساعت، می‌توانید نسبت به سینک کردن دستگاه و گوشی اقدام کنید. به همین  دلیل از این قسمت مقاله می‌خواهیم چند تکنیک جذاب و حرفه‌ای که احتمالاً از آن‌ها بی‌خبر هستید را به شما معرفی کنیم. پیش از ادامه مقاله پیشنهاد می‌کنیم اگر از اپل واچ دارید، سری به دسته‌بندی خرید بند اپل واچ بزنید و زیباترین بند را برای ساعت هوشمند خود انتخاب کنید. ما ابتدا تکنیک‌های مربوط به ساعت‌های هوشمند اندرویدی و سپس اپل واچ را بررسی می‌کنیم.

چگونه ظاهر ساعت را تغییر دهیم؟

اگر نسخه اندروید ساعت هوشمند شما 2 است، انگشت خود را بر روی صفحه به سمت چپ یا راست بکشانید. اگر نسخه اندروید شما 1.5 است باید انگشت خود را بر روی صفحه قرار داده و نگه دارید. سپس می‌توانید ظاهر ساعت را تغییر دهید. در ساعت‌های اندرویدی از طریق دکمه چرخ‌دنده می‌توانید تنظیمات بیشتری را مربوط به ظاهر ساعت مشاهده و انجام دهید.

 آموزش تغییر ظاهر ساعت هوشمند

در صورتی که می‌خواهید خیلی سریع به بخش تنظیمات ساعت هوشمند خود دسترسی داشته باشید می‌توانید انگشت خود را از راست و یا چپ به سمت دیگر بکشید. ما در وبلاگ جانبی در خصوص اتصال دستگاه‌های مختلف به یکدیگر مقالات آموزشی زیادی را تهیه کرده‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم خود را به این مقاله محدود نکنید و مقالات دیگر ما را هم مطالعه کنید. مقاله چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم علاوه بر همپوشانی با مقاله موجود شما را با یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های ساعت های هوشمند آشنا می‌کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه بفهمیم تاچ گوشی یا LCD خراب است؟

چطور نوتیفیکیشن‌های ساعت اندرویدی را مشاهده کنیم؟

برای مشاهده اعلان‌‌ها کافی است انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا بکشید. سپس می‌توانید اعلان‌ها را مشاهده و آن‌ها را حذف کنید.

چطور با صدا ساعت هوشمند اندرویدی را کنترل کنیم؟

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های ساعت هوشمند اندرویدی امکان ارسال دستورات صوتی است. برای شروع کافی است OK Google را بگویید. برخی از مهم‌ترین دستورات صوتی ساعت هوشمند اندرویدی به شرح زیر است:

  1. اگر عبارت Take a Note را بگویید یک صفحه یادداشت برای شما باز می‌شود.
  2. با گفتن عبارت Remind Me to یک یادآور برای شما ساخته می‌شود.
  3. اگر عبارت Show me my Steps را بگویید می‌توانید اطلاعات کامل از میزان قدم‌هایی که برداشته‌اید را مشاهده کنید.
  4. با گفتن عبارت Send a Text to می‌توانید به یکی از مخاطبانتان پیامک ارسال کنید.
  5. با بیان عبارت Send a Email To می‌توانید به یکی از مخاطبان خود ایمیل ارسال کنید.
  6. اگر عبارت Send a Hangouts را بگویید از طریق این اپلیکیشن امکان ارسال پیام را خواهید داشت.

 چطور بر روی ساعت هوشمند، برنامه‌های جدیدی نصب کنیم؟

در نسخه اندروید 1.5 ساعت‌های هوشمند امکان نصب مستقیم برنامه وجود ندارد و باید به همان برنامه‌های موجود اکتفا کنید. اما در نسخه 2 می‌توانید از طریق گوگل پلی برای ساعت هوشمند خود برنامه‌های مختلفی نصب کرده و با گوشی خود تمامی اطلاعات را سینک کنید.

چند تکنیک جذاب برای اپلی‌ها؛ اپل واچ پرچمدار ساعت‌های هوشمند

در بین تمامی کمپانی‌های حوزه فناوری اپل، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ساعت‌های هوشمند این کمپانی هم در بین تمامی پرچمداران قابلیت‌های ویژه‌ای دارند. اگر ساعت اپل دارید، در در این قسمت از مقاله همراه ما باشید تا جذاب‌ترین تکنیک‌های کار با اپل واچ را بررسی کنیم.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ هدفون بی‌سیم محبوب در دیجی کالا (۸ آذر ۱۴۰۱)

روشن و خاموش شدن اپل واچ با حرکت مچ

اگر مچ دست خود را به سمت صورت حرکت دهید، ساعت اپل روشن می‌شود. با گرداندن دست به سمت پایین ساعت خاموش خواهد شد. این مساله برگ برنده‌ای بزرگ برای کاهش مصرف انرژی است. البته می‌توانید این تنظیمات را تغییر دهید و از طریق ضربه زدن به ساعت، آن را روشن و خاموش کنید. یکی دیگر از قابلیت‌‌های جالب اپل واچ این است که می‌توانید از طریق منو تنظیمات را تغییر داده و هر موقع ساعت را روشن می‌کنید به آخرین بخشی که در آن حضور داشته‌اید، بروید.

Time to Stand؛ اپل نگران سلامتی شما

یکی از کاربردهای ساعت هوشمند، توجه آن‌ها به سلامتی است. یکی از اپلیکیشن‌های اپل واچ Time to Stand است. به کمک این قابلیت در صورتی که مدت زمان زیادی را در یک جا ساکن بنشینید، ساعت به شما هشدار می‌دهد که بلند شده و کمی قدم بزنید. اپل بیشتر از هر کسی نگران سلامتی شما است.

 اپل بهترین نرم‌افزارهای کاربردی را برای ساعت خود ارائه کرده است

HandOff هر کجا که می‌خواهید تایپ کنید

یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی آی او اس برای اپل واچ، HandOff است. برای مثال اگر یک پیام دریافت کنید و در حال پاسخ دادن به آن باشید و دلتان بخواهد ادامه پیام را از گوشی آیفون خود تایپ کنید، هیچ مشکلی وجود ندارد. هر زمان که به آیفون خود مراجعه کنید دقیقا پیام از همان جا که رها کرده‌اید آماده است. این یکی از قابلیت‌های جذاب و البته کاربردی اپل واچ است.

فروس تاچ؛ سنگ تمام اپل برای تجربه کاربری

همه افرادی که از اپل استفاده می‌کنند، از تجربه کاری این دستگاه تعریف و تمجید می‌کنند. شاید یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های اپل واچ که تجربه کاربری را بسیار لذت بخش کرده است، فورس تاچ است. به کمک فورس تاچ می‌توانید با میزان فشار انگشت خود بر روی نمایشگر به دستگاه دستوراتی را بدهید.

شاید این مطلب جذاب باشد
تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

هزاران اپلیکیشن برای جذاب‌تر شدن اپل واچ

اپل همیشه با ارائه اپلیکیشن‌های کاربردی، وفاداران به خود را راضی کرده است. در اپل واچ شما این امکان را دارید که هزاران برنامه کاربردی را برای گوشی خود پیدا و نصب کنید. از نرم افزارهای مالی تا پیش بینی هوا در اپ استور اپل موجود است که به راحتی می‌تواند ساعت‌ها شما را شیفته اپل واچ کند.

شما از تکنیک‌های اپل واچ برای ما بنویسید

هزاران تکنیک وجود دارد؛ شما برای ما بنویسید

در این مقاله ما تعدادی از تکنیک‌های جذاب کار با ساعتهای هوشمند را آموزش دادیم اما دنیای فناوری و تکنیک‌ها نامحدود است. به همین دلیل در پایان مقاله از شما می‌خواهیم که تکنیکها و ترفندهایی که در ساعت هوشمند خود استفاده می‌کنید را با ما به اشتراک بگذارید. نظرات شما به ما و هزاران مخاطب وبلاگ جانبی کمک می‌کند تا با قابلیت‌های ساعت های هوشمند بیش از پیش آشنا شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا