لوازم جانبی

راهنمای اتصال هندزفری بلوتوثی به گوشی های اندروید و آیفون

هدفون های بلوتوثی هیچ سیمی برای اتصال به دستگاه شما ندارد. بنابراین، اگر در اتصال هدفون بلوتوث به گوشی هوشمند خود مشکل دارید، قابل درک است اما نگران نباشید، اتصال هدفون به هر دستگاهی آسان است. در ادامه نحوه اتصال هندزفری بلوتوثی به آیفون و گوشی های اندرویدی بطور کامل توضیح داده شده است.

 

قبل از شروع، نکات زیر را بررسی کنید:

  • مطمئن شوید سطح صدای تلفن همراه شما خیلی کم یا قطع نباشد.
  • مطمئن شوید که گوشی و هدفون شما حداکثر سه فوت (حدود 1 متر) از یکدیگر فاصله داشته باشند. هرچه دو دستگاه به هم نزدیک تر باشند، اتصال بلوتوث قوی تر است.
  • مطمئن شوید که هر دو دستگاه شارژ دارند. نیازی نیست که این دستگاه ها کاملاً شارژ شوند، فقط به اندازه ای که به هنگام اتصال خاموش نشوند.

 

یکی از مشکلاتی که افراد در هنگام استفاده از هدفون های بدون سیم با آن برخورد می کنند، مصرف بالای باطری تلفن همراه است، در چنین شرایطی می توانید از پاوربانک استفاده کنید.

 

چگونه هدفون بلوتوثی را به آیفون متصل کنیم؟

  1. ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان setting شوید. (آیکون چرخ دنده)
  2. سپس بلوتوث را انتخاب کنید و روشن کنید.
  3. دکمه پاور هدفون را فشار داده و نگه دارید. برای اتصال هدفون بلوتوث به آیفون، باید حالت جفت شدن هدفون را فعال کنید. بسته به هدفونی که دارید، این کار باعث روشن شدن آن‌ها و فعال شدن خودکار بلوتوث هدفون می‌شود.
  4. در نهایت، هدفون خود را از لیست پایین صفحه انتخاب کنید. هدفون شما ممکن است با شماره مدل آن، که معمولا با یک سری حروف و اعداد نام گذاری شده، شناسایی شود.
شاید این مطلب جذاب باشد
سامسونگ باید یک مدل ارزان‌تر از گلکسی زد فولد تولید کند

 

توجه داشته باشید که تفاوتی بین اندروید و آیفون وجود ندارد ولی به هر حال ما مراحل را به شما میگوییم.

چگونه هدفون بلوتوثی را به گوشی های اندروید متصل کنیم؟

  1. ابتدا وارد قسمت تنظیمات شوید. می توانید این مورد را در برنامه های خود یا با کشیدن انگشت خود از بالای صفحه به پایین و کلیک کردن روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت راست پیدا کنید.
  2. سپس به بخش Connections یا اتصالات شوید.
  3. گزینه بلوتوث را انتخاب کنید.
  4. گزینه Scan در گوشه بالای سمت راست صفحه را انتخاب کنید تا دستگاه های قابل دسترسی به شما نشان داده شود.
  5. حالا نام هندزفری بلوتوث شما ظاهر میشود و شما میتوانید به آن ها متصل شوید.

بعد از اینکه برای اولین بار هدفون خود را به گوشی متصل کردید، دیگر لازم نیست دکمه Scan را فشار دهید. هنگامی که هدفون شما روشن است و در حالت جفت شدن است، در لیست دستگاه های بلوتوث نشان داده می شود. در واقع به محض روشن کردن بلوتوث، اگر بلوتوث گوشی شما روشن باشد، دستگاه ها به صورت خودکار به گوشی متصل می شوند.

 

نتیجه گیری

اکنون می دانید که چگونه هدفون بلوتوث خود را آیفون و گوشی های اندروید متصل کنید و همانطور که مشاهده کردید اصلا کار سختی نیست. اما اگر به هر دلیل نتوانستید هدفون بلوتوث را به گوشی متصل کنید به شما توصیه می کنیم مقاله چرا هندزفری بلوتوث به گوشی وصل نمی‌شود؟ را مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا