لوازم جانبی

تمیز کردن هندزفری ایفون

اگر هندزفری آیفون خود را تمیز نکنیم، به مرور کیفیت صدای آن کاهش پیدا می‌کند و ممکن است به انواع عفونت‌های گوش نیز مبتلا شویم. استفاده از هندزفری بخصوص ایرپاد‌ها در سالیان اخیر بسیار شدت یافته و کاربران زیادی برای تماس‌های تلفنی، شرکت در جلسات آنلاین، شنیدن موسیقی، پادکست و کتاب‌های‌صوتی از هندزفری استفاده می‌کنند.

 اما با استفاده مداوم و روزانه از هندزفری موم و چربی گوش به سرک گوشی‌های هندزفری می‌چسبند و درصورتی‌که به موقع هندزفری خود را تمیز نکنیم هم ممکن است که منافذ آن مسدود و کیفیت صدا کاهش پیدا کرده و هم در استفاده مجدد از آن، دچار انواع عفونت‌های مرتبط با گوش شویم. به همین دلیل این مقاله نگارش شده تا نحوه تمیز کردن هندزفری آیفون را بطور کامل بررسی و آموزش دهد.

چرا باید هندزفری آیفون خود را تمیز کنیم؟

چرا باید هندزفری آیفون خود را تمیز کنیم؟

ممکن است بعد از استفاده از هندزفری اپل خود آن را داخل کیف، جیب روی میز بگذارید. هر سطوحی آلودگی خاص خود را دارد. حتی هنگامی که هندزفری را با دست می‌گیریم آلودگی و باکتری‌های زیادی را جذب می‌کند. به همین دلیل ضروری است که هندزفری خود را هر چند مدت یکبار تمیز کنیم تا از عفونت گوش که بسیار پیچیده و خطرناک است جلوگیری کنیم.

چگونه هندزفری و ایرپاد آیفون را ضدعفونی کنیم؟

چگونه هندزفری و ایرپاد آیفون را ضدعفونی کنیم؟

 برای تمیز کردن هندزفری آیفون خود ابتدا دستمال خشک را آغشته به الکل 70 درصد کنید؛ سپس دستمال را به آرامی در قسمت بیرونی سرک‌های هندزفری بکشید. توجه کنید که الکل را روی سرک هندزفری نریزید در این‌صورت با نفوذ مایع ضدعفونی‌کننده به منافذ، هندزفری را خراب می‌کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
شیائومی پوکو C50 هفته اول آذر راهی بازار می‌شود

سطوح بیرونی که با موم، چربی و یا هر نوع آلودگی محیطی دیگر ممکن است آلوده شود؛ اما خوشبختانه با ضدعفونی کردن آن، می‌توانیم به راحتی از دست انواع جرم و آلودگی‌ها راحت شویم. لازم به ذکر است که با همین روش می‌توانید کابل شارژر آیفون خود را نیز ضدعفونی کنید. کابل شارژ به دلیل اینکه روی زمین نیز قرار می‌گیرد آلودگی محیطی بیشتری را جذب می‌کند.

نحوه تمیز کردن روکش‌های هندزفری آیفون

روکش‌های سیلیکونی را به راحتی می‌توانید از هندزفری بلوتوث خود جدا کنید. برای تمیز کردن روکش‌های سیلیکونی آن‌ها را با آب ولرم و مایع بشویید. سپس برای خشک‌کردن آن‌ها از دستمال میکروفایبر استفاده کنید. تمیز‌کردن روکش‌های سیلیکونی کار چندان سختی نیست و بعد از خشک‌شدن کامل، دوباره آن‌ها را در گوشی هندزفری خود به درستی وصل کنید. درصورتی‌که روکش‌های هندزفری پاره یا قابل استفاده نیست می‌توانید از وب سایت جانبی لوازم جانبی اپل خود را خریداری کنید.

نحوه پاک کردن و جرم‌گیری داخل هندزفری آیفون

برای تمیز‌کردن سطوح و منافذ داخلی هندزفری آیفون، می‌توانید از مسواک استفاده کنید. مسواک را به آرامی روی سرک‌ها بکشید تا هر گونه جرم، غبار خاک، موم گوش، چربی و… پاک شود. سپس با استفاده از خلال دندان جرم‌های داخل هندزفری را خارج کنید. احتیاط کنید که خلال دندان داخل منافذ نشکند و خیلی به عمق منافذ کاری نداشته باشید.

لازم به ذکر است که در هیچ‌صورتی از هرگونه اسپری کردن الکل، آب اکسیژنه به سطوح یا داخل منافذ ایرپاد خودداری کنید. از لوازمی مانند گوش پاکن، قلم‌مو، آب اکسیژنه الکل، دستمال میکروفایبر و… برای تمیز کردن هندزفری آیفون خود استفاده کنید تا به هندزفری آسیبی وارد نشود. چنانچه بعد از تمیز کردن هندزفری در متصل کردن هندزفری به گوشی خود دچار مشکل شدید پیشنهاد می‌کنیم که مقاله دلیل وصل نشدن ایرپاد به گوشی را حتما مطالعه و نسبت به رفع مشکل فوق مراحل ذکر شده در مقاله را دنبال کنید.

بهترین شیوه تمیز کردن هندزفری ایفون

6 نکته مهم هنگام تمیز کردن هندزفری آیفون

ایرپاد‌ پرو در برابر قطرات آب مقاوم است اما ضد آب نیست. اشتباه در همین نکته باعث می‌شود که با شستشوی احتمالی هندزفری خود هزینه‌ی سنگینی را به خود تحمیل کنید.

  • ایرپاد‌های اپل ضد آب نیستند پس به هیچ عنوان از آن‌ها در استخر، هنگام دوش حمام استفاده و یا آن‌ها رل زیر آب نگیرید.
  • برای تمیز کردن هندفری خود از دستمال نرم و خشک و بدون پرز استفاده کنید که به خوبی جرم و آلودگی از روی هندزفری برداشته و تمیز شود.
  • اگر هندزفری بلوتوث شما با عطر، موادشوینده، کرم ضد آفتاب‌ها، روغن؛ رنگ مو و… تماس داشت، برای از بین لکه، دستمال خشک و نرم را آغشته به آب کنید. سپس به آرامی روی سطوح هندزفری بکشید و در نهایت سریع با دستمال نرم و بدون پرز آن را خشک کنید.
  • توجه کنید درصورتی‌که از ایرپاد اپل استفاده می‌کنید قبل از اینکه آن‌ها را در باکس شارژ قرار دهید، ابتدا خشک کنید تا هنگام شارژ دچار اختلال و ایراد نشوند.
  • چنانچه صدای هندزفری خود را کم و زیاد می‌کنید و تغییری احساس نمی‌کنید. با گوش‌پاکن میکروفون و توری هندزفری را تمیز کنید تا کیفیت صدای هندزفری به حالت عادی برگردد. چنانچه مشکل کم‌شدن صدا هنگام مکالمه یا صدای هندزفری، همچنان باقی‌مانده جهت بررسی و رفع این مشکل، مقاله کم شدن صدای مکالمه گوشی آیفون را در جانبی بخوانید.
  • بعد از ضدعفونی هندزفری اپل خود، پس از خشک شدن کامل از آن استفاده کنید که موم و چربی گوش به سرک‌های هندزفری نچسبند.
شاید این مطلب جذاب باشد
دوربین گوشی شما به چند مگاپیکسل نیاز دارد؟

شما از چه روشی برای تمیزکردن هندزفری آیفون خود استفاده می‌کنید؟

کیپ‌شدن هندزفری آیفون با جرم و انواع آلودگی ممکن است روی کیفیت صدا تاثیر جدی بگذارد. کم شدن صدای هندزفری یا قطع و وصل شدن صدای هندزفری نیز می‌تواند به دلیل انواع جرم و آلودگی در منافذ ایرپادها باشد. با استفاده از دستمال میکروفایبر آغشته به الکل و قلم‌مو، مسواک و یا خلال دندان، انواع آلودگی و جرم‌های سرک‌های و روکش‌های سیلیکونی هندزفری که شامل موم، چربی و… است را به راحتی می‌توانید پاک کنید.

 چنانچه شما از روش دیگری برای تمیز کردن هندزفری آیفون خود استفاده می‌کنید نظرات خود را با ما و دیگر کاربران در بخش  کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا