لوازم جانبی

تعمیر پیکسل سوخته صفحه نمایش گوشی اندروید و آیفون

پیکسل مهمترین و کوچکترین بخش در صفحه نمایش گوشی های همراه است و هر پیکسل دارای نور، طول موج و دمای رنگ مشخصی نیز هست. احتمالا تجربه دیدن نقاط سیاه رنگ و یا رنگ های ترکیب شده در صفحه گوشی ها را نیز تجربه کرده باشید که نشان دهنده، سوختن پیکسل صفحه نمایش است. در ادامه قصد داریم به بررسی نحوه تعمیر پیکسل سوخته ال سی دی گوشی اندروید و آیفون بپردازیم.

پیکسل صفحه نمایش، اصلی ترین جز در تمام نمایشگر هاست

در هر صفحه نمایش با قرار گرفتن تعداد بسیار زیادی از پیکسل ها در کنار هم تصاویر و رنگ ها تشکیل داده می شوند. پیکسل هایی که دارای طول و عرض و فاصله ای کاملا دقیق از یکدیگر هستند. صفحه های نمایش و پیکسل های مورد استفاده برای انواع نمایشگر ها دارای انواع CRT، LCD و LED هستند.

تمامی نسل های معرفی شده از انواع پیکسل مورد استفاده برای نمایشگر ها از خود نور و رنگی ندارند و این ویژگی را از لامپ های کاتدی و یا فلورسنت دریافت می کنند. بدین معنا که هر پیکسل خود یک منبع نوری نیست، در حالی که در نسل جدید تکنولوژی OLED هر پیکسل خود یک منبع نوری جداگانه است.

پیکسل مرده ال سی دی کامپیوتر

هر پیکسل دارای سه یا در برخی موارد چهار ساب پیکسل است که از ترکیب آنها پیکسل نهایی حاصل می شود. در صورتی که هر یک از این ساب پیکسل‌ ها آسیب ببینند و یا در بخش مدارات الکترونیکی دچار مشکل شوند، مشکل خرابی پیکسل رخ می ‌دهد.

ایرادی که خود را به شکل پیکسل کاملا خاموش یا اصطلاحا پیکسل سوخته ، پیکسل سفید یا به اصطلاح پیکسل داغ و یا مشکلاتی دیگر نشان می ‌دهد. مشکلی که در ممکن است بر اثر ضربه نیز به وجود بیاید، مثلا زمانی که گوشی اپل یا سامسونگ از دستتان می افتد.

شاید این مطلب جذاب باشد
هندزفری بلوتوث و هولدر گوشی، فرشته های نجات شما در رانندگی!

استفاده از محافظ صفحه نمایش، تا حد زیادی جلوی ضربه وارد شده را می گیرد و احتمال آسیب پذیری صفحه نمایش را به شدت کاهش می دهد.

گلس های متفاوتی در بازار وجود دارد که شاهد نمونه های تقلبی فراوانی هستیم. تا جای ممکن سعی کنید از مراکز معتبر خرید کنید و از اصالت کالا مطمئن باشید. پیشنهاد می کنیم اگر موبایلتان فاقد گلس می باشد، حتما در اولین فرصت یک محافظ صفحه نمایش گوشی تهیه و نصب کنید.

نحوه شناسایی پیکسل سوخته ال سی دی گوشی

هر پیکسل آسیب دیده ای که به رنگ سیاه درآمده باشد به عنوان پیکسل سوخته شناخته می شود. این پیکسل ها در حقیقت خاموش شده اند و یا در هر سه ساب پیکسل دارای ایراد هستند. مشکلاتی که می تواند از خود پیکسل و یا اجزای پشتیبانی کننده نیرو الکتریکی آنها باشد.

در چنین حالتی بهترین رویکرد ممکن تعویض تمام صفحه نمایش است و اما توجه کنید که در صورت مشاهده پیکسل ها آسیب دیده تنها راه پیش روی شما تعویض صفحه نمایش نیست! گاهی ممکن است پیکسل صفحه نمایش گوشی شما گیر کرده باشد.

تعمیر پیکسل سوخته صفحه نمایش سامسونگ

مشکلی که به خصوص در صفحه نمایش گوشی های سامسونگ و اپل رواج بسیاری دارد. احتمال خراب شدن یا سوختن پیکسل مشکل رایجی در بین تمام گوشی هاست، اما لزوما نیاز به تعویض صفحه نمایش نیست. در صورتی پیکسل معیوب به حساب می آید که برای همیشه خاموش یا مشکی رنگ باشد و نتواند رنگ مورد نظر را نمایش بدهد.

مشکل سوختن پیکسل صفحه نمایش گاهی اوقات در نمایشگر ساعت های هوشمند مانند اپل واچ نیز پیش می آید. پیشنهاد می شود جهت جلوگیری از آسیب دیدن پیکسل های اپل واچ، برای خرید محافظ صفحه نمایش اپل واچ اقدام کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
مقایسۀ مانیتور گیمینگ با مانیتور معمولی

در چنین شرایطی کریستال مایع در زیر پیکسل ها به درستی توزیع نمی شود و نمایش رنگ و تصویر به مشکل می خورد. اما چطور به بررسی و پیدا کردن پیکسل سوخته صفحه نمایش بپردازیم؟

استفاده از نرم افزار ترمیم پیکسل مرده، راه حل مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی

در صورتی که صفحه نمایش گوشی اپل، سامسونگ، ال جی و یا دیگر برند ها دچار مشکل شده است، پیش از آنکه تصمیم به تعویض یا تعمیر صفحه نمایش گوشی بگیرید بهتر است ابتدا به بررسی اولیه بپردازید. امروزه نرم افزار های بسیاری وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها به آزمون رنگ پرداخته و مشکل را در وهله اول خودتان بررسی کنید. نرم افزارهایی که با استفاده از آن می توانید به بررسی پیکسل های معیوب بپردازید در ادامه معرفی می شوند.

تعمیر پیکسل های سوخته ال سی دی گوشی

 

برنامه LCD2، بهترین نرم افزار تعمیر پیکسل سوخته صفحه نمایش گوشی

نرم افزار LCD2 یک ابزار آنلاین برای بررسی پیکسل های گوشی است و با استفاده از آن می توانید طیف های رنگ را بررسی و تعمیر صفحه نمایش گوشی را انجام دهید. در صورتی که پیکسل های صفحه نمایش گوشی به اصطلاح گیر کرده باشند، می توانید با استفاده از نرم افزار تعمیر پیکسل سوخته گوشی، مشکل را رفع کنید.

استفاده از ابزار IsMyLcdOk برای تست سلامت نمایشگر گوشی

این نرم افزار که قابلیت استفاده به صورت پرتابل برروی ویندوز را دارد، امکان بررسی سلامت صفحه نمایش انواع گوشی های اپل، سامسونگ و دیگر برند های معروف گوشی را در اختیار شما قرار می دهد.

شاید این مطلب جذاب باشد
ساخت حساب کاربری شیائومی

برنامه Pixel Fix، بهترین نرم افزار تعمیر پیکسل سوخته آیفون

در صورتی که سیستم عامل مک استفاده می کنید و تصمیم به بررسی سلامت نمایشگر گوشی هوشمند خود دارید، می توانید از نرم افزار Pixel Fix استفاده کنید. این برنامه همانطور که انتظار می رود برای گوشی های اپل گزینه مناسبی است.

نرم افزار رفع عیب پیسکل های صفحه نمایش

برای تست سلامت گوشی های اندروید از Dead Pixels Test and Fix استفاده کنید

نرم افزار Dead Pixels Test and Fix که با استفاده از نام مستعار DPTF نیز شناخته می شود یک روش سریع و آسان برای تعیین و یا تعمیر پیکسل های مرده است. نرم افزاری کاملا رایگان که کاربری ساده ای دارد و همانند دیگر نرم افزارهای معرفی شده در تعیین پیکسل های معیوب یا سوخته صفحه نمایش گوشی به شما کمک می کند.

PixelHealer، نرم افزار تعمیر پیکسل صفحه نمایش کامپیوتر

یکی دیگر از نرم افزارهای کاربردی برای درست کردن صفحه نمایش معیوب برای کاربران ویندوز PixelHealer است. این برنامه نیز با ایجاد تحریک و شوک لازم به کمک شما می آید و شاید صرف هزینه های گزاف تعمیر را از روی دست شما بردارد.

با این توضیحات می توانیم به بررسی سوال بعدی برویم که برای تعمیر پیکسل معیوب چه باید کرد؟

تعمیر پیکسل سوخته صفحه نمایش بدون مراجعه به تعمیرگاه

در صورتی که مشکل صفحه نمایش گوشی شما خیلی حاد نباشد، یکی از بهترین راه های رفع مشکل خرابی صفحه نمایشی که موقتا خاموش شده است ایجاد تحریک است. برای تحریک کردن گوشی می توانید از دو رویکرد مختلف استفاده کنید.

  • با استفاده از نرم افزار یا ابزار مناسب سیگنال هایی که به سرعت درحال تغییر هستند را به پیکسل هدایت کنید.
  • منطقه معیوب را با استفاده از دست و فشار کم لمس کرده و حالت ماساژ دادن را به وجود بیاورید.
شاید این مطلب جذاب باشد
دستیار صوتی گوگل بدون اجازه شما صدای محیط‌تان شما را ضبط می‌کند!

پیدا کردن پیکسل معیوب صفحه نمایش

در صورتی که آسیب دیدگی صفحه نمیاش گوشی شما خیلی حاد نباشد با استفاده از روش های گفته شده و نرم افزارهایی که معرفی کردیم، می توانید بدون تعویض کامل صفحه نمایش آسیب دیدگی را برطرف کنید.

پس از اینکه مشکتان حل شد سعی کنید یک قاب مناسب برای گوشیتان تهیه کنید تا مجدد این مسئله برایتان پیش نیاید. وارد شدن فشار به صفحه نمایش گوشی و ضربه خوردن موبایل از دلایلی است که در نهایت منجر به سوختن پیکسل صفحه نمایش می شود. با مراجعه به صفحه گارد گوشی فروشگاه جانبی می توانید، طیف گسترده ای از قاب های موبایل را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا