لوازم جانبی

بررسی مزایا و معایب قاب ژله ای و مقایسه آن با قاب های دیگر

خرید قاب گوشی یکی از کارهایست که سلیقه، بیشتر از توجه به کارایی محصول در آن دخیل می شود و به همین دلیل افراد از خرید خود رضایت کامل پیدا نمی کنند. برخی از قاب های عروسکی و فانتزی با طرح های زیبایی ارائه شده اند اما کیفیت خوبی ندارند و نمی توانند به خوبی از گوشی محافظت کنند. از آنجایی که تنوع قاب های گوشی بسیار زیاد شده است، گاهی اوقات کاربران نمی دانند چه قابی برای گوشی بهتر است و در نهایت نمی توانند بهترین قاب برای گوشی خودشان را تهیه کنند. در ادامه این مقاله چند مدل قاب محبوب را معرفی کنیم که با آگاهی نسبت به معایب و مزایای آن ها، می توان خرید رضایت بخشی را تجربه کرد. البته اگر نوع قاب برایتان اهمیتی ندارد و به دنبال مارک خوب هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین مارک قاب گوشی را مطالعه کنید.

قاب ژله ای بخریم یا بامپر گوشی؟

قبل از اینکه بخواهید درمورد خرید قاب ژله ای، خشک، سیلیکونی یا هر مورد دیگری تصمیم گیری کنید، ابتدا باید تفاوت آن ها را بدانید. قاب ژله ای و قاب سیلیکونی دو مورد از محافظ های محبوب هستند که به خوبی از بدنه گوشی مراقبت می کنند. اما برای آن دسته از کاربرانی که بیشتر از شکستن صفحه نمایش، نگران آسیب دیدن بدنه هستند، خرید گارد گوشی اولویت دارد. اگر شما هم فکر می کنید قاب گوشی و گارد گوشی هیچ تفاوتی باهم ندارند، در اشتباه هستید. در ادامه به توضیحی کوتاهی در مورد گارد گوشی می پردازیم.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین وبکم‌هایی که همین حالا می‌توانید از دیجی‌کالا بخرید – مهر ۱۴۰۱

 گادر گوشی آیفون

گارد گوشی چیست؟ (گادر گوشی یا همان بامپر چه فرقی با قاب گوشی دارد؟)

گارد گوشی که با نام بامپر شناخته می شود، تنها از دور گوشی محافظت می کند. در صورتی که قاب گوشی، علاوه بر کناره ها و بدنه ی گوشی از درب پشتی آن نیز محافظت می کند. بامپر گوشی در مدل های مختلف تولید و عرضه می شود که از رایج ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بامپر فلزی: این مدل از بامپر ها کمی سنگین تر از بامپرهای پلاستیکی هستند و به خوبی از لبه های گوشی محافظت می کنند.

بامپر پلاستیکی: اگر دنبال رنگبندی های متفاوت هستید، بامپرهای پلاستیکی بهترین انتخاب برای شما هستند. گاردهای پلاستیکی در رنگ ها و طرح های مختلف عرضه می شوند که وزن نسبتا سبکی دارند اما به خوبی در برابر ضربه هایی که به بدنه گوشی وارد می شود، مقاوم هستند.

حالا با توجه به نوع کارایی گارد گوشی و قاب گوشی می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد. پیشنهاد می شود اگر قصد خرید بامپر گوشی را دارید حتما از محافظ صفحه نمایش باکیفیت استفاده کنید. زیرا بامپر تنها از بدنه و لبه های گوشی محافظت می کند و استفاده از گلس های پشت و رو همراه بامپر، احتمال آسیب دیدن گوشی را کاهش می دهد.

قاب ژله ای انواع گوشی

مزایا و معایب قاب ژله ای نسبت به بامپر چیست؟

در نهایت اگر بین بامپر و قاب ژله ای، انتخاب کردید که قاب ژله ای تهیه کنید بهتر است نگاهی به مزایا و معایب این قاب بیندازید. قاب های ژله ای وزن بسیار سبکی دارند، نرم هستند و به خوبی از گوشی محافظت می کنند. تنها نقطه ضعف قاب های ژله ای این است که بعد از مدتی رنگ آن ها تغییر می کند. البته اگر نمونه های اصلی این قاب ها را تهیه کنید، دچار این مشکل نخواهید شد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه مانیتور خود را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل کنیم؟

قاب های ژله ای خیلی زخیم نیستند و به خوبی از لبه های گوشی محافظت می کنند. گاهی اوقات این سوال برای کاربارن پیش می آید که قاب ژله ای بخریم یا خشک؟ باید به این نکته توجه داشته باشید که قاب های خشک به دلیل طراحی خاص و جنس محکمی که دارند به خوبی لبه های گوشی را نمی پوشانند. به همین دلیل لبه های صفحه نمایش گوشی در قاب های پلاستیکی و خشک، بیشتر در معرض آسیب هستند.

 قاب سیلیکونی

قاب سیلیکونی بهترین جایگزین برای قاب ژله ای گوشی

با توجه به اینکه قاب های ژله ای بعد از مدتی تغییر رنگ می دهند و مناسب گوشی های قدیمی نیستند، بهتر است از یک جایگزین مناسب برای آن استفاده کنید. معمولا گوشی های قدیمی که کناره های آن آسیب دیده یا درب پشت گوشی دچار آسیب و شکستگی شده است، ظاهر بسیار خوبی ندارد و قاب ژله ای شفاف برای آن ها، انتخاب مناسبی نیست. البته بهتر است با توجه به موقعیت قرارگیری باتری، در اولین فرصت برای تعمیر درب پشت گوشی اقدام کنید. با مراجعه به صفحه خرید درب پشت گوشی، درب موبایل خودتان را پیدا کنید و در اولین فرصت آن را تعویض کنید.

اگر به هر دلیل قاب ژله ای را دوست ندارید می توانید از قاب های سیلیکونی استفاده کنید. قاب های سیلیکونی بسیار مقاوم هستند، به خوبی از گوشی محافظت می کنند و از همه مهم تر در طیف گسترده ی رنگ بندی ارائه شده اند و برای هر نوع سلیقه ای، پاسخی دارند.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه عکس های موبایل حذف شده را بازیابی کنیم!

جمع بندی کلی: در نهایت پیشنهاد می شود با توجه به نوع گوشی، حتما برای خرید یک محافظ مناسب اقدام کنید. البته اگر به کیف گوشی هم علاقه داشته باشید می توانید با مطالعه مقاله راهنمای خرید بهترین کیف گوشی، نسبت به نکات مهم در خرید کیف گوشی آگاه شوید و با توجه به بودجه ای که در نظر دارید یکی از بهترین آن ها را خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا