لوازم جانبی

راهنمای کامل عیب یابی و حل مشکل قطع و وصل شدن شارژر گوشی با 4 ترفند

یکی از مشکلاتی که عده زیادی از خریداران لوازم جانبی گوشی با آن دست و پنجه نرم میکنند، مربوط به قطع و وصل شدن شارژر گوشی یا شارژ نشدن موبایل است. حتی اگر کابل شما نو هم باشد، بازهم این احتمال وجود دارد که گوشی شما به درستی شارژ نشوند.

در این مقاله قصد داریم ابتدا 4 دلیل احتمالی برای این مشکل پیشنهاد دهیم که شما میتوانید با شناسایی و عیب یابی آن ها، خیالتان را از بابت هرگونه قطع و وصلی شارژ گوشی راحت کنید. در بخش آخر هم به رایج ترین سوالات کاربران درباره شارژ نشدن موبایل پاسخ مختصر و مفید دادیم تا دیگر هیچ سوالی در این باره بی جواب نماند.

قطع و وصل شدن شارژ گوشی آیفون 

1-بی کیفیت بودن کابل شارژ

مهم ترین و شایع ترین دلیل شارژ نشدن گوشی همراه، مربوط به کابل شارژر است. کابل شارژر موبایل به دلیل اینکه دائماً با جریان برق در تماس است، یکی از آسیب پذیرترین لوازم جانبی در گوشی است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث میشود کابل شما نتواند به خوبی و با سرعت بالا گوشی را شارژ کند.

 به عنوان مثال، اورجینال نبودن کابل و کیفیت پایین آن میتواند در نحوه شارژ شدن گوشی شما تاثیر گذار باشد. توصیه ما این است که تا حد امکان کابل شارژ گوشی را از سایت های معتبر و شناخته شده تهیه کنید تا دیگر لازم نباشد برای یک کابل چند بار هزینه اضافی کنید.

2-خرابی آی سی شارژ گوشی

آی سی شارژ یکی از اساسی ترین قطعات در داخل هر اسمارت فون است که وظیفه تامین ولتاژ و جریان الکتریکی مورد نیاز در عملکرد گوشی همراه را به عهده دارد. دومین دلیل شایع در شارژ نشدن گوشی همراه میتواند عیب در آی سی شارژ گوشی باشد. برای اینکه مطمئن شوید این قطعه حساس در گوشی شما ایراد دارد یا نه، باید گوشی را حتماً در اختیار یک فرد متخصص قرار دهید.

شاید این مطلب جذاب باشد
پاوربانک تقلبی اصلی را شناسایی کنید

اگر هم وقت و حوصله کافی برای این کار را ندارید، میتوانید به مقاله تشخیص خرابی آی سی شارژ گوشی جانبی مراجعه کنید تا با روش های عیب یابی ic شارژ گوشی آشنا شوید و خودتان مشکل را حل کنید.

3-خرابی باتری گوشی

برخلاف کابل و آی سی شارژ، باتری موبایل ها معمولاً کمتر دچار خرابی میشوند. خصوصاً اینکه باتری های جدید با فناوری های روز فست شارژ به بازار عرضه میشوند و احتمال خرابی در آن ها به حداقل رسیده. با این حال هنوز هم ایراد های فنی زیادی در باتری گوشی ها دیده میشود که میتواند عامل اصلی برای شارژ نشدن، دیر شارژ شدن یا قطع و وصل شدن آن در گوشی شما باشد.

خوشبختانه نشانه های باتری خراب پنهان نمی‌ماند و شما میتوانید با چند ترفند ساده، از سالم بودن یا نبودن باتری گوشی خود مطمئن شوید. برای آشنایی با این روش ها، به مقاله 5 روش برای تشخیص خرابی باتری گوشی مراجعه کنید.

4-اشکال در پورت شارژر گوشی

اگر از سالم بودن 3 بخش دیگری که در این مقاله به شما معرفی کردیم، اطمینان کامل دارید حتماً باید نگاهی به پورت شارژ گوشی خود بیاندازید. سوکت شارژ موبایل ها با استفاده زیاد به مرور فرسوده میشود و این فرسودگی باعث از بین رفتن خارهای فلزی تعبیه شده در آن ها میشود.

 گوشی آیفون در حال شارژ

سوالات پرتکرار کاربران در مورد علت شارژ نشدن گوشی (با جواب!)

با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوانید بفهمید که سوالات متنوع و مختلف کاربران درباره قطع و وصل شدن شارژ گوشی ها تمامی ندارد. در این مقاله سعی کردیم سوالاتی که در میان تعداد بیشتری از کاربران مشترک است را در یک جا با پاسخ بیاوریم.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۶ قابلیت iOS 16 که باید همین حالا امتحان کنید

علت شارژ نشدن گوشی اپل چیه؟

یکی از مواردی که در گوشی های آیفون زیاد دیده میشود، خرابی کابل شارژ به خصوص در ناحیه بالای کابل است. طبق گفته اپل کابل های شارژ اپل به دلیل استفاده از مواد قابل بازیافت مقاوت کمتری نسبت به کابل های پلاستیکی دارد و همین مسئله باعث میشود که آیفون شما بعد از مدتی دیگر به درستی شارژ نشود.

فقط حواستان باشد که اگر تصمیم گرفتید کابل خود را تعویض کنید، حتماً به دنبال خرید کابل لایتینگ اصل آیفون باشید تا خیالتان راحت باشد که شارژر شما عمر مفید خود را به طور کامل پر میکند.

مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش و روشن

یکی از مشکلاتی که در گوشی های ساموسنگ زیاد دیده میشود، شارژ نشدن گوشی در حالت خاموش است. با بررسی نمونه های متعدد گوشی های سامسونگ، به این نتیجه رسیدیم که یکی از دلایل اصلی این مسئله، خرابی آی سی شارژ است. اما اگر مشکل شارژ نشدن گوشی در حالت روشن برای شما اتفاق بیافتد، احتمال خرابی در باتری، کابل شارژ یا پورت گوشی سامسونگ وجود دارد.

(البته هنوز هم این احتمال وجود دارد که ریشه مشکل شما ریشه دیگری داشته باشد. برای مطمئن شدن، باتری را به نزدیک ترین تعمیراتی معتبر نشان دهید)

علامت شارژ میاد ولی شارژ نمیشه سامسونگ

در این حالت گوشی از لحاظ نرم افزاری متوجه جریان برق شده ولی برق از طریق باتری به برد گوشی نمیرسد. دلیل های زیادی وجود دارد که این مشکل به وجود می‌آید ولی شایع ترین آن خرابی آی سی یا پورت شارژ گوشی است.

شاید این مطلب جذاب باشد
اندروید ۱۳ برای سری گلکسی S20 و نوت ۲۰ عرضه شد

گوشی اندروید در حال شارژ

مشکل دیر شارژ شدن گوشی چیه؟

باتری موبایل ها ماهیت مصرفی دارند و به مرور زمان ظرفیت واقعی خود را از دست میدهند. یکی از دلایلی که گوشی ها دیر شارژ میشوند یا اینکه سریع شارژ از دست میدهند، تمام شدن عمر مفید باتری آن هاست. شما میتوانید با تعویض باتری و خرید باتری اورجینال برای گوشی خود، تا حد زیادی این مشکل را از سر راه بردارید.

راه حل دیگر این است که گوشی خود را یک بار ریست فکتوری کنید. با این کار همه برنامه هایی که در حافظه گوشی ذخیره شده اند از بین میروند و سیستم عامل به باتری کمتری برای ادامه کار نیاز دارد.

علت قطع و وصل شدن شارژ فندکی چیه؟

به دلیل نوسانات نامنظم باتری ماشین ها، بُرد شارژرهای فندکی دچار مشکل فنی میشود. این مشکل معمولاً با قطع و وصل شدن شارژ خودش را نشان میدهد. برای اینکه از این مسئله تا حد امکان خوددکاری کنید، بهتر است به فکر خرید شارژر فندکی اصل و استاندارد باشید. این شارژرها با چیپ هوشمندی که دارند، آمپر مورد نیاز برای باتری گوشی را شناسایی میکنند و مقدار جریان برق مورد نیاز را در اختیار گوشی قرار میدهند.

نشان دادن درصد شارژ گوشی آیفون

علت کم شدن شارژ گوشی هنگام شارژ چیه؟

در موارد بسیار نادری ممکن است متوجه شوید که گوشی شما در هنگام شارژ به جای شارژ شدن، شارژ خالی میکند. این مسئله چند دلیل میتواند داشته باشد:

  1. آداپتور یا کابل شارژر شما معیوب است
  2. در بخشی از آی سی شارژ گوشی شما اتصالی وجود دارد
  3. باتری گوشی شما به معیوب است
  4. گوشی شما نیاز به فکتوری ریست دارد
شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه می توان ایرپاد دزدیده شده را پیدا کرد؟

همچنین اگر بطور مثال در باتری گوشی سامسونگ J7 دچار مشکل باشید میتوانید با تعویض باتری گوشی خود بعد از چک کردن موارد بالا مشکل را حل کنید.

تجربه شما در مورد قطع و وصل شدن شارژر گوشی چیست؟ اگر از روشی استفاده کرده اید که باعث حل شدن مشکل شما شده، آن را در بخش نظرات با بقیه به اشتراک بگذارید.

اصلی ترین دلیل شارژ نشدن گوشی همراه چیست؟

خراب شدن آی سی شارژ گوشی یکی از دلایل اصلی شارژ نشدن گوشی است. اما موارد دیگری وجود دارد که منجر به شارژ نشدن موبایل و یا قطع و وصل شدن شارژ گوشی می شود که از نمونه آن ها می توان به استفاده از کابل شارژر تقلبی اشاره کرد.

چرا شارژر فندکی قطع و وصل می شود؟

گاهی اوقات مشکل شارژ نشدن گوشی از موبایل شما نیست. این مشکل در شارژرهای فندکی بیشتر پیش می آید و دلیل آن، نقص فنی شارژر های فندکی است. این دسته از شارژر ها به دلیل نوسانات مختلف ماشین، زودتر خراب می شوند.

 علت قطع و وصل شدن شارژ گوشی چیست؟

قطع و وصل شدن شارژ گوشی دلایل زیادی دارد اما اصلی ترین آن ها خرابی کابل شارژ، خرابی ای سی شارژ، نوسانات برق و موارد دیگر است. در این مقاله به بررسی تمام سوالات رایج در مورد قطع و وصل شدن شارژ گوشی و دلایل این مسئله پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا