لوازم جانبی

آموزش فعال کردن حالت سیف مود اندروید و خروج از آن

ممکن است تا به حال این شرایط برایتان پیش آمده باشد که مریض شده باشید و به این فکر کنید که شما هیچ غذای بدی نخورده اید اما مکان های مختلفی رفته اید. در یک لحظه دلتان می خواهد این قابلیت را داشتید که به گذشته برگردید و ببینید کدام یک از مکان هایی که رفته اید، آلوده بوده و شما را مریض کرده است!

چنین قابلیتی در گوشی های اندروید وجود دارد! اگر گوشی شما دچار مشکلات مختلفی مانند قطع شدن صدای گوشی شود، باید بررسی کنید که آیا از زمانی که یک برنامه جدید را نصب کرده اید، گوشیتان به این حالت تبدیل شده یا اینکه نه! تنها یک ضربه به گوشی، اسپیکر را از کار انداخته است.

در کل نه این دلیل مشکل بلکه منشا مسائل دیگر مانند داغ شدن صفحه گوشی و مشکلات مشابه را باید پیدا کرد. اولین قدم برای رفع مشکلات گوشی این است که بدانید یک مشکل برای خود موبایلتان پیش آمده یا گوشی شما تحت تاثیر یک برنامه قرار گرفته و عملکرد آن در حال تغییر است.

برای تحقق بخشیدن به این امر، حالت سیف مود در انواع سیستم عامل ها طراحی و راه اندازی شده است. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل تر به بررسی Safe Mode و کارایی آن در اندروید صحبت کنیم.

 

حالت Safe Mode گوشی چیست؟

حالت سیف مود که با نام حالت ایمن نیز شناخته می شود، گوشی را به صورت خام و بدون تاثیرپذیری از تنظیمات و برنامه خاصی اجرا می کند. زمانی که گوشی در حالت سیف مود اجرا می شود، چیزی شبیه به این است که شما گوشی را به تنظیمات کارخانه برگرداندید.

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای خرید هدفون استودیویی ؛ هر آنچه باید در مورد مانیتورینگ هدفون بدانید

یک علامت کنار صفحه نمایش گوشی ظاهر می شود که نشان دهنده حالت سیف مود است. (در حالت سیف مود هیچ یک از برنامه های نصب شده روی گوشی اجرا نخواهند شد.)

معمولا زمان هایی که عملکرد باتری گوشی دچار اختلال می شود، با فعال کردن حالت سیف مود تا حدودی می توان متوجه شد که منشا اختلالات، یک مشکل سخت افزاری است یا نرم افزاری.

نحوه فعال کردن حالت امین در گوشی اندروید

چطور حالت Safe Mode گوشی اندروید را فعال کنیم؟

فعال کردن حالت سیف مود یا همان حالت ایمن در انواع گوشی های اندروید متفاوت است اما در این قسمت به بررسی چندین روش برای فعال کردن و همچنین غیر فعال کردن حالت سیف مود بررسی خواهیم کرد.

روشن کردن حالت سیف مود گوشی سامسونگ، اچ تی سی و موتورولا

روشن کردن حالت ایمن گوشی های سامسونگ بسیار ساده است. معمولا فعال سازی حالت ایمن در اکثر گوشی های سامسونگ به این شکل است که ابتدا دکمه پاور گوشی را نگه می دارید سپس گزینه Safe mode را از بین گزینه های نمایش داده شده در لیست انتخاب می کنید.

فعال کردن حالت ایمن برای گوشی های سامسونگ گلکسی S8، S7 یا S6 و برخی از مدل های دیگر گلکسی کمی متفاوت تر است چون در این گوشی ها به طور مثال باتری s6 به صورت فیزیکی و به راحتی در دسترس نیست. ابتدا باید دکمه پاور گوشی را نگه دارید تا گوشی خاموش شود.

 بعد از خاموش شدن گوشی، مجددا یک بار دیگر دکمه پاور را نگه دارید و زمانی که لوگو سامسونگ را مشاهده کردید باید دکمه ولوم کم را نگه دارید. در این زمان از بین گزینه های نمایش داده شده گزینه Safe Mode  را انتخاب کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
ریزر از محصولات گیمینگ جدید خود رونمایی کرد

خارج کردن گوشی از حالت ایمن یا سیف مود

خارج شدن از حالت ایمن گوشی سامسونگ

برای خارج شدن گوشی سامسونگ از حالت ایمن، کافیست گزینه Turn Off Emergency Mode را بزنید. این گزینه در گوشی های مختلف به شکل های متفاوتی ظاهر می شود. به طور مثال در گوشی سامسونگ جی 7، در بالای صفحه نمایش یک سه نقطه وجود دارد که اگر آن را انتخاب کنید می توانید این گزینه را مشاهده کنید. همچنین میتوانید با خارج کردن باتری گوشی سامسونگ J7 و یا باتری j5  و کلیه مدل هایی که قابلیت جداسازی راحت باتری را داند، یک بار گوشی را به این شکل ریستارت کنید.

در مورد گوشی های دیگر سامسونگ، تنها کافیست دکمه پاور را نگه دارید تا گوشی یک بار خاموش شود. سپس دکمه پاور را نگه دارید و قبل از اینکه گوشی روشن شود، زمان نمایش لوگو سامسونگ، دکمه ولوم پایین را نگه دارید. پیشنهاد می شود برای انجام این کار، قاب گوشی را از آن جدا کنید.

فعال کردن safe mode  گوشی اندروید

خارج کردن تبلت اندروید از حالت سیف مود

معمولا تبلت های اندرویدی زمانی که به حالت سیف مود وارد می شود، در قسمت نوتیفیکیشن، یک پیام با عنوان خاموش کردن حالت اضطراری یا همان حالت Safe Mode نشان می دهند. برای خروج از حالت ایمن در تبلت های اندروید کافیست این گزینه را لمس کنید.

چرا گوشی از حالت ایمن خارج نمی شود؟

از آنجایی که روش وارد شدن و همچنین خروج از سیف مود در گوشی های مختلف، کمی فرق دارد، کاربران در صورتی که یک روش را امتحان کنند و به نتیجه نرسند، دچار استرس می شوند و اقدام به خارج کردن باتری گوشی می کنند!

شاید این مطلب جذاب باشد
آیا باتری معیوب به گوشی آسیب می رساند؟

شاید خارج کردن باتری گوشی، برای برخی از موبایل ها کار کند اما قطعا خروج از سیف مود ساموسنگ j7 و مدل های بسیار دیگری با این روش ممکن نیست. علاوه بر این امکان جدا کردن باتری بسیاری از گوشی های هوشمند جدید توسط کاربر فراهم نیست.

به همین دلیل اگر این سوال هم برای شما پیش آمده که چرا گوشی از حالت ایمن خارج نمی شود، باید بگوییم که به دنبال آموزش بیرون بردن گوشی از حالت Safe Mode نباشید زیرا این کار در گوشی های مخلتف به روش های گوناگون انجام می شود.

متفاوت بودن حالت ‌safe mode در گوشی های مختلف

جمع بندی کلی:

با توجه به تفاوت های انواع گوشی های هوشمند، برای بیرون بردن گوشی از حالت Safe Mode (در صورتی که از راه حل های ارائه شده در این مقاله به پاسخ نرسیدید) مدل دقیق گوشی خود را در اینترنت جستجو کنید تا نحوه غیر فعال کردن حالت ایمن برای گوشی خود را پیدا کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا