لوازم جانبی

رایج ترین دلیل گرم شدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ و آیفون

گاهی اوقات گرم شدن ال سی دی گوشی می تواند یک هشدار باشد و گاهی اوقات هم مشکل خاصی وجود ندارد! اینکه چطور تشخیص دهید داغ شدن صفحه گوشی چه دلیلی دارد، کار سختی است اما اگر رایج ترین مسائلی که به داغ شدن گوشی منجر می شود را بشناسید، راحت تر متوجه می شوید که با یک مشکل بزرگ مواجه هستید یانه اینکه همه چیز نرمال است. 

داغ شدن صفحه گوشی موبایل طبیعی است!

اولین مسئله ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که داغ شدن صفحه نمایش گوشی تا حدودی طبیعی است. زمانی که شما نور گوشی را زیاد می کنید یا داده های همراه و وای فای را برای مدت طولانی روشن نگه می دارید، گوشی گرم می شود و در نتیجه این گرما را از روی صفحه نمایش حس می کنید.

 به همین دلیل قبل از اینکه به فکر حل این مشکل باشید، ابتدا این موضوع را در نظر بگیرید که این داغ شدن تا حدودی طبیعی است! اما در صورتی که فکر می کنید صفحه گوشی موبایل بیش از حد داغ می شود، با ما همراه باشید تا در در ادامه به بررسی شش نکته اصلی در مورد داغ شدن صفحه نمایش گوشی بپردازیم.

داغ شدن صفحه گوشی به دلیل بازی

1-از قاب و گلس مناسب برای گوشی استفاده کنید

انتخاب قاب و گلس نامناسب از رایج ترین مواردی است که باعث گرم شدن باتری گوشی و همچنین گرم شدن صفحه نمایش موبایل می شود. در بیشتر مواقع، زمانی که گوشی موبایل در حال شارژ شدن است، باتری گرم می شود و روی حرارت صفحه نمایش گوشی تاثیر می گذارد. به همین دلیل پیشنهاد می شود زمان شارژ شدن گوشی، حتما قاب موبایل را از آن جدا کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چراغ انگشتر چیست و چه کاربردی دارد؟

این نکته را فراموش نکنید که گرم شدن گوشی در زمان شارژ شدن طبیعی است اما بهتر است گوشی را در سطح نامناسب قرار ندهید. به طور مثال قرار دادن موبایل در زمان شارژ روی رختخواب و فرش باعث می شود تا گوشی بیشتر گرم شود.

استفاده از گلس نامرغوب نیز می تواند از مواردی باشد که در بلند مدت به صفحه نمایش آسیب وارد می کند. اگر نمی دانید بهترین و مناسب ترین گلس برای گوشی شما کدام است، پیشنهاد می کنیم مقاله  بهترین گلس  را مطالعه کنید.

استفاده از کابل شارژر اصلی

2-عملکرد کابل شارژ گوشی را تحت نظر داشته باشید

خراب شدن آی سی شارژ گوشی، باد کردن باتری موبایل و درنهایت داغ شدن صفحه گوشی تعدادی از عوارض استفاده از کابل شارژر تقلبی است. اصلی ترین نشانه ای که به واسطه آن می توان به عملکرد شارژر شک کرد این است که زمان شارژ شدن گوشی باتری و صفحه نمایش به شدت داغ می شود و فرآیند شارژ شدن به شدت کند است.

3-از خوب بودن حال گوشیتان و سلامت برنامه های نصب شده، اطمینان حاصل پیدا کنید

گاهی اوقات گرم شدن صفحه نمایش گوشی، نشانه خراب شدن باتری گوشی است! خراب شدن قسمت های مختلف گوشی، ممکن است نشانه ی اختلال در عملکرد قسمت های مختلف موبایل باشد. معمولا برنامه های مخرب که تحت استاندارد خاصی تولید نشده اند، قسمت هایی از گوشی را درگیر می کنند و عملکرد نرمال گوشی را دچار اختلال می کنند. به همین دلیل پیشنهاد می شود برنامه های گوشی را تنها از منابع معتبر دانلود و نصب کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
Alienware از مانیتور خمیده ۳۴ اینچی و صفحه‌کلید گیمینگ خود رونمایی کرد

4-استفاده طولانی مدت از دوربین باعث گرم شدن صفحه گوشی میشود

شاید استفاده از دوربین را نتوان علت داغ شدن باتری گوشی سامسونگ j5 دانست اما همین مسئله می تواند به تنهایی علت داغ شدن گوشی سامسونگ a50 باشد! معمولا گوشی های جدیدتر که دوربین های قوی و حرفه ای تری دارند ممکن است به دلیل استفاده زیاد از دوبین، صفحه نمایششان داغ شود.

داغ شدن صفحه گوشی به دلیل استفاده زیاد از دوبین

5-نصب بازی های سنگین، از مهم ترین دلایل داغ شدن گوشی هواوی

گوشی های قدیمی هواوی معمولا توانایی اجرا کردن برنامه و بازی های سنگین را ندارند به همین دلیل با داغ شدن باتری گوشی، صفحه نمایش نیز داغ می شود. این مسئله درمورد گوشی های جدید هواوی صدق نمی کند اما اگر یک گوشی قدیمی هواوی دارید حواستان به این موضوع باشد که بازی های سنگین را حذف کنید.

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی که منشا آن ها نصب برنامه های سنگین است، پیشنهاد می شود قبل از نصب یک برنامه، سخت افزار مورد نیاز را با دقت مطالعه کنید و در صورت تطابق نیازهای برنامه و توانایی گوشیتان، اقدام به نصب کنید.

داغ شدن صفحه گوشی به دلیل نصب برنامه های سنگین

6-داغ شدن تاچ و ال سی دی گوشی به دلیل مشکلات سخت افزاری

چندین سال پیش در یک بازه زمانی، برخی از کاربران گزارش هایی می دادند که حاکی از پرش تصویر برخی از گوشی های سامسونگ بوده است. معمولا ضربه های شدید منجر به ایجاد مشکلات متفاوت برای صفحه نمایش خواهد شد. به طور مثال آسیب دیدن بک لایت گوشی یا خراب شدن ای سی لایت یکی از مواردی است که ممکن است منجر به داغ شدن صفحه گوشی شود. در کل اگر فکر می کنید صفحه نمایش موبایلتان به صورت غیر طبیعی داغ می شود، حتما از یک متخصص بخواهید تا نگاهی به قطعات سخت افزاری گوشی بیندازد.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی علت باز نشدن فیلم در گالری ایفون و نحوه رفع آن

با توجه به اینکه مشکل پرش تصویر صفحه نمایش برای گوشی های قدیمی سامسونگ ایجاد میشد، ممکن است خراب شدن صفحه نمایش، علت داغ شدن گوشی سامسونگ j7 همچنین اگر باتری گوشی سامسونگ J7 دچار مشکل باشد چنین موردی طبیعی است و همچنین علت داغ شدن گوشی سامسونگ a7 باشد.

جمع بندی کلی:

پیشنهادهای دیگری توسط کاربران به عنوان راهکار مناسب برای جلوگیری از گرم شدن صفحه نمایش گوشی نیز ارائه شده است که از نمونه های آن می توان به شارژ کردن گوشی تا 80 درصد در طول روز اشاره کرد. از آنجایی که دمای هوا در طول روز بیشتر است، نباید باتری را به طور کامل شارژ کرد زیرا گرما، میزانی از انرژی باتری گوشی را هدر خواهد داد پس بهتر است شارژ 100 درصد گوشی را برای شب در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا